Irakasbil
Didakteka
Abestiak, hizkuntza ikasteko baliabide
- Atala:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Trebetasunak:
- Edukiak:
- Motivation
- Author of the introduction:
- Maya Urroz, Ainara

- Atala:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Trebetasunak:
- Edukiak:
- Motivation
- Author of the introduction:
- Maya Urroz, Ainara
- Bisitak: 566
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
“Las canciones son un buen recurso para aprender español” izenburuko sarrera irakur daiteke ELE INTERNACIONAL webgunearen blogean. Sarrera horretan, abestiak zergatik diren baliagarriak azaltzen da.
Abestiei esker, ongi pasatzeaz batera, motibazioa eta emozioak pizten dira. Gainera, ikasleek entzumen- eta ulermen-trebetasunak praktikan jarri ahal izango dituzte, eta hiztegi berria, adjektiboak, aditzak eta egitura gramatikalak ikasiko dituzte. Horretaz gain, ahoskera hobetuko dute.
Bestalde, ikerketa zientifikoen arabera, musikak memoria indartzen du, erritmoa eta intonazioa hobetzen ditu, baita abestiaren atzean dagoen mezuaren ulermena ere.
👩🏫 Nola erabili abestiak klasean?
Blog-sarrerak dioen bezala, abestiak ez dira soilik entretenigarriak, baizik eta ikaskuntza sakon eta esanguratsua sustatzeko tresna indartsuak. Euskararen irakaskuntzan ere aplikagarriak dira, eta garuna estimulatzen duten baliabide handiak dira abestiak. Beraz, edozein abesti aukera daiteke klasera eramateko. Baina, beste edozein materialekin bezala, metodologia bat jarraitu behar da, eta hainbat faktore hartu behar dira kontuan:
- Ikasleen gustuak ezagutu: musika-estiloak eta artistak aukeratu.
- Abestia behin eta berriz entzun eta abestu: letra gabe lehenik, ahoskera lantzeko.
- Letra idatziz entzutean, hitzak osatzeko ariketak egin.
- Abestia kantatu, ulertu eta aztertu: hitz ezezagunak eta esamoldeak aurkitzeko.
- Interneten dauden material didaktikoak erabili, edo norberak sortu.
🗣️Ahoskera lantzeko estrategiak abestien bidez
- Entzute aktiboa eta errepikapena: ikasleek abestia entzuten dute eta ahoskera zehatza identifikatzen saiatzen dira. Ondoren, estrofa edo esaldiak errepikatzen dituzte, arreta jarriz intonazioan, azentuan eta erritmoan.
- Karaokea eta bertsio instrumentalak: abestien karaoke-bertsioak erabil daitezke ikasleek ahots propioz kantatzeko. Horrek artikulazioa eta fonemak lantzen laguntzen du, eta lotsak gainditzen ere bai.
- Hitzak eta fonemak aztertzea: abestiko hitz zailak edo fonema bereziak identifikatu eta lantzen dira (adibidez: /ts/, /x/, /rr/). Jarduera osagarriak: hitz horiek ahoz esatea, esaldi berriak sortzea, mimika erabiliz laguntzea.
- Erritmoa eta intonazioa lantzea: abestien erritmoa eta melodia baliatuz, ikasleek intonazio naturala garatzen dute. Adibidez, galderak eta baieztapenak nola ahoskatzen diren ikasteko erabil daiteke.
- Ahozko jolasak abestien oinarrian: abestien hitzak erabiliz bertsio berriak sortu, errima-jolasak egin edo bertsolaritza-ariketak proposatu daitezke. Hau oso erabilgarria da sormena eta ahozko gaitasuna lantzeko.
🎶 Adibide praktiko bat euskaraz: "Txoria txori" (Mikel Laboa)
- Helburua: ahozko adierazpena lantzea.
- Jarduera:
- Abestia entzun eta hitzak banaka aztertu.
- Ikasleek esaldiak errepikatu, arreta jarriz fonemetan.
- Bertsio instrumentalarekin kantatu.
- Azkenik, ikasle bakoitzak bere "txoriaren" metafora sortu eta ahoz azaldu.
Erreferentzia bibliografikoa
ELE Internacional. (2021, martxoaren 5a). ¿Las canciones son un buen recurso para aprender español? [Blog-sarrera]. https://eleinternacional.com/blog/las-canciones-son-un-buen-recurso-para-aprender-espanol/

