Irakasbil
Didakteka
Didaktika
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Sare sozialak eta elkarreragin komunikatiboa (Méndez Santos, M.C. eta Vela Delfa, C.)
- Didakteka
- Sortua: 30 April 2025
- Bisitak: 147
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
“Las redes sociales digitales en la enseñanza del español como lengua extranjera" liburua Maria del Carmen Méndez Santos eta Cristina Vela Delfa autoreek idatzi dute, eta espainieraren irakaskuntzan sare sozialen erabilera aztertzen dute. Irakasleentzako baliabide gisa pentsatuta dago liburuxka hau.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Edukiak:
- Interaction
Hizkuntza-eskakizun asimetrikoak
- Didakteka
- Sortua: 29 April 2025
- Bisitak: 179
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
"Uneven language profiles & differentiated language requirements" izeneko txostenak hizkuntzen ebaluazio bidezkoagoa bultzatzea du helburu, Carlsenek, Roccak eta Machettik idatzi eta ALTEren —Association of Language Testers in Europe—LAMI taldeak —Language Assesment for Migration and Integration— 2023an argitaratu du. Bereziki, migratzaile helduen hizkuntza-profil desorekatua —trebetasun batzuetan maila handiagoa beste batzuetan baino— ohikoa dela azpimarratzen du, eta horren araberako ebaluazio- eta eskakizun-ereduak proposatzen ditu. Gogoan izan dezagun, inoiz adierazi dugun bezala, Eusko Jaurlaritzaren izenean HABE dela ALTEko eskubide osoko kideetako bat.
- Atala:
- Egilea:
- HABE
- Dokumentu-mota:
- Post
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
Adimen artifiziala aldamio-tresna gisa
- Didakteka
- Sortua: 16 April 2025
- Bisitak: 85
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
“Spanish language learning in the AI era: AI as scaffolding tool” [AA garaian gaztelania ikasten: AA aldamio-tresna gisa] artikulua argitaratu berri dute. Testu horren oinarri den ikerketan, gaztelania hizkuntza gehigarri gisa ikasten ari diren hamar ikaslek ChatGPT nola erabili duten aztertu dute Shanshan Huang eta Daniel Cassanyk. Ikerketak baditu mugak baina, hala ere, zenbait ondorio praktiko atera daitezke adimen artifizialaren erabileraz, besteak beste, eta izenburuan ageri denari jarraikiz, halako erremintek ikasprozesuetan aldamiatzean izan dezaketen rolaz. Labur esanda, adimen artifizialak H2en ikaskuntzarako erreminta gisa dituen alderdi sendoak eta mugak aztertu nahi izan dituzte ikertzaileek. Hortaz gain, beste ikerketa eta lan batzuen berri ere badugu artikuluan.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Post
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
Blogak eta sare sozialak, ikaskuntza esanguratsua sustatzeko
- Didakteka
- Sortua: 15 April 2025
- Bisitak: 191
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Zer gertatzen da ikasleek blog edo sare sozialen bidez plazaratzen dituztenean beren ideiak? Zer-nolako eragina izan dezake horrek ikaskuntzan eta motibazioan? Ikasleek eduki multimodalak sortu eta partekatzen dituzten egitasmoek gaitasun digitalak, lan kolaboratiboa eta komunikazioa indartzen dituzte, eta horrek ikasleen motibazioan eragin positiboa du, haien parte-hartzea areagotzen baita. Irakasleak testuinguru esanguratsuak sortu, ikasleen ekimenak gidatu eta ikuspegi kritikoa sustatzen du. Helduen euskalduntze-prozesuan ere, proposamen hauek ikasleen ahotsa gizarteratzeko eta elkarlana sustatzeko aukera ematen dute.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Post
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Edukiak:
- Autonomia
- Motivation
Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala (IDU)
- Didakteka
- Sortua: 10 April 2025
- Bisitak: 261
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsalaren oinarria hezkuntza inklusiboa da, eta ikasle guztien beharrak kontuan hartzea du xede, bereziki aniztasun funtzionala edo ikasteko estilo desberdinak dituzten ikasleekin.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Post
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Aniztasuna
- Edukiak:
- Autonomia
"Teoría sociocultural y español LE/L2" (Negueruela-Azarola, E., García, P. N., & Escandón, A.)
- Didakteka
- Sortua: 28 March 2025
- Bisitak: 164
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Liburu honek teoria soziokulturalaren ideiek gaztelaniaren ikas-irakas prozesuan izan duten eragina aztertzen du xeheki. Ikuspegi soziokulturala hizkuntzen ikaskuntzan, ikerketan, ebaluazioan eta irakasleen prestakuntzan eragiten ari den eraldaketa dokumentatzen du.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika
1249 - Moodle ezagutu: erraz ikasi eta gozatu prozesuan
- Didakteka
- Sortua: 24 March 2025
- Bisitak: 513
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Moodle plataforman erraztasunez aritzeko ikastaroa da hau. Edozein ikasteredutarako baliagarria. Plataformari beldurra kendu, ezagun bihurtu, erabilpen-esperientzia hobetu eta eskaintzen dituen tresna batzuen aurkezpen-lanketa egingo da: elkarreragina sustatzeko (foroak, glosategiak, wikiak), komunikazioa errazteko (mezularia), edukien lanketa eta aurkezpenerako (liburua, galdetegiak, zereginak, H5P) eta ebaluaziorako eta ikaslearen monitorizaziorako (kalifikazio-liburua, jarduera osaketa). Baita motibazioa bultzatzeko ere (dominak, txostenak). Gainera, Moodletik kanpoko tresnak txertatzeko aukerak aztertuko ditugu. Azkenik, audio eta bideo formatuen oinarrizko edizioa landuko dugu.
- Atalak:
- Egilea:
- Tolosa Goikoetxea, Andoni
- Ibáñez Ramos, Marga
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Aurrez aurrekoa
- Irakasten-arloak:
- Moodle trikimailuak
- Jardueraren antolatzailea:
- HABE
1248 – Enseñar con andamiaje: estrategias innovadoras para promover un aprendizaje duradero y significativo (Irakatsi aldamiatzea baliatuz: estrategia berritzaileak, ikaskuntza iraunkor eta esanguratsua sustatzeko)
- Didakteka
- Sortua: 24 March 2025
- Bisitak: 459
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ikastaroa parte-hartzaileei aldi baterako laguntza-estrategiak emateko diseinatuta dago, ikasleek aukera izan dezaten euskaraz duten gaitasunetik abiatuta (erabateko hasiberriak barne) xede-hizkuntzan autonomia eta hizkuntzaren jariotasun handiagoa lortzeko modu eraginkorragoan. Ikastaroak teoria eta praktika eskaintzen ditu, eta ikasitakoa beren testuinguruetan aplikatzeko aukera ematen die irakasleei. Ikaskuntza pertsonalizatzea eta metodologiak komunikazio-jardueretara egokitzea ditu helburu, eta ikastaroa erabilgarria da beren gaitasun pedagogikoak eguneratu eta ikasleen potentziala hizkuntzen ikaskuntzan maximizatu nahi duten irakasleentzat.
- Atalak:
- Egilea:
- López Medina, Beatriz
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Aurrez aurrekoa
- Jardueraren antolatzailea:
- HABE