Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
“Zer egiten dugu hitz egiten dugunean?”: procesos, factores y estrategias en la interacción oral en L2
- Didakteka
- Sortua: 3 December 2015
- Bisitak: 2905
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
La conferencia pretende mostrar los procesos y factores que intervienen en el desempeño de la interacción oral, con el doble objetivo de entender las dificultades que ofrece esta destreza comunicativa para los aprendices no nativos y de reflexionar sobre las estrategias que pueden ayudarles a resolverlas.
Ahozkotasunaren ebaluazioa: erronkak eta alternatibak
- Didakteka
- Sortua: 6 September 2016
- Bisitak: 2811
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Ebaluazioaz hitz egitea ikasteaz hitz egitea da. Beti. Are gehiago mintzamenean berezkoak dituen ezaugarriengatik: berehalakotasuna eta atzeraezintasuna. Izan ere, ekoizpena eta ebaluazioa batera gauzatzen dira, idazmenean ez bezala.
- Atala:
- Egilea:
- Vilà i Santasusana, Montserrat
- Castellá, Josep M.
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
- Trebetasunak:
- Mintzamena
Podcast bidez prosumirtuatu ELE eskolan. Kontsumitzaile pasibo izatetik eduki-prosumitzaile izatera
- Argitalpenak
- Sortua: 24 September 2015
- Bisitak: 2612
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Azken urte hauetan, aipatzen da oso garrantzitsua dela ekintzara bideratutako ikuspegia lantzea, zertarako-eta garatzeko bai ikasleen autonomia, baita Life Long Learning kontzeptua edo bizitza osorako ikaskuntza ere. Ikasgelaren barruan eta kanpoan ikuspegi hori erabiliz lan egiten badugu eta ikuspegi hori web-tresnak baliatuz ezarriz gero, komunikazio- gaitasun digitala ahalbidetuko duten ikaskuntza-estrategiak sustatu eta ikasle autonomoen eta prosumirtutzaileen (kontsumitu + produzitu + elkarri eragin) kontzeptua garatu ahal izango dugu, atzerriko hizkuntzen ikaskuntzan. Artikulu honetan, Gaztelania Atzerriko Hizkuntza Gisa proiektu digitalen bidez (gure kasuan, podcast-en bidez) ikasteko prozesuen aldeko arrazoiak eman nahi dira.
Lankidetzak eta talde-lanak garrantzi handia dute prestakuntza-prozesuetan. Horregatik, web 3.0 tresnek ahalbidetu eta areagotu egiten dute talde bateko partaide izatearen sentsazioa, eta, horrenbestez, komunikatzeko gaitasuna aro digitalean.
Ekintzara bideratutako ikuspegia ikasgelara eramateak eta planteamendu hori zeregin digital bidez osatzeak ikuspegi zehatzagoa eman diezaguke irakasleon eta ikasleon prestakuntza-prozesuetan esku hartzen duten gaitasunez, jarrerez, prozesuez, trebetasunez eta jakintzez.
- Atala:
- Egilea:
- Ríos, Héctor
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Entzumena
- Mintzamena
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- Edukiak:
- Gaitasun estrategikoa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 86
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Eskolan elkarrizketak pizteko irudiak
- Didakteka
- Sortua: 12 August 2019
- Bisitak: 1844
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Arancha Pastor irakasleak egin zuen galdera eta haria zabaldu Twitterren: zeintzuk dira eskolan elkarrizketa pizteko gogokoen dituzun irudiak? Bertan jasotakoak hona ekarriko ditugu, proposamenak erabilgarriak izan daitezkeelakoan. Edonola ere, erabili aurretik, ez ahaztu egile-eskubideen arloa.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Pastor, Arancha
- Dokumentu-mota:
- Post
- Trebetasunak:
- Mintzamena
Erroreen zuzenketa, tresna didaktiko gisa
- Argitalpenak
- Sortua: 2 September 2014
- Bisitak: 1662
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Sarri askotan, frustrazio-sentsazioarekin lotzen dute erroreak zuzentzea hizkuntza lantzean, bai zuzenketa egiten dutenek, bai jasotzen edo pairatzen dutenek. Hizkuntza-irakasleak luze aritzen dira zuzentzen, eta ahalegin handia egiten dute ikasleen erroreak zuzentzeko; eta, hala ere, gauza handirako balio ez duela iruditzen zaie. Askok uste dute zuzentzea irakasle txarra ez izateko egin beharreko zerbait dela.
Gu, ordea, ziur gaude onuragarria dela zuzentzea, nahiz eta gaizki, ohikeriaz eta koherentzia eskasez egiten den askotan. Ondorioz, alde batetik, irakasleak zapuztuta egoten dira beti, errore berberak behin eta berriro errepikatzen direla uste baitute, nahiz eta haiek beti zuzentzen aritzen diren. Eta, bestetik, ikasle asko lotsatu eta erroreak egiteko beldur izaten dira, edota porrot-sentsazioa izaten dute, goitik behera gorriz markatutako testu bat itzultzen bazaie.
Irakasleek zuzentzea alferrikakoa dela uste dute sarri —hau da, ez dela eraginkorra—, baina uste oker batean oinarritua dago iritzi hori: errore bat antzeman eta zuzendu ondoren, ikasi egin dela uste ohi dute. Sinpleegia da ikaskuntza-prozesua ikusteko modu hori; zerbait ikasteko zer horretaz jabetzea nahikoa izango balitz bezala. Nolanahi ere, H2 ikasteko prozesuak askoz ere konplexuagoak dira. Zuzenketa ikaskuntza-prozesua indartzeko tresnatzat hartu behar da, ikasleari tarteko hizkuntzaren arauak baieztatzea edo zalantzan jartzea ahalbidetzen dion feedbacka edo atzeraelikadura emateko modu gisa; baina ez du automatikoki funtzionatzen. Zuzenketaren bidez, ikasleak erroreen inguruan berriz hausnartu, eta ekoizpena hobetzen du, irakaslearen laguntzaz. Prozesu horrek faktore konplexu ugari ditu: ikaskuntzaren sekuentziak, zuzenketaren unean ikasleak duen arreta edota afektibitatearekin lotutako alderdiak (adibidez, motibazioa edo jarduera gauzatzen denean duen estres-maila).
- Atala:
- Egilea:
- Ribas, Rosa
- D’Aquino-Hilt, Alessandra
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Idazmena
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 84
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Nola irakatsi berba egiten?
- Argitalpenak
- Sortua: 15 December 2015
- Bisitak: 1643
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Gehienek onartzen dute hizkuntza bat jakitea eta hizkuntza horretan berba egiten jakitea ez direla sinonimoak. Badaki italieraz esateak ez du nahitaez esan gura Badaki italieraz berba egiten. Hala ere, alde askotatik, bigarren hizkuntzak edo beste hizkuntza batzuk irakatsi izan dira jakitea eta berba egitea gauza bera balira bezala. Hau da, gramatika ikasten duzu, hiztegi pixka bat ikasten duzu, esaldiak egiten dituzu eta ondo ahoskatzen dituzu, eta, presto!, badakizu berba egiten. Hori ahozko ingelesa ikasteko mila liburutan ikusten da islatuta, liburu horiek funtsean gramatika ahoskatzen ikasteko liburuak besterik ez badira ere.
- Atala:
- Egilea:
- Thornbury, Scott
- Dokumentu-mota:
- Itzulpen Saila
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 54
Ahozko elkarreragina lantzeko hiru aldien eredua eta ariketen tipologia bat
- Didakteka
- Sortua: 11 July 2013
- Bisitak: 1433
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ahozko adierazpenean eta, bereziki, elkarrekintzan, sortzen diren mezuak berehalakoak dira; eta berehalakotasun horrek sortuko dizkio zailtasunak ikasleari. Alde horretatik, batetik, ikasleak egoera horretan erabili behar dituen hizkuntz baliabideak ezagutu behar ditu; eta, bestetik, prestakuntza denbora barik eta errebisiorik egin gabe errekuperatu eta martxan jarri beharko ditu baliabide horiek. Hitzaldi honetan, berehalako ahozko komunikazioak dituen zailtasunak aztertuko dira; eta zailtasun horiek gainditzeko ikasleak izan beharko lukeen entrenamenduari buruzko hausnarketa egingo da. Bigarren hizkuntzen ahozkoaren didaktikaren ikuspegitik, Thornburyren (2006) hiru aldien eredua aurkeztuko da. Gainera, aldi horietako bakoitzean erabil daitekeen jarduera-tipologiaren proposamen bat egingo da.
- Atala:
- Egilea:
- Ortega Etcheverry, Ane
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Edukiak:
- Gaitasun estrategikoa
eusLiderrak. Hizkuntza portaera berriak sortzeko tailerra
- Argitalpenak
- Sortua: 3 September 2014
- Bisitak: 1390
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 0
Iratxe Garmendia eta Mikel Urdangarinek “eusLiderrak. Hizkuntza-portaera berriak sortzeko tailerra” izeneko artikulua landu dute. Bertan, 2008an hasitako proiektu horren giltzarrietako batzuk jaso dituzte, hala nola egitasmoaren helburuak, oinarri teorikoak eta egitura; horiez gain, orain arte izandako emaitzak eta gerora begirako ondorioak plazaratu dituzte. Artikulugileek diotenez, saio horietan, era egituratuan eskaintzen zaie parte-hartzaileei zenbait informazio, tresna eta eredu. Bestalde, helburu bikoitza du egitasmoak: batetik, euskaraz hitz egiteko lotsak, beldurrak edo aurreiritziak gainditzea, eta, bestetik, ekintza bat burutzea euskaraz. Lortutako aldaketa txikia izanik ere, emozionalki esanguratsua bada, arrakalatu egingo du partaideak aurretik zuen sistema, eta, ondorioz, pentsamendua berregituratu beharra ekarriko du. Pentsaera zuzentzaile berri horrek, atzetik, portaera-aldaketa gehiago eta iraunkorragoak ekarriko dituela azaltzen dute.
- Atala:
- Egilea:
- Garmendia, Iratxe
- Urdangarin, Mikel
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Psikologia
- Trebetasunak:
- Mintzamena
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 82
- Hizkuntza-arloa:
- Soziolinguistika
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak