Irakasbil
Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Bitartekotzaren inguruko bibliografia
- Didakteka
- Sortua: 11 June 2025
- Bisitak: 99
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
HABE Liburutegiaren bildumatik eta Dialnet plataforma osagarritik hartutako lanen bidez, hizkuntzen didaktikaren alorrean bitartekotzaren inguruko ikuspegi zabala ematen du bibliografia honek. Helburua da hizkuntzen didaktikan dihardutenei eguneroko praktikan lagungarri izan daitekeen materiala eskaintzea.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Post
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Komunikazio-modua:
- Bitartekotza
Ikasten laguntzea (bideo-laburpena)
- Bideoteka
- Sortua: 11 June 2025
- Bisitak: 49
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
2022/2023 ikasturtea akademikoaren hasiera-ekitaldiko "El arte de dar clase (según un lingüista)" izeneko hitzaldian, Daniel Cassany Comás helduen katalan-irakasleak, bere ustez, irakasle batek kontuan hartu edo jakin behar dituen 7 alderdiren berri eman zuen.
Hemen ikus dezakezu hitzaldiaren zati esanguratsu bat, 7. alderdiari buruzkoa: 'Ikasten laguntzea'.
- Atala:
- Egilea:
- Cassany Comas, Daniel
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Conference
- Bideoteka:
- Ikasturteko hasiera-ekitaldiak
INGURA euskara online: prestakuntza-saioa irakasleentzat
- Bideoteka
- Sortua: 9 June 2025
- Bisitak: 18
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
INGURA lantaldeak gidatu zuen bigarren prestakuntza-saioa online, eta hemen duzue saio horren grabazio osoa.
- Atala:
- Egilea:
- Lopetegi Zalakain, Eskarne
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Irakasten-arloak:
- Ingura
- Jardueraren antolatzailea:
- HABE
- Bideoteka:
- Bestelako bideoak
INGURA euskara online: prestakuntza-saioa kudeatzaileentzat
- Bideoteka
- Sortua: 3 June 2025
- Bisitak: 55
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
HABEren arduradun tekniko Eskarne Lopetegik gidatu zuen lehenengo prestakuntza-saioa online, eta hemen duzue saio horren grabazio osoa.
- Atala:
- Egilea:
- Lopetegi Zalakain, Eskarne
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Irakasten-arloak:
- Ingura
- Bideoteka:
- Bestelako bideoak
Jardun bikoa helduen euskalduntzean: 2025 - 2026 ikasturtea (4. edizioa)
- Prestakuntza-jarduerak
- Sortua: 3 June 2025
- Bisitak: 167
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
HABEk laugarrenez eskaini nahi du "Jardun bikoa helduen euskalduntzean" prestakuntza-egitasmoa, helduen euskalduntzean eskolak ematen ari diren irakasleak jardun biko irakastereduan berariaz prestatzeko. Helburua da gaitasun digitala areagotzea eta garapen profesionalerako baliagarri izatea.
Bi ikastarok osatzen dute 2025eko urritik 2026ko martxora bitartean gauzatuko den prestakuntza-eskaintza. Ikastaroak online egingo dira; betiere, praktika tutorizatuaren balio erantsia bermatuta. Lehen ikastaroaren aurrematrikulazio-epea 2025eko ekainaren 3tik 11ra bitartean izango da.
- Atala:
- Egilea:
- HABE
- Dokumentu-mota:
- Albistea
- Post
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Online
- Jardueraren antolatzailea:
- HABE
Itzulpen Saila 57 sarbide irekian (OA)
- Albisteak
- Sortua: 2 June 2025
- Bisitak: 154
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Itzulpen Saila bildumako 57. zenbakia ere sarbide irekian (open access) jarri du HABEk. Hala, eta bildumako beste zenbait libururekin egin den bezala, interesaturik dagoen orok eskura izango du Enrica Piccardok eta Brian Northek idatzitako "Ekintzara bideratutako ikuspegia" Irakasbil webgune honetan, pdf formatuan eta "Creative Commons by-nc-nd" lizentziapean (Aitortu-EzKomertziala-LanEratorririkGabe).
- Atala:
- Dokumentu-mota:
- Albistea
NotebookLM: podcastak sortzeko tresna
- Didakteka
- Sortua: 27 May 2025
- Bisitak: 230
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Sarrera honetan, Google-k garatutako adimen artifizialaren laguntzaileetako bat aurkeztuko dizuegu: NotebookLM. Merkatuan badaude NotebookLMren antzeko funtzioak dituzten beste tresna batzuk ere, besteak beste, Copilot, ChatGPT edota Claude. Tresna hauek norberaren testuetan oinarrituta galderak, laburpenak, azalpenak eta ideia nagusiak eskaintzeko gai dira. Irakaskuntzan oso erabilgarriak izan daitezke materialak antolatzeko eta ikasleei laguntzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Post
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
Atzerriko hizkuntzak ikasteko ikuspegien hobekuntza zahartze osasuntsua sustatzeko: berrikuspen sistematiko bat
- Argitalpenak
- Sortua: 22 May 2025
- Bisitak: 176
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Azterlan honen helburu nagusia hauxe da: adineko pertsonei atzerriko hizkuntza bat irakasteko ikuspegi edo planteamendu egokienak zein diren ikertzea, erdietsi nahi dituzten emaitzak lortzen laguntzeko, eta zer onura dituzten aztertzeko. Analisiak zorrotz jarraitzen dio berrikuspen sistematikoak eta metaanalisiak egiteko PRISMA metodologiari, eta belaunaldi zaharrenentzat atzerriko hizkuntzak ikasteko dauden ikuspegiak landu dituzten funtsezko ikerketa esperimentalak identifikatzea du xede. Guztira, aurkitutako bederatzi ikerlan hartu dira aintzat berrikuspen sistematiko honetan. Horien iturriak Web of Science eta Scopus atarietan eskuratu dira. Egindako aurkikuntzek aditzera ematen dute atzerriko hizkuntzak ikasteak adinekoen ongizatea eta kalitatez zahartzea bultza ditzakeela, ikaskuntzaren emaitzak edozein direla ere. Horrek esan nahi du atzerriko hizkuntzak ikasten dituzten hirugarren adineko pertsonentzat onura nagusia ez dela hizkuntzan lortzen duten gaitasun-maila, subjektiboki gogobeteta sentitzea baizik. Hori, hain zuzen, pizgarri egokia izan daiteke ikaskuntzan emaitza hobeak lortzeko, baldin eta ikasleei ikaskuntza-ingurune atsegina eta segurua eskaintzen bazaie, eta ikasteko ikuspegi egokiak erabiltzen badira; era horretan, dagoeneko badituzten ezagutzetan eta esperientziatik abiatuta aurrera egin dezakete, bai eta interesatzen zaizkien gaiei buruz eztabaidatuta ere. Beraz, atzerriko hizkuntzako irakasleek zeregin garrantzitsua dute adinekoen hezkuntza-prozesuan; izan ere, metodo eta material didaktikoek, pertsona nagusien hezkuntza-premietara egokitzen badira, eragin positiboa izan dezakete adinduen funtzio kognitiboak mantentzeko –eta, are hobetzeko–, bai eta haien jarduera mentalak hobera egiteko ere; horren ondorioz, osasuntsu zahartzen jarraitzen dute.
JATORRIZKO ARGITALPENA
Klimova, B. eta de Paula Nascimento e Silva, C. (2024). Enhancing Foreign Language Learning Approaches to Promote Healthy Aging: A Systematic Review. Journal of Psycholinguist Research, 53, 48. https://doi.org/10.1007/s10936-024-10088-3
Aldizkariaren eta egileen baimenaz egokitua, itzulia eta argitaratua.
- Atala:
- Egilea:
- Klímová, Blanka
- De Paula Nascimento e Silva, Cecília
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 105
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik