Skip to main content
Irakasbil
Euskadi.eus - Eusko Jaurlaritzaren informazioa, tramiteak eta zerbitzuak
-
  • HABE
  • IKASBIL
  • IKASTEN
  • LIBURUTEGIA
  • en
  • es
  • eu
  • fr
Ikasten
  • Home
  • Didakteka
    Aniztasuna Berdintasuna Curriculuma Didaktika Ebaluazioa Hizkuntzaz Irakasten Teknologia
  • Argitalpenak
    e-Hizpide aldizkariak e-Hizpide artikuluak Hizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluak Monografiak eta ikerketak Itzulpen Saila HABE_Curriculumak Bestelakoak
  • Bideoteka
    Nabarmenduak Bi hitzetan Prestakuntza-jardueretako bideoak Ikasturtearen hasiera-ekitaldiak IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila Bestelako bideoak
  • Prestakuntza-jarduerak
    Araudia eta HABEren Prestakuntza Planak/txostenak HABEk antolatutako prestakuntza-jarduerak Beste erakunde batek antolatutako jarduerak
  • Albisteak
  • Foroak
    Irakasbil-foroa Curriculum-foroa Didaktika-foroa Ebaluazio-foroa eHizpide-foroa Hizkuntza-foroa Prestakuntza-foroa Teknologia-foroa Aniztasunari buruzko foroa Berdintasunari buruzko foroa Ikasbil-foroa Boga-foroa Ingura-foroa Moodle-kudeatzaileen foroa Jardun bikoa foroa*
  • e-Berrikaria
  • Nire ikastaroak
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Euskara ‎(eu)‎ Français ‎(fr)‎
You are currently using guest access
Log in
Home Didakteka Collapse Expand
Aniztasuna Berdintasuna Curriculuma Didaktika Ebaluazioa Hizkuntzaz Irakasten Teknologia
Argitalpenak Collapse Expand
e-Hizpide aldizkariak e-Hizpide artikuluak Hizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluak Monografiak eta ikerketak Itzulpen Saila HABE_Curriculumak Bestelakoak
Bideoteka Collapse Expand
Nabarmenduak Bi hitzetan Prestakuntza-jardueretako bideoak Ikasturtearen hasiera-ekitaldiak IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila Bestelako bideoak
Prestakuntza-jarduerak Collapse Expand
Araudia eta HABEren Prestakuntza Planak/txostenak HABEk antolatutako prestakuntza-jarduerak Beste erakunde batek antolatutako jarduerak
Albisteak Foroak Collapse Expand
Irakasbil-foroa Curriculum-foroa Didaktika-foroa Ebaluazio-foroa eHizpide-foroa Hizkuntza-foroa Prestakuntza-foroa Teknologia-foroa Aniztasunari buruzko foroa Berdintasunari buruzko foroa Ikasbil-foroa Boga-foroa Ingura-foroa Moodle-kudeatzaileen foroa Jardun bikoa foroa*
e-Berrikaria Nire ikastaroak
  1. Irakasbil_webgunea
  2. Irakasbil
  3. Didakteka
  4. Hizkuntzaz

Irakasbil

AniztasunaBerdintasunaCurriculumaDidaktikaEbaluazioaHizkuntzazIrakastenTeknologia

Didakteka

Twitter Facebook RSS Gogokoa

Hizkuntzaz

Argitaratua: Monday, 27 April 2015, 2:53 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Agerraldi kopurua 132
Kepa Diegez

"Ahoskeraren eta prosodiaren teoriatik praktikara" web-mintegia

  • Prestakuntza-jarduerak
  • Sortua: 20 October 2025
  • Bisitak: 326
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Kepa Diegez Barahona adituak "Ahoskeraren eta prosodiaren teoriatik praktikara" web-mintegia eskainiko du, HABEk antolatuta. Saioa doakoa izango da, urriaren 30ean, 13etan hasita.

UZEI

Neoloteka, UZEIren hitz berriak biltzeko gune dinamikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 26 June 2025
  • Bisitak: 706
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Sarrera honetan, UZEIk sortutako Neoloteka egitasmoaren berri eman nahi da. Neolotekak euskarazko neologismoak identifikatu, bildu eta sarean zabaltzeko helburua du. Hizkuntzaren normalizazio-prozesuan, lexiko berria sortzea eta zaintzea funtsezkotzat jotzen da. Neolotekak oraindik ‘Euskaltzaindiaren Hiztegia’n ageri ez diren 50 neologismo biltzen ditu hasiera batean, eta hilero 20 berri gehitzeko asmoa dago.

LETRA LARRIAK ETA XEHEAK

Letra larrien eta xeheen erabilera

  • Didakteka
  • Sortua: 8 May 2025
  • Bisitak: 743
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskaltzaindiak Euskara Batuaren Ortotipografia (EBO) arautzeko asmoz, iaz argitaratu zuen 200.araua, Letra larriak eta xeheak erabiltzeari buruzkoa. Sarrera honek letra larrien eta xeheen erabileraren inguruko gogoeta eta gomendio batzuk jasotzen ditu.

Larrañaga eta Ibarra

Euskara-txinera: hizkuntza-aniztasunaren kolore aberatsak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 14 May 2025
  • Bisitak: 1649
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Piktogramen bidez mandarin-txineraren eta euskararen arteko zubiak eraikitzeko baliabide bat aurkeztuko da artikulu honetan. Izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoan jatorri txinatarra duten pertsonak 6.000 inguru dira, eta mandarin-txinera da batzuen lehen hizkuntza. Pertsona horien arteko zenbait gurasoak dira eta beste zenbait eskoletako ikasleak. Batetik, gurasoek euskara ikastearen aukera egin dezakete seme-alabei ikasprozesuan laguntzeko. Bestetik, ikasle hauen lehen hizkuntza txinera bada, jakina da horretan oinarritzeak edo herentzia-hizkuntza babesteak mesede egiten diola hizkuntza gehigarriak ikasteari.

Halaber, piktogrametan oinarritutako materialek aukerak eskaintzen dituzte irisgarritasun kognitiboa ahalbidetuz ikasteko. Hori honela, piktogramez sorturiko baliabideak erabiltzen dira derrigorrezko eskolatzean, ordezko sistemetako bat direlako eta horretarako protokoloa abian delako. Artikulu honetan, Euskal Herrian dauden txinatar pertsonen datuak eta eskola-familia-komunitatearen arteko harremanen gaia azaldu ondoren, mandarin-txineraren ezaugarriak eta hizkuntzaren ezagutza egiaztatzeko ziurtagiriak aurkeztuko dira. Gero, piktogramek ikas-irakaskuntzarako duten balioa erakutsiko da eta sorturiko baliabidea (mandarin-txineraz eta euskaraz 21 ataletan sailkatutako 686 piktograma) zertan datzan eta nola sortu den argituko da. Azkenik, ondorioak eta erreferentziak daude.

https://doi.org/10.54512/BBPQ2631

Paradigmas lingüísticos en la enseñanza y aprendizaje de lenguas

"Paradigmas lingüísticos en la enseñanza y aprendizaje de lenguas" (Soto Aranda, B., Penas Ibáñez, M. ª A. eta Ivanova, O.)

  • Didakteka
  • Sortua: 29 January 2025
  • Bisitak: 487
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Atzerriko hizkuntzen eta bigarren hizkuntzen didaktikaren garrantzia nabarmen areagotu da azken hamarkadetan. Bigarren hizkuntzak menderatzea funtsezkoa da XXI. mendeko herritarren garapen profesional eta pertsonalerako. Hori dela eta, hizkuntza-irakasleek, filologian, hizkuntzalaritzan edo itzulpengintzan adituak izateaz gain, bereziki prestatuta egon behar dute gai pedagogiko zehatzetan, hala nola metodologian, teknologia berrien bidezko irakaskuntzan, irakaskuntzaren berrikuntzan edo ebaluazio-sistemetan.

Liburuaren helburua da atzerriko hizkuntzen irakaskuntzara hurbiltzea, gaur egungo ikuspegitik. Bederatzi kapituluren inguruan eraikitzen da lana, eta horietan hizkuntzen ikaskuntzaren funtsezko hainbat gai jorratzen dira; adibidez, irakaskuntza- eta ebaluazio-metodoak, gaitasun eta trebetasun espezifikoen didaktika, ikasleen profil desberdinak edo informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT).

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature aldizkariaren 17 zenbakia

Ikasle migratzaile helduen ahotsa hizkuntza-ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 14 January 2025
  • Bisitak: 493
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

“La alfabetización afectiva en la enseñanza de lenguas: la voz de los adultos migrantes” artikulua Mª Carmen Fonseca Mora Huelvako Unibertsitateko irakasleak argitaratu du ‘Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature’ aldizkari espezializatuaren 2024ko 17. zenbakian. Artikulu horretan, harrera-herriaren hizkuntzan irakurtzeak pertsona heldu migratzaileen bizitzetan duen eragina aztertzen da. Helburu nagusia da irakurketa-prozesuaren gainean hausnartzea, hezkuntza eraldatzeko funtsezko elementu gisa. Gure gizarte multikultural eta multimodalean, bertako migratzaile helduei hizkuntza hobeto irakatsi dakieke alderdi afektiboei erantzunez, alfabetatze afektiboa ikasgeletan aplikatzeari buruzko ikerketek erakusten dutenez. Horrez gain, hizkuntzen irakaskuntzan txerta daitezkeen zenbait jarraibide eta praktika on ere ematen ditu.

HABE_prestakuntza

2025eko udako prestakuntza-jarduerak

  • Prestakuntza-jarduerak
  • Sortua: 8 January 2025
  • Bisitak: 1419
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Oharra:

*EHUren Uda Ikastaroak Fundazioaren eta HABEren arteko lankidetzari esker antolatutako "Adimen artifiziala helduen euskalduntzean" ikastaroan izena emateko epea, berriz, maiatzaren 8tik aurrera zabalduko du EHUren Uda Ikastaroak Fundazioak.

2024.12.18_Jardunaldia

"Aurrera ala atzera goaz? Gako berrien bila" jardunaldia

  • Didakteka
  • Sortua: 19 December 2024
  • Bisitak: 665
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Aurrera ala atzera goaz? Gako berrien bila" jardunaldia egin zen abenduaren 18an Sabino Arana Fundazioak eta Euskaltzaindiak antolatuta. Iñaki Iurrebasoren doktore-tesia izen zen ardatz. Hala, egileak aurkezpena egin ondoren, bi mahai-inguru izan ziren esparru desberdinetako adituekin (Jokin Azkuek, HABEren zuzendari nagusiak ere parte hartu zuen).

  • 1 Page 1
  • 2 Page 2
  • 3 Page 3
  • 4 Page 4
  • 5 Page 5
  • 6 Page 6
  • 7 Page 7
  • 8 Page 8
  • 9 Page 9
  • 10 Page 10
  • …
  • 17 Page 17
  • » Next page
Help and documentation
You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
HABE | Lege informazioa
Powered by Moodle
Kaixo ikasten!!!!!
hcms layout