Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
“EOIgualdad”: Méridako HEOko genero-berdintasuneko proiektuaren historia
- Argitalpenak
- Sortua: 23 October 2024
- Bisitak: 187
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
2023ko irailean, Méridako hizkuntza-eskola ofizialeko irakasle-talde bat erlojupeko lasterketa batean murgildu zen, Irene sarietara “EOIgualdad” proiektua aurkezteko. Denboraren eta lan-kargaren arazoa alde batera utzita, taldeak hautagaitza garaiz aurkeztea lortu zuen. Hiru hilabete beranduago, espero ez zuten berria jaso zuten: 2023ko lehenengo Irene saria jaso zutela zegokien kategorian. Artikulu honetan “EOIgualdad” proiektuaren jatorria, ezaugarriak, bilakaera eta etorkizuneko erronkak jaso ditugu; izan ere, esfortzu kolektibo boluntariotik sortu den proiektu bat da, eta gaur egun zentroko euskarri identitarioetako bat izateaz gain, Berdintasun Planaren parte da eta Estatu mailan erreferentzia preziatua araubide bereziko irakaskuntzaren esparruko berdintasunerako, hausnarketa eta inklusioa sustatzen baititu hizkuntzen irakaskuntzan.
- Atala:
- Egilea:
- Quiroga Caraballo, Mª Jesús
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Berdintasuna
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
Hizkuntzak irakasteko bideoak sortzeko aholkuak
- Argitalpenak
- Sortua: 10 September 2024
- Bisitak: 254
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Helduen euskalduntzean bideoaren erabileraz egindako ForVid ikerketako emaitzei erreparatuta, irakasleek zein ikasleek grabatutako bideoen ekoizpena areagotzeko bideak eskaintzea da artikulu honen xede nagusia. Hala, hizkuntza-irakasleek grabatutako bideoek dituzten abantailak azpimarratu ondoren, hizkuntzak irakasteko bideo-mota nagusiak azalduko dira labur-labur eta horrelako bideoak sortzeko aholkuak emango dira alderdi nagusiei erreparatuta, hala nola plangintzari, edukien antolaketari eta grabazioaren kalitateari. Amaitzeko, zenbait bideo-formatu aztertuko dira, hain zuzen ere ikuspuntu teknikoari begira sinpleenak direnak (ikus-entzunezko edizio- eta postprodukzio-ezagutza sakonak behar ez dituztenak).
- Atala:
- Egilea:
- Prieto Perez, Elena
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Teknologia
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria eta ekintzara bideratutako ikuspegia
- Argitalpenak
- Sortua: 4 July 2024
- Bisitak: 325
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honetan, labur deskribatuko da zer den "Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria", zer eduki dituen, zer paradigma-aldaketa sustatu nahi duen eta nola garatu den. Halaber, ekintzara bideratutako ikuspegia landuko da; ikuspegi orokorra emateaz gain, "gizarte-eragile" kontzeptua azalduko da eta, azkenik, ikuspegiaren hiru alderdi nagusiak eztabaidatuko dira: posibilitateak ("affordances"), eragiletza ("agency") eta ataza kolaboratiboak.
- Atala:
- Egilea:
- North, Brian
- Dokumentu-mota:
- Artikulua
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 104
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
“Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barrenetik
- Argitalpenak
- Sortua: 6 June 2024
- Bisitak: 391
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
HABEk azken urteotan antolatutako “Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barruan burutu zen jarduera kolaboratibo baten azalpena jasotzen du artikuluak, Irakasbil atarian argitara emandako bideoen azpiko testuinguru teorikoa eta azken helburua, hain zuzen. Online ikas-irakas ereduaren eremuko aditu bat elkarrizketatu behar zuten proposatutako jardueran. Eginkizun hori gauzatzeko prozedurak urratsez urrats azaltzen dira eta atal bakoitza nola lotzen den Zimmerman-en eta Salmon-en eredu teorikoetako faseekin; halaber, partaideak gidatu zituen metodologia aktiboa eta elkarlanak ikaslearen autonomiaren garapenean duten eragina aztertzen dira. Partaide batzuen hausnarketak ere jasotzen ditu artikuluak, praktika gogoetatsuaren bidez elkarlanaren eta autonomiaren garapenaren arteko erlazioa ikusaraztea baitzen azken helburua.
- Atala:
- Egilea:
- Tolosa Goikoetxea, Andoni
- Ibáñez Ramos, Marga
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 103
Ireki ditzagun gure ikasgeletako ateak: berdinen arteko behaketa, irakasleen garapen profesionalerako estrategia
- Argitalpenak
- Sortua: 10 May 2024
- Bisitak: 354
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honen bidez, berdinek elkarri behatzea zenbateraino den erabilgarria ulertaraztea da gure asmoa, irakasleen garapen profesionalerako oso tresna ona izan baitateke. Gainera, ikusarazi nahi dugu esperientzia txikiak ere oso aberasgarriak izan daitezkeela. Lehenik eta behin, gure esperientzia (Murtziako Hizkuntza Eskola Ofizialekoa) zein esparru teorikotan oinarritu den azalduko dugu; berdinen arteko behaketatik eta praktika gogoetatsutik abiatu da, irakasleen garapen profesionalerako funtsezko osagaiak baitira. Ondoren, gure esperientzia deskribatuko dugu; horretarako, jarraitutako prozesuak eta erabilitako tresnak luze-zabal azalduko ditugu. Bukatzeko, mintegiaren emaitza aurkeztuko dugu: mintegian parte hartu duen irakasle-taldeak egindako behaketa-eskuliburua. Azkenik, jarraibide batzuk emango ditugu, gure esperientziaren arabera antzeko proiektu bat edozein erakunde hezitzailetan gauzatzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Fernández Torres, Ana
- Sánchez Tornel. María
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
Hezkuntza-baliabide digitalen irisgarritasuna
- Argitalpenak
- Sortua: 19 April 2024
- Bisitak: 478
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Artikulu honetan, hezkuntzako baliabide digitalen oinarrizko irisgarritasun-baldintzak jorratuko dira, irakaskuntzako profesionalei baliabide digital irisgarriak sortzen eta hautatzen laguntzeko. Halaber, “irisgarritasuna” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsitala” kontzeptuak aztertuko dira, baita desgaitasuna (fisikoa, entzumenarena, ikusmenarena eta kognitiboa) duten pertsonek mundu digitalean dituzten beharrak ere. Azkenik, eduki eta tresnen irisgarritasun-irizpideak emango dira. Aipatutako bi kontzeptu horiek dira pertsona orok bizitzaren arlo guztietan, diskriminaziorik gabe, aukera berak izan ditzan aliatuak; horrela eraikiko dira benetan inklusiboak diren gizarteak.
https://doi.org/10.54512/IOUK1250
- Atala:
- Egilea:
- de Anzola Guerra, Zuriñe
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Aniztasuna
- e-Hizpide zenbakia:
- 103
Hizkuntzen irakaskuntzan eta erabileran genero-ikuspegia txertatzeari buruzko gogoeta: euskararen kasua
- Argitalpenak
- Sortua: 9 April 2024
- Bisitak: 629
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 0
Artikulu honetan, gogoeta egiten da hezkuntzan genero-ikuspegia txertatzeari eta euskararen erabilera ez-sexistari buruz. Artikuluan, genero-ikuspegia irakaskuntzan eta ikerketan txertatzeko gida bat aurkezten da. Gida hori Deustuko Unibertsitatean koordinatu du artikulugileak, eta arreta berezia jarri du irakaskuntzan eta genero-ikuspegiaren ezarpenari jarraipena egiteko adierazleetan. Gai hori hizkuntzen eta, zehazki, euskararen irakaskuntzan izan dezakeen eraginarekin lotzen da, eta, beraz, irakasleen komunikazioan hizkera inklusiboa eta ez-sexista erabiltzeari ere erreparatuko zaio.
- Atala:
- Egilea:
- Silvestre Cabrera, María
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Berdintasuna
- e-Hizpide zenbakia:
- 103
Euskara-eskoletan eraginkortasun didaktikoa hobetzeko proposamen bat
- Argitalpenak
- Sortua: 7 March 2024
- Bisitak: 505
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
“Euskararen jabekuntza, kudeaketa eta hizkuntza-praktikak XXI. mendean” masterreko amaierako lan baten laburpena da honako artikulu hau. Ikerlan honekin, irakasleei euskara-eskoletako egoeraren berri eman eta irizpide nahiz jarraibide didaktiko egokiak eskaini nahi zaizkie. Esan bezala, laburpena baino ez da honako hau.
Eskolen eraginkortasun didaktikoa hobetzeko, xedea da jardun didaktikoan irizpide metodologiko argiak izan eta era argi eta sistematizatuan ematea eskolak. Era berean, helburu ere bada eraginkortasunaren alde jokatzen duten irizpide eta praktika egokiak sustatzea. Izan ere, hizkuntza-irakasle izateko, ez da nahikoa hizkuntza menperatzea, gaitasun didaktikoari dagokionez ere jantzia behar du irakasleak. Horregatik, irakasleak ikas-irakas prozesuaren zergatietan sakondu eta hausnartu beharra du.
- Atala:
- Egilea:
- Urtzelai Etxaniz, Axun
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 103
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Ikerketak