Irakasbil
Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Euskara-txinera: hizkuntza-aniztasunaren kolore aberatsak
- Argitalpenak
- Sortua: 14 May 2025
- Bisitak: 359
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Piktogramen bidez mandarin-txineraren eta euskararen arteko zubiak eraikitzeko baliabide bat aurkeztuko da artikulu honetan. Izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoan jatorri txinatarra duten pertsonak 6.000 inguru dira, eta mandarin-txinera da batzuen lehen hizkuntza. Pertsona horien arteko zenbait gurasoak dira eta beste zenbait eskoletako ikasleak. Batetik, gurasoek euskara ikastearen aukera egin dezakete seme-alabei ikasprozesuan laguntzeko. Bestetik, ikasle hauen lehen hizkuntza txinera bada, jakina da horretan oinarritzeak edo herentzia-hizkuntza babesteak mesede egiten diola hizkuntza gehigarriak ikasteari. Halaber, piktogrametan oinarritutako materialek aukerak eskaintzen dituzte irisgarritasun kognitiboa ahalbidetuz ikasteko. Hori honela, piktogramez sorturiko baliabideak erabiltzen dira derrigorrezko eskolatzean, ordezko sistemetako bat direlako eta horretarako protokoloa abian delako. Artikulu honetan, Euskal Herrian dauden txinatar pertsonen datuak eta eskola-familia-komunitatearen arteko harremanen gaia azaldu ondoren, mandarin-txineraren ezaugarriak eta hizkuntzaren ezagutza egiaztatzeko ziurtagiriak aurkeztuko dira. Gero, piktogramek ikas-irakaskuntzarako duten balioa erakutsiko da eta sorturiko baliabidea (mandarin-txineraz eta euskaraz 21 ataletan sailkatutako 686 piktograma) zertan datzan eta nola sortu den argituko da. Azkenik, ondorioak eta erreferentziak daude.
https://doi.org/10.54512/BBPQ2631
- Atala:
- Egilea:
- Larrañaga Olabe, Maider Xiaoxin
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Lenguage
- e-Hizpide zenbakia:
- 105
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
«Gutxi ordaintzen didate, baina izugarri gustatzen zait nire lana». Hizkuntza gehigarrien eskolak, errealitatea zalantzan jartzeko tokia
- Argitalpenak
- Sortua: 25 April 2025
- Bisitak: 96
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Hizkuntza gehigarrien eskoletan jarrera eta kulturartekotasun kritikoak garatuko badira, Diskurtsoaren Azterlan Kritikoen eta kulturartekotasun berrituaren suposizio teorikoetatik abiatu behar da, hiru gai hauei erreparatuz nagusiki: identitateen eraikuntza, bestetasunaren eraikuntza eta egitateen irudikapena. Hala, era askotako jarduera didaktikoak proposatuko dira hiru gai horien inguruan. Ikuspegi pedagogikotik, jarrera eta kulturartekotasun kritikoa garatzeak esan nahi du ikaskuntzaren erdigunean jarri behar dela nork bere buruari galderak egiteko, gauzak zalantzan jartzeko eta norbera ere zalantzan jartzeko gaitasuna; halaber, beste modu batera planteatu behar direla irakasleen eta ikasleen rolak, bai eta material didaktikoei heltzeko era ere. Azkenik, ikuspegi didaktikotik, sekuentzia didaktikoak bost fasetan antolatzeko planteamendua landuko da: aktibazioa, gauzak zalantzan jartzea eta gogoeta egitea, esanahi propioak ematea, informazioa biltzea eta eraldaketa soziala lortzeko ekoiztea (prosumizioa).
- Atala:
- Egilea:
- Atienza Cerezo. Encarna
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 105
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
55 urtetik gorako helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntzarako ikuspegi bat
- Argitalpenak
- Sortua: 5 December 2024
- Bisitak: 487
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
55 urtetik gorako helduei beste hizkuntza bat irakasteko ikuspegi pedagogiko espezifikoa behar da, bai eta haien beharrak eta interesak errespetatuko dituzten ikaskuntza estrategikoak izango dituen didaktika bat ere. Irakasleak haien ikas-irakas prozesuan inplikatutako faktore afektibo, kognitibo eta sozialak ulertu behar ditu, bai eta aipatutako adin-tarteko ikasleek dituzten motibazio-ardatzen azpian dagoen erronkaz jabetu ere.
Artikulu honetan, helduentzako metodologia baten oinarri diren zutabe pedagogikoak deskribatuko dira laburki, eta zenbait jardueraren adibide zehatzak emango dira azaldutako teoria praktikan jartzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Fritzler, Marcela
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Dislexiaren paradoxa bigarren hizkuntzaren / atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzan
- Argitalpenak
- Sortua: 21 June 2023
- Bisitak: 1551
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
The aim of this article is to outline the scope of second or foreign language teaching for students with dyslexia and to provide teachers with strategies, methodologies, intervention guidelines and educational resources to do so in an optimal way. This impairment, characterised both by difficulties in decoding and rapid word retrieval in reading and by problems in reading fluency, prosody, handwriting and the appropriate use of arbitrary spelling, places an obstacle on learning additional languages because the problems encountered by learners are the result of those experienced in their native language.
- Atala:
- Egilea:
- Paniagua Martín, Diego
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Aniztasuna
- e-Hizpide zenbakia:
- 101
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Euskaltegiaren Curriculum Proiektua, topagune
- Argitalpenak
- Sortua: 25 May 2023
- Bisitak: 887
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Euskaltegiaren Curriculum Proiektua (ECP), edo Ikastetxearen Curriculum Proiektua (ICP) oro har, dokumentu baliagarria da, betiere klaustroetan sortzen diren harremanekin eta boterearen eta erantzukizunaren banaketarekin lotuta ulertzen bada, eta ez eginkizun burokratiko soil gisa. Bestela esanda, hezkuntza-erakundearen mikropolitika aintzat hartzen bada.
Gainera, hausnarketa partekatua ezinbestekoa du dokumentu horrek, gutxienez bi parametrotatik abiatuko dena: batetik, aginduzko curriculuma (edo curriculumaren lehenengo zehaztapen-maila) ondo ulertzea, eta, bestetik, benetan ezagutzea hala ikastetxearen testuingurua, dituen aukerak eta mugak barne, nola inguruan dituen elkarte- eta erakunde-sareak.
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- e-Hizpide zenbakia:
- 101
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Irakaskuntzako portfolio digitala: irakasleen etengabeko prestakuntzarako ingurunea
- Didakteka
- Sortua: 11 November 2022
- Bisitak: 1485
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Gaur egun, irakasle baten prestakuntza irakaskuntza-nortasuna eraikitzeko etengabeko prozesutzat ulertzen da eta bizitza profesional osoan gauzatzen da. Ikuspegi horretatik begiratuta, irakaskuntzako portfolio digitala prozesu horretan guztian lagunduko digun tresna da, hasierako prestakuntzan hasi eta gure etengabeko garapen profesionalean lagunduko diguna, moldakorra, malgua, irekia eta dinamikoa delako. Gainera, portfolioa digitalki eraikitzeak aukera ugari ematen dizkigu aktiboki parte hartzeko gure irakaskuntza-jardunaren inguruko gogoeta eta lankidetzako egoeretan, eta, beraz, baita gure garapen profesionalean ere. Artikulu honetan, irakaskuntzako portfolio digitala zer den, zertarako balio duen eta zer egitura, tipologia eta ezaugarri dituen deskribatzen da. Halaber, hura digitalki eraikitzearen aukerak eta abantailak nabarmentzen dira, bai hasierako prestakuntzan bai etengabeko garapen profesionalean. Bestalde, portfolioa egitean kontuan hartu beharreko zenbait aholku ere ematen dira.
- Atalak:
- Egilea:
- González Argüello, Vicenta
- Pujolà Font, Joan-Tomàs
- Cuesta García, Azahara
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 100
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Ahozko adierazpena eta elkarreragina bigarren hizkuntzen eskoletan: deskriptoreen eskalak programaziorako eta orientazio didaktiko eta metodologikoak
- Didakteka
- Sortua: 27 September 2022
- Bisitak: 1008
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Artikulu honetan, Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratuko proposamenen azterketa exegetikoa egingo dugu, Liburu osagarriaren bertsio eguneratuan, bigarren hizkuntzen ikasleen ahozko ekoizpen-jarduerekin lotuta, eta zehazki ahozko adierazpenarekin eta elkarreraginarekin. Bi jarduerak eta horiek egiteko aktibatu behar diren estrategiak labur azaldu ondoren, argi eta garbi eta azaletik iruzkinduko ditugu hizkuntza-gaitasunaren sei mailetako bakoitzerako deskriptoreak: komunikazio-jarduera horiek garatzeko orientazio didaktikoak eta gomendio metodologikoak erakutsiko ditugu, Europako Kontseiluaren dokumentu eguneratuaren gomendioei jarraikiz; ahozko ekoizpen- eta elkarreragin-jardueren planifikazioa planteatuko dugu; eta, azkenik, jardunbide egokien dekalogoa eskainiko dugu.
- Atalak:
- Egilea:
- Robles Ávila, Sara
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 100
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria: laburpen txiki bat eta irakaskuntzan eta ebaluazioan izan dezakeen eragina
- Argitalpenak
- Sortua: 26 May 2021
- Bisitak: 1942
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honek Europako Kontseiluaren "Common European Framework of Reference for Languages; Learning, teaching, assessment – Companion Volume" argitalpenaren eduki garrantzitsuenak deskribatzen ditu, eta liburua egiteko jarraitu den prozesua azaltzen; eduki horiek dagokien testuinguruan kokatzen ditu, eta aztertzen du nola eragin dezaketen irakaskuntza- eta ebaluazio-arloetan epe motz, ertain eta luzera. Ingeleseko behin betiko bertsioa 2020an plazaratu zen. Gaztelaniaz eta euskaraz, berriz, 2021ean izango da. "Hizkuntzan ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluaziorako Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria" izango du azken horrek izenburu.
- Atala:
- Egilea:
- Figueras Casanovas, Neus
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- e-Hizpide zenbakia:
- 97
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak