e-Hizpide artikuluak
e-HIZPIDE artikuluak
- Atala:
55 urtetik gorako helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntzarako ikuspegi bat
- Argitalpenak
- Sortua: 5 December 2024
- Bisitak: 324
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
55 urtetik gorako helduei beste hizkuntza bat irakasteko ikuspegi pedagogiko espezifikoa behar da, bai eta haien beharrak eta interesak errespetatuko dituzten ikaskuntza estrategikoak izango dituen didaktika bat ere. Irakasleak haien ikas-irakas prozesuan inplikatutako faktore afektibo, kognitibo eta sozialak ulertu behar ditu, bai eta aipatutako adin-tarteko ikasleek dituzten motibazio-ardatzen azpian dagoen erronkaz jabetu ere.
Artikulu honetan, helduentzako metodologia baten oinarri diren zutabe pedagogikoak deskribatuko dira laburki, eta zenbait jardueraren adibide zehatzak emango dira azaldutako teoria praktikan jartzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Fritzler, Marcela
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Adimen artifizialaren erabilera EAEko helduen euskalduntzean
- Argitalpenak
- Sortua: 26 November 2024
- Bisitak: 337
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Adimen artifiziala (AA) gero eta hedatuagoa dago gizarteko esparru guztietan, eta euskararen irakaskuntza ez da salbuespena. EAEko helduen euskalduntzean ari diren irakasleei AAri buruz bidalitako galdetegi baten emaitzak aztertuko dira lan honetan. Emaitza nagusiek erakusten dute AAren erabilera ez dagoela oso hedatua irakasleen eguneroko lanean, nahiz eta datozen urteetan euskararen irakaskuntzan eragina izango duenik ez den zalantzan jartzen. Testuinguru horretan, AAren hedapena kezka sortzen duen gaia da irakasleen artean.
- Atala:
- Egilea:
- Txintxurreta Albizua, Martin
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Teknologia
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Ikerketak
"Speed Dates": ikasgelan elkarrekin jarduteko eta interakzio-gaitasuna garatzeko dinamika
- Argitalpenak
- Sortua: 19 November 2024
- Bisitak: 292
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Interakzio-gaitasunak garatzea ezinbestekoa da hizkuntza bat ikasteko. Ikasleek aurretiaz badituzte beren lehen hizkuntzan edo ikasi dituzten beste hizkuntza batzuetan erabilitako ezagutza soziolinguistikoak (Kecskes et al., 2018); ezagutza horiek aktibatu egin behar dira, xede-hizkuntzako sozializazioarekin lotura duten elkarlanerako trebetasunak lortzera bideratutako jardueren bidez (Young, 2008; Pekarek-Doehler, 2023). Hortaz, hauxe da artikulu honen helburua: "Speed Dates" formatua duen proposamen didaktiko bat azaltzea eta hura ezartzean lortutako emaitzak eztabaidatzea.
- Atala:
- Egilea:
- Redondo Juárez, Paula
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Edukiak:
- Interaction
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Ikerketak
- Komunikazio-moduak:
- Elkarreragina
- Ekoizpena
“EOIgualdad”: Méridako HEOko genero-berdintasuneko proiektuaren historia
- Argitalpenak
- Sortua: 23 October 2024
- Bisitak: 304
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
2023ko irailean, Méridako hizkuntza-eskola ofizialeko irakasle-talde bat erlojupeko lasterketa batean murgildu zen, Irene sarietara “EOIgualdad” proiektua aurkezteko. Denboraren eta lan-kargaren arazoa alde batera utzita, taldeak hautagaitza garaiz aurkeztea lortu zuen. Hiru hilabete beranduago, espero ez zuten berria jaso zuten: 2023ko lehenengo Irene saria jaso zutela zegokien kategorian. Artikulu honetan “EOIgualdad” proiektuaren jatorria, ezaugarriak, bilakaera eta etorkizuneko erronkak jaso ditugu; izan ere, esfortzu kolektibo boluntariotik sortu den proiektu bat da, eta gaur egun zentroko euskarri identitarioetako bat izateaz gain, Berdintasun Planaren parte da eta Estatu mailan erreferentzia preziatua araubide bereziko irakaskuntzaren esparruko berdintasunerako, hausnarketa eta inklusioa sustatzen baititu hizkuntzen irakaskuntzan.
- Atala:
- Egilea:
- Quiroga Caraballo, Mª Jesús
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Berdintasuna
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
Hizkuntzak irakasteko bideoak sortzeko aholkuak
- Argitalpenak
- Sortua: 10 September 2024
- Bisitak: 335
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Helduen euskalduntzean bideoaren erabileraz egindako ForVid ikerketako emaitzei erreparatuta, irakasleek zein ikasleek grabatutako bideoen ekoizpena areagotzeko bideak eskaintzea da artikulu honen xede nagusia. Hala, hizkuntza-irakasleek grabatutako bideoek dituzten abantailak azpimarratu ondoren, hizkuntzak irakasteko bideo-mota nagusiak azalduko dira labur-labur eta horrelako bideoak sortzeko aholkuak emango dira alderdi nagusiei erreparatuta, hala nola plangintzari, edukien antolaketari eta grabazioaren kalitateari. Amaitzeko, zenbait bideo-formatu aztertuko dira, hain zuzen ere ikuspuntu teknikoari begira sinpleenak direnak (ikus-entzunezko edizio- eta postprodukzio-ezagutza sakonak behar ez dituztenak).
- Atala:
- Egilea:
- Prieto Perez, Elena
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Teknologia
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria eta ekintzara bideratutako ikuspegia
- Argitalpenak
- Sortua: 4 July 2024
- Bisitak: 421
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honetan, labur deskribatuko da zer den "Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria", zer eduki dituen, zer paradigma-aldaketa sustatu nahi duen eta nola garatu den. Halaber, ekintzara bideratutako ikuspegia landuko da; ikuspegi orokorra emateaz gain, "gizarte-eragile" kontzeptua azalduko da eta, azkenik, ikuspegiaren hiru alderdi nagusiak eztabaidatuko dira: posibilitateak ("affordances"), eragiletza ("agency") eta ataza kolaboratiboak.
- Atala:
- Egilea:
- North, Brian
- Dokumentu-mota:
- Artikulua
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
“Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barrenetik
- Argitalpenak
- Sortua: 6 June 2024
- Bisitak: 457
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
HABEk azken urteotan antolatutako “Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barruan burutu zen jarduera kolaboratibo baten azalpena jasotzen du artikuluak, Irakasbil atarian argitara emandako bideoen azpiko testuinguru teorikoa eta azken helburua, hain zuzen. Online ikas-irakas ereduaren eremuko aditu bat elkarrizketatu behar zuten proposatutako jardueran. Eginkizun hori gauzatzeko prozedurak urratsez urrats azaltzen dira eta atal bakoitza nola lotzen den Zimmerman-en eta Salmon-en eredu teorikoetako faseekin; halaber, partaideak gidatu zituen metodologia aktiboa eta elkarlanak ikaslearen autonomiaren garapenean duten eragina aztertzen dira. Partaide batzuen hausnarketak ere jasotzen ditu artikuluak, praktika gogoetatsuaren bidez elkarlanaren eta autonomiaren garapenaren arteko erlazioa ikusaraztea baitzen azken helburua.
- Atala:
- Egilea:
- Tolosa Goikoetxea, Andoni
- Ibáñez Ramos, Marga
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 103
Ireki ditzagun gure ikasgeletako ateak: berdinen arteko behaketa, irakasleen garapen profesionalerako estrategia
- Argitalpenak
- Sortua: 10 May 2024
- Bisitak: 401
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honen bidez, berdinek elkarri behatzea zenbateraino den erabilgarria ulertaraztea da gure asmoa, irakasleen garapen profesionalerako oso tresna ona izan baitateke. Gainera, ikusarazi nahi dugu esperientzia txikiak ere oso aberasgarriak izan daitezkeela. Lehenik eta behin, gure esperientzia (Murtziako Hizkuntza Eskola Ofizialekoa) zein esparru teorikotan oinarritu den azalduko dugu; berdinen arteko behaketatik eta praktika gogoetatsutik abiatu da, irakasleen garapen profesionalerako funtsezko osagaiak baitira. Ondoren, gure esperientzia deskribatuko dugu; horretarako, jarraitutako prozesuak eta erabilitako tresnak luze-zabal azalduko ditugu. Bukatzeko, mintegiaren emaitza aurkeztuko dugu: mintegian parte hartu duen irakasle-taldeak egindako behaketa-eskuliburua. Azkenik, jarraibide batzuk emango ditugu, gure esperientziaren arabera antzeko proiektu bat edozein erakunde hezitzailetan gauzatzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Fernández Torres, Ana
- Sánchez Tornel. María
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua