Homeko zerrenda

Publicado: lunes, 8 de septiembre de 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
L de Lengua 158

Mikro-narrazioak hizkuntzen ikasgelan (Herrera, F. eta Urbizu Pérez, C.)

  • Didakteka
  • Creado: 9 de julio de 2024
  • Visitas: 75
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

LdeLengua podcastaren 158. atalean, Francisco Herrerak Cristina Urbizu Pérez elkarrizketatzen du, Euskal Herriko Unibertsitatean Filologia Hispanikoan lizentziaduna eta ibilbide luzeko espainiera-irakaslea. Cristinak bere lan-ibilbidearen zati handi bat gaztelania atzerriko hizkuntza gisa irakasteari eskaini dio, bereziki etorkinekin aritu da, eta gaur egun ELEko irakasleentzako prestakuntza-ikastaroen koordinatzailea da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Entzumena
    • Irakurmena
  • Edukiak:
    • Motivación
    • Gaitasun komunikatiboa
Make Irigoien

Aurkezpenak hobetzeko dekalogoa

  • Didakteka
  • Creado: 10 de julio de 2024
  • Visitas: 185
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

Aurkezpenak, diapostibak eta bideoak ohikoak dira gure eguneroko bizitzan. Sarrera honetan, horrelakoak (bir)pentsatzeko, (bir)moldatzeko eta birziklatzeko laguntza, aholkuak eta ideiak aurkituko dituzu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Irigoien Perurena, Make
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
Brian North

Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria eta ekintzara bideratutako ikuspegia

  • Argitalpenak
  • Creado: 4 de julio de 2024
  • Visitas: 144
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Artikulu honetan, labur deskribatuko da zer den "Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria", zer eduki dituen, zer paradigma-aldaketa sustatu nahi duen eta nola garatu den. Halaber, ekintzara bideratutako ikuspegia landuko da; ikuspegi orokorra emateaz gain, "gizarte-eragile" kontzeptua azalduko da eta, azkenik, ikuspegiaren hiru alderdi nagusiak eztabaidatuko dira: posibilitateak ("affordances"), eragiletza ("agency") eta ataza kolaboratiboak.

https://doi.org/10.54512/REIX3225

  • Atala:
  • Egilea:
    • North, Brian
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 104
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
Routledge liburuaren azala

The Routledge handbook of materials development for language teaching (Norton, J. eta Buchanan, H. [ed.])

  • Didakteka
  • Creado: 2 de julio de 2024
  • Visitas: 173
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

"Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching" hizkuntzak irakasteko materialak garatzen dituen gida da. Gidak lau ideia nagusi aztertzen ditu, eta ideia bakoitzak materialen garapenari buruzko hainbat alderdi jorratzen ditu. Lehen ideiak materialen garapenaren eta haren historiaren ikuspegi orokorra ematen du. Bigarren ideia materialen garapenaren oinarri teorikoetan oinarritzen da, hizkuntzen ikas-irakaskuntzaren printzipioak barne. Hirugarren ideiak materialen garapenari buruzko gogoeta praktikoak jasotzen ditu, hala nola, beharren azterketa eta ebaluazioa. Azkenik, laugarren ideiak materialen garapenean sortzen ari diren joerak aztertzen ditu, besteak beste, teknologia digitalak eta hezkuntza-baliabide irekiak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Reseña
  • Áreas de conocimiento:
    • Curriculuma
    • Didaktika
    • Lengua
 'A good old-fashioned CD can often be a useful backup.' Image ©
Michael Hicks licensed under CC-BY- 2.0 and adapted from the original.

Abestiak ikasgelan erabiltzeko urratsak

  • Didakteka
  • Creado: 14 de junio de 2024
  • Visitas: 258
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

“How to use songs in the English language classroom” izenburuko sarrera irakur daiteke Adam J. Simpson-ek idatzita British Council erakundearen blogean. Sarrera horretan, Adam Simpson irakasleak azaltzen du zerk egiten duen arrakastatsu abestietan oinarritutako hizkuntzen eskola bat. Ingeles-irakasleek ingelesa irakastean ikasgeletan izaten duten arazo handienetako bat da ikasleen interesari eustea. Beraz, askotan oso sortzaileak izan behar dute erabiltzen dituzten teknikekin, eta, adituaren ustez, musika eta kantua da ikasgelako baliabide motibagarrienetako bat.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Entzumena
    • Mintzamena
    • Irakurmena
    • Idazmena
  • Edukiak:
    • Motivación
Zuzentest

#zuzentest, Gasteizko IKAren galderak euskara-ikasleentzat

  • Didakteka
  • Creado: 24 de junio de 2024
  • Visitas: 238
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Pandemia-garaian "Euskara Batuaren Eskuliburuan" oinarrituta Gasteizko IKAko irakasleentzat barneko prestakuntzarako joko bezala sortu zena, ikasleentzat ere egokia izango zelakoan jaio zen #zuzentest 21/22 ikasturtean. Hala, sare sozialen bitartez aipatutako eskuliburuaren arabera astean behin plazaratzen dira galderak eta erantzunak. Eta ez da Gasteizko IKA Interneten egiten ari den lan bakarra.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Aranburu Artano, Jon
    • Txabarri Montero, Oihan
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Teknologia
    • Lengua
Itzulpen Saila 58

Antsietatea eta ikaskuntza birtuala

  • Didakteka
  • Creado: 7 de junio de 2024
  • Visitas: 138
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

Itzulpen Saila 58. zenbakian argitaratu zuen HABEk 2024an "Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa.

Sarrera honetan, Zsuzsanna Bárkányi irakasleak idatzitako "Antsietatea eta ikaskuntza birtuala" izenburupeko 6. kapituluaren zenbait ideia nagusi azaleratuko dira; nagusiki, praktikarako gomendioak. Izan ere, antsietateak eragotzi egiten du ikasleek ekoizpeneko jardueretan parte hartzea eta frogatuta dago batzuetan ikasleek, nahiz eta ahozko ekoizpeneko jarduerak egin, askotan ez dituztela partekatzen, ondo ez hitz egiteko beldurragatik.

Halaber, ikerketaren emaitzek erakusten dute, atzerriko hizkuntza batean ahoz adieraztean antsietatea gutxitzen duten testuinguruak eta estrategiak egon arren, ez dagoela antsietatea minimizatzen duen ikaskuntza-testuingururik. Ondorioz, irakasleek antsietatea ikasprozesuaren aldagaitzat kontuan hartu behar dute eta hura kudeatzen jakin irakaskuntza-maila eta -testuinguru guztietan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
HABE

HABEren Prestakuntza Plana 2024

HABEren 2024ko prestakuntza-plana, 2024ko ekainaren 19ko HABEren zuzendariaren Ebazpenez onartua.

e-Hizpide

e-Hizpide 103

  • Argitalpenak
  • Creado: 17 de enero de 2024
  • Visitas: 427
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

2024ko urtarrila-ekaina

https://doi.org/10.54512/AXUC8966

BESTELAKO LANKIDETZAK

- Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku (Irune Ibarra)

- Hezkuntza-baliabide digitalen irisgarritasuna (Zuriñe de Anzola)

- Hizkuntzen irakaskuntzan eta erabileran genero-ikuspegia txertatzeari buruzko gogoeta: euskararen kasua (María Silvestre)

- Ireki ditzagun gure ikasgeletako ateak: berdinen arteko behaketa,

irakasleen garapen profesionalerako estrategia (Ana Fernández Torres eta María Sánchez Tornel)

BESTE ITURRIETATIK

- Hizkuntzak ikasteko itzulpengintza aplikatuaren potentzialtasunak adimen artifizialaren aroan (Javier Muñoz-Basols, Craig Neville, Barbara A. Lafford eta Concepción Godev)

IKERKETAK

- Euskara-eskoletan eraginkortasun didaktikoa hobetzeko proposamen bat (Axun Urtzelai)

GEURE ITURRIETATIK

- "Jardun bikoa helduen euskalduntzean" ibibideko ikastaroen barrenetik (Marga Ibáñez eta Andoni Tolosa)

RIED

"¿Cómo implicar a los estudiantes para que utilicen el feedback online?” artikuluaz

  • Didakteka
  • Creado: 13 de junio de 2024
  • Visitas: 123
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 0

"¿Cómo implicar a los estudiantes para que utilicen el feedback online?” da Anna Espasa-Rocak eta Teresa Guasch-Pascualek idatzitako artikulu baten izenburua. Ezagunak ditugu bi egileak; besteak beste, HABEk 2023an antolatutako ikastaroko irakasle izan ziren. Online unibertsitate bateko esparruan egindako ikerketa baten berri ematen dute artikuluan baina geure esparrurako ere ideia baliagarriak daude bertan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Reseña
  • Áreas de conocimiento:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
"Discurso, comunicacion y gestion en el aula de ELE" liburua

Hizkuntzen eskola jolas-dinamiken bidez planifikatzea eta kudeatzea (Arrieta Castillo, C. eta Celorrio Aguilera, I.)

  • Didakteka
  • Creado: 23 de mayo de 2024
  • Visitas: 308
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Carolina Arrieta Castillo irakasleak hizkuntzen irakaskuntzan dihardutenei zuzenduriko liburu bat prestatu du: "Discurso, comunicación y gestión del aula de ELE". Iris Celorrio Aguilerak eta Carolina Arrieta Castillok “Juego comunicativo: Planificar y gestionar el aula de ELE con dinámicas de juego” liburuko atala idatzi dute.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Entzumena
    • Mintzamena
    • Irakurmena
    • Idazmena
  • Edukiak:
    • Motivación
    • Gaitasun komunikatiboa
Marga Ibáñez eta Andoni Tolosa

“Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barrenetik

  • Argitalpenak
  • Creado: 6 de junio de 2024
  • Visitas: 246
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

HABEk azken urteotan antolatutako “Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barruan burutu zen jarduera kolaboratibo baten azalpena jasotzen du artikuluak, Irakasbil atarian argitara emandako bideoen azpiko testuinguru teorikoa eta azken helburua, hain zuzen. Online ikas-irakas ereduaren eremuko aditu bat elkarrizketatu behar zuten proposatutako jardueran. Eginkizun hori gauzatzeko prozedurak urratsez urrats azaltzen dira eta atal bakoitza nola lotzen den Zimmerman-en eta Salmon-en eredu teorikoetako faseekin; halaber, partaideak gidatu zituen metodologia aktiboa eta elkarlanak ikaslearen autonomiaren garapenean duten eragina aztertzen dira. Partaide batzuen hausnarketak ere jasotzen ditu artikuluak, praktika gogoetatsuaren bidez elkarlanaren eta autonomiaren garapenaren arteko erlazioa ikusaraztea baitzen azken helburua.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Tolosa Goikoetxea, Andoni
    • Ibáñez Ramos, Marga
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Áreas de conocimiento:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
ezer ez eta festa podcasta

Zer da hizkera sexista?

  • Didakteka
  • Creado: 23 de mayo de 2024
  • Visitas: 303
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Euskaldunen hizkera sexistaz mintzo dira Irene Arrarats eta Maialen Berasategi BERRIAren "Ezer ez eta festa" podcastean. Honako galdera hauekin abiatzen dute podcasta: “Nola neurtzen da hizkuntzen zama sexista? Hizkuntza bat sexista izan daiteke ala hiztunak gara sexistak?“.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Lengua
    • Berdintasuna
  • Hizkuntza-arloa:
    • Lingüística
Itzulpen Saila 58

Online ikastaro bat planifikatu eta garatzeko jarraibideak

  • Didakteka
  • Creado: 16 de mayo de 2024
  • Visitas: 163
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Itzulpen Saila 58. zenbaki moduan argitaratu zuen HABEk 2024an "Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa.

Sarrera honetan, Marta González-Lloret hizkuntzalaritza aplikatuko katedradunak idatzitako "Curriculumaren plangintza eta garapena ingurune birtualetan"izenburupeko 2. kapituluaren ideia nagusi batzuk nabarmenduko dira. Izan ere, online ikastaroak, jardun bikoak edota teknologiaren osagaia duten ikastaroak planifikatu eta garatzean kontuan hartzeko jarraibideak eskaintzen ditu kapitulu honetan. Gaia irakurlearen interesekoa bada, arretaz irakurri kapitulu osoa, merezi du-eta.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
Ainara Maia

Iritzi (uste izan, deitu)

  • Didakteka
  • Creado: 3 de junio de 2024
  • Visitas: 236
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Azkenengo bi mendeetako joerari jarraikiz, "iritzi" da erabili behar dena aditz nahiz izen gisa Euskaltzaindiaren arauaran arabera. Kontuan izan datiboko marka eskatzen duela. Gainera, "uste izan" eta "deitu" aditzen baliokide izan daiteke.

Sarrera honetan azalpenez gain adibideak ere emango dira, bai forma egokienak, bai desegokienak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
Beñat Erezuma

Euskaltegien datuak ChatGPTren begietatik

  • Didakteka
  • Creado: 22 de mayo de 2024
  • Visitas: 378
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Azken bi urteotan, gure artean, zalaparta izugarria sortu du ChatGPT txatbotak. Asko eta asko gara haren atzaparretan erori garenak, bata bestearen atzean eskaintzen dizkigun hitzen sekuentziekin liluratuta. Beste egun baterako utziko dugu horrelako teknologiek duten alde iluna, baina, gaurkoan, bere aurpegi argiak eskaini dezakeen aukeretariko bat azalduko dugu: edozein irudi “ulertzeko” duen gaitasuna. Eta, horretarako, HABEk helduen euskalduntzea ebaluatzeko oinarrizko 10 adierazleren datuekin ChatGPTk zer egin duen azalduko dugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Erezuma, Beñat
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
Itzulpen Saila 58

Itzulpen Saila 58 sarbide irekian (OA)

  • Argitalpenak
  • Creado: 20 de mayo de 2024
  • Visitas: 180
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Adierazitako asmoari jarraikiz, Itzulpen Saila bildumako 58. zenbakia ere sarbide irekian jarri berri du HABEk. Hala, interesaturik dagoen ororen esku dago liburu osoa Irakasbil webgune honetan, pdf formatuan eta "Creative Commons by-nc-nd" lizentziapean (Aitortu-EzKomertziala-LanEratorririkGabe).

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
IA educativa

Nola erabiltzen duzu adimen artifiziala? Autoebaluatzeko gida bat.

  • Didakteka
  • Creado: 20 de mayo de 2024
  • Visitas: 300
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Adimen artifizialaren erabilerari buruzko sarrera bat idatzi du Ramón Besonías-ek "IA educativa" blogean. Eremu askotarako material eta ideia erabilgarriak plazaratu eta partekatu ditu. Seguruenik, gurean ere gaiaren inguruan hausnartzeko interesgarriak izango dira. Batzuk itzulita daude sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
Fernández Torres & Sánchez Tornel

Ireki ditzagun gure ikasgeletako ateak: berdinen arteko behaketa, irakasleen garapen profesionalerako estrategia

  • Argitalpenak
  • Creado: 10 de mayo de 2024
  • Visitas: 251
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Artikulu honen bidez, berdinek elkarri behatzea zenbateraino den erabilgarria ulertaraztea da gure asmoa, irakasleen garapen profesionalerako oso tresna ona izan baitateke. Gainera, ikusarazi nahi dugu esperientzia txikiak ere oso aberasgarriak izan daitezkeela. Lehenik eta behin, gure esperientzia (Murtziako Hizkuntza Eskola Ofizialekoa) zein esparru teorikotan oinarritu den azalduko dugu; berdinen arteko behaketatik eta praktika gogoetatsutik abiatu da, irakasleen garapen profesionalerako funtsezko osagaiak baitira. Ondoren, gure esperientzia deskribatuko dugu; horretarako, jarraitutako prozesuak eta erabilitako tresnak luze-zabal azalduko ditugu. Bukatzeko, mintegiaren emaitza aurkeztuko dugu: mintegian parte hartu duen irakasle-taldeak egindako behaketa-eskuliburua. Azkenik, jarraibide batzuk emango ditugu, gure esperientziaren arabera antzeko proiektu bat edozein erakunde hezitzailetan gauzatzeko.

https://doi.org/10.54512/HVDD1369

  • Atala:
  • Egileak:
    • Fernández Torres, Ana
    • Sánchez Tornel. María
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
HABE

Helduen euskalduntzeari buruzko datuak HABEren webgunean

  • Didakteka
  • Creado: 16 de mayo de 2024
  • Visitas: 224
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 0

Eguneratu egin dira euskalduntzearen sektoreari buruz HABEren webgunean dauden datuak. Lau multzotan daude datu horiek "estatistika-datuak" eremuan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Área de conocimiento:
    • Ebaluazioa
Santos Guerra

Santos Guerraren "¿Qué hacemos con el cuchillo? Las finalidades de la evaluación" artikuluaz

  • Didakteka
  • Creado: 7 de mayo de 2024
  • Visitas: 275
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

"¿Qué hacemos con el cuchillo? Las finalidades de la evaluación" artikulua eman da oraintsu argitara; Miguel Angel Santos Guerra da egilea. Urteetan azaldu duen ikuspegiaren laburpentzat jo daiteke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Reseña
  • Áreas de conocimiento:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
"Enseñanza de lenguas social y culturalmente responsable" liburuaren azala

"Enseñanza de lenguas social y culturalmente responsable" liburuaz (Palacios-Hidalgo, F. J.)

  • Didakteka
  • Creado: 6 de mayo de 2024
  • Visitas: 293
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Hizkuntzen Irakaskuntza Sozial eta Kulturalki Arduratsuak (SCR) ikasleek eskura dituzten kultura-erreferenteak eta gaurkotasunezko gai sozialak erabiltzea sustatzen du, euren komunikazio-gaitasuna eskuratzea zein garatzea bultzatzeko eta, aldi berean, pentsamendu kritikoa, lidergoa, arazoak konpontzea edo konpromiso soziala bezalako trebetasunak indartzeko. Azken finean, egungo errealitateaz eta arazoez arduratzen den irakaskuntza da.

Liburua zazpi kapituluz osatua dago eta laugarrenean material didaktiko sozial eta kulturalki arduratsuaren diseinuaz ari da Francisco J. Palacios-Hidalgo idazlea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Reseña
  • Áreas de conocimiento:
    • Didaktika
    • Lengua
Open Access

Sarbide irekia sustatzeko urrats berriak egingo ditu HABEk

  • Argitalpenak
  • Creado: 24 de abril de 2024
  • Visitas: 203
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Sarbide irekia edo Open Access (OA) ezagutza sortzeko, partekatzeko eta erabiltzeko modua aldatzen ari den mugimendu globala da. Hala, zientzia-informazioa doan eta copyrightaren muga gehienak gaindituta erabiltzea da proposamena. Ondorioz, edonork eskuratu, irakurri, deskargatu, partekatu eta berrerabil dezake informazio hori, tarifak ordaindu edo baimen bereziak eskatu gabe, sarri askotan Creative Commons lizentziapean. "Irakasbil" atariko eduki ugari horrela daude, e-Hizpideko artikuluak, besteak beste. Orain,"Itzulpen Saila" bildumako zenbait liburu horrela jartzeko urratsak egingo ditu HABEk.

IS 57

Ekintzara bideratutako ikuspegia

  • Didakteka
  • Creado: 22 de abril de 2024
  • Visitas: 253
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Itzulpen Saila 57. zenbaki moduan argitaratu zuen HABEk 2022an Piccardo eta North adituen "Ekintzara bideratutako ikuspegia. Hizkuntz hezkuntzaren ikuspegi dinamikoa" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa, lan honek Europako Erreferentzia Marko Bateratuarekin eta Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu osagarriarekin (EEMB LO) duen lotura argia dela-eta. IRAKASBILen, ekintzara bideratutako ikuspegiaz eta Europako Kontseiluari buruzko sarrera bat eman zen argitara 2023ko apirilean, besteak beste ekintza-ikuspegiak berariazko orrialdea baitu Europako Kontseiluaren webgunean.

Liburua bere osoan arretaz irakurtzea komeni bada ere, sarrera honetan ekintzara bideratutako ikuspegiaren alderdi batzuk nabarmenduko dira. Orri-barrenean, liburuaren 1. eranskina dago eskuragarri

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
Zuriñe de Anzola Guerra

Hezkuntza-baliabide digitalen irisgarritasuna

  • Argitalpenak
  • Creado: 19 de abril de 2024
  • Visitas: 375
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Artikulu honetan, hezkuntzako baliabide digitalen oinarrizko irisgarritasun-baldintzak jorratuko dira, irakaskuntzako profesionalei baliabide digital irisgarriak sortzen eta hautatzen laguntzeko. Halaber, “irisgarritasuna” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsitala” kontzeptuak aztertuko dira, baita desgaitasuna (fisikoa, entzumenarena, ikusmenarena eta kognitiboa) duten pertsonek mundu digitalean dituzten beharrak ere. Azkenik, eduki eta tresnen irisgarritasun-irizpideak emango dira. Aipatutako bi kontzeptu horiek dira pertsona orok bizitzaren arlo guztietan, diskriminaziorik gabe, aukera berak izan ditzan aliatuak; horrela eraikiko dira benetan inklusiboak diren gizarteak.

https://doi.org/10.54512/IOUK1250

  • Atala:
  • Egilea:
    • de Anzola Guerra, Zuriñe
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Área de conocimiento:
    • Aniztasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
EBO

Siglak: laburtzapen-motarik emankorrenak

  • Didakteka
  • Creado: 12 de abril de 2024
  • Visitas: 342
  • Comentarios: 2
  • Favoritos: 1

Euskara Batuaren Ortotipografia (EBO) arautzeko asmoz, duela gutxi argitaratu du Euskaltzaindiak laburtzapenei buruzko araua (laburdurak eta siglak). Lehendik ere, Irakasbilen bertan siglen erabilerari buruzko sarrerak badira, eta aurretik esandakoa errepikatu gabe, zenbait aldaketa eta berrikuntza aurkituko dituzu segidan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Lingüística
María Silvestre Cabrera

Hizkuntzen irakaskuntzan eta erabileran genero-ikuspegia txertatzeari buruzko gogoeta: euskararen kasua

  • Argitalpenak
  • Creado: 9 de abril de 2024
  • Visitas: 516
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 0

Artikulu honetan, gogoeta egiten da hezkuntzan genero-ikuspegia txertatzeari eta euskararen erabilera ez-sexistari buruz. Artikuluan, genero-ikuspegia irakaskuntzan eta ikerketan txertatzeko gida bat aurkezten da. Gida hori Deustuko Unibertsitatean koordinatu du artikulugileak, eta arreta berezia jarri du irakaskuntzan eta genero-ikuspegiaren ezarpenari jarraipena egiteko adierazleetan. Gai hori hizkuntzen eta, zehazki, euskararen irakaskuntzan izan dezakeen eraginarekin lotzen da, eta, beraz, irakasleen komunikazioan hizkera inklusiboa eta ez-sexista erabiltzeari ere erreparatuko zaio.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Silvestre Cabrera, María
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Área de conocimiento:
    • Berdintasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Eusko Jaurlaritza logoa

Euskal Sektore Publikoaren euskararen erabilera normalizatzeko 19/2024 Dekretuaren berrikuntzak

  • Didakteka
  • Creado: 21 de marzo de 2024
  • Visitas: 344
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Bi hamarkada baino gehiago igaro dira EAEko herri-administrazioetan euskararen erabilera normalizatzeko 86/1997 Dekretua indarrean jarri zenetik, eta euskal sektore publikoak bazuen normalizazio-arau orokor komunak bateratzeko beharra. Izan ere, sektore horietako batzuk (Hezkuntza, Osasuna, Ertzaintza eta Justizia) 1997ko Dekretuaren aplikazio-eremutik kanpo geratu ziren eta halaxe egon dira orain arte. Beraz, Euskal Sektore Publikoaren euskararen erabilera normalizatzeko 19/2024 Dekretuaren helburua da hizkuntza-normalizazioaren irizpideak garai berrietara egokitzea eta sektore publiko osoaren koordinazioa bermatzea.

Dekretuak lau kapitulutan banatuta dago eta, hirugarrenean, hizkuntza-eskakizunen sistema arautzen duen kapituluan, daude, hain zuzen ere, berrikuntzarik nagusienak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, Agindua
  • Área de conocimiento:
    • Ebaluazioa
Irisgarritasuna (logoa)

Zer egin dezaket nire testuak irisgarriagoak izateko?

  • Didakteka
  • Creado: 1 de marzo de 2024
  • Visitas: 469
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Ingurune digitala hain garrantzitsua den garai hauetan, oraindik ere kosta egiten da gure eguneroko edukiak irisgarriak izatea; dokumentu eta agiriak, sare sozialak, webguneak… Asmoz Fundazioak antolatutako "Edukien irisgarritasuna ingurune digitaletan" ikastaroan zenbait erakunderen webguneak aztertu ditugu eta ondorioa izan da eskasa dela sare sozialetako plataforma askoren irisgarritasun-maila.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Psikologia
    • Lengua
    • Pedagogia
    • Aniztasuna
Irune Ibarra Lizundia

Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku

  • Argitalpenak
  • Creado: 20 de febrero de 2024
  • Visitas: 1105
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Unibertsitatetik kanpoko eskolatze-eredu bat proposatzen du Euskal Hezkuntza-sistemak, hezkuntza pertsona guztiengana iristeko eta ikuspegi inklusibotik modu pertsonalizatuan erantzuteko. Horrela, hezkuntza-laguntza espezifikoak behar dituzten ikasleen erregistroa egiten ari dira, haien tipologien araberakoa, eta askotariko beharrei hezkuntza-erantzuna ematen. Unibertsitateak ere ildo beretik ari dira, aurretiko hezkuntza-mailetan emaniko laguntzekin bat egiten. Izan ere, “irisgarritasun unibertsala”, “irisgarritasun kognitiboa” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala” kontzeptuek paradigma-aldaketa ekarri dute. Euskadik ere irisgarritasun unibertsala bultzatzeko konpromisoa dauka hartuta eta bizialdi osoko ikaskuntzaren legean orientazio-sistema integratua planteatu zen. Bestalde, euskara ikastea edo hobetzea aukera bat da 16 urtetik aurrera eta oso garrantzitsua da zeregin honetan pertsona guztiei behar duten hezkuntza-laguntza ematea eta baliabideak jartzea. Artikulu honetan, esparru horretarako zenbait helduleku proposatuko dira.

https://doi.org/10.54512/KSUA6830

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ibarra Lizundia, Irune
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Áreas de conocimiento:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
    • Aniztasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Liburuaren azala_dispositivos moviles

"Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas" liburuaz (Andújar, A.)

  • Didakteka
  • Creado: 16 de febrero de 2024
  • Visitas: 417
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

2023an argitaratu zuen Alberto Andújarrek bigarren hizkuntzen irakaskuntzan zenbait gailu mugikorren erabilera aztertzen duen liburua, hizkuntza-ikasgelan tresnak eta metodologiak integratzeko: "Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
LurData

"LurData" tresna estatistikoa eta adierazle soziolinguistikoak

  • Didakteka
  • Creado: 30 de enero de 2024
  • Visitas: 279
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Eustatek sortu duen "LurData" zerbitzuaren berri ematen da sarrera honetan. Une honetan egin daitekeena azaltzen da eta helduen euskalduntzean izan lezakeen aplikazioren bat proposatzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Garaio Mendizabal, Beñat
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
Fruns GIELE

Bitartekotzaren ertzak arakatzen

  • Didakteka
  • Creado: 20 de diciembre de 2023
  • Visitas: 449
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Azaroaren 10ean, GIELE V. Jardunaldien barruan, Cervantes Institutuko Hizkuntza Egiaztatzegintzaren Unitateko arduradun Javier Frunsen gidaritzapean, hogeitaka hizkuntza-teknikarik lau orduko saioa egin genuen bitartekotzaren ertz ugariak ezagutu nahian, eta halaxe ekin genion Javierren azalpenak entzuteari, urduri eta jakin-min handiz, baina betiere haren jarraibideei adi-adi segitzeko gogoz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hoyos Sein, Mikel
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera mota:
    • Jornada
Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak

Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak (Nafarroako Gobernua)

  • Didakteka
  • Creado: 13 de noviembre de 2023
  • Visitas: 662
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

"Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak" izeneko argitalpena oso baliagarria gerta liteke edozein esparrutan; esaterako, helduen euskalduntzean erabiltzen diren material didaktikoak eguneratzeko genero-ikuspegiaren arabera.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Didaktika
    • Berdintasuna
Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia.

Desgaitasuna eta inklusioa. Irakaskuntzarako gidaliburua (Verdugo, M. eta Schalock, R.)

  • Didakteka
  • Creado: 19 de septiembre de 2023
  • Visitas: 642
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Liburu honetan ("Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia"), ikas-irakas prozesuetan laguntza inklusiboak kudeatzean kontuan hartu beharreko oinarrizko ikuspegia ematen da. Ildo horretatik, hezkuntza inklusiboa bideratzeko funtsezko irizpideak eskaini eta aldaketarako gakoak azaleratzen dira bertan. Puntako adituek idatzi dituzte gidaliburu mamitsu honetan luze-zabal jorratzen diren 21 kapituluak, eta, zalantzarik gabe, gogoeta nahiz praktika didaktikorako gako baliagarri ugari topatuko ditu irakurleak orrialdeotan: eskubideei buruzkoak, sailkapenaz, jarrerez, desgaitasun intelektualaz, pertsonarengan ardazturiko planifikazioaz, ikasle gorren inklusioaz, ikusteko desgaitasunaz, autismoaz, arreta-defizitaren eta hiperaktibitatearen nahasmenduaz, hezkuntza inklusiboaz, irisgarritasun eta diseinu unibertsalaz, teknologiaz...

  • Atala:
  • Egileak:
    • Mungia, Alex
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
    • Reseña
  • Áreas de conocimiento:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
Diego Paniagua

Dislexiaren paradoxa bigarren hizkuntzaren / atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Creado: 21 de junio de 2023
  • Visitas: 1154
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

El objetivo de este artículo es perfilar cómo es el ámbito de la enseñanza de L2/LE al alumnado con dislexia y ofrecer al profesorado estrategias, metodologías, pautas de intervención y recursos educativos para hacerlo de calidad, pues esta alteración, caracterizada tanto por dificultades en la decodificación y recuperación rápida de las palabras a la hora de leer como por problemas en la fluidez lectora, en la prosodia, en la escritura y en el uso adecuado de la ortografía arbitraria, supone, aún más, un obstáculo en el aprendizaje de lenguas adicionales, ya que los problemas existentes son el resultado de los previamente experimentados en la lengua nativa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Paniagua Martín, Diego
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 101
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
101 preguntas liburuaren azala

Nola eman eskolak dislexiadunei euskaltegietan?

  • Didakteka
  • Creado: 22 de junio de 2023
  • Visitas: 888
  • Comentarios: 3
  • Favoritos: 1

"101 preguntas para ser profe de ELE" liburuaren 79. puntuan behar bereziak dituzten pertsonei bigarren hizkuntzaren bat irakasteak dituen berezitasunak aipatzen dira. Izan ere, arrazoi fisiko, kognitibo, sentsorial edo psikikoak direla-eta, zenbait ikaslek laguntza berezia behar izaten dute ikas-irakas prozesuan, eta komenigarria da zenbait neurri hartzea, ikasgelan baztertuak senti ez daitezen eta hizkuntza ikasteko orduan aurrerapenak egin ditzaten.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP)

Irakasleen praktikak inklusiboak izan daitezen, orientabide batzuk

  • Didakteka
  • Creado: 13 de febrero de 2023
  • Visitas: 902
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP) dituzten ikasleen berariazko hezkuntza-premiak irakasleek ezagutu eta identifikatu egin behar dituzte, praktikak inklusiboak izan daitezen. Hori dela eta, argitalpen honetan HLBPak dituzten ikasleak integratzen dituzten kolektibo bakoitzaren ezaugarrien, zailtasunen eta gaitasunen eta dituzten beharren deskribapen laburra jasotzen da. Era berean, orientabideak eta baliabideak ematen dira hezkuntzako profesionalentzat eta familientzat. Argitalpen honek ikasle horiei hezkuntza-erantzuna ematen laguntzeko xedea du, hezkuntza formaleko ikastetxeek abian jartzen dituzten hezkuntza-neurriak bideratuz eta bultzatuz, betiere ikasle horiek beren premia espezifikoetara egokitutako irakaskuntza jasotzeko duten eskubidea aitortuz.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Eusko Jaurlaritza
    • Departamento de Educación
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Áreas de conocimiento:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Creado: 28 de marzo de 2022
  • Visitas: 1542
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
eHIZPIDE

Revista e-HIZPIDE. Directrices para autores/as

  • Argitalpenak
  • Creado: 18 de noviembre de 2021
  • Visitas: 5110
  • Comentarios: 2
  • Favoritos: 1

Revista e-HIZPIDE. Directrices para autores/as

APA Style

APA, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko jarraibideak

  • Didakteka
  • Creado: 10 de noviembre de 2023
  • Visitas: 474
  • Comentarios: 3
  • Favoritos: 1

Lan akademiko bat egitean erabilitako iturriak aipatu behar izaten dira horrelakoak aurkezteko dauden arau jakinen bitartez. Jarraibide hori egokia da, oro har, sortzen dugun edozein testutarako. Gaur egun, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko arau-mota ugari badaude ere, APA estiloa da erabilienetako bat erakunde akademikoetan, aldizkari zientifikoetan eta argitaldarietan. Horri erreparatzen diogu, besteak beste, e-Hizpiden eta Irakasbilen oro har.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Creado: 17 de diciembre de 2021
  • Visitas: 1265
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Creado: 7 de julio de 2022
  • Visitas: 1052
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Planes
  • Área de conocimiento:
    • Berdintasuna