Homeko zerrenda

Argitaratua: Monday, 8 September 2014, 12:00 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Berdintzen bilduma

Berdintzen bilduma. Euskara eta genero berdintasunari buruzko ikerketen aurkezpen-ekitaldia

  • Didakteka
  • Sortua: 23 February 2024
  • Bisitak: 81
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Berdintzen" beka-deialdiaren bitartez argitaratu diren bost ikerketa-lanen aurkezpen-ekitaldia egingo du Eusko Jaurlaritzak, mintegi-formatuan, otsailaren 29an. Aurkezpena aurrez aurre edo online ikusi ahal izango da. Izena eman behar da aldez aurretik.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Alberdi Maya, Idoia
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
Irune Ibarra Lizundia

Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 February 2024
  • Bisitak: 344
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Unibertsitatetik kanpoko eskolatze-eredu bat proposatzen du Euskal Hezkuntza-sistemak, hezkuntza pertsona guztiengana iristeko eta ikuspegi inklusibotik modu pertsonalizatuan erantzuteko. Horrela, hezkuntza-laguntza espezifikoak behar dituzten ikasleen erregistroa egiten ari dira, haien tipologien araberakoa, eta askotariko beharrei hezkuntza-erantzuna ematen. Unibertsitateak ere ildo beretik ari dira, aurretiko hezkuntza-mailetan emaniko laguntzekin bat egiten. Izan ere, “irisgarritasun unibertsala”, “irisgarritasun kognitiboa” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala” kontzeptuek paradigma-aldaketa ekarri dute. Euskadik ere irisgarritasun unibertsala bultzatzeko konpromisoa dauka hartuta eta bizialdi osoko ikaskuntzaren legean orientazio-sistema integratua planteatu zen. Bestalde, euskara ikastea edo hobetzea aukera bat da 16 urtetik aurrera eta oso garrantzitsua da zeregin honetan pertsona guztiei behar duten hezkuntza-laguntza ematea eta baliabideak jartzea. Artikulu honetan, esparru horretarako zenbait helduleku proposatuko dira.

https://doi.org/10.54512/KSUA6830

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ibarra Lizundia, Irune
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Liburuaren azala_dispositivos moviles

"Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas" liburuaz (Andújar, A.)

  • Didakteka
  • Sortua: 16 February 2024
  • Bisitak: 163
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2023an argitaratu zuen Alberto Andújarrek bigarren hizkuntzen irakaskuntzan zenbait gailu mugikorren erabilera aztertzen duen liburua, hizkuntza-ikasgelan tresnak eta metodologiak integratzeko: "Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
HABE

HABEren 2024ko egiaztatze-deialdietan arituko diren Azterketa Batzordeko kideak, HOBE deialdiaren arduradunak, epaimahaiak, ebaluatzaile ikertzaileak, tutoreak, ordezko tutoreak eta lurralde-arduradunak izendatu dira

  • Didakteka
  • Sortua: 8 February 2024
  • Bisitak: 171
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Otsailaren 8ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eman da argitara HABEren zuzendariaren 2024ko urtarrilaren 29ko Ebazpena, Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean (HEOC) ezarritako euskararen komunikagaitasun-mailak egiaztatzeko proben 2024ko ekitaldirako Azterketa Batzordeko kideak, HOBE deialdiaren arduradunak, epaimahaiak, ebaluatzaile ikertzaileak, tutoreak, ordezko tutoreak eta lurralde-arduradunak izendatzeko dena.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, Agindua
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje

"Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje" (Romero-Ciria, M. eta Bueno-Alastruey, M. C. [koord.])

  • Didakteka
  • Sortua: 6 February 2024
  • Bisitak: 209
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Graò argitaletxeak kaleratu duen "Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje" liburuaren erreseina. Zenbait egileren ekarpenak jaso dira; Magdalena Romero-Ciria eta Mª Camino Bueno-Alastruey izan dira lan honen koordinatzaileak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
HABEren webgunea

HABE Liburutegiaren webgune berritua

  • Didakteka
  • Sortua: 2 February 2024
  • Bisitak: 192
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azaroaren bukaera aldera Liburutegiko webgunearen itxura berritu genuen, erabilerrazagoa eta bisualagoa izan dadin. Abagunea aprobetxatuz, sarrera honek webgunearen nondik norakoak azaleratzea du helburu, alegia, eskaintzen dituen informazio eta baliabideen berri ematea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Oliveri Korta, Oihane
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Itzulpen Saila 58

Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 January 2024
  • Bisitak: 382
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzak irakatsi eta ikasteko prozesuan urteetan erabili izan diren esperientzia, egokitzapen, birformulazio eta tekniken elkartrukeak aurkezteaz gain, liburu honek Adimen Artifizialeko prototipo eta aplikazio bidezko hizkuntza-irakaskuntzaren etorkizunera bideratzen du arreta.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Muñoz-Basols, Javier
    • Fuertes Gutiérrez, Mara
    • Cerezo, Luis
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
HABE

2023ko prestakuntza-jarduerak. Txostena

2023ko prestakuntza-jarduerak. Txostena

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE. Curriculumaren Garapena eta Prestakuntza arloa
  • Dokumentu-mota:
    • Txostena
LurData

"LurData" tresna estatistikoa eta adierazle soziolinguistikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 30 January 2024
  • Bisitak: 118
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Eustatek sortu duen "LurData" zerbitzuaren berri ematen da sarrera honetan. Une honetan egin daitekeena azaltzen da eta helduen euskalduntzean izan lezakeen aplikazioren bat proposatzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Garaio Mendizabal, Beñat
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Libururaren azala

"La gestión del aula de español. Desafíos y actuaciones" liburuaz (Herrera, F. eta Sans, N. [ed.])

  • Didakteka
  • Sortua: 23 January 2024
  • Bisitak: 138
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Cuadernos de didáctica" bildumako zazpigarren liburuki honek ikasgelako dinamikei eta ikasgelaren kudeaketari buruz dihardu. Liburuaren helburu nagusia irakasleei laguntzea da, ikasgela ikasteko ingurune eraginkor bihur dadin. Liburuak bost atal ditu (ikasgelak, egoerak eta dinamikak, ikasleak, irakasleak eta baliabideak/inguruneak), eta atal bakoitza gai horretan adituak diren egileen artikuluez osatua dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Muñoz-Basols et al.

Hizkuntzak ikasteko itzulpengintza aplikatuaren potentzialtasunak adimen artifizialaren aroan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 January 2024
  • Bisitak: 224
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Adimen artifizialak (AA) eta AA bidezko itzulpen automatikoek aukera eta erronka berriak dakartzate bigarren hizkuntzako (H2ko) irakasle eta ikasleentzat. Azkenaldian, AAn oinarritutako txatbotak agertu dira, ChatGPT esaterako, eta ondorioz, beharrezkoa bihurtu da irakaskuntza-metodo tradizionalak berrikustea, arrazoiketa hausnartua eta pentsamendu kritikoa lehenesteko. Artikulu honetan, itzulpengintza aplikatuak (IA) dituen potentzialtasunak aztertuko ditugu. Izan ere, baliabide hori lagungarria izan daiteke H2ko eskoletan AAn oinarritutako lanabesekin modu eraginkorrean lan egiteko behar den funtsezko pentsamendu kritikoa sustatzeko. IMI+ Markoa (Integrazioa, Multimodalitatea eta Interakzioa) aurkeztuko dugu, IA hizkuntzen irakaskuntzan txertatzeko; izan ere, tresna hori lagungarria da H2ko eskoletan literazitate digitala eta pentsamendu kritikoa garatzeko. Gainera, teknologia berri hauek pribatutasunarekin eta etikarekin lotutako erronkak dakartzate. Egoera hori kontuan hartuta, IAn Hurbilketa Ekologiko Kritikoa (HEK) aplikatzea proposatzen dugu, ikasleei erronka horiei aurre egiteko, botere-desorekak eta gizarte-desberdintasunak identifikatuz

https://doi.org/10.54512/ZXMJ1252

  • Atala:
  • Egilea:
    • Muñoz-Basols, Javier
    • Neville, Craig
    • Lafford, Barbara A.
    • Godev, Concepción
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Iñaki Murua

Jardun bikoa: bi euskaltegiren esperientzia

  • Argitalpenak
  • Sortua: 28 December 2023
  • Bisitak: 250
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2023ko uztailean jardun biko ereduari buruz egindako ikastaroan antolatu zen mahai-inguruan partaide izan ziren euskaltegietako bi ordezkariren ekarpena jasoko dugu artikulu honetan, Garraldako AEK-ko Ana Colomo Canterok eta Barakaldoko Udal Euskaltegiko Fidel Vegasek adierazitakoaren laburpena, hain zuzen ere.

https://doi.org/10.54512/AFNK6398

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 102
"Teknopedagogia praktikoa" liburuaren azala

Teknopedagogia praktikoa: teknologia digitalak hezkuntzan integratzeko ereduak eta diseinu didaktiko digitala (Arroyo Sagasta, A.)

  • Didakteka
  • Sortua: 10 January 2024
  • Bisitak: 406
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

2023an UEUk argitaratutako liburu honetan, teknologia digitala modu kritikoan integratzeko gakoak eta irizpideak ematen ditu Amaia Arroyok. Gaur egungo gizartea digitala izanik, ikasprozesuetan teknologia digitalak integratzeko adibide eta ideia praktikoak ematen ditu, atal bakoitzeko informazio osagarria duen QR bat baitu Interneteko esteka batekin.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
    • Pedagogia
e-Hizpide

e-Hizpide 102

  • Argitalpenak
  • Sortua: 1 July 2023
  • Bisitak: 433
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2023ko uztaila-abendua

https://doi.org/10.54512/GOKW4086

GAI MONOGRAFIKOA: Jardun biko eredua

- SBLENDID proiektua. Jardun bikoa praktika-komunitate baten oinarri (Alicia Eizaguirre eta Diana Pastoriza)

- Behaketa-taula: gogoetarako eta hobekuntzarako funtsezko tresna atzerriko hizkuntzen didaktika mistoan (Isabel Barreiro, María Fernández, Paula Gómez eta Begoña Suárez)

- Hizkuntza Eskola Ofizialetan eskola-uztea: hiru esperientzia, helburu bera (Marta Gago, Juan M. Paz, Vanesa Rodríguez eta María José Veiga)

- Jardun biko eredua erakunde hezitzailearen ikuspegitik (Deirdre Barry-Murphy)

- Jardun biko ereduan arrakasta izateko aholkuak (Marta Gago Pesado)

- Ikaskuntza-kontratua (Kerry Mc Kevitt eta Rut Vázquez)

- H5P jarduerak hizkuntzen eskolarako (Susana Aldao eta Nuria P. Calvo)

- Erreminta digitalen bilduma (Luís Antonio Xuncal Pereira)

- Jardun bikoa: bi euskaltegiren esperientzia (Iñaki Murua)

IKERKETAK

- Bideoaren erabilera helduen euskalduntzean ForVid ikerketaren argitan (Daniel Cassany, Iñaki Murua eta Marc Urrutia)

Fruns GIELE

Bitartekotzaren ertzak arakatzen

  • Didakteka
  • Sortua: 20 December 2023
  • Bisitak: 279
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azaroaren 10ean, GIELE V. Jardunaldien barruan, Cervantes Institutuko Hizkuntza Egiaztatzegintzaren Unitateko arduradun Javier Frunsen gidaritzapean, hogeitaka hizkuntza-teknikarik lau orduko saioa egin genuen bitartekotzaren ertz ugariak ezagutu nahian, eta halaxe ekin genion Javierren azalpenak entzuteari, urduri eta jakin-min handiz, baina betiere haren jarraibideei adi-adi segitzeko gogoz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hoyos Sein, Mikel
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
Wikipedia erabiltzearen onurak

Wikipedia erabiltzearen onurak ikas-irakas prozesuan

  • Didakteka
  • Sortua: 15 December 2023
  • Bisitak: 360
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Ikasleak Wikipedian editore izatearen onurak ikasketa prozesuan" artikulua EHUren IKASTORRATZA aldizkari didaktikoaren 31. zenbakian dugu. Iparrorratz ere izan daiteke landu beharreko hizkuntza-gaitasunak garatzeko, besteak beste, idatzizko komunikazioa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Lenguage
GIELE logoa

Guztiak elkarrekin, noranzko berean

  • Didakteka
  • Sortua: 13 December 2023
  • Bisitak: 200
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Valentziako Unibertsitate Politeknikoko Sergi Linares ordezkariak Valentzian abian den CIEACOVA proiektua aurkeztu zuen; hain zuzen ere, Valentziako zazpi unibertsitatek egiaztatzegintzari begira abian jarritako lankidetza-proiektua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
GIELE logotipoa

Bota diezaiogun gatz pixka bat adimen artifizialari!

  • Didakteka
  • Sortua: 29 November 2023
  • Bisitak: 327
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Telefonoa eta ordenagailua ezinbesteko egin ditugun garaiotan, ez dago gaizki atzera begiratzeko beta hartzea: ordenagailuak eskuartean izaten hasi ginenean, zalantzan jartzen genuen nola lagundu ziezagukeen makina hark gure lana egiten, nola arraio lagunduko zigun WordPerfect itsusi eta gatzgabe hark. Guztiok ikasi dugu, gutxi-asko, eskuko telefonoa erabiltzen eta ordenagailuak piztu eta nabigatzaileari eskaeraren bat edo beste egiten... Baina horrekin konformatu ez eta bada makinak “gizaki” bihurtzeko lanean diharduenik. Horretan dabiltza, eta bidea egiten ari dira, gainera: horren erakusgarri da, besteak beste, hain modan dagoen ChatGPT sonatua. Orain artean ikasi dugunari jarraikiz, komeni guri ere olatu (artifizial) hori hartzea lehertu baino lehen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Azkue Iruretagoiena, Enara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
GIELEren logoa

GIELEren V. jardunaldia Gironako harresi-barruan

  • Didakteka
  • Sortua: 27 November 2023
  • Bisitak: 259
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2023ko azaroaren 10ean eta 11n egin zen GIELEren V. jardunaldia. Lehen egunerako, ohi bezala, lau orduko lantegiak antolatu zituzten, eta gaiak askotarikoak izan ziren; guzti-guztiak hizkuntzen ikas-iraskuntzari eta egiaztatzegintzari hertsiki lotuak. Aurtengoan, proben kalitatea kontrolatzeko datuei, ulermen-probetako itemak sortzeari, Europako Erreferentzia Marko Bateratuan jasotako deskriptoreei eta adierazpen-, bitartekotza- eta elkarreragin-proben kalifikazioei buruzko aurkezpen eta ikastaro praktikoak landu ziren.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak

Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak (Nafarroako Gobernua)

  • Didakteka
  • Sortua: 13 November 2023
  • Bisitak: 407
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak" izeneko argitalpena oso baliagarria gerta liteke edozein esparrutan; esaterako, helduen euskalduntzean erabiltzen diren material didaktikoak eguneratzeko genero-ikuspegiaren arabera.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Berdintasuna
APA Style

APA, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko jarraibideak

  • Didakteka
  • Sortua: 10 November 2023
  • Bisitak: 263
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Lan akademiko bat egitean erabilitako iturriak aipatu behar izaten dira horrelakoak aurkezteko dauden arau jakinen bitartez. Jarraibide hori egokia da, oro har, sortzen dugun edozein testutarako. Gaur egun, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko arau-mota ugari badaude ere, APA estiloa da erabilienetako bat erakunde akademikoetan, aldizkari zientifikoetan eta argitaldarietan. Horri erreparatzen diogu, besteak beste, e-Hizpiden eta Irakasbilen oro har.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Bitartekotzari buruzko bi artikulu

Bitartekotzari buruzko bi artikulu

  • Didakteka
  • Sortua: 8 November 2023
  • Bisitak: 367
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Estrategias lingüísticas para la sociedad multilingüe" liburuak hizkuntzen didaktikaren inguruko hamahiru artikulu biltzen ditu, hizkuntza-alorreko profesionalen artean gero eta interes handiagoa baitago ikuspegi komunikatiboak duen ahalmenean sakontzeko, gizarte eleaniztunek dakartzaten erronken testuinguruan.  Sarrera honetan, bitartekotzari buruzko bi artikuluren gaineko azalpenak eskainiko ditugu: 1) Sara Robles irakasleak idatzitako "La mediación en el Companion volume (CV): exégesis y reflexiones para su inclusión en ELE" eta 2) Jorge Martí-Contreras irakaslearen "La mediación lingüística en español para fines específicos: el ámbito de los negocios".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
  • Komunikazio-modua:
    • Bitartekotza
Monografiak 10

Euskara-irakasleen motibazioaren inguruko ikerketa: Emaitza nagusiak_Monografiak 10

  • Didakteka
  • Sortua: 16 October 2023
  • Bisitak: 507
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEk, LKS Next-en lankidetzari esker, euskara-irakasleen motibazioari buruzko ikerketa burutu du 2023an EAEko euskaltegietako irakasleen iritzia baliatuta, euskara-irakaslearen motibazioa helduak euskalduntzeko ikas-irakas prozesuaren eraginkortasunerako funtsezko faktore moduan ulertzen baita. Garrantzizkoa da irakaslearen rola eta ezinbestekoa eraginkorra izan dadin euskalduntzeko ahalegina. Irakaslea funtsezko faktorea da edozein ikas-irakas prozesutan, bere gain baitago prozesu hori bideratzeko lidergoa.

Dokumentu honetan, beraz, ikerketarekin zerikusia duten aspektu nagusiak jasotzen dira: lanketa kuantitatiboarekin nahiz kualitatiboarekin zerikusia dutenak.

https://doi.org/10.54512/SFID7381

  • Atalak:
  • Egilea:
    • HABE
    • LKS Next
  • Dokumentu-mota:
    • Zutabe/Hizpide/e-Hizpide monografikoa
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Gai monografikoa
ChatGPT en la clase de ELE

"ChatGPT en la clase de ELE" gida laburra (Manuela Mena, Vicenta González eta Joan-Tomàs Pujolà)

  • Didakteka
  • Sortua: 19 October 2023
  • Bisitak: 334
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

ELE esparruari begira ChatGPTri buruzko gida bat plazaratu berri dute ezagun ditugun hiru adituk: Manuela Menak, Vicenta Gonzálezek eta Joan-Tomàs Pujolàk. Orain arte egin dituzten zenbait ekarpenen ildotik dator. Berez espainolaren ikas-irakas prozesuetan ardaztu arren, geure esparrurako ere badago ideia eta irizpide baliagarririk.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas

Bigarren hizkuntzen irakaskuntzan eragiten duten norbanakoaren faktoreak (Alonso Alonso, R.)

  • Didakteka
  • Sortua: 3 October 2023
  • Bisitak: 424
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Bigarren hizkuntzak ikasteko faktore indibidualez arduratzen da liburu hau, eta, zehazki, honako faktore hauek hartzen ditu kontuan: adina, hizkuntza-gaitasuna, inteligentzia, motibazioa, nortasuna, ikas-estiloak nahiz estilo kognitiboak eta ikas-estrategiak. Izaera didaktikoa du; gai bakoitza erraz ulertzeko moduan idatzita dago, adibidez edo etsenpluz hornitua, kapitulu bakoitzaren amaieran alderdi garrantzitsuenen laburpenez osatua eta landutako gaiari buruzko zenbait jarduera biltzen ditu. Ikasgelan eskola-gida gisa erabil daiteke; bakarka, ikaskuntza autonomorako edo kontsulta-lan gisa. Horretarako, gai bakoitzak bere bibliografia du, irakurketa errazteko eta kontsulta arintzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Autonomia
    • L2
    • Motivation
Euskara ikastea, bide gero eta errazagoa

2023/2024 ikasturtearen irekiera-ekitaldiko hitzaldiak

  • Didakteka
  • Sortua: 22 September 2023
  • Bisitak: 662
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEren zuzendari Jokin Azkuek eman zion hasiera 2023/2024 ikasturte akademikoaren hasiera-ekitaldiari, eta Bingen Zupiria Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak. Segidan, euskaltegi publikoetako ordezkari Marian Toledok eta herri-ekimeneko euskaltegietako ordezkari Aize Otañok hartu zuten hitza, hurrenez hurren. Bukatzeko, "Ahoskeraren lanketa didaktikoa" izeneko hitzaldia eman zuen Lourdes Oñederra fonologia-ikerlariak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Oñederra Olaizola, Lourdes
    • Zupiria Gorostidi, Bingen
    • Otaño Lizarralde, Aize
    • Toledo Kortabarria, Marian
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Hitzaldia
  • Jarduera motak:
    • Conference
  • Bideoteka:
    • Nabarmenduak
Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia.

Desgaitasuna eta inklusioa. Irakaskuntzarako gidaliburua (Verdugo, M. eta Schalock, R.)

  • Didakteka
  • Sortua: 19 September 2023
  • Bisitak: 488
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu honetan ("Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia"), ikas-irakas prozesuetan laguntza inklusiboak kudeatzean kontuan hartu beharreko oinarrizko ikuspegia ematen da. Ildo horretatik, hezkuntza inklusiboa bideratzeko funtsezko irizpideak eskaini eta aldaketarako gakoak azaleratzen dira bertan. Puntako adituek idatzi dituzte gidaliburu mamitsu honetan luze-zabal jorratzen diren 21 kapituluak, eta, zalantzarik gabe, gogoeta nahiz praktika didaktikorako gako baliagarri ugari topatuko ditu irakurleak orrialdeotan: eskubideei buruzkoak, sailkapenaz, jarrerez, desgaitasun intelektualaz, pertsonarengan ardazturiko planifikazioaz, ikasle gorren inklusioaz, ikusteko desgaitasunaz, autismoaz, arreta-defizitaren eta hiperaktibitatearen nahasmenduaz, hezkuntza inklusiboaz, irisgarritasun eta diseinu unibertsalaz, teknologiaz...

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
liburuaren azala

Hezkuntza-organizazioen diseinu eta garapena (Muñoz Moreno, J.L., Gairin Sallán, J.)

  • Didakteka
  • Sortua: 27 July 2023
  • Bisitak: 397
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza-organizazioen esparruan, oso liburu interesgarria eman dute argitara orain gutxi (2022) José Luís Muñoz Moreno eta Joaqín Gairín Sallán adituek. Sarrera honetan, organizazioen ebaluazio- eta hobekuntza-atalari buruzko nondik norako nagusi batzuk azaleratuko ditugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Ebaluazioa
    • Kudeaketa
Diego Paniagua

Dislexiaren paradoxa bigarren hizkuntzaren / atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 21 June 2023
  • Bisitak: 951
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

The aim of this article is to outline the scope of second or foreign language teaching for students with dyslexia and to provide teachers with strategies, methodologies, intervention guidelines and educational resources to do so in an optimal way. This impairment, characterised both by difficulties in decoding and rapid word retrieval in reading and by problems in reading fluency, prosody, handwriting and the appropriate use of arbitrary spelling, places an obstacle on learning additional languages because the problems encountered by learners are the result of those experienced in their native language.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Paniagua Martín, Diego
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 101
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
101 preguntas liburuaren azala

Nola eman eskolak dislexiadunei euskaltegietan?

  • Didakteka
  • Sortua: 22 June 2023
  • Bisitak: 700
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 1

"101 preguntas para ser profe de ELE" liburuaren 79. puntuan behar bereziak dituzten pertsonei bigarren hizkuntzaren bat irakasteak dituen berezitasunak aipatzen dira. Izan ere, arrazoi fisiko, kognitibo, sentsorial edo psikikoak direla-eta, zenbait ikaslek laguntza berezia behar izaten dute ikas-irakas prozesuan, eta komenigarria da zenbait neurri hartzea, ikasgelan baztertuak senti ez daitezen eta hizkuntza ikasteko orduan aurrerapenak egin ditzaten.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Primeran C.1.1 ikaslearen liburuaren azala

Eskuartean dugu PRIMERAN! C1.1 ikaslearen liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 June 2023
  • Bisitak: 1336
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

PRIMERAN! C1 euskara ikasteko metodoaren lehen liburukia argitaratu berri du HABE erakundeak. Datozen egunetan, euskaltegi guztietara ale bana banatuko da eta Euskal Herriko saltoki nagusietan izango da salgai. PRIMERAN C1.2 datorren urteko irailerako-edo prest egotea da aurreikuspena.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Primeran metodoa
Europako Kontseilua

Ekintzara bideratutako ikuspegia eta Europako Kontseilua

  • Didakteka
  • Sortua: 13 April 2023
  • Bisitak: 464
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Garrantzia handia du ekintzara bideratutako ikuspegiak, bai Europako Erreferentzia Marko Bateratuan, bai Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean. Europako Kontseiluak baditu hainbat baliabide Sarean kontzeptua ezagutzeko eta gauzatzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Europako Kontseilua
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP)

Irakasleen praktikak inklusiboak izan daitezen, orientabide batzuk

  • Didakteka
  • Sortua: 13 February 2023
  • Bisitak: 773
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP) dituzten ikasleen berariazko hezkuntza-premiak irakasleek ezagutu eta identifikatu egin behar dituzte, praktikak inklusiboak izan daitezen. Hori dela eta, argitalpen honetan HLBPak dituzten ikasleak integratzen dituzten kolektibo bakoitzaren ezaugarrien, zailtasunen eta gaitasunen eta dituzten beharren deskribapen laburra jasotzen da. Era berean, orientabideak eta baliabideak ematen dira hezkuntzako profesionalentzat eta familientzat. Argitalpen honek ikasle horiei hezkuntza-erantzuna ematen laguntzeko xedea du, hezkuntza formaleko ikastetxeek abian jartzen dituzten hezkuntza-neurriak bideratuz eta bultzatuz, betiere ikasle horiek beren premia espezifikoetara egokitutako irakaskuntza jasotzeko duten eskubidea aitortuz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Eusko Jaurlaritza
    • Department of Education
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Sortua: 28 March 2022
  • Bisitak: 1351
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-hizpide

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 November 2021
  • Bisitak: 4820
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 December 2021
  • Bisitak: 1102
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Post
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Sortua: 7 July 2022
  • Bisitak: 872
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna