Homeko zerrenda

Argitaratua: Monday, 8 September 2014, 12:00 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
HABE logoa

2024ko udako prestakuntza-jarduerak

  • Didakteka
  • Sortua: 13 February 2024
  • Bisitak: 545
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2024ko udako prestakuntza-ikastaroen zerrenda, azalpenak eta izena emateko estekak.

  • Atalak:
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Teknologia
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Lenguage
    • Pedagogia
  • Jardueraren egoera:
    • Izen-ematea zabalik
  • Jardueraren antolatzailea:
    • HABE
Eusko Jaurlaritza. Kultura eta Hizkuntza Politika saila

2024an euskara eta genero-berdintasunari buruzko ikerlanak egiteko beka-deialdia

  • Didakteka
  • Sortua: 18 April 2024
  • Bisitak: 91
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2024an euskara eta genero-berdintasunari buruzko ikerlanak egiteko lau bekatarako deialdia argitaratu du Kultura eta Hizkuntza Politika sailak (2024ko apirilaren 12ko Kultura eta Hizkuntza Politika sailburuaren Agindua, 2024an euskara eta genero-berdintasunari buruzko ikerlanak egiteko lau bekatarako deialdia arautzen eta onartzen duena; 2024ko apirilaren 18ko EHAA).

  • Atala:
  • Egilea:
    • Kultura eta Hizkuntza Politika Saila
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
EBO

Siglak: laburtzapen-motarik emankorrenak

  • Didakteka
  • Sortua: 12 April 2024
  • Bisitak: 138
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskara Batuaren Ortotipografia (EBO) arautzeko asmoz, duela gutxi argitaratu du Euskaltzaindiak laburtzapenei buruzko araua (laburdurak eta siglak). Lehendik ere, Irakasbilen bertan siglen erabilerari buruzko sarrerak badira, eta aurretik esandakoa errepikatu gabe, zenbait aldaketa eta berrikuntza aurkituko dituzu segidan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
María Silvestre Cabrera

Hizkuntzen irakaskuntzan eta erabileran genero-ikuspegia txertatzeari buruzko gogoeta: euskararen kasua

  • Argitalpenak
  • Sortua: 9 April 2024
  • Bisitak: 214
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, gogoeta egiten da hezkuntzan genero-ikuspegia txertatzeari eta euskararen erabilera ez-sexistari buruz. Artikuluan, genero-ikuspegia irakaskuntzan eta ikerketan txertatzeko gida bat aurkezten da. Gida hori Deustuko Unibertsitatean koordinatu du artikulugileak, eta arreta berezia jarri du irakaskuntzan eta genero-ikuspegiaren ezarpenari jarraipena egiteko adierazleetan. Gai hori hizkuntzen eta, zehazki, euskararen irakaskuntzan izan dezakeen eraginarekin lotzen da, eta, beraz, irakasleen komunikazioan hizkera inklusiboa eta ez-sexista erabiltzeari ere erreparatuko zaio.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Silvestre Cabrera, María
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
JB helduen euskalduntzean_3. ataleko logoa

“Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ikastaroetako ikasleen lanak

  • Didakteka
  • Sortua: 4 April 2024
  • Bisitak: 221
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

2023ko urritik 2024ko martxora burutu dira “Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroak. Ataletako batean, ikaslearen autonomia sustatzeari dagokionean hain zuzen, talde-lan bat egin behar izan dute partaideek: aditu bat elkarrizketatu online eta solasaldia bideo edo audio batean jaso. Gainera, elkarrizketa hori iragartzeko kartela egin dute aldez aurretik. Sarrera honetan, zazpi taldeek egindako lanaren emaitza aurkeztuko da. Bestalde, laster emango da argitara tutoreek idatzitako artikulu bat; egindakoaren oinarrian dagoena azalduko da bertan.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
GIELE logo

GIELE taldearen VI. jardunaldiak Cádizen

  • Didakteka
  • Sortua: 26 March 2024
  • Bisitak: 146
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azaroaren 15 eta 16an Cádizen izango dira GIELE taldearen VI. Jardunaldiak. "Ebaluazioaren funtsezko kontzeptuak egungo testuinguruan" da aurtengo ekitaldiaren gai nagusia.

Eusko Jaurlaritza logoa

Euskal Sektore Publikoaren euskararen erabilera normalizatzeko 19/2024 Dekretuaren berrikuntzak

  • Didakteka
  • Sortua: 21 March 2024
  • Bisitak: 234
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Bi hamarkada baino gehiago igaro dira EAEko herri-administrazioetan euskararen erabilera normalizatzeko 86/1997 Dekretua indarrean jarri zenetik, eta euskal sektore publikoak bazuen normalizazio-arau orokor komunak bateratzeko beharra. Izan ere, sektore horietako batzuk (Hezkuntza, Osasuna, Ertzaintza eta Justizia) 1997ko Dekretuaren aplikazio-eremutik kanpo geratu ziren eta halaxe egon dira orain arte. Beraz, Euskal Sektore Publikoaren euskararen erabilera normalizatzeko 19/2024 Dekretuaren helburua da hizkuntza-normalizazioaren irizpideak garai berrietara egokitzea eta sektore publiko osoaren koordinazioa bermatzea.

Dekretuak lau kapitulutan banatuta dago eta, hirugarrenean, hizkuntza-eskakizunen sistema arautzen duen kapituluan, daude, hain zuzen ere, berrikuntzarik nagusienak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, Agindua
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Scaffolding azala

"Scaffolding: cuándo, cómo y para qué utilizarlo en el aula de español como lengua extranjera (E/LE)" liburuaz (López Medina, B.)

  • Didakteka
  • Sortua: 15 March 2024
  • Bisitak: 246
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan, gutxienez, duela bi hamarkada garatutako kontzeptua da "Scaffolding" edo aldamiatzea. Baina zertan datza "Scaffolding" edo aldamiatze-metodologia? Ikasleei ikasgelan sortzen zaizkien arazoak euren kabuz konpontzeko aukera emango dieten baliabideez edo tresnez hornitzean datza. Beraz, ez da ikasleari zuzenean laguntzea gelako ariketak ebazten, baizik eta baliabideak ematea, azter ditzan eta ondorioak atera ditzan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Lenguage
Axun Urtzelai Etxaniz

Euskara-eskoletan eraginkortasun didaktikoa hobetzeko proposamen bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 7 March 2024
  • Bisitak: 240
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

“Euskararen jabekuntza, kudeaketa eta hizkuntza-praktikak XXI. mendean” masterreko amaierako lan baten laburpena da honako artikulu hau. Ikerlan honekin, irakasleei euskara-eskoletako egoeraren berri eman eta irizpide nahiz jarraibide didaktiko egokiak eskaini nahi zaizkie. Esan bezala, laburpena baino ez da honako hau.

Eskolen eraginkortasun didaktikoa hobetzeko, xedea da jardun didaktikoan irizpide metodologiko argiak izan eta era argi eta sistematizatuan ematea eskolak. Era berean, helburu ere bada eraginkortasunaren alde jokatzen duten irizpide eta praktika egokiak sustatzea. Izan ere, hizkuntza-irakasle izateko, ez da nahikoa hizkuntza menperatzea, gaitasun didaktikoari dagokionez ere jantzia behar du irakasleak. Horregatik, irakasleak ikas-irakas prozesuaren zergatietan sakondu eta hausnartu beharra du.

https://doi.org/10.54512/PVQC4575

  • Atala:
  • Egilea:
    • Urtzelai Etxaniz, Axun
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Ikerketak
ChatGPT y Educacion Universitaria

"ChatGPT y educación universitaria: posibilidades y límites de ChatGPT como herramienta docente" (Ribera, M. eta Díaz Montesdeoca, O. [koord.])

  • Didakteka
  • Sortua: 4 March 2024
  • Bisitak: 216
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Adimen artifiziala (AA) gero eta indar gehiago hartzen ari da gizartean. ChatGPT bezalako erremintek lekua hartu dute publiko orokorraren egunerokotasunean, baita ikasle eta irakasleen artean ere. Hain zuzen ere, AAren iraultza horren oinarriei eta esparru akademikoan dakartzan aukerei heltzen die sei atalez osatutako liburu honek.

Aipagarria da liburua Open Access erakoa dela.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txintxurreta Albizua, Martin
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Irisgarritasuna (logoa)

Zer egin dezaket nire testuak irisgarriagoak izateko?

  • Didakteka
  • Sortua: 1 March 2024
  • Bisitak: 294
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ingurune digitala hain garrantzitsua den garai hauetan, oraindik ere kosta egiten da gure eguneroko edukiak irisgarriak izatea; dokumentu eta agiriak, sare sozialak, webguneak… Asmoz Fundazioak antolatutako "Edukien irisgarritasuna ingurune digitaletan" ikastaroan zenbait erakunderen webguneak aztertu ditugu eta ondorioa izan da eskasa dela sare sozialetako plataforma askoren irisgarritasun-maila.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Psikologia
    • Lenguage
    • Pedagogia
    • Aniztasuna
Irune Ibarra Lizundia

Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 February 2024
  • Bisitak: 790
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Unibertsitatetik kanpoko eskolatze-eredu bat proposatzen du Euskal Hezkuntza-sistemak, hezkuntza pertsona guztiengana iristeko eta ikuspegi inklusibotik modu pertsonalizatuan erantzuteko. Horrela, hezkuntza-laguntza espezifikoak behar dituzten ikasleen erregistroa egiten ari dira, haien tipologien araberakoa, eta askotariko beharrei hezkuntza-erantzuna ematen. Unibertsitateak ere ildo beretik ari dira, aurretiko hezkuntza-mailetan emaniko laguntzekin bat egiten. Izan ere, “irisgarritasun unibertsala”, “irisgarritasun kognitiboa” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala” kontzeptuek paradigma-aldaketa ekarri dute. Euskadik ere irisgarritasun unibertsala bultzatzeko konpromisoa dauka hartuta eta bizialdi osoko ikaskuntzaren legean orientazio-sistema integratua planteatu zen. Bestalde, euskara ikastea edo hobetzea aukera bat da 16 urtetik aurrera eta oso garrantzitsua da zeregin honetan pertsona guztiei behar duten hezkuntza-laguntza ematea eta baliabideak jartzea. Artikulu honetan, esparru horretarako zenbait helduleku proposatuko dira.

https://doi.org/10.54512/KSUA6830

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ibarra Lizundia, Irune
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
    • Aniztasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
HABE

HABEren 2024ko egiaztatze-deialdietan arituko diren Azterketa Batzordeko kideak, HOBE deialdiaren arduradunak, epaimahaiak, ebaluatzaile ikertzaileak, tutoreak, ordezko tutoreak eta lurralde-arduradunak izendatu dira

  • Didakteka
  • Sortua: 8 February 2024
  • Bisitak: 328
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Otsailaren 8ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eman da argitara HABEren zuzendariaren 2024ko urtarrilaren 29ko Ebazpena, Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean (HEOC) ezarritako euskararen komunikagaitasun-mailak egiaztatzeko proben 2024ko ekitaldirako Azterketa Batzordeko kideak, HOBE deialdiaren arduradunak, epaimahaiak, ebaluatzaile ikertzaileak, tutoreak, ordezko tutoreak eta lurralde-arduradunak izendatzeko dena.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, Agindua
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Liburuaren azala_dispositivos moviles

"Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas" liburuaz (Andújar, A.)

  • Didakteka
  • Sortua: 16 February 2024
  • Bisitak: 244
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2023an argitaratu zuen Alberto Andújarrek bigarren hizkuntzen irakaskuntzan zenbait gailu mugikorren erabilera aztertzen duen liburua, hizkuntza-ikasgelan tresnak eta metodologiak integratzeko: "Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje

"Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje" (Romero-Ciria, M. eta Bueno-Alastruey, M. C. [koord.])

  • Didakteka
  • Sortua: 6 February 2024
  • Bisitak: 299
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Graò argitaletxeak kaleratu duen "Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje" liburuaren erreseina. Zenbait egileren ekarpenak jaso dira; Magdalena Romero-Ciria eta Mª Camino Bueno-Alastruey izan dira lan honen koordinatzaileak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
HABEren webgunea

HABE Liburutegiaren webgune berritua

  • Didakteka
  • Sortua: 2 February 2024
  • Bisitak: 309
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azaroaren bukaera aldera Liburutegiko webgunearen itxura berritu genuen, erabilerrazagoa eta bisualagoa izan dadin. Abagunea aprobetxatuz, sarrera honek webgunearen nondik norakoak azaleratzea du helburu, alegia, eskaintzen dituen informazio eta baliabideen berri ematea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Oliveri Korta, Oihane
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Itzulpen Saila 58

Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 January 2024
  • Bisitak: 520
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzak irakatsi eta ikasteko prozesuan urteetan erabili izan diren esperientzia, egokitzapen, birformulazio eta tekniken elkartrukeak aurkezteaz gain, liburu honek Adimen Artifizialeko prototipo eta aplikazio bidezko hizkuntza-irakaskuntzaren etorkizunera bideratzen du arreta.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Muñoz-Basols, Javier
    • Fuertes Gutiérrez, Mara
    • Cerezo, Luis
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
LurData

"LurData" tresna estatistikoa eta adierazle soziolinguistikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 30 January 2024
  • Bisitak: 176
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Eustatek sortu duen "LurData" zerbitzuaren berri ematen da sarrera honetan. Une honetan egin daitekeena azaltzen da eta helduen euskalduntzean izan lezakeen aplikazioren bat proposatzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Garaio Mendizabal, Beñat
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Libururaren azala

"La gestión del aula de español. Desafíos y actuaciones" liburuaz (Herrera, F. eta Sans, N. [ed.])

  • Didakteka
  • Sortua: 23 January 2024
  • Bisitak: 201
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Cuadernos de didáctica" bildumako zazpigarren liburuki honek ikasgelako dinamikei eta ikasgelaren kudeaketari buruz dihardu. Liburuaren helburu nagusia irakasleei laguntzea da, ikasgela ikasteko ingurune eraginkor bihur dadin. Liburuak bost atal ditu (ikasgelak, egoerak eta dinamikak, ikasleak, irakasleak eta baliabideak/inguruneak), eta atal bakoitza gai horretan adituak diren egileen artikuluez osatua dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Muñoz-Basols et al.

Hizkuntzak ikasteko itzulpengintza aplikatuaren potentzialtasunak adimen artifizialaren aroan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 January 2024
  • Bisitak: 296
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Adimen artifizialak (AA) eta AA bidezko itzulpen automatikoek aukera eta erronka berriak dakartzate bigarren hizkuntzako (H2ko) irakasle eta ikasleentzat. Azkenaldian, AAn oinarritutako txatbotak agertu dira, ChatGPT esaterako, eta ondorioz, beharrezkoa bihurtu da irakaskuntza-metodo tradizionalak berrikustea, arrazoiketa hausnartua eta pentsamendu kritikoa lehenesteko. Artikulu honetan, itzulpengintza aplikatuak (IA) dituen potentzialtasunak aztertuko ditugu. Izan ere, baliabide hori lagungarria izan daiteke H2ko eskoletan AAn oinarritutako lanabesekin modu eraginkorrean lan egiteko behar den funtsezko pentsamendu kritikoa sustatzeko. IMI+ Markoa (Integrazioa, Multimodalitatea eta Interakzioa) aurkeztuko dugu, IA hizkuntzen irakaskuntzan txertatzeko; izan ere, tresna hori lagungarria da H2ko eskoletan literazitate digitala eta pentsamendu kritikoa garatzeko. Gainera, teknologia berri hauek pribatutasunarekin eta etikarekin lotutako erronkak dakartzate. Egoera hori kontuan hartuta, IAn Hurbilketa Ekologiko Kritikoa (HEK) aplikatzea proposatzen dugu, ikasleei erronka horiei aurre egiteko, botere-desorekak eta gizarte-desberdintasunak identifikatuz

https://doi.org/10.54512/ZXMJ1252

  • Atala:
  • Egilea:
    • Muñoz-Basols, Javier
    • Neville, Craig
    • Lafford, Barbara A.
    • Godev, Concepción
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Fruns GIELE

Bitartekotzaren ertzak arakatzen

  • Didakteka
  • Sortua: 20 December 2023
  • Bisitak: 344
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azaroaren 10ean, GIELE V. Jardunaldien barruan, Cervantes Institutuko Hizkuntza Egiaztatzegintzaren Unitateko arduradun Javier Frunsen gidaritzapean, hogeitaka hizkuntza-teknikarik lau orduko saioa egin genuen bitartekotzaren ertz ugariak ezagutu nahian, eta halaxe ekin genion Javierren azalpenak entzuteari, urduri eta jakin-min handiz, baina betiere haren jarraibideei adi-adi segitzeko gogoz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hoyos Sein, Mikel
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
Wikipedia erabiltzearen onurak

Wikipedia erabiltzearen onurak ikas-irakas prozesuan

  • Didakteka
  • Sortua: 15 December 2023
  • Bisitak: 424
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Ikasleak Wikipedian editore izatearen onurak ikasketa prozesuan" artikulua EHUren IKASTORRATZA aldizkari didaktikoaren 31. zenbakian dugu. Iparrorratz ere izan daiteke landu beharreko hizkuntza-gaitasunak garatzeko, besteak beste, idatzizko komunikazioa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Lenguage
GIELE logoa

Guztiak elkarrekin, noranzko berean

  • Didakteka
  • Sortua: 13 December 2023
  • Bisitak: 253
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Valentziako Unibertsitate Politeknikoko Sergi Linares ordezkariak Valentzian abian den CIEACOVA proiektua aurkeztu zuen; hain zuzen ere, Valentziako zazpi unibertsitatek egiaztatzegintzari begira abian jarritako lankidetza-proiektua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
GIELE logotipoa

Bota diezaiogun gatz pixka bat adimen artifizialari!

  • Didakteka
  • Sortua: 29 November 2023
  • Bisitak: 392
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Telefonoa eta ordenagailua ezinbesteko egin ditugun garaiotan, ez dago gaizki atzera begiratzeko beta hartzea: ordenagailuak eskuartean izaten hasi ginenean, zalantzan jartzen genuen nola lagundu ziezagukeen makina hark gure lana egiten, nola arraio lagunduko zigun WordPerfect itsusi eta gatzgabe hark. Guztiok ikasi dugu, gutxi-asko, eskuko telefonoa erabiltzen eta ordenagailuak piztu eta nabigatzaileari eskaeraren bat edo beste egiten... Baina horrekin konformatu ez eta bada makinak “gizaki” bihurtzeko lanean diharduenik. Horretan dabiltza, eta bidea egiten ari dira, gainera: horren erakusgarri da, besteak beste, hain modan dagoen ChatGPT sonatua. Orain artean ikasi dugunari jarraikiz, komeni guri ere olatu (artifizial) hori hartzea lehertu baino lehen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Azkue Iruretagoiena, Enara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
GIELEren logoa

GIELEren V. jardunaldia Gironako harresi-barruan

  • Didakteka
  • Sortua: 27 November 2023
  • Bisitak: 310
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2023ko azaroaren 10ean eta 11n egin zen GIELEren V. jardunaldia. Lehen egunerako, ohi bezala, lau orduko lantegiak antolatu zituzten, eta gaiak askotarikoak izan ziren; guzti-guztiak hizkuntzen ikas-iraskuntzari eta egiaztatzegintzari hertsiki lotuak. Aurtengoan, proben kalitatea kontrolatzeko datuei, ulermen-probetako itemak sortzeari, Europako Erreferentzia Marko Bateratuan jasotako deskriptoreei eta adierazpen-, bitartekotza- eta elkarreragin-proben kalifikazioei buruzko aurkezpen eta ikastaro praktikoak landu ziren.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak

Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak (Nafarroako Gobernua)

  • Didakteka
  • Sortua: 13 November 2023
  • Bisitak: 485
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak" izeneko argitalpena oso baliagarria gerta liteke edozein esparrutan; esaterako, helduen euskalduntzean erabiltzen diren material didaktikoak eguneratzeko genero-ikuspegiaren arabera.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Berdintasuna
Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia.

Desgaitasuna eta inklusioa. Irakaskuntzarako gidaliburua (Verdugo, M. eta Schalock, R.)

  • Didakteka
  • Sortua: 19 September 2023
  • Bisitak: 572
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu honetan ("Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia"), ikas-irakas prozesuetan laguntza inklusiboak kudeatzean kontuan hartu beharreko oinarrizko ikuspegia ematen da. Ildo horretatik, hezkuntza inklusiboa bideratzeko funtsezko irizpideak eskaini eta aldaketarako gakoak azaleratzen dira bertan. Puntako adituek idatzi dituzte gidaliburu mamitsu honetan luze-zabal jorratzen diren 21 kapituluak, eta, zalantzarik gabe, gogoeta nahiz praktika didaktikorako gako baliagarri ugari topatuko ditu irakurleak orrialdeotan: eskubideei buruzkoak, sailkapenaz, jarrerez, desgaitasun intelektualaz, pertsonarengan ardazturiko planifikazioaz, ikasle gorren inklusioaz, ikusteko desgaitasunaz, autismoaz, arreta-defizitaren eta hiperaktibitatearen nahasmenduaz, hezkuntza inklusiboaz, irisgarritasun eta diseinu unibertsalaz, teknologiaz...

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
Diego Paniagua

Dislexiaren paradoxa bigarren hizkuntzaren / atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 21 June 2023
  • Bisitak: 1036
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

The aim of this article is to outline the scope of second or foreign language teaching for students with dyslexia and to provide teachers with strategies, methodologies, intervention guidelines and educational resources to do so in an optimal way. This impairment, characterised both by difficulties in decoding and rapid word retrieval in reading and by problems in reading fluency, prosody, handwriting and the appropriate use of arbitrary spelling, places an obstacle on learning additional languages because the problems encountered by learners are the result of those experienced in their native language.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Paniagua Martín, Diego
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 101
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
101 preguntas liburuaren azala

Nola eman eskolak dislexiadunei euskaltegietan?

  • Didakteka
  • Sortua: 22 June 2023
  • Bisitak: 781
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 1

"101 preguntas para ser profe de ELE" liburuaren 79. puntuan behar bereziak dituzten pertsonei bigarren hizkuntzaren bat irakasteak dituen berezitasunak aipatzen dira. Izan ere, arrazoi fisiko, kognitibo, sentsorial edo psikikoak direla-eta, zenbait ikaslek laguntza berezia behar izaten dute ikas-irakas prozesuan, eta komenigarria da zenbait neurri hartzea, ikasgelan baztertuak senti ez daitezen eta hizkuntza ikasteko orduan aurrerapenak egin ditzaten.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Primeran C.1.1 ikaslearen liburuaren azala

Eskuartean dugu PRIMERAN! C1.1 ikaslearen liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 June 2023
  • Bisitak: 1490
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

PRIMERAN! C1 euskara ikasteko metodoaren lehen liburukia argitaratu berri du HABE erakundeak. Datozen egunetan, euskaltegi guztietara ale bana banatuko da eta Euskal Herriko saltoki nagusietan izango da salgai. PRIMERAN C1.2 datorren urteko irailerako-edo prest egotea da aurreikuspena.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Primeran metodoa
Europako Kontseilua

Ekintzara bideratutako ikuspegia eta Europako Kontseilua

  • Didakteka
  • Sortua: 13 April 2023
  • Bisitak: 541
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Garrantzia handia du ekintzara bideratutako ikuspegiak, bai Europako Erreferentzia Marko Bateratuan, bai Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean. Europako Kontseiluak baditu hainbat baliabide Sarean kontzeptua ezagutzeko eta gauzatzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Europako Kontseilua
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP)

Irakasleen praktikak inklusiboak izan daitezen, orientabide batzuk

  • Didakteka
  • Sortua: 13 February 2023
  • Bisitak: 835
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP) dituzten ikasleen berariazko hezkuntza-premiak irakasleek ezagutu eta identifikatu egin behar dituzte, praktikak inklusiboak izan daitezen. Hori dela eta, argitalpen honetan HLBPak dituzten ikasleak integratzen dituzten kolektibo bakoitzaren ezaugarrien, zailtasunen eta gaitasunen eta dituzten beharren deskribapen laburra jasotzen da. Era berean, orientabideak eta baliabideak ematen dira hezkuntzako profesionalentzat eta familientzat. Argitalpen honek ikasle horiei hezkuntza-erantzuna ematen laguntzeko xedea du, hezkuntza formaleko ikastetxeek abian jartzen dituzten hezkuntza-neurriak bideratuz eta bultzatuz, betiere ikasle horiek beren premia espezifikoetara egokitutako irakaskuntza jasotzeko duten eskubidea aitortuz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Eusko Jaurlaritza
    • Department of Education
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Sortua: 28 March 2022
  • Bisitak: 1407
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-hizpide

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 November 2021
  • Bisitak: 4900
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

APA Style

APA, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko jarraibideak

  • Didakteka
  • Sortua: 10 November 2023
  • Bisitak: 359
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Lan akademiko bat egitean erabilitako iturriak aipatu behar izaten dira horrelakoak aurkezteko dauden arau jakinen bitartez. Jarraibide hori egokia da, oro har, sortzen dugun edozein testutarako. Gaur egun, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko arau-mota ugari badaude ere, APA estiloa da erabilienetako bat erakunde akademikoetan, aldizkari zientifikoetan eta argitaldarietan. Horri erreparatzen diogu, besteak beste, e-Hizpiden eta Irakasbilen oro har.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 December 2021
  • Bisitak: 1168
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Post
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Sortua: 7 July 2022
  • Bisitak: 937
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna