Homeko zerrenda

Argitaratua: Monday, 8 September 2014, 12:00 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
2022.11.25_banerra

Zer ez duzu ulertu nahi? Soilik bai da baietz

  • Didakteka
  • Sortua: 18 November 2022
  • Bisitak: 119
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azaroaren 25a, emakumeen aurkako indarkeria desagerrarazteko nazioarteko egunean kanpaina bakarra izango da aurten EAEn. Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak, Emakunderen bitartez; Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako foru-aldundiek; eta EUDELek kanpaina bateratua sinatu dute. Erakunde guztien artean koordinatutako kanpaina honetan gizonek beraiek, emakumeekin batera, egiten diete galdera beste gizon batzuei: “Zer ez duzu ulertu nahi? Soilik bai da baietz”.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Emakunde
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
Monografiak 7

EAEko euskaltegietan emakume eta gizonen arteko berdintasunaren aldeko neurriak, politikak eta jarrerak ezagutzeko diagnostikoa / Emaitza nagusiak. 2022ko maiatza_Monografiak 7

  • Argitalpenak
  • Sortua: 24 November 2022
  • Bisitak: 116
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

HABEren I Berdintasun planean (2019-2022 epeari dagokionean hain zuzen) EAEko euskaltegiekin lotura duten hainbat ekintza garatzeko orduan kalitatezko informazio eguneratua izateak zuen garrantziaren inguruko hausnarketatik dator txosten hau: "EAEko euskaltegietan emakume eta gizonen arteko berdintasunaren aldeko neurriak, politikak eta jarrerak ezagutzeko diagnostikoa. Emaitza nagusiak. 2022ko maiatza". Farapi Koop. Elkartea da ikerketa eta txostena egin duena.

.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Farapi Koop. Elkartea
  • Dokumentu-mota:
    • Zutabe/Hizpide/e-Hizpide monografikoa
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Gai monografikoa
Itzulpen Saila 57

Ekintzara bideratutako ikuspegia. Hizkuntz hezkuntzaren ikuspegi dinamikoa

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 November 2022
  • Bisitak: 137
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Ekintzara bideratutako ikuspegia. Hizkuntz hezkuntzaren ikuspegi dinamikoa" liburua da Itzulpen Saila bildumaren 57. zenbakiduna. "The Action-oriented approach. A dynamic vision of Language Education" da jatorrizko argitalpenaren izenburua, Multilingual Matters-ek argitaratua. Bakun izan da liburu honen itzultzailea. Azpimarratzekoa da EEMB eta EEMB LOarekin lan honek duen lotura argia.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Piccardo, Enrica
    • North, Brian
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Cuesta & González & Pujolà

Irakaskuntzako portfolio digitala: irakasleen etengabeko prestakuntzarako ingurunea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 11 November 2022
  • Bisitak: 350
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Gaur egun, irakasle baten prestakuntza irakaskuntza-nortasuna eraikitzeko etengabeko prozesutzat ulertzen da eta bizitza profesional osoan gauzatzen da. Ikuspegi horretatik begiratuta, irakaskuntzako portfolio digitala prozesu horretan guztian lagunduko digun tresna da, hasierako prestakuntzan hasi eta gure etengabeko garapen profesionalean lagunduko diguna, moldakorra, malgua, irekia eta dinamikoa delako. Gainera, portfolioa digitalki eraikitzeak aukera ugari ematen dizkigu aktiboki parte hartzeko gure irakaskuntza-jardunaren inguruko gogoeta eta lankidetzako egoeretan, eta, beraz, baita gure garapen profesionalean ere. Artikulu honetan, irakaskuntzako portfolio digitala zer den, zertarako balio duen eta zer egitura, tipologia eta ezaugarri dituen deskribatzen da. Halaber, hura digitalki eraikitzearen aukerak eta abantailak nabarmentzen dira, bai hasierako prestakuntzan bai etengabeko garapen profesionalean. Bestalde, portfolioa egitean kontuan hartu beharreko zenbait aholku ere ematen dira.

https://doi.org/10.54512/INGR9917

  • Atala:
  • Egilea:
    • González Argüello, Vicenta
    • Pujolà Font, Joan-Tomàs
    • Cuesta García, Azahara
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
EEMB LO 2022

"Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu osagarria" eskura

  • Argitalpenak
  • Sortua: 22 September 2022
  • Bisitak: 395
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratua: ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa – Liburu osagarria" (EEMB LO) plazaratu du HABEk. Eguneratu egin da 2001ean argitara emandako "Europako Erreferentzia Marko Bateratua", osatu, baina EEMBak ezarritako marko kontzeptualak indarrean dirau. Liburu osagarri honen berrikuntzen artean, komunikatzeko lau moduen arteko harremana da azpimarratzekoa, hizkuntza-trebetasunen kontzeptua gaindituz: ulermena eta ekoizpena (ahozkoa eta idatzizkoa) eta komunikazioa ahalbidetzeko elkarrekintza eta bitartekotza.

HEOC eta EMMB

HEOCa eta EEMBa prosodiaz

  • Didakteka
  • Sortua: 4 November 2022
  • Bisitak: 205
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Iragan ekainean IRAKASBILen "Euskararen lehen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI)"-ren berri eman genuen; baina zer diote Europako Erreferentzia Marko Bateratuak (hemendik aurrera, EEMB) eta EEMBaren Liburu Osagarriak prosodiari buruz? Eta zer dio Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumak (HEOC) gaitasun prosodikoari buruz? Jarraian, erreferentziazko dokumentu horietan prosodiari buruz azaltzen diren zenbait alderdi aipatuko ditugu, euskararen irakaskuntzan lagungarri gertatuko direlakoan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Curriculuma
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
Adolfo Sánchez Cuadrado

Hizkuntzen irakaskuntzari aplikatutako bitartekotza kontzeptua

  • Argitalpenak
  • Sortua: 27 October 2022
  • Bisitak: 236
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Kontzeptu berri eta konplexu baten aurrean, hura ezagutzeko estrategia on bat izan daiteke haren esparruko funtsezko beste elementu batzuekin erlazionatzea. Bitartekotza hizkuntzen irakaskuntzaren esparruko funtsezko honako lau kontzeptu hauetan uztar daiteke: ekintzara bideratutako ikuspegia, komunikazio-moduaren kontzeptua, atazaren kontzeptua eta ikuspegi integratzailea. Artikulu honetan, banan-banan aztertuko ditugu.

https://doi.org/10.54512/DZWW5624

Jatorrizko argitalpena:

Sánchez Cuadrado, A. (2022). El concepto de mediación aplicado a la enseñanza de lenguas. In A. Sánchez Cuadrado (koord), Mediación en el aprendizaje de lenguas. Estrategias y recursos (24-36. or.). Edelsa-Anaya.

Egilearen eta argitaletxearen baimenaz egokitua, itzulia eta argitaratua

  • Atala:
  • Egilea:
    • Sánchez Cuadrado, Adolfo
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Curriculuma
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
KEB

Komunikazio EzBortitza: bizi-hizkuntza bat.

  • Didakteka
  • Sortua: 10 October 2022
  • Bisitak: 308
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Iaz argitaratu zen euskaraz Komunikazio EzBortitza: Bizi-hizkuntza bat izenburupean Marshall Rosenbergek Komunikazio EzBortitzari buruz idatzitako liburua, eta HABEren liburutegian dago denon eskura. Komunikazio EzBortitza (KEB) ereduan oinarritu zen HABEk ekainean antolatutako “Emozioen kudeaketa eskolak ematean: komunikazio eraginkorra, egoera gatazkatsuen irtenbide” ikastaroa, komunikazio enpatiko eta asertiboaren bidez euskara irakastean izan daitezkeen tirabirak modu egokian kudeatu ahal izateko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Rosenberg, Marshall B.
    • Martiartu, Diego
    • Mendizabal, Nerea
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Curriculuma
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
LdeLengua

Podcast bat bitartekotzari buruz (Carmen Ramosi elkarrizketa LdeLenguan)

  • Didakteka
  • Sortua: 7 October 2022
  • Bisitak: 183
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Gurean ezaguna dugun Carmen Ramos izan da L de Lengua podcastaren 146. zenbakian elkarrizketatua; bitartekotza izan dute hizpide.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
    • Ramos, Carmen
    • L de Lengua
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Area of knowledge:
    • Curriculuma
Daniel Cassany

El arte de dar clase (según un lingüista)

  • Didakteka
  • Sortua: 4 October 2022
  • Bisitak: 526
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

2022/2023 ikasturtea akademikoaren hasiera-ekitaldiko "El arte de dar clase (según un lingüista)" izeneko hitzaldian, bere ustez irakasle batek izan behar dituen 7 ezaugarriri buruz mintzatu zaigu Daniel Cassany, Bartzelonako Pompeu Fabra Unibertsitateko ikertzaile eta irakaslea. Hemen ikus dezakezu hitzaldi osoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Hitzaldia
  • Jarduera motak:
    • Conference
  • Bideoteka:
    • Nabarmenduak
Sara Robles Ávila

Ahozko adierazpena eta elkarreragina bigarren hizkuntzen eskoletan: deskriptoreen eskalak programaziorako eta orientazio didaktiko eta metodologikoak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 27 September 2022
  • Bisitak: 242
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratuko proposamenen azterketa exegetikoa egingo dugu, Liburu osagarriaren bertsio eguneratuan, bigarren hizkuntzen ikasleen ahozko ekoizpen-jarduerekin lotuta, eta zehazki ahozko adierazpenarekin eta elkarreraginarekin. Bi jarduerak eta horiek egiteko aktibatu behar diren estrategiak labur azaldu ondoren, argi eta garbi eta azaletik iruzkinduko ditugu hizkuntza-gaitasunaren sei mailetako bakoitzerako deskriptoreak: komunikazio-jarduera horiek garatzeko orientazio didaktikoak eta gomendio metodologikoak erakutsiko ditugu, Europako Kontseiluaren dokumentu eguneratuaren gomendioei jarraikiz; ahozko ekoizpen- eta elkarreragin-jardueren planifikazioa planteatuko dugu; eta, azkenik, jardunbide egokien dekalogoa eskainiko dugu.

https://doi.org/10.54512/WHVY6840

  • Atala:
  • Egilea:
    • Robles Ávila, Sara
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
Tik Tok

TikTok batean euskarazko pilula bat

  • Didakteka
  • Sortua: 15 September 2022
  • Bisitak: 403
  • Iruzkinak: 4
  • Gogokoak: 1

Azkenaldian TikTok modan dagoen sareko plataforma bat da, oso bideo laburrak ikuspegi informalarekin argitaratzeko eta zabaltzeko. Tresna horri buruzko zenbait ekarpenen berri emango da sarrera honetan, irakasleak eskolan erabiltzeko aukera azter dezan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • L de Lengua
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
Jokin Azkue Arrastoa

e-Hizpide 100. zenbakia. Hitzaurrea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2 July 2022
  • Bisitak: 242
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

HABEren zuzendari nagusi den Jokin Azkue Arrastoak idatzitako hitzaurrea.

- e-Hizpide, 100. zenbakia

- Iragana

- Oraina eta geroa

https://doi.org/10.54512/WKGZ1555

  • Atala:
  • Egilea:
    • Azkue Arrastoa, Jokin
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
Brooks et al.

Ikaskuntzarako atzeraelikadura-matrize bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 23 August 2022
  • Bisitak: 467
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Ikerlan honetan, jada ezarrita dagoen atzeraelikadura-eredu bat erabili da marko gisa (Hattie eta Timperley, 2007), lehen hezkuntzako goi-zikloan zer atzeraelikadura-maila izaten den aztertzeko. Emaitzek erakutsi dutenez, atzeraelikadura, batez ere, atazetara bideratzen da, eta, bestalde, aurreraelikatzea da –ikaskuntzaren hurrengo urratsei buruzko informazioa ematea, alegia– eskoletan gutxien erabiltzen den atzeraelikadura-mota. Ikerketa eta aurkikuntzak oinarritzat hartuz, autoreek atzeraelikadura-matrize kontzeptual bat proposatu dute, ikerketaren eta praktikaren arteko zubi-lanak egiten dituena, atzeraelikadurak hobekuntza sustatzeko.

https://doi.org/10.54512/PSOK9612

Jatorrizko argitalpena:

Brooks, C., Carroll, A., Gillies, R. M., & Hattie, J. (2019). A Matrix of Feedback for Learning. Australian Journal of Teacher Education, 44(4) https://doi.org/10.14221/ajte.2018v44n4.2

Australian Journal of Teacher Education-en baimenaz itzulia eta argitaratua

  • Atala:
  • Egilea:
    • Brooks, Cam
    • Carroll. Annemaree
    • Gillies, Robyn M.
    • Hattie, John
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
Juan Ezeiza Gutiérrez

Ikastaro-txantiloia: Moodle plataforman irakasleen lana errazteko baliabidea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 21 July 2022
  • Bisitak: 1013
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Moodle software askeko Ikaskuntza Kudeatzeko Sistema (Learning Management System - LMS) hedatuena da. Kode irekiko plataforma hain malgua da eta hainbeste aukera ematen ditu ezen sakontasunez erabiltzeko denbora luzea eta dedikazio handia eskatzen baititu. Txantiloi batek Moodle-rekin esperientzia mugatua edo bat ere esperientziarik ez duen irakaslearen lana erraztuko al luke? Horixe izan zen HABEren eskaera: txantiloi baten bidez irakasleen lana erraztea. Artikulu honetan erronka horri erantzuteko lana nola garatu den azalduko da. Ikasten esparru jakinerako egindako lana bada ere, Moodle oinarri duen edozeinetan aplikagarria izan daiteke, kasuan kasuko egokitzapenak eginda.

https://doi.org/10.54512/HWZM3281

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ezeiza Gutiérrez, Juan
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Sortua: 28 March 2022
  • Bisitak: 768
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-hizpide

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 November 2021
  • Bisitak: 4192
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 December 2021
  • Bisitak: 682
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-Hizpide

e-Hizpide 99

  • Argitalpenak
  • Sortua: 1 January 2022
  • Bisitak: 728
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2022ko urtarrila-ekaina

https://doi.org/10.54512/GKMB6965

BESTELAKO LANKIDETZAK

- Arbela, lanabes garrantzitsua hizkuntzak irakasteko eta ikasteko (José Ramón Rodríguez Martín)

- Breakout hezitzaileen magia, bigarren hizkuntzen ikasgelan (Manuela Mena Octavio)

IKERKETAK

- Euskarazko testuen komunikagaitasun-maila automatikoki sailkatzeko lehendabiziko urratsak (Xabier Azpillaga Olaizola)

- Interakziozko feedback zuzentzailea hizkuntzen ikas-irakaskuntzan (eta II). Zer zuzendu eta zerk moteltzen duen zuzenketen eraginkortasuna (Marga Ibáñez Ramos)

EUSKARAREN KUTXA

- Ahoskera eta prosodia euskararen irakaskuntzan (Kepa Dieguez Barahona)

GEURE ITURRIETATIK

- Ingura, euskara online ikasteko sistema berria eraikitzen (Axun Ertzibengoa Aizpiolea)

Council of Europe

Europako Kontseiluaren ekimenak Europako Erreferentzia Marko Bateratua dela-eta

  • Didakteka
  • Sortua: 2 February 2022
  • Bisitak: 759
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 1

Zenbait ekimen antolatu ditu eta antolatuko ditu Europako Kontseiluak Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren eta horren Liburu Osagarriaren inguruan, web-mintegiak eta Nazioarteko konferentziak besteak beste.

ALTE

ALTEren baliabide berria etorkinentzako ikas-inguruneetarako

  • Didakteka
  • Sortua: 14 July 2022
  • Bisitak: 343
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

ALTE (Association of Language Testers in Europe) erakundeak etorkinentzako ikas-inguruneetan ebaluatzeko erremintak jaso dituen baliabide berri bat jarri du doan eskura webgunean. Migrazio-testuinguruetarako Europako Kontseiluarekin batera egiten ari diren proiektu zabalago baten baitakoa da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • ALTE (Association of Language Testers in Europe)
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Sortua: 7 July 2022
  • Bisitak: 361
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen aldizkaria

Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI)

  • Didakteka
  • Sortua: 8 June 2022
  • Bisitak: 608
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI) " izenburua duen artikuluaren egileek EAPI euskararen prosodiaren lehen tresna multimedia eta interaktiboa aurkeztu nahi izan dute. EHUko EUDIA ikerketa-taldeak sortutako datu-basea du oinarri atlas horrek, eta prosodiari buruz egindako azterketak erakusten ditu: azentuaren kokapena euskararen aldaera eta silaba guztietan; oinarrizko perpausen intonazio-eredu esanguratsuenak, bai euskara batuarenak bai euskalkienak; eta bidea irekitzen du bat-bateko eta irakurritako testuen analisi prosodikoa egiteko. Atlas honen bidez, prosodiaren alorrean garatutako beste hizkuntza batzuekin parekatzen da euskara nazioartean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Iglesias Chaves, Aitor
    • Etxebarria Lejarreta, Aintzane
    • Eguskiza Sánchez, Naia
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
Hasier Agirre

Aditzik gabeko denbora-esapideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2 June 2022
  • Bisitak: 505
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Denborazko perpausetan, zuzena da “orain hamar egun” gisako esapideetan aditza ezkutatzea. Denbora-neurri finkatuetan, aditzaz gainera, izena bera ere utzi daiteke isilpean, “gaur zortzi” gisako egiturak eratuz. Honelakoek, denboran aurrera zein atzera egiteko parada ematen dute. Dena den, adberbioak berak baino ez du finkatzen denboraren noranzkoa?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Agirre Aranburu, Hasier
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
LIHTME

Nolakoa izango da komunikazioa Gizaki-Makina Aroan? (animazioak eta inkesta)

  • Didakteka
  • Sortua: 1 June 2022
  • Bisitak: 390
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Language in the Human-Machine Era" (LITHME) egitasmoaren berri eman genizuen duela urtebete plazaratu genuen sarrera batean. Halaber, ikerketa-sare horren "The Dawn of the Humane-Machine Era" ("Gizaki-Makina Aroaren egunsentia") txosten esanguratsua zabaldu nahi izan genuen euskal komunitatean. Oraingoan, berriz, jorratutako ikerlerro nagusiak ilustratzeko egindako animazioak ikustera gonbidatzeaz gain, inkesta betetzea proposatzen dizuegu. Izan ere, hizkuntza eta teknologia erabiltzen dituzten etorkizuneko agertokiei buruz dituzuen iritziak jaso nahiko genituzke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Arriola Egurrola, Jose Mari
    • HITZ Zentroa
    • LITHME
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Euskararen Gramatika

"Euskararen Gramatika" liburukiak

  • Didakteka
  • Sortua: 17 May 2022
  • Bisitak: 537
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

XXI. mendeko "Euskararen Gramatika"-ren bi liburukiak argitara eman zituen iaz Euskaltzaindiak. Duela gutxi eman du gaiaz hitzaldi bat Miren Azkaratek. Teoria hutsa baino gehiago, gramatika deskriptiboa da irakurleak liburukiotan aurkituko duena, eta erabat irekirik dago ekarpenak eta hobekuntzak egitera. Oraindik ez daude sarean, baina jartzeko asmoa dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Euskaltzaindia
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
Pedagogical Translanguaging

"Pedagogical Translanguaging" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 April 2022
  • Bisitak: 544
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Pedagogical Translanguaging" liburua plazaratu zuen 2021eko abenduan Cambridge University Press argitaldariak. Eleaniztunek beren hizkuntzak komunikazio-sistema integratu gisa erabiltzeko prozesuari deritzo "translanguaging". "Translanguaging pedagogikoa"k dituen onurez eta arriskuez mintzo zaizkigu liburuan; besteak beste, gurea bezalako hizkuntza gutxitu bat ikasteko orduan eleaniztasun horrek izan ditzakeen eragin positiboak aipatzen dira. Argitalpena ingelesez badago ere, EHUko bi irakasle dira egileak: Jasone Cenoz eta Durk Gorter. Azken urteotan euskal esparruan translanguagingaren inguruan egindako ikerketak aipatzen dituzte, besteak beste.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cenoz, Jasone
    • Gorter, Durk
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Lenguage