Passer au contenu principal
Irakasbil
Euskadi.eus - Eusko Jaurlaritzaren informazioa, tramiteak eta zerbitzuak
-
  • HABE
  • IKASBIL
  • IKASTEN
  • LIBURUTEGIA
  • en
  • es
  • eu
  • fr
Ikasten
  • Accueil
  • Didakteka
    Aniztasuna Berdintasuna Curriculuma Didaktika Ebaluazioa Hizkuntzaz Irakasten Teknologia
  • Argitalpenak
    e-Hizpide aldizkariak e-Hizpide artikuluak Hizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluak Monografiak eta ikerketak Itzulpen Saila HABE_Curriculumak Bestelakoak
  • Bideoteka
    Nabarmenduak IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila Prestakuntza-jardueretako laburpenak Ikasturtearen hasiera-ekitaldiak Bestelako bideoak
  • Prestakuntza-jarduerak
    Araudia eta HABEren Prestakuntza Planak/txostenak HABEk antolatutako prestakuntza-jarduerak Beste erakunde batek antolatutako jarduerak
  • Albisteak
  • Foroak
    Irakasbil-foroa Curriculum-foroa Didaktika-foroa Ebaluazio-foroa eHizpide-foroa Hizkuntza-foroa Prestakuntza-foroa Teknologia-foroa Aniztasunari buruzko foroa Berdintasunari buruzko foroa Ikasbil-foroa Boga-foroa Ingura-foroa Moodle-kudeatzaileen foroa Jardun bikoa foroa*
  • e-Berrikaria
  • Nire ikastaroak
  • Plus
Français ‎(fr)‎
English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Euskara ‎(eu)‎ Français ‎(fr)‎
Vous êtes connecté anonymement
Connexion
Accueil Didakteka Replier Déplier
Aniztasuna Berdintasuna Curriculuma Didaktika Ebaluazioa Hizkuntzaz Irakasten Teknologia
Argitalpenak Replier Déplier
e-Hizpide aldizkariak e-Hizpide artikuluak Hizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluak Monografiak eta ikerketak Itzulpen Saila HABE_Curriculumak Bestelakoak
Bideoteka Replier Déplier
Nabarmenduak IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila Prestakuntza-jardueretako laburpenak Ikasturtearen hasiera-ekitaldiak Bestelako bideoak
Prestakuntza-jarduerak Replier Déplier
Araudia eta HABEren Prestakuntza Planak/txostenak HABEk antolatutako prestakuntza-jarduerak Beste erakunde batek antolatutako jarduerak
Albisteak Foroak Replier Déplier
Irakasbil-foroa Curriculum-foroa Didaktika-foroa Ebaluazio-foroa eHizpide-foroa Hizkuntza-foroa Prestakuntza-foroa Teknologia-foroa Aniztasunari buruzko foroa Berdintasunari buruzko foroa Ikasbil-foroa Boga-foroa Ingura-foroa Moodle-kudeatzaileen foroa Jardun bikoa foroa*
e-Berrikaria Nire ikastaroak
  1. Irakasbil_webgunea
  2. Irakasbil
  3. Argitalpenak
  4. e-Hizpide artikuluak

Irakasbil

e-Hizpide aldizkariake-Hizpide artikuluakHizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluakMonografiak eta ikerketakItzulpen SailaHABE_CurriculumakBestelakoak

e-Hizpide artikuluak

Twitter Facebook RSS Gogokoa

e-HIZPIDE artikuluak

Argitaratua: jeudi 18 novembre 2021, 12:30
  • Atala:
    • Argitalpenak

 Artikulugileentzako irizpideak


Iragazkiak
Iragazkiak

Iragazkiak

Gako-hitzak

Gako-hitzak

De

De  
 
 
 

À

À  
 
 
 
Agerraldi kopurua 97
Carmen Ramos

Bitartekotza C2 mailan: nola diseinatu jarduera egokiak eta motibagarriak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 juin 2025
  • Bisitak: 223
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken urteotan, bitartekotzaren hotsa geroz eta gehiago ari da entzuten. Bai, orain, hizkuntza-eskuliburuetan usu ageri da, maila askotan; eta ez da harritzekoa hizkuntza egiaztatzeko probetan ere eskatzea, erakunde batean eta bestean. Ustea da komunikazio-modu bat dela, trebetasuna ez baino; baduela zer eskainia didaktikarako eta pedagogiarako, eta ez dela hizkuntzak ikasten laguntzeko bakarrik... hortaz, komeni da bitartekotza-jarduera batzuk gelan ere lantzea, baina nola? Ikus dezagun zer egin daitekeen C2 mailan bitartekotza-jarduera batzuk planifikatzeko, aipatu diren alderdi horiek lantze aldera.

https://doi.org/10.54512/QCTE9131

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egilea:
    • Ramos Méndez, Carmen
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaine de connaissance:
    • Didaktika
  • Niveau:
    • C2
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
  • Komunikazio-modua:
    • Bitartekotza
Klimova & De Paula

Atzerriko hizkuntzak ikasteko ikuspegien hobekuntza zahartze osasuntsua sustatzeko: berrikuspen sistematiko bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 22 mai 2025
  • Bisitak: 222
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azterlan honen helburu nagusia hauxe da: adineko pertsonei atzerriko hizkuntza bat irakasteko ikuspegi edo planteamendu egokienak zein diren ikertzea, erdietsi nahi dituzten emaitzak lortzen laguntzeko, eta zer onura dituzten aztertzeko. Analisiak zorrotz jarraitzen dio berrikuspen sistematikoak eta metaanalisiak egiteko PRISMA metodologiari, eta belaunaldi zaharrenentzat atzerriko hizkuntzak ikasteko dauden ikuspegiak landu dituzten funtsezko ikerketa esperimentalak identifikatzea du xede.

Guztira, aurkitutako bederatzi ikerlan hartu dira aintzat berrikuspen sistematiko honetan. Horien iturriak Web of Science eta Scopus atarietan eskuratu dira. Egindako aurkikuntzek aditzera ematen dute atzerriko hizkuntzak ikasteak adinekoen ongizatea eta kalitatez zahartzea bultza ditzakeela, ikaskuntzaren emaitzak edozein direla ere.

Horrek esan nahi du atzerriko hizkuntzak ikasten dituzten hirugarren adineko pertsonentzat onura nagusia ez dela hizkuntzan lortzen duten gaitasun-maila, subjektiboki gogobeteta sentitzea baizik. Hori, hain zuzen, pizgarri egokia izan daiteke ikaskuntzan emaitza hobeak lortzeko, baldin eta ikasleei ikaskuntza-ingurune atsegina eta segurua eskaintzen bazaie, eta ikasteko ikuspegi egokiak erabiltzen badira; era horretan, dagoeneko badituzten ezagutzetan eta esperientziatik abiatuta aurrera egin dezakete, bai eta interesatzen zaizkien gaiei buruz eztabaidatuta ere.

Beraz, atzerriko hizkuntzako irakasleek zeregin garrantzitsua dute adinekoen hezkuntza-prozesuan; izan ere, metodo eta material didaktikoek, pertsona nagusien hezkuntza-premietara egokitzen badira, eragin positiboa izan dezakete adinduen funtzio kognitiboak mantentzeko –eta, are hobetzeko–, bai eta haien jarduera mentalak hobera egiteko ere; horren ondorioz, osasuntsu zahartzen jarraitzen dute.

JATORRIZKO ARGITALPENA

Klimova, B. eta de Paula Nascimento e Silva, C. (2024). Enhancing Foreign Language Learning Approaches to Promote Healthy Aging: A Systematic Review. Journal of Psycholinguist Research, 53, 48. https://doi.org/10.1007/s10936-024-10088-3

Aldizkariaren eta egileen baimenaz egokitua, itzulia eta argitaratua.

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egileak:
    • Klímová, Blanka
    • De Paula Nascimento e Silva, Cecília
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaine de connaissance:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 105
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
Larrañaga eta Ibarra

Euskara-txinera: hizkuntza-aniztasunaren kolore aberatsak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 14 mai 2025
  • Bisitak: 1030
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Piktogramen bidez mandarin-txineraren eta euskararen arteko zubiak eraikitzeko baliabide bat aurkeztuko da artikulu honetan. Izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoan jatorri txinatarra duten pertsonak 6.000 inguru dira, eta mandarin-txinera da batzuen lehen hizkuntza. Pertsona horien arteko zenbait gurasoak dira eta beste zenbait eskoletako ikasleak. Batetik, gurasoek euskara ikastearen aukera egin dezakete seme-alabei ikasprozesuan laguntzeko. Bestetik, ikasle hauen lehen hizkuntza txinera bada, jakina da horretan oinarritzeak edo herentzia-hizkuntza babesteak mesede egiten diola hizkuntza gehigarriak ikasteari.

Halaber, piktogrametan oinarritutako materialek aukerak eskaintzen dituzte irisgarritasun kognitiboa ahalbidetuz ikasteko. Hori honela, piktogramez sorturiko baliabideak erabiltzen dira derrigorrezko eskolatzean, ordezko sistemetako bat direlako eta horretarako protokoloa abian delako. Artikulu honetan, Euskal Herrian dauden txinatar pertsonen datuak eta eskola-familia-komunitatearen arteko harremanen gaia azaldu ondoren, mandarin-txineraren ezaugarriak eta hizkuntzaren ezagutza egiaztatzeko ziurtagiriak aurkeztuko dira. Gero, piktogramek ikas-irakaskuntzarako duten balioa erakutsiko da eta sorturiko baliabidea (mandarin-txineraz eta euskaraz 21 ataletan sailkatutako 686 piktograma) zertan datzan eta nola sortu den argituko da. Azkenik, ondorioak eta erreferentziak daude.

https://doi.org/10.54512/BBPQ2631

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egileak:
    • Ibarra Lizundia, Irune
    • Larrañaga Olabe, Maider Xiaoxin
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaines de connaissance:
    • Didaktika
    • Langue
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 105
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
Encarna Atienza

«Gutxi ordaintzen didate, baina izugarri gustatzen zait nire lana». Hizkuntza gehigarrien eskolak, errealitatea zalantzan jartzeko tokia

  • Argitalpenak
  • Sortua: 25 avril 2025
  • Bisitak: 206
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Hizkuntza gehigarrien eskoletan jarrera eta kulturartekotasun kritikoak garatuko badira, Diskurtsoaren Azterlan Kritikoen eta kulturartekotasun berrituaren suposizio teorikoetatik abiatu behar da, hiru gai hauei erreparatuz nagusiki: identitateen eraikuntza, bestetasunaren eraikuntza eta egitateen irudikapena. Hala, era askotako jarduera didaktikoak proposatuko dira hiru gai horien inguruan. Ikuspegi pedagogikotik, jarrera eta kulturartekotasun kritikoa garatzeak esan nahi du ikaskuntzaren erdigunean jarri behar dela nork bere buruari galderak egiteko, gauzak zalantzan jartzeko eta norbera ere zalantzan jartzeko gaitasuna; halaber, beste modu batera planteatu behar direla irakasleen eta ikasleen rolak, bai eta material didaktikoei heltzeko era ere.

Azkenik, ikuspegi didaktikotik, sekuentzia didaktikoak bost fasetan antolatzeko planteamendua landuko da: aktibazioa, gauzak zalantzan jartzea eta gogoeta egitea, esanahi propioak ematea, informazioa biltzea eta eraldaketa soziala lortzeko ekoiztea (prosumizioa).

https://doi.org/10.54512/SNZK4387

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egilea:
    • Atienza Cerezo. Encarna
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaine de connaissance:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 105
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
Ignacio Alustiza Bacchella

HEOCeko adierazpide linguistiko batzuek B2 eta C1 azterketetako idazlanetan duten isla. HABE-IXA corpusa aztergai

  • Argitalpenak
  • Sortua: 7 avril 2025
  • Bisitak: 380
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Lan honetan Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumeko adierazpide linguistiko zehatz batzuek benetako ekoizpenetan zer-nolako agerpena eta erabilera duten ezagutzeko burutu den ikerketa aurkeztuko da. Egiaztatze-prozesuetan aritu izan diren hainbat adituk HEOCeko adierazpideen artean B2 eta C1 mailetan erabiltzeko desiragarri diren 5 fenomeno lehenetsi ondoren, HABE-IXA corpuseko 240 idazlan aztertu dira. Horretarako Markin tresnaren bidez aukeratutako adierazpide linguistikoen agerpen-kopurua, erabilera zuzenak eta erabilera okerrak eskuz etiketatu dira.

Horrela, teoriak (HEOCak eta adituek) diotena eta ekoizpen errealek islatzen dutenaren arteko aldea enpirikoki aztertuz, bai hizkuntzalaritza konputazionalaren alorrean interes orokorra dutenentzat, bai euskararen irakaskuntza- eta ebaluazio-esparruetan jarduten duten eragileentzat, ekarpen bat egitea da artikulu honen xede nagusia.

https://doi.org/10.54512/VXDE7178

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egilea:
    • Alustiza Bacchella, Ignacio
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaines de connaissance:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 105
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Ikerketak
Marcela Fritzler

55 urtetik gorako helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntzarako ikuspegi bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 5 décembre 2024
  • Bisitak: 517
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

55 urtetik gorako helduei beste hizkuntza bat irakasteko ikuspegi pedagogiko espezifikoa behar da, bai eta haien beharrak eta interesak errespetatuko dituzten ikaskuntza estrategikoak izango dituen didaktika bat ere. Irakasleak haien ikas-irakas prozesuan inplikatutako faktore afektibo, kognitibo eta sozialak ulertu behar ditu, bai eta aipatutako adin-tarteko ikasleek dituzten motibazio-ardatzen azpian dagoen erronkaz jabetu ere.

Artikulu honetan, helduentzako metodologia baten oinarri diren zutabe pedagogikoak deskribatuko dira laburki, eta zenbait jardueraren adibide zehatzak emango dira azaldutako teoria praktikan jartzeko.

https://doi.org/10.54512/TEQA2512

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egilea:
    • Fritzler, Marcela
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaines de connaissance:
    • Curriculuma
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 104
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
Martin Txintxurreta Albizua

Adimen artifizialaren erabilera EAEko helduen euskalduntzean

  • Argitalpenak
  • Sortua: 26 novembre 2024
  • Bisitak: 682
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Adimen artifiziala (AA) gero eta hedatuagoa dago gizarteko esparru guztietan, eta euskararen irakaskuntza ez da salbuespena. EAEko helduen euskalduntzean ari diren irakasleei AAri buruz bidalitako galdetegi baten emaitzak aztertuko dira lan honetan. Emaitza nagusiek erakusten dute AAren erabilera ez dagoela oso hedatua irakasleen eguneroko lanean, nahiz eta datozen urteetan euskararen irakaskuntzan eragina izango duenik ez den zalantzan jartzen. Testuinguru horretan, AAren hedapena kezka sortzen duen gaia da irakasleen artean.

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egilea:
    • Txintxurreta Albizua, Martin
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaine de connaissance:
    • Teknologia
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Ikerketak
Paula Redondo

"Speed Dates": ikasgelan elkarrekin jarduteko eta interakzio-gaitasuna garatzeko dinamika

  • Argitalpenak
  • Sortua: 19 novembre 2024
  • Bisitak: 451
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Interakzio-gaitasunak garatzea ezinbestekoa da hizkuntza bat ikasteko. Ikasleek aurretiaz badituzte beren lehen hizkuntzan edo ikasi dituzten beste hizkuntza batzuetan erabilitako ezagutza soziolinguistikoak (Kecskes et al., 2018); ezagutza horiek aktibatu egin behar dira, xede-hizkuntzako sozializazioarekin lotura duten elkarlanerako trebetasunak lortzera bideratutako jardueren bidez (Young, 2008; Pekarek-Doehler, 2023). Hortaz, hauxe da artikulu honen helburua: "Speed Dates" formatua duen proposamen didaktiko bat azaltzea eta hura ezartzean lortutako emaitzak eztabaidatzea.

  • Atala:
    • Argitalpenak
  • Egilea:
    • Redondo Juárez, Paula
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Domaine de connaissance:
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena
  • Edukiak:
    • Interaction
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 104
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Ikerketak
  • Komunikazio-moduak:
    • Elkarreragina
    • Ekoizpena
  • 1 Page 1
  • 2 Page 2
  • 3 Page 3
  • 4 Page 4
  • 5 Page 5
  • 6 Page 6
  • 7 Page 7
  • 8 Page 8
  • 9 Page 9
  • 10 Page 10
  • …
  • 13 Page 13
  • » Page suivante
Aide et documentation
Vous êtes connecté anonymement (Connexion)
Résumé de conservation de données
Obtenir l’app mobile
HABE | Lege informazioa
Fourni par Moodle
Kaixo ikasten!!!!!
hcms layout