Homeko zerrenda

Publicado: lunes, 8 de septiembre de 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Axun Ertzibengoa Aizpiolea

Ingura, euskara online ikasteko sistema berria eraikitzen

  • Argitalpenak
  • Creado: 22 de junio de 2022
  • Visitas: 175
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Online euskara ikasteko "Ingura" egitasmo berria sortzeko prozesuan orain arte egindako bidea jasotzen du artikulu honek. 2021eko martxoan hasi eta gaurdaino emandako pauso eta hartutako erabakiez gain, finkatu diren puntuen berri ere ematen da: Inguraren ezaugarri nagusiak, berau osatuko duten ikastaroen antolaketa, eta ikasunitateen edukiak, besteak beste. Ingura inguru digitalak eredu teknopedagogikoa izango du oinarri. A1-C1 bitarteko mailak eskainiko ditu, eta orain arte euskara ikastera hurbildu ez den herritarra erakarri eta erabiltzailearen eta euskaltegiaren arteko zubi-lana egingo du. Euskara ikasi nahi duen orori tresna erraz, erakargarri eta motibagarria eskaintzea du xede.

https://doi.org/10.54512/CDLS3475

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ertzibengoa Aizpiolea, Axun
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Irakasten-arloak:
    • Ingura
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 99
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Geure iturrietatik
Ethan Robertson

Prestakuntza-jarduerak datozen egunotan

Ate-joka dugu uda. Eta horrekin batera, preskakuntza-jardueren eskaintza zabaldu egiten da. Esate baterako, gaur bertan hasi dira HABEk antolatutako 2022ko udako prestakuntza-ikastaroak. Ikastaro hauetan guztietan plazak beteta daude baina badago aukera gehiagorik.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Entidades organizadoras del curso:
    • EHU-UPV
    • Otros
    • Udako Euskal Unibertsitatea
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen aldizkaria

Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI)

  • Didakteka
  • Creado: 8 de junio de 2022
  • Visitas: 348
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

"Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI) " izenburua duen artikuluaren egileek EAPI euskararen prosodiaren lehen tresna multimedia eta interaktiboa aurkeztu nahi izan dute. EHUko EUDIA ikerketa-taldeak sortutako datu-basea du oinarri atlas horrek, eta prosodiari buruz egindako azterketak erakusten ditu: azentuaren kokapena euskararen aldaera eta silaba guztietan; oinarrizko perpausen intonazio-eredu esanguratsuenak, bai euskara batuarenak bai euskalkienak; eta bidea irekitzen du bat-bateko eta irakurritako testuen analisi prosodikoa egiteko. Atlas honen bidez, prosodiaren alorrean garatutako beste hizkuntza batzuekin parekatzen da euskara nazioartean.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Iglesias Chaves, Aitor
    • Etxebarria Lejarreta, Aintzane
    • Eguskiza Sánchez, Naia
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
Hasier Agirre

Aditzik gabeko denbora-esapideak

  • Didakteka
  • Creado: 2 de junio de 2022
  • Visitas: 303
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Denborazko perpausetan, zuzena da “orain hamar egun” gisako esapideetan aditza ezkutatzea. Denbora-neurri finkatuetan, aditzaz gainera, izena bera ere utzi daiteke isilpean, “gaur zortzi” gisako egiturak eratuz. Honelakoek, denboran aurrera zein atzera egiteko parada ematen dute. Dena den, adberbioak berak baino ez du finkatzen denboraren noranzkoa?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Agirre Aranburu, Hasier
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Lingüística
LIHTME

Nolakoa izango da komunikazioa Gizaki-Makina Aroan? (animazioak eta inkesta)

  • Didakteka
  • Creado: 1 de junio de 2022
  • Visitas: 229
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

"Language in the Human-Machine Era" (LITHME) egitasmoaren berri eman genizuen duela urtebete plazaratu genuen sarrera batean. Halaber, ikerketa-sare horren "The Dawn of the Humane-Machine Era" ("Gizaki-Makina Aroaren egunsentia") txosten esanguratsua zabaldu nahi izan genuen euskal komunitatean. Oraingoan, berriz, jorratutako ikerlerro nagusiak ilustratzeko egindako animazioak ikustera gonbidatzeaz gain, inkesta betetzea proposatzen dizuegu. Izan ere, hizkuntza eta teknologia erabiltzen dituzten etorkizuneko agertokiei buruz dituzuen iritziak jaso nahiko genituzke.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Arriola Egurrola, Jose Mari
    • HITZ Zentroa
    • LITHME
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
Escuelas Amigas

"I Jornada de Escuelas Amigas"

Maiatzaren 6an eta 7an "I Jornadas de Escuelas Amigas" jardunaldiak izan ziren Iruñean, bertako Hizkuntza Eskola Ofizialak antolaturik. Jardunaldietako hainbat eduki Sarean jarri dituzte; halaber, proiektu orokorraren baitan egindako zenbait hitzaldi ere You Tuben daude. Hizkuntza Eskolen ikuspegitik egina izan arren, gure esparrurako interesgarriak izan daitezke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Entidad organizadora del curso:
    • Otros
Kepa Dieguez

Ahoskera eta prosodia euskararen irakaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Creado: 23 de mayo de 2022
  • Visitas: 529
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Artikulu honek helburu du euskara-irakasleei gogoeta eragitea, euskararen ahoskerari eta prosodiari buruz, eta, aldi berean, gaitasun prosodikoa garatzeko jarraibide eta argibideak ematea. Bide hori egiteko, Axularren Gero maisu-lanaren “Irakurtzaileari” deritzon atalean oinarrituta, “Irakasleari” aitzinsolasean azaldu da aferaren muinaren jatorria. Ondoren, zer-nolako ibilbide urri eta malkarra izan duen ahoskerak euskararen irakaskuntzan, eta, berrikiago, Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean (HEOC) nolako isla daukan alderdi fonologikoak gaitasun fonologikoaren barruan; ebaluazioan ere azaltzen da mailaz maila. Ahoskerak ere izan du Euskaltzaindiaren arreta, eta EBAZ arauaren berri ematen da: euskara batuaren ahoskera zaindua. Aurrerago ahoskeraren eta prosodiaren inguruko proposamenak eta ikerlanak berbabide, hauxe garatzen da: Txillardegiren euskal azentuaren inguruko proposamena eta hari buruzko artikuluaren aitzindaritasuna azalduz; ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak, Euskal Herriko Unibertsitateko irakasleek egindakoa, eta, ahoskeraren gaineko oso lan interesgarria. Azkenik, teoria guztia praktikan ipintzeko, proposamen curricular eta didaktikoa egiten da, gaitasun prosodikoa HEOCean txertatu eta hari buruzko jakintza eta kontzientzia zabaltzeko.

https://doi.org/10.54512/KRLR9470

  • Atala:
  • Egilea:
    • Dieguez Barahona, Kepa
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 99
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Euskararen kutxa
Irakasbil

"Bideoteka" orain Irakasbilen

  • Didakteka
  • Creado: 19 de mayo de 2022
  • Visitas: 324
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Irakasbileko menu nagusian erlaitz berri bat dago: “bideoteka”. Hala, nahiz eta hasieratik webgunean bideoak egon, beste urrats bat eman nahi izan da eta modu argiagoan erakutsi.

  • Atalak:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
Euskararen Gramatika

"Euskararen Gramatika" liburukiak

  • Didakteka
  • Creado: 17 de mayo de 2022
  • Visitas: 328
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

XXI. mendeko "Euskararen Gramatika"-ren bi liburukiak argitara eman zituen iaz Euskaltzaindiak. Duela gutxi eman du gaiaz hitzaldi bat Miren Azkaratek. Teoria hutsa baino gehiago, gramatika deskriptiboa da irakurleak liburukiotan aurkituko duena, eta erabat irekirik dago ekarpenak eta hobekuntzak egitera. Oraindik ez daude sarean, baina jartzeko asmoa dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Euskaltzaindia
  • Dokumentu-mota:
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
Marga Ibáñez

Interakziozko feedback zuzentzailea hizkuntzen ikas-irakaskuntzan (eta II). Zer zuzendu eta zerk moteltzen duen zuzenketen eraginkortasuna

  • Argitalpenak
  • Creado: 28 de abril de 2022
  • Visitas: 606
  • Comentarios: 2
  • Favoritos: 1

Zer zuzendu behar den galderari emango zaio erantzuna oraingo honetan, aurrekoan, e-Hizpide aldizkariaren 98. zenbakian argitara emandako "Interakziozko feedback zuzentzailea hizkuntzen ikas-irakaskuntzan (I)" artikuluan zergatik, noiz eta nola galderei erantzun ondoren. Izan ere, lau galdera horiek bideratu zuten ikerketa-lana. Hala, zer den benetako errorea eta zer ez aztertuko da oraingoan. Halaber, lapsusaren izaera eta hizkuntza mintzatuaren ezaugarriak landuko dira. Horren ondoren, zuzenketen eraginkortasuna moteltzen duten eragileak azalduko dira.

Egileak egindako Master Bukaerako Lan bat dute oinarri bi artikuluok. Beraz, jatorrizkora jo dezake gaia sakonago ezagutu nahi duenak.

https://doi.org/10.54512/MLWJ7072

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ibáñez Ramos, Marga
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Áreas de conocimiento:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 99
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Ikerketak
Nicky Hockly's 50 Essentials for Using Learning Technologies

"Nicky Hockly's 50 Essentials for Using Learning Technologies" liburua

  • Didakteka
  • Creado: 20 de abril de 2022
  • Visitas: 290
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

"Nicky Hockly’s 50 Essentials for Using Learning Technologies" liburua plazaratu berri du Cambridge University Press-ek; “Cambridge Handbooks for Language Teachers” bildumaren barruan dago. Ingelesa eta beste hizkuntza batzuk irakasteko ideia praktikoak, teknikak eta jarduerak eskaintzea da bilduma honetako eskuliburuen xedea.

Eskarmentu handia du Nicky Hockly-k hizkuntzen irakaskuntzan, oro har, eta teknologien erabileran bereziki.

Poltsiko-liburua da, laburra: 6 ataletan bildutako bi orrialdeko 50 testu dira guztira. Horrez gain, glosategia, hitzen araberako aurkibidea eta erreferentzia bibliografikoak ditu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hockly, Nicky
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Teknologia
Pedagogical Translanguaging

"Pedagogical Translanguaging" liburua

  • Didakteka
  • Creado: 6 de abril de 2022
  • Visitas: 368
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

"Pedagogical Translanguaging" liburua plazaratu zuen 2021eko abenduan Cambridge University Press argitaldariak. Eleaniztunek beren hizkuntzak komunikazio-sistema integratu gisa erabiltzeko prozesuari deritzo "translanguaging". "Translanguaging pedagogikoa"k dituen onurez eta arriskuez mintzo zaizkigu liburuan; besteak beste, gurea bezalako hizkuntza gutxitu bat ikasteko orduan eleaniztasun horrek izan ditzakeen eragin positiboak aipatzen dira. Argitalpena ingelesez badago ere, EHUko bi irakasle dira egileak: Jasone Cenoz eta Durk Gorter. Azken urteotan euskal esparruan translanguagingaren inguruan egindako ikerketak aipatzen dituzte, besteak beste.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Cenoz, Jasone
    • Gorter, Durk
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Lengua
Monografiak 6

Helduen euskalduntzearen azterketa. 2009-2010 / 2018-2019_Monografiak 6

  • Argitalpenak
  • Creado: 4 de abril de 2022
  • Visitas: 370
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

HABEk eskatutakoari erantzuteko, LKS Next-ek 2021eko apirilean aurkeztu zuen “Euskaltegien bilakaera eta etorkizuna 2009-10 / 2018-19” txostenean datza “Helduen euskalduntzearen azterketa. 2009-10 / 2018-19” 6. monografiko honen oinarria. Hala, Hizpide aldizkariaren 68. eta 83. zenbaki monografikoetan landutako ildoei jarraikiz (Elortza eta Perales, 2008; Elortza eta Mungia, 2014), azken urteotako helduen euskalduntzearen argazki bat aurkeztu nahi da.

https://doi.org/10.54512/ULQJ7251

  • Atala:
  • Egilea:
    • LKS Next
  • Dokumentu-mota:
    • Zutabe/Hizpide/e-Hizpide monografikoa
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Gai monografikoa
Council of Europe

Europako Kontseiluaren ekimenak Europako Erreferentzia Marko Bateratua dela-eta

  • Didakteka
  • Creado: 2 de febrero de 2022
  • Visitas: 378
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

Zenbait ekimen antolatu ditu eta antolatuko ditu Europako Kontseiluak Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren eta horren Liburu Osagarriaren inguruan, web-mintegiak eta Nazioarteko konferentziak besteak beste.

Xabier Azpillaga

Euskarazko testuen komunikagaitasun-maila automatikoki sailkatzeko lehendabiziko urratsak

  • Argitalpenak
  • Creado: 29 de marzo de 2022
  • Visitas: 402
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Artikulu honetan, HABEren eta IXA ikerketa-taldearen arteko egitasmo baten lehen urratsak azaltzen dira. Proiektuaren helburua komunikagaitasun-mailen araberako testu-sailkatzaile automatiko bat sortzea da, ikasleen ulermen-mailarako egokiak diren idatzizko testuak objektiboki hautatzeko aukera emango duena. Horretarako, HEOCeko mailaz mailako adierazpide linguistikoak literaturan erabili izan diren bigarren hizkuntzen jabekuntzako (SLA, Second Language Acquisition) parametroen gisakotzat hartu dira, eta horiekin informatika-aplikazioetarako linguagrama bat sortu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Azpillaga Olaizola, Xabier
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Áreas de conocimiento:
    • Teknologia
    • Lengua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 99
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Ikerketak
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Creado: 28 de marzo de 2022
  • Visitas: 410
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024

"Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024"

  • Didakteka
  • Creado: 22 de marzo de 2022
  • Visitas: 252
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

“Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024" dokumentua aurkeztu zuten otsailaren 21ean Hizkuntza Politikarako Sailburuorde den Miren Dobaranek eta Ingurune Digitalean Euskara Sustatzeko Batzorde atal-Bereziko buru Maite Goñik. Hizkuntza-plangintzan edota normalizazioan lanean ari direnak izan ziren aurkepenaren hartzaile nagusiak; hala ere, geure esparruko baliagarriak izan daitezkeen hainbat kontu aipatu ziren, dokumentuan bertan bezalaxe.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Viceconsejería de Política Lingüística
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Sarrera
  • Áreas de conocimiento:
    • Teknologia
    • Lengua
María del Carmen Méndez Santos

María Méndezek ELE-irakasleei zuzenduriko liburu bat argitaratu du, edozein hizkuntza-irakasleren jakingarri

  • Didakteka
  • Creado: 2 de marzo de 2022
  • Visitas: 583
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

María del Carmen Méndez Santos ELE-irakasleak (ELE: "gaztelania atzerriko hizkuntza gisa"-ren akronimoa, gaztelaniaz) alor horretan diharduten edo jardun nahi dutenei zuzenduriko liburu bat ondu du, askotariko 101 galderari bina orrialdean erantzunez: "101 preguntas para ser profe de ELE: Introducción a la lingüística aplicada para la enseñanza del español".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Méndez Santos, María del Carmen
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
    • Sarrera
    • Reseña
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
Manuela Mena

Breakout hezitzaileen magia, bigarren hizkuntzen ikasgelan

  • Argitalpenak
  • Creado: 23 de febrero de 2022
  • Visitas: 695
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

Ikasgeletan metodologia aktiboak ezartzeko prozesua errealitate geldiezina da. Metodologia horien barruan, ikasgela gamifikatuen testuinguruan, gero eta gehiago erabiltzen dira ihes-jokoak eta halako tresna ahaltsuak, ikasleen motibazioa eta partaidetza handitzeko eta, hartara, 4K-ak garatzeko, hots: kolaborazioa, kreatibitatea, komunikazioa eta gaitasun kritikoa. "Breakout EDU"ak zer diren eta H2ko ikasgelara zergatik eta nola eraman behar diren labur azaltzeaz gain, artikulu honetan proposamen praktiko batzuk ere jaso dira, baita tresna-sorta bat ere erronkak, probak, asmakizunak eta giltzarrapoak ─birtualak zein analogikoak─ diseinatzen eta sortzen laguntzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mena Octavio, Manuela
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 99
L de lengua

LdeLengua 143: ikasgelaren kudeaketa

  • Didakteka
  • Creado: 15 de febrero de 2022
  • Visitas: 300
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Ikasgelaren kudeaketa landu du Francisco Herrerak L de Lengua podcastaren 143. emanaldian Begoña Montmany eta Juan de Dios Lopez Raelekin izandako elkarrizketan. Dimentsio aniztuna izaki, zenbait arlo landu dituzte, besteak beste, espazioa, eskolako dinamikak, informazio-iturrien ugalketa, taldearen sinergia eta giroa, H1aren erabilera, argibideak ematea eta zuzenketa eta atzeraelikadura. Erreferentzia batzuk ere eman dituzte sakondu nahi duenarentzat; horien arten Itzulpen Saila bildumako 56. zenbakia.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Herrera Jiménez, Francisco
    • L de Lengua
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
José Ramón Rodríguez

Arbela, lanabes garrantzitsua hizkuntzak irakasteko eta ikasteko

  • Argitalpenak
  • Creado: 26 de enero de 2022
  • Visitas: 594
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Arbela ez da inoiz falta izan gure ikasgeletan, baina, kontraesana badirudi ere, arreta gutxi jasotzen du hizkuntzen irakasle izan nahi dutenen prestakuntza-programetan eta garapen profesionalean.

Arbelak hizkuntzak irakasteko eta ikasteko prozesuan ematen digun laguntza pedagogikoari buruzko gogoeta egingo da artikulu honetan. Gai praktikoei erreparatuko zaie, hala nola idazketari, marrazketari eta kodeei (besteak beste, koloreak, eskemak edo adimen-mapak) baita alderdi teorikoagoei ere, hala nola arbelari eman diezazkiokeen erabilerei, gure garunak irudietatik abiatuta egiten duen prozesamenduari eta gramatika-arauak interpretatzeko irudi mentalak eraikitzeko gaitasun psikologikoari.

Azkenik, hiru kontzeptu giltzarri nabarmenduko dira arbelen erabilera hobetzeko: planifikatzea, behatzea eta besteei erakustea.

https://doi.org/10.54512/ETNY2795

  • Atala:
  • Egilea:
    • Rodríguez Martín, José Ramón
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Área de conocimiento:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 99
Hizkuntza inkusiborako jarraibideak

Kultura eta Hizkuntza Politika Saila: euskararen erabilera inklusiboa

  • Didakteka
  • Creado: 14 de enero de 2022
  • Visitas: 340
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

Euskararen erabilera inklusiboa bultzatzeko bi argitalpen plazaratu ditu Kultura eta Hizkuntza Politika Sailak. Alde batetik, "Hizkuntza inklusiboaren jarraibideak" argitalpen laburra. Beste alde batetik, 2022. urterako egutegia, euskara modu inlusiboan erabiltzeko orientabideak jasotzen dituena.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Departamento de Cultura y Política Lingüística
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Área de conocimiento:
    • Berdintasuna
DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Creado: 17 de diciembre de 2021
  • Visitas: 330
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 0

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
eHIZPIDE

Revista e-HIZPIDE. Directrices para autores/as

  • Argitalpenak
  • Creado: 18 de noviembre de 2021
  • Visitas: 3969
  • Comentarios: 2
  • Favoritos: 1

Revista e-HIZPIDE. Directrices para autores/as

The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education

Hizkuntzaren irakaskuntza eleaniztunari buruzko nazioarteko argitalpen berri bat

  • Didakteka
  • Creado: 13 de diciembre de 2021
  • Visitas: 499
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

ALTEren bitartez jakin dugu liburu mamitsua honen berri: The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education eskuliburua. Editoreek beraiek nabarmentzen dute eleaniztasunari buruzko lehen argitalpen osoa dela, eta eleaniztasunak hizkuntzaren irakaskuntzan eta gizartean duen izaerari, irismenari eta potentzialari buruzko dimentsio anitzeko hausnarketa eskaintzen du.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Piccardo, Enrica
    • Germain-Rutherford, Aline
    • Lawrence, Geoff
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
    • Reseña
  • Áreas de conocimiento:
    • Curriculuma
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
Entender y utilizar el MCER

"Entender y utilizar el Marco europeo de referencia desde el punto de vista del profesor de lenguas" liburua

  • Didakteka
  • Creado: 18 de mayo de 2021
  • Visitas: 720
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 1

2020an eman da ingelesez (eta frantsesez) argitara Europako Erreferentzia Marko Bateratua osatzera etorri den lana, 2018an behin-behineko bertsio bat zabaldu ondoren. Aurten plazaratuko da euskarazko bertsioa (baita gaztelaniazkoa ere). Edonola ere, liburu osagarri berriak ez du ordezkatzen 2001eko Markoa. Horregatik, 2007an argitaratutako liburu baten erreseina dago sarrera honetan; Susana Llorián da idazlea. Bestalde, aipagarria ere bada aditu berak HABEk antolatutako ikastaro bat eman zuela Bilbon gaiaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Llorián González, Susana
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Reseña
Erreferentea

Ebaluatzeko garaian, erreferenteak: normotipoak

  • Didakteka
  • Creado: 4 de octubre de 2021
  • Visitas: 447
  • Comentarios: 0
  • Favoritos: 2

Ebaluatu ahal izateko erreferentzia bat behar dugu, neurketan jasotako datuak konparatzeko erabiliko den erreferentea: normotipoa. Hau da, ikasleek bereganatua dutena ebaluatzeko eta irizpena osatzeko konparabidean erabiliko den elementua,

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
  • Áreas de conocimiento:
    • Curriculuma
    • Ebaluazioa
HABE liburutegia

Zer egin dokumentuak eskuratzeko? Informazio-iturriak eta dokumentu-hornitzaileak

  • Didakteka
  • Creado: 28 de abril de 2020
  • Visitas: 1126
  • Comentarios: 1
  • Favoritos: 1

Artikuluen pisua gero eta handiagoa da informazio-iturri gisa. Hau honela, Inguma eta Dialnet bezalako datu-base espezialduak dira oinarrizko tresna artikulu-zientifiko bila dabilenarentzat. Ildo berari jarraikiz, artikuluen eskaria nagusitzen ari da liburutegiei eskatzen zaien zerbitzuen artean. Eta, kontuan izan, HABE Liburutegiak, publikoa eta espezializatua izanik, euskararen didaktika eta, oro har, bigarren hizkuntzen didaktikaren alorreko dokumentazioaren bila dabilenari zerbitzu telematikoak ere eskaintzen dizkiola, nor bere etxe edo bulegotik, dokumentuak eskatu eta jasotzeko zerbitzua, alegia

  • Atala:
  • Egileak:
    • Irizar, Imanol
    • Oliveri, Oihane
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera