Didakteka
Didaktika
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Ikasle migratzaile helduen ahotsa hizkuntza-ikasgelan
- Didakteka
- Sortua: 14 janvier 2025
- Bisitak: 114
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
“La alfabetización afectiva en la enseñanza de lenguas: la voz de los adultos migrantes” artikulua Mª Carmen Fonseca Mora Huelvako Unibertsitateko irakasleak argitaratu du ‘Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature’ aldizkari espezializatuaren 2024ko 17. zenbakian. Artikulu horretan, harrera-herriaren hizkuntzan irakurtzeak pertsona heldu migratzaileen bizitzetan duen eragina aztertzen da. Helburu nagusia da irakurketa-prozesuaren gainean hausnartzea, hezkuntza eraldatzeko funtsezko elementu gisa. Gure gizarte multikultural eta multimodalean, bertako migratzaile helduei hizkuntza hobeto irakatsi dakieke alderdi afektiboei erantzunez, alfabetatze afektiboa ikasgeletan aplikatzeari buruzko ikerketek erakusten dutenez. Horrez gain, hizkuntzen irakaskuntzan txerta daitezkeen zenbait jarraibide eta praktika on ere ematen ditu.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Artikulua
- Sarrera
- Domaines de connaissance:
- Curriculuma
- Didaktika
- Psikologia
- Langue
- Trebetasunak:
- Entzumena
- Mintzamena
- Irakurmena
- Idazmena
- Edukiak:
- Motivation
- Komunikazio-modua:
- Bitartekotza
"Inteligencia artificial y educación: construyendo puentes" liburua (Amaia Arroyo Sagasta, koordinatzailea)
- Didakteka
- Sortua: 19 décembre 2024
- Bisitak: 169
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Irakasle, ikertzaile eta profesionalei zuzendutako liburua da 2024ko hasieran argitara emandako honako hau; izan ere, hezkuntzaren munduan ere badu eraginik adimen artifizialak eta AAk ikasi eta irakasten dugun modua eralda dezake.
Zortzi atal ditu liburuak. Funtsezko gaiei erreparatzen zaie, bakoitzean arlo bati helduta, baina, aldi berean, garapen bati jarraikiz. Atalek, gainera, badute ezaugarri komuna: galdera gisa planteatu dira, eta halakoxea dute izenburua. Are, galdera gehiago sortaraztea ere badago liburuaren xede gisa. Oinarrizko erreferentziak eskaintzen dira testuan zehar, era askotakoak eta ez soilik bibliografia.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Erreseina
- Domaines de connaissance:
- Teknologia
- Didaktika
Azterketen Diseinu Unibertsala (UTD): Hizkuntza-ebaluazio bidezko eta inklusiboago baten bila
- Didakteka
- Sortua: 17 décembre 2024
- Bisitak: 189
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Nola sortu hizkuntza-azterketa inklusiboagoak eta fidagarriagoak? Azken urteotan, gero eta gehiago hitz egiten da hizkuntza-ebaluazioetan aniztasunari eta inklusibitateari erantzuteko beharrari buruz. Cadizko Hizkuntza Eskolan azaroaren 15ean eta 16an ospatu ziren GIELEren jardunaldietan, Antonia Liberalen "Atención a la diversidad / adaptaciones" tailerrean parte hartzeko aukera izan genuen. Bertan, hizkuntza-mailen egiaztapenean Azterketen Diseinu Unibertsala (Universal Test Design, UTD) aplikatzeko gako interesgarriak jorratu ziren.
Sarrera honetan, UTDk hizkuntza-ebaluazio bidezkoago bat lortzeko eskaintzen dituen printzipioak, HABEren eguneroko jardunarekin duen lotura, eta bere aplikazio praktiko nagusiak azalduko ditugu.
- Atala:
- Egilea:
- Villoslada, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Sarrera
- Domaines de connaissance:
- Ebaluazioa
- Aniztasuna
"La atención a los factores afectivos en la enseñanza de ELE" liburua (Jane Arnold eta José Manuel Foncubierta)
- Didakteka
- Sortua: 13 décembre 2024
- Bisitak: 258
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Hizkuntzen irakaskuntzan esperientzia aitortua duten Jane Arnold eta José Manuel Foncubiertak Edinumen-erako idatzi duten "La atención a los factores afectivos en la enseñanza de ELE" liburua baliagarria izango da hizkuntzen irakaskuntzan ikuspegi zabalagoa eta integratzailea aplikatu nahi duen irakaslearentzat. Liburu honetan, teoriaz gain, bigarren hizkuntzen irakaskuntzan erabiltzeko jarduera praktiko eta eraginkorrak aurkezten dira, alderdi afektiboekin lotura dutenak.
- Atala:
- Egilea:
- Zubimendi Zubillaga, Naiara
- Dokumentu-mota:
- Erreseina
- Domaine de connaissance:
- Didaktika
"Enseñanza de idiomas e inclusión. La discapacidad sensorial en el aula" liburua (Beatriz Reverter)
- Didakteka
- Sortua: 11 décembre 2024
- Bisitak: 172
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
"Enseñanza de idiomas e inclusión. La discapacidad sensorial en el aula" liburuan, zentzumen-desgaitasuna duten pertsonei hizkuntzak nola irakatsi aztertu du Beatriz Reverter irakasleak.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Erreseina
- Domaines de connaissance:
- Didaktika
- Psikologia
- Pedagogia
- Aniztasuna
Adimen artifizialaren aukerak (GIELE 2024, Cadiz)
- Didakteka
- Sortua: 5 décembre 2024
- Bisitak: 87
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Azaroaren 15ean eta 16an GIELEren VI. Jardunaldiak egin dira Cadizen. Aurtengo leloa hauxe izan da: “Ebaluazioaren kontzeptu giltzarriak egungo testuinguruan”, eta bertan, hizkuntzen ebaluaziogintzan gabiltzanon eguneroko kezka diren gai-alorrak lantzeaz gain, Adimen Artifiziala eta Behar berezietarako egokitzapenak izan dira aurtengo langai nagusiak.
- Atala:
- Egilea:
- Hoyos Sein, Mikel
- Dokumentu-mota:
- Sarrera
- Domaines de connaissance:
- Ebaluazioa
- Teknologia
"(Enseñar a) leer y escribir con IA generativas" artikuluaz (Daniel Cassany)
- Didakteka
- Sortua: 4 décembre 2024
- Bisitak: 142
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Adimen artifizialaz artikulu berria plazaratu du Daniel Cassanyk, ohi duen estilo argiari jarraikiz. Azkenaldi honetan eman dituen hiru hitzalditan adierazitakoa hartu oinarri gisa. Oraindik behin betiko bertsioa ez dagoen arren, eskura dago testua Sarean.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Erreseina
- Domaines de connaissance:
- Teknologia
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Irakurmena
- Idazmena
Padlet aplikazioaren erabilera euskara-eskoletan
- Didakteka
- Sortua: 28 novembre 2024
- Bisitak: 175
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Padlet online dagoen tresna edo horma-irudi bat da, eta deskargatu beharrik gabe ikasleek zernahi idatz dezakete horma horretan: beren lanak, zereginak eta, oro har, artxiboak igo. Tresna hau ideiak, argazkiak, bideoak, iritziak edota baliabideak besteekin partekatzeko erabili daiteke. Hortaz, oso tresna indartsua da elkarlanean aritzeko. Sarrera honetan, padlet aplikazioari zein erabilera eman diezaiokegun labur azaltzen da.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Sarrera
- Domaine de connaissance:
- Teknologia
- Edukiak:
- Autonomia