Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Visual Thinking-a hizkuntzen irakaskuntzan eta ikaskuntzan
- Argitalpenak
- Sortua: 20 June 2017
- Bisitak: 3593
- Iruzkinak: 2
- Gogokoak: 1
Gizarte honetan, irudien mundua baztertua izan da, oro har, hezkuntzaren eremutik. Dena den, gero eta beharrezkoagoa da irudiari berriz ere protagonismoa itzultzea eta berez daukan potentzial didaktikoa baliatzea. Ildo horretatik, Visual Thinking-a aliatu indartsua izan daiteke bigarren hizkuntza bat ikasteko prozesuan. Izan ere, irudien unibertsaltasunari, kode zuzenari eta interpretatzeko erraztasunari esker, edozein garunek atzeman ditzake kontzeptuak eta ideiak. Halaber, oso formula egokia eta baliozkoa da pentsamendu bisuala narrazio digitalak ekoizteko; horrela, edozein eduki modu bisual eta erakargarrian egituratzen ikasteaz gain, mintzamena eta idazmena lantzen dira.
- Atala:
- Egilea:
- Larralde, Garbiñe
- López, Itziar
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 90
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Elebitasuna, bi hizkuntza hitz egitea baino gehiago
- Argitalpenak
- Sortua: 30 December 2016
- Bisitak: 3528
- Iruzkinak: 2
- Gogokoak: 0
Elebidun izateak baditu ondorioak, hizkuntza baten baino gehiagotan komunikatzeko gaitasuna izateaz gain. Hori horrela, elebidunen eta elebakarren arteko alderaketek zientzialari askoren interesa piztu dute aspalditik. Artikulu honetan, ondorio linguistikoei eta kognitiboei erreparatuko diegu, ondorio positiboei zein negatiboei, eta horretarako hainbat ikerketaren emaitzetan oinarrituko gara. Halaber, “abantaila elebidunaren” hipotesia aurkeztuko dugu
- Atala:
- Egilea:
- Antón, Eneko
- Duñabeitia, Jon Andoni
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 89
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Parekoen behaketa irakasleen garapen profesionalean: Video Enhanced Observation (VEO) sistemarekin egindako esperientzia praktiko bat
- Argitalpenak
- Sortua: 30 June 2017
- Bisitak: 3233
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Parekoen behaketa gero erabiliagoa da ikastetxeetan irakasleen garapen profesionalerako praktika gisa. Gogoeta egitea barne hartzen duenez, irakasleek eskolan egin duten lanari eta izan duten jokabideari buruzko gogoeta egin dezakete behaketa modu honi esker, ikasgelan gertatu dena behatuz eta eztabaidatuz. Hala ere, sarritan, irakasle askok ez dute era horretako prestakuntza-ekintzetan parte hartu nahi izaten, behatuak izateak beldurra edo erreparoa ematen dielako. Parekoen behaketaren ezaugarriak analizatzea da artikulu honen xedea, irakurleak sakonago ezagutu ahal izan dezan zer esan nahi duen eta zer eskaintzen dion irakasleen garapen profesionalari. Halaber, parekoen behaketaren ezaugarriak jorratu ondoren, Video Enhanced Observation (VEO) aurkeztuko da. Ikasgelako saioak bideoan grabatzeko aplikazio mugikor bat da, klasean zehar gertatzen diren elementuak eta ezaugarri bereziak etiketatzeko aukera ematen duena, behaketa-prozesua eta, batez ere, behaketaren ondorengo eztabaida, errazagoa, arinagoa, malguagoa eta zehatzagoa izan dadin.
- Atala:
- Egilea:
- Batlle Rodríguez, Jaume
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 90
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Moodle-ri etekina ateratzen: ikasleak motibatzeko hainbat erabilera
- Argitalpenak
- Sortua: 17 April 2018
- Bisitak: 2992
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Moodle da software askeko Ikaskuntza Kudeatzeko Sistema (Learning Management System - LMS) hedatuena. Etapa guztietako ikastetxeetan eta unibertsitatean erabili arren, gutxitan aprobetxatzen dira ahalbidetzen dituen posibilitate gehienak. Izan ere, dokumentu- edo baliabide-biltegi soil gisa erabiltzen dute Moodle irakasle askok; jarduerekin aritzen diren irakasle gehienek, aldiz, zereginak (ikasleak bidali beharreko dokumentu edo fitxategitan oinarrituriko aktibitateak), galdetegiak edota foroak baino ez dituzte. Hala ere, askoz gehiago da Moodle. Artikulu honetan, Moodle-ri etekina ateratzen lagunduko diguten eta ikasketa ludikoago eta erakargarriago egingo duten hainbat baliabide eta jarduera aztertuko dugu.
- Atala:
- Egilea:
- Ezeiza Gutiérrez, Juan
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Teknologia
- e-Hizpide zenbakia:
- 92
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Learning by feeling: sentimenduen bidetik ikasi. Gerora gogoratuko diren jardueren diseinu eraginkorra, atzerriko hizkuntzen (AH) eskolan
- Argitalpenak
- Sortua: 12 December 2016
- Bisitak: 2886
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Edozein ikasprozesu izaten da konplexua, baita atzerriko hizkuntzen irakaskuntza formalean gertatzen dena ere, eta denbora behar izaten da arrakasta lortzeko. Hori dela eta, beharrezkoa da eskoletako esperientziak aztertzea eta berrikustea, datu enpirikoak izateko; izan ere, datu horiek antolatuta eta sistematizatuta, ikasgelara eraman daitezke, irakaskuntza-praktika hobetzeko. Artikulu honetan, atzerriko hizkuntzen ikaskuntzarako jardueren gainean hausnartu nahi dugu, ulertzeko zer duten bereizgarri egokitzat eta eraginkortzat jotzen ditugun jarduerek. Gero, lortutako ondorioekin, jarduerok dituzten elementuen zerrenda bat zirriborratuko dugu, inbentario hori gidari izan dezagun bihar-etzi material berriak diseinatzen ditugunean. Lan honetan, neurodidaktikaren oinarriak eta aurkikuntzak hartu ditugu kontuan, baita ikasprozesuko afektibitateari buruzko ikerketenak ere.
- Atala:
- Egilea:
- Méndez Santos, María del Carmen
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 89
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Web 2.0 arora egokitu beharra, hizkuntzaren mesedetan: esaera zaharrak eta euskal kultura Instagramen bitartez
- Argitalpenak
- Sortua: 30 June 2016
- Bisitak: 2789
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikuluak Zornotzako Barnetegiak —Azkue Fundazioarekin, Igerrak komunitatearekin eta Durangoko Azokarekin elkarlanean— Instagram sare sozialean burututako esperientzia didaktikoak batzen ditu.
Ekintza komunikatiboa irakaskuntzaren oinarri dugun honetan, Web 2.0ra egokitu beharra errealitate bihurtu zaigu. Barnetegiak Instagram hautatu du, Sarea eta didaktika uztartzen hasteko, nahiz eta beste sare sozial batzuetan ere badabilen; izan ere, aplikazio bertikala eta erraza izateaz gain, irudia oso lagungarria izan daiteke, zertarako-eta kontzeptuak ikasten, finkatzen eta zabaltzen laguntzeko.
Lehenengo ekimenean, esaera zaharrak zabaltzea izan da helburu nagusia; bigarrenean, berriz, kultura. Gure ustez, biak ere garrantzi handiko elementuak dira hizkuntzan; biak ere ezinbestekoak, komunikazioan oztoporik ez izateko; biak ere, beraz, landu eta zabaldu beharrekoak.
- Atala:
- Egilea:
- Arteach Arbide, Eider
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- e-Hizpide zenbakia:
- 88
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Gela irekia
Zer dugu Moodle-ren kontra? Eta alde?
- Argitalpenak
- Sortua: 30 December 2016
- Bisitak: 2631
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 3
Gaur egun, ikaskuntza kudeatzeko sistema (LMS) edo plataforma telematikoen artean Moodle da ezagunena, ezbairik gabe. Hezkuntza-etapa guztietako zentroetan ari da erabiltzen, gurean nahiz nazioartean. Hala ere, ikaragarrizko zabalkunde hori gorabehera, galdera asko datozkigu Moodleren erabileraren egokitasunaz. Moodleren erabiltzaile guztiek behar al dute Moodle? Beren beharrak asetzen al ditu? Zein dira Moodlek ekar ditzakeen abantailak? Eta desabantailak? Artikulu honetan, galdera horiei erantzuten saiatuko gara; betiere, hezkuntza-zentro txiki edo ertain batean ari den irakasle edo ikastaro-sortzaile baten ikuspuntutik.
- Atala:
- Egilea:
- Camacho, Abel
- Lonbide, Pedro
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 89
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Euskaraz irakurtzen ikasi, irakurriz euskara ikasteko
- Argitalpenak
- Sortua: 3 November 2016
- Bisitak: 2196
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Esan liteke irakurmena ikasprozesuaren muina dela eta estu-estu loturik dagoela idazmenarekin. Edonola ere, hausnartzea komeni da ea nahikoa egiten dugun ikaslea irakurle trebea izan dadin. Irakurmenak soinuarekin ere badu lotura. Izan ere, isilean egiten dena irakurtzeko modu bat baino ez da, ahots altuan ere irakur daiteke eta ez da umekeria; are gehiago, irakurle trebeak entzun egiten du testua. Ondorioz, ikasgelan tartea egin beharko zaie irakurtzeko bi modu horiei: isilari eta ozenari.
Nahiz eta sumatu berezko “musika” duela hizkuntza bakoitzak, euskaraz ez da asko landu prosodia deritzon esparrua, eta didaktikan badago hutsune hori betetzeko beharra, ahoskera edota tonua bigarren mailakotzat jo ohi diren arren; prosodia desegokiak ulermena oztopa dezake. Ondorioz, prosodia-gaitasuna azpimarratu eta landu behar da, ikasprozesuaren hasiera-hasieratik, errotik aldatuta ikasgelako dinamika. Ikuspegi horretatik abiatuta, zenbait jarduera praktiko proposatuko dira artikuluaren bukaeran.
- Atala:
- Egilea:
- Segura Arkauz, Ainhoa
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Irakurmena
- e-Hizpide zenbakia:
- 89
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Gela irekia