Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Elebidunen lehen hizkuntzak (H1) idatzizko gaitasunean izan dezakeen eragina
- Didakteka
- Creado: 11 de febrero de 2025
- Visitas: 84
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Elebidunen lehen hizkuntzak (H1) idatzizko gaitasunean izan dezakeen eragina aztertu dute Paula Elosuak eta David Lasabagasterrek artikulu honetan, 'An analysis of the impact of the L1 on bilinguals’ writing competence', Journal of Second Language Writing aldizkarian argitaratua. Orain arte, bigarren hizkuntzaren (H2) jabetzearen eta, bereziki, H2ren idazmenaren ikerketa-eremuetan ingelesa izan da gehienetan aztergai. Hala ere, ikertzaile ugariren iritziz, bada garaia ingelesaz bestelako hizkuntzak kontuan hartzeko, eleaniztasuna baita ohikoena eta ez salbuespena, mundu osoan. Zehazki, hizkuntza gutxituak ez dira aintzat hartuak izan H2ren idazmenari buruzko bibliografian, eta ikerlan honek hutsune hori bete nahi du.
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Reseña
- Área de conocimiento:
- Ebaluazioa
- Trebetasunak:
- Idazmena
- Edukiak:
- L1
- L2
Estrategias de intervención docente en la interacción oral (bideo-laburpena)
- Bideoteka
- Creado: 7 de febrero de 2025
- Visitas: 103
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Alicia Clavelek hitzaldi bat eman zuen 2016an HABEk antolatutako Ikastaroen barruan, "El aula como sistema adaptativo complejo: Claves para el análisis de los eventos de interacción oral" izenburupean. Laburpen bat dago sarrera honetan. Hitzaldi osoa, berriz, atari honetan dago digitalizaturik eskura; HABE Liburutegian DVD formatuan ere badago.
- Atala:
- Egilea:
- Clavel, Alicia
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Área de conocimiento:
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Jarduera mota:
- Conferencia
- Edukiak:
- Gaitasun estrategikoa
- Interaccion
- Gaitasun komunikatiboa
- Bideoteka:
"Una introducción a la enseñanza semipresencial: cómo conectar dos mundos" web-mintegia
- Prestakuntza-jarduerak
- Creado: 3 de febrero de 2025
- Visitas: 537
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Deirdre Barry-Murphy adituak "Una introducción a la enseñanza semipresencial: cómo conectar dos mundos (Jardun biko irakaskuntza: nola konektatu bi mundu)" web-mintegia eskainiko du gaztelaniaz, HABEk antolatuta.
- Atala:
- Egilea:
- Área de conocimiento:
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Online
- web-mintegia
- Entidad organizadora de la actividad:
- HABE
"Autoras que desafían el canon: subtitulación didáctica, su efecto en el aprendizaje de lenguas y en la conciencia de género" (Tinedo Rodríguez. A.J.) liburuaz
- Didakteka
- Creado: 29 de enero de 2025
- Visitas: 124
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Antonio Jesus Tinedo Rodriguez irakaslea da honako izenburu hau duen liburuaren egilea: "Autoras que desafían el canon: subtitulación didáctica, su efecto en el aprendizaje de lenguas y en la conciencia de género". Liburu honetan, ikus-entzunezko itzulpen didaktikoa ardatz gisa planteatzen da, hainbat testuren bidez, emakumezko autore ezagunen bizitzak eta obrak hizkuntzen ikasgelara eramateko. Itzulpen pedagogikoa bitarteko gisa erabiliz, eta ez helburu gisa, hizkuntza-gaitasunak hobetzen direla azpimarratzen du. Itzulpen pedagogikoa, gainera, EEMBaren Liburu osagarrian bitartekotzaren barruan jasotzen da, bitartekotza-gaitasuna hobetzeko itzulpen-jarduera gisa, hala nola idatzizko testu bat ahoz itzultzea.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Reseña
- Áreas de conocimiento:
- Didaktika
- Berdintasuna
"Paradigmas lingüísticos en la enseñanza y aprendizaje de lenguas" (Soto Aranda, B., Penas Ibáñez, M. ª A. eta Ivanova, O.)
- Didakteka
- Creado: 29 de enero de 2025
- Visitas: 130
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Atzerriko hizkuntzen eta bigarren hizkuntzen didaktikaren garrantzia nabarmen areagotu da azken hamarkadetan. Bigarren hizkuntzak menderatzea funtsezkoa da XXI. mendeko herritarren garapen profesional eta pertsonalerako. Hori dela eta, hizkuntza-irakasleek, filologian, hizkuntzalaritzan edo itzulpengintzan adituak izateaz gain, bereziki prestatuta egon behar dute gai pedagogiko zehatzetan, hala nola metodologian, teknologia berrien bidezko irakaskuntzan, irakaskuntzaren berrikuntzan edo ebaluazio-sistemetan.
Liburuaren helburua da atzerriko hizkuntzen irakaskuntzara hurbiltzea, gaur egungo ikuspegitik. Bederatzi kapituluren inguruan eraikitzen da lana, eta horietan hizkuntzen ikaskuntzaren funtsezko hainbat gai jorratzen dira; adibidez, irakaskuntza- eta ebaluazio-metodoak, gaitasun eta trebetasun espezifikoen didaktika, ikasleen profil desberdinak edo informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT).
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Reseña
- Áreas de conocimiento:
- Curriculuma
- Ebaluazioa
- Teknologia
- Didaktika
- Lengua
- Aniztasuna
- Edukiak:
- Gaitasun linguistikoa
- L2
- Gaitasun komunikatiboa
Jarduera afektiboak, ikaskuntza eraginkorragoa izan dadin
- Didakteka
- Creado: 27 de enero de 2025
- Visitas: 171
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Jane Arnold eta José Manuel Foncubiertak idatzitako "La atención a los factores afectivos en la enseñanza de ELE" liburuaren erreseina egin genuen Irakasbilen 2024ko abenduan, alderdi afektiboak lantzeko jarduera praktiko eta eraginkorrak aurkezten baitituzte egileek. Guztira, 45 jarduera eskaintzen dituzte liburuan eta, horietatik guztietatik, '4.1.9.'a erantsi genuen adibide moduan. Oraingoan, euskararen ikas-irakas prozesuetan alderdi afektiboari erreparatzearen garrantzia aintzat hartuta, '4.1.1.' Es mío izeneko jarduera dakargu hona, zenbait ohar eta irizpiderekin batera.
- Atala:
- Egilea:
- Mungia Idarreta, Alex
- Dokumentu-mota:
- Sarrera
- Área de conocimiento:
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Edukiak:
- Autonomia
- Interaccion
"Language Education in Digital Spaces: Perspectives on Autonomy and Interaction" liburua (Fuchs, C., Hauck, M., eta Dooly, M.)
- Didakteka
- Creado: 21 de enero de 2025
- Visitas: 134
- Comentarios: 0
- Favoritos: 0
Teknologiak gure bizitzako alderdi guztietan duen eraginak hizkuntzen irakaskuntza ulertzeko eta praktikan jartzeko modua ere eraldatu egin du; online-irakaskuntzan aldaketa eragin duenez, eremu digitaletan ikaslearen autonomia sustatzeko beharra nabarmendu egin da. Gaur gomendatzen dugun liburua ekarpen egokia izan liteke. Izan ere, material asko eskaintzen baitu ikaslearen autonomiaren harreman dinamikoari, hizkuntzen irakaskuntzari eta teknologiari buruzko hausnarketarako; gainera, ikuspegi pedagogikoki aplikagarri eta teorikoki aberatsak ematen dizkie hartzaileei, hau da, hizkuntza-irakasleei, ikertzaileei, irakasle-prestatzaileei, materialen/curriculumen diseinatzaileei eta ikasleei.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Reseña
- Áreas de conocimiento:
- Teknologia
- Didaktika
- Edukiak:
- Autonomia
- Interaccion
"Adimen artifiziala (AA) erabiltzeko irizpideak" web-mintegia
- Prestakuntza-jarduerak
- Creado: 17 de enero de 2025
- Visitas: 642
- Comentarios: 0
- Favoritos: 1
Egoitz Etxeandia adituak "Adimen artifiziala (AA) erabiltzeko irizpideak" mintegia eskainiko du, HABEk antolatuta. Mintegi honetan, euskara-eskolak ematean AA erabiltzeko irizpideak eta zenbait erabilera-modu aztertuko dira.
Mintegia bi saiotan banatuko da:
1. Saioa (2025/01/30). Oinarrizko ezagutza: instrukzio praktikoak, promptak nola egin, aluzinazioak, sesgoa, alderdi etikoa...
2. Saioa (2025/03/06). Bigarren hizkuntzen irakaskuntzarekin lotutako gaiak: klaseen planifikazioa, material didaktikoa egin, ebaluazio-errubrikak, irudiak...
- Atala:
- Egilea:
- Etxeandia Romero, Egoitz
- Áreas de conocimiento:
- Teknologia
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Online
- web-mintegia
- Entidad organizadora de la actividad:
- HABE