Didakteka
Ikaskuntza kooperatiboa: “eztabaida akademikoaren teknika”
Argitaratua: Tuesday, 19 November 2024, 8:35 AM
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Trebetasunak:
- Edukiak:
- Elkarrekintza
- Interaction
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Trebetasunak:
- Edukiak:
- Elkarrekintza
- Interaction
- Bisitak: 242
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ikaskuntza kooperatiboa gogoetaren ikuspegitik liburua argitaratu du HABEk. Liburu horren zazpigarren kapituluaren izenburua “Bateratze-lana: ikaskuntza kooperatiboa eta irakaslearen hausnarketa hizkuntzen irakaskuntzan” da, eta bertan aurreko sei kapituluetako ideiak laburbiltzen dira bost ikasgai praktikotan.
Hain zuzen ere, sarrera honetan, zazpigarren kapitulu horretarako bigarren ikasgai praktikoan jorratutako edukiaren laburpena egingo dugu. Ikasleek eztabaiden bidez landu ditzakete mintzamena eta entzumena eta, aldi berean, hausnarketa konplexuak egin (gogoan izan HEOCak eztabaida aipatzen duela B2 eta C1 mailetan landu litekeen testu-genero gisa, ahozko ulermenean nahiz elkarreragineko ekoizpenean trebatzeko).
Ohiko eztabaida batean, ikasleek iritzi bat aukeratu behar dute eztabaidatu beharreko gaiari buruz, eta iritzi hori defendatu eztabaida osoan. Adituen hitzetan, ohiko eztabaidek interdependentzia negatiboaren sentimendua bultzatzen dute, iritzi bat bestearen gainetik jartzen delako, eta, horrela, batzuek irabazi eta beste batzuek galtzen dute. Liburuaren kapitulu honetan, “eztabaida akademikoaren teknika” deritzona garatu dute autoreek, eta ikasgelan eztabaida-mota hori lantzeko plangintza eskaintzen dute zazpi urratsetan azaldua:
Erreferentzia bibliografikoa:
Hain zuzen ere, sarrera honetan, zazpigarren kapitulu horretarako bigarren ikasgai praktikoan jorratutako edukiaren laburpena egingo dugu. Ikasleek eztabaiden bidez landu ditzakete mintzamena eta entzumena eta, aldi berean, hausnarketa konplexuak egin (gogoan izan HEOCak eztabaida aipatzen duela B2 eta C1 mailetan landu litekeen testu-genero gisa, ahozko ulermenean nahiz elkarreragineko ekoizpenean trebatzeko).
Ohiko eztabaida batean, ikasleek iritzi bat aukeratu behar dute eztabaidatu beharreko gaiari buruz, eta iritzi hori defendatu eztabaida osoan. Adituen hitzetan, ohiko eztabaidek interdependentzia negatiboaren sentimendua bultzatzen dute, iritzi bat bestearen gainetik jartzen delako, eta, horrela, batzuek irabazi eta beste batzuek galtzen dute. Liburuaren kapitulu honetan, “eztabaida akademikoaren teknika” deritzona garatu dute autoreek, eta ikasgelan eztabaida-mota hori lantzeko plangintza eskaintzen dute zazpi urratsetan azaldua:
- Ikasleak lauko taldetan banaturik, bi bikote egiten dira talde bakoitzean. Eztabaidagai bati buruzko bi iritzi posible egongo dira; ondorioz, bikote bat alde egongo da eta bestea kontra.
- Txandaka, bikote bakoitzeko kide batek esleitu zaien ikuspuntua azaltzen du, eta beste bikotekideak denbora kontrolatu, entzun eta oharrak hartzen ditu.
- Txandaka, aurreko urratsean beste aldeak planteatutakoa gezurtatzen du pertsona bakoitzak.
- Une honetan, “eztabaida akademikoa” hasiko da. Bikoteek iritziak trukatuko dituzte, eta proposamenaren alde hitz egin duen bikotea aurka mintzatuko da (1. eta 4. urratsa berdinak dira, baina jarrerak aldatuta).
- Ikuspuntua aldatuta, 2. urratsean bezalaxe.
- Ikuspuntua aldatuta, 3. urratsean bezalaxe.
- Ohiko eztabaiden eta eztabaida akademikoaren arteko aldearen erakusgarri da. Azken urrats honetan, banaka lan eginez, ikasleek benetako iritzia azaldu eta taldeko adostasuna lortzen saiatu beharko dute. Azkenik, laukote bakoitzeko kide batek ausaz taldean adostutakoa aurkeztu beharko du, edo, adostasunik egon ez bada, taldekideen iritzi guztiak eman.
Erreferentzia bibliografikoa:
Jacobs, G. M., Lie, A. eta Tamah, S. M. (2024). Ikaskuntza kooperatiboa gogoetaren ikuspegitik. HABE.
Show comments