Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
"Teoría sociocultural y español LE/L2" (Negueruela-Azarola, E., García, P. N., & Escandón, A.)
- Didakteka
- Sortua: 28 March 2025
- Bisitak: 155
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Liburu honek teoria soziokulturalaren ideiek gaztelaniaren ikas-irakas prozesuan izan duten eragina aztertzen du xeheki. Ikuspegi soziokulturala hizkuntzen ikaskuntzan, ikerketan, ebaluazioan eta irakasleen prestakuntzan eragiten ari den eraldaketa dokumentatzen du.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika
Unitate didaktiko inklusiboen diseinua (Pérez Fernández, L.M.)
- Didakteka
- Sortua: 19 March 2025
- Bisitak: 232
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Lucila María Pérez Fernándezek Clases inclusivas de lenguas extranjeras liburua argitaratua du 2024an. Liburu honek hizkuntzen irakaskuntzan inklusioak duen garrantzia aztertzen du, ez soilik printzipio etiko gisa, baizik eta estrategia eraginkor moduan, ikasle guztiek ahalik eta gaitasunik handiena lor dezaten, beren maila edozein delarik ere. Laugarren kapituluak hizkuntzen irakaskuntza inklusiboarekin lotutako metodo, estrategia eta printzipio zehatzak aztertzen ditu, eta jarduera-adibide batzuk proposatzen ere bai.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Aniztasuna
- Edukiak:
- Autonomia
Elebidunen lehen hizkuntzak (H1) idatzizko gaitasunean izan dezakeen eragina
- Didakteka
- Sortua: 11 February 2025
- Bisitak: 213
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Elebidunen lehen hizkuntzak (H1) idatzizko gaitasunean izan dezakeen eragina aztertu dute Paula Elosuak eta David Lasabagasterrek artikulu honetan, 'An analysis of the impact of the L1 on bilinguals’ writing competence', Journal of Second Language Writing aldizkarian argitaratua. Orain arte, bigarren hizkuntzaren (H2) jabetzearen eta, bereziki, H2ren idazmenaren ikerketa-eremuetan ingelesa izan da gehienetan aztergai. Hala ere, ikertzaile ugariren iritziz, bada garaia ingelesaz bestelako hizkuntzak kontuan hartzeko, eleaniztasuna baita ohikoena eta ez salbuespena, mundu osoan. Zehazki, hizkuntza gutxituak ez dira aintzat hartuak izan H2ren idazmenari buruzko bibliografian, eta ikerlan honek hutsune hori bete nahi du.
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Review
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
- Trebetasunak:
- Idazmena
- Edukiak:
- L1
- L2
"Autoras que desafían el canon: subtitulación didáctica, su efecto en el aprendizaje de lenguas y en la conciencia de género" (Tinedo Rodríguez. A.J.) liburuaz
- Didakteka
- Sortua: 29 January 2025
- Bisitak: 202
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Antonio Jesus Tinedo Rodriguez irakaslea da honako izenburu hau duen liburuaren egilea: "Autoras que desafían el canon: subtitulación didáctica, su efecto en el aprendizaje de lenguas y en la conciencia de género". Liburu honetan, ikus-entzunezko itzulpen didaktikoa ardatz gisa planteatzen da, hainbat testuren bidez, emakumezko autore ezagunen bizitzak eta obrak hizkuntzen ikasgelara eramateko. Itzulpen pedagogikoa bitarteko gisa erabiliz, eta ez helburu gisa, hizkuntza-gaitasunak hobetzen direla azpimarratzen du. Itzulpen pedagogikoa, gainera, EEMBaren Liburu osagarrian bitartekotzaren barruan jasotzen da, bitartekotza-gaitasuna hobetzeko itzulpen-jarduera gisa, hala nola idatzizko testu bat ahoz itzultzea.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Berdintasuna
"Paradigmas lingüísticos en la enseñanza y aprendizaje de lenguas" (Soto Aranda, B., Penas Ibáñez, M. ª A. eta Ivanova, O.)
- Didakteka
- Sortua: 29 January 2025
- Bisitak: 236
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Atzerriko hizkuntzen eta bigarren hizkuntzen didaktikaren garrantzia nabarmen areagotu da azken hamarkadetan. Bigarren hizkuntzak menderatzea funtsezkoa da XXI. mendeko herritarren garapen profesional eta pertsonalerako. Hori dela eta, hizkuntza-irakasleek, filologian, hizkuntzalaritzan edo itzulpengintzan adituak izateaz gain, bereziki prestatuta egon behar dute gai pedagogiko zehatzetan, hala nola metodologian, teknologia berrien bidezko irakaskuntzan, irakaskuntzaren berrikuntzan edo ebaluazio-sistemetan.
Liburuaren helburua da atzerriko hizkuntzen irakaskuntzara hurbiltzea, gaur egungo ikuspegitik. Bederatzi kapituluren inguruan eraikitzen da lana, eta horietan hizkuntzen ikaskuntzaren funtsezko hainbat gai jorratzen dira; adibidez, irakaskuntza- eta ebaluazio-metodoak, gaitasun eta trebetasun espezifikoen didaktika, ikasleen profil desberdinak edo informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT).
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Ebaluazioa
- Teknologia
- Didaktika
- Lenguage
- Aniztasuna
- Edukiak:
- Gaitasun linguistikoa
- L2
- Gaitasun komunikatiboa
"Language Education in Digital Spaces: Perspectives on Autonomy and Interaction" liburua (Fuchs, C., Hauck, M., eta Dooly, M.)
- Didakteka
- Sortua: 21 January 2025
- Bisitak: 177
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Teknologiak gure bizitzako alderdi guztietan duen eraginak hizkuntzen irakaskuntza ulertzeko eta praktikan jartzeko modua ere eraldatu egin du; online-irakaskuntzan aldaketa eragin duenez, eremu digitaletan ikaslearen autonomia sustatzeko beharra nabarmendu egin da. Gaur gomendatzen dugun liburua ekarpen egokia izan liteke. Izan ere, material asko eskaintzen baitu ikaslearen autonomiaren harreman dinamikoari, hizkuntzen irakaskuntzari eta teknologiari buruzko hausnarketarako; gainera, ikuspegi pedagogikoki aplikagarri eta teorikoki aberatsak ematen dizkie hartzaileei, hau da, hizkuntza-irakasleei, ikertzaileei, irakasle-prestatzaileei, materialen/curriculumen diseinatzaileei eta ikasleei.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Edukiak:
- Autonomia
- Interaction
"Inteligencia artificial y educación: construyendo puentes" liburua (Amaia Arroyo Sagasta, koordinatzailea)
- Didakteka
- Sortua: 19 December 2024
- Bisitak: 318
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Irakasle, ikertzaile eta profesionalei zuzendutako liburua da 2024ko hasieran argitara emandako honako hau; izan ere, hezkuntzaren munduan ere badu eraginik adimen artifizialak eta AAk ikasi eta irakasten dugun modua eralda dezake.
Zortzi atal ditu liburuak. Funtsezko gaiei erreparatzen zaie, bakoitzean arlo bati helduta, baina, aldi berean, garapen bati jarraikiz. Atalek, gainera, badute ezaugarri komuna: galdera gisa planteatu dira, eta halakoxea dute izenburua. Are, galdera gehiago sortaraztea ere badago liburuaren xede gisa. Oinarrizko erreferentziak eskaintzen dira testuan zehar, era askotakoak eta ez soilik bibliografia.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
"La atención a los factores afectivos en la enseñanza de ELE" liburua (Jane Arnold eta José Manuel Foncubierta)
- Didakteka
- Sortua: 13 December 2024
- Bisitak: 409
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Hizkuntzen irakaskuntzan esperientzia aitortua duten Jane Arnold eta José Manuel Foncubiertak Edinumen-erako idatzi duten "La atención a los factores afectivos en la enseñanza de ELE" liburua baliagarria izango da hizkuntzen irakaskuntzan ikuspegi zabalagoa eta integratzailea aplikatu nahi duen irakaslearentzat. Liburu honetan, teoriaz gain, bigarren hizkuntzen irakaskuntzan erabiltzeko jarduera praktiko eta eraginkorrak aurkezten dira, alderdi afektiboekin lotura dutenak.
- Atala:
- Egilea:
- Zubimendi Zubillaga, Naiara
- Dokumentu-mota:
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika