Didakteka
Didaktika
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Antsietatea eta ikaskuntza birtuala
- Didakteka
- Sortua: 7 June 2024
- Bisitak: 266
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Itzulpen Saila 58. zenbakian argitaratu zuen HABEk 2024an "Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa.
Sarrera honetan, Zsuzsanna Bárkányi irakasleak idatzitako "Antsietatea eta ikaskuntza birtuala" izenburupeko 6. kapituluaren zenbait ideia nagusi azaleratuko dira; nagusiki, praktikarako gomendioak. Izan ere, antsietateak eragotzi egiten du ikasleek ekoizpeneko jardueretan parte hartzea eta frogatuta dago batzuetan ikasleek, nahiz eta ahozko ekoizpeneko jarduerak egin, askotan ez dituztela partekatzen, ondo ez hitz egiteko beldurragatik.
Halaber, ikerketaren emaitzek erakusten dute, atzerriko hizkuntza batean ahoz adieraztean antsietatea gutxitzen duten testuinguruak eta estrategiak egon arren, ez dagoela antsietatea minimizatzen duen ikaskuntza-testuingururik. Ondorioz, irakasleek antsietatea ikasprozesuaren aldagaitzat kontuan hartu behar dute eta hura kudeatzen jakin irakaskuntza-maila eta -testuinguru guztietan.
- Atala:
- Egilea:
- Mungia Idarreta, Alex
- Dokumentu-mota:
- Post
- Review
- Area of knowledge:
- Teknologia
"H12-24 La dislexia y las discapacidades sensoriales en el marco de las L2/LE: desde la identificación hacia la intervención educativa" / "Dislexia eta zentzumen-desgaitasunak AH/H2aren esparruan: identifikatu eta esku hartu" ikastaroa
- Didakteka
- Sortua: 24 April 2024
- Bisitak: 1011
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Gauza jakina da azken hamarkadetan ikerketa gutxi egin direla AH/H2aren irakaskuntzaren esparruko ikaskuntzaren nahasmenduen eta Hezkuntza Premia Berezien arloan. Era berean, argi dago oso beharrezkoa dela ikastetxeetan eta erakundeetan gaiari buruzko prestakuntza espezializatua jasotzea.
Beraz, kontuan hartuta gaiari buruzko ikerketa urria, desgaitasun ugari daudela eta gai honetan sektoreak dituen beharrak, honako hauek dira prestakuntza honen helburuak: ekarpen teorikoetatik haratago, batetik, ikasle hauei AH/H2a irakastea zertan datzan argitzea eta, bestetik, ikuspegi inklusibo eta berritzaile batetik, irakasleei eskaintzea ezaugarri horiek dituzten ikasleekin erabili beharreko hezkuntza-joera berriak, tresnak eta estrategiak, betiere komunikazioan eta lankidetzan oinarrituta.
- Atalak:
- Egilea:
- Paniagua Martín, Diego
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- HABE & EHU Summer Courses
- Areas of knowledge:
- Psikologia
- Lenguage
- Pedagogia
- Jarduera motak:
- Aurrez aurrekoa
- Jardueraren antolatzaileak:
- HABE
- EHU-UPV
1236 - Así aprendes más porque así enseño mejor: curso práctico de metodología aplicada a la enseñanza de segundas lenguas / Nola irakatsi modu eraginkorrean? Hizkuntzen irakaskuntzari aplikatutako metodologiari buruzko ikastaro praktikoa
- Didakteka
- Sortua: 8 April 2024
- Bisitak: 738
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ikastaro hau guztiz praktikoa izango da. Bertan, labur berrikusiko dira hizkuntzaren irakaskuntzan baliatutako metodo eta ikuspegi nagusiak, horien alderdi baliagarrienak gaur egungo ikasgelan, eta, ondoren, ikuspegi komunikatiboen prozedura-gakoetan sakonduko da. Horrela, bigarren hizkuntzen ikasgelako edukiak eta komunikazio-jarduerak modu eraginkorragoan irakasteko aplikazio praktikoak, baliabideak eta estrategiak landuko dira.
Ikasgelara eraman beharreko testuek nolakoak izan behar duten azalduko du irakasleak, baita nola irakatsi curriculumaren edukiak ere. Era berean, jarduera bideratuenetatik libreenetara eta parte-hartzaileenetara sekuentziatutako praktika-prozesuak nola garatu ere aztertuko da.
Ikastaro honen helburua oinarri teoriko-metodologikoak, baliabideak, prozedurak eta tresnak eskaintzea izango da, bertaratutakoek irakasteko dituzten moduak zabal ditzaten, ikaslea inplikatu eta ikasgelan parte hartzera bultzatuko duten ikuspegi aktiboak aplikatuz.
Orientabide horiek guztiak jarduera eta sekuentzia didaktikoetan gauzatuko dira, ikasleak euskaraz modu eraginkorrean komunikatzeko gai izan daitezen.
- Atalak:
- Egilea:
- Robles Ávila, Sara
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Lenguage
- Jarduera motak:
- Jardun bikoa
- Jardueraren antolatzailea:
- HABE
Bigarren hizkuntzen irakaskuntzan eragiten duten norbanakoaren faktoreak (Alonso Alonso, R.)
- Didakteka
- Sortua: 3 October 2023
- Bisitak: 582
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Bigarren hizkuntzak ikasteko faktore indibidualez arduratzen da liburu hau, eta, zehazki, honako faktore hauek hartzen ditu kontuan: adina, hizkuntza-gaitasuna, inteligentzia, motibazioa, nortasuna, ikas-estiloak nahiz estilo kognitiboak eta ikas-estrategiak. Izaera didaktikoa du; gai bakoitza erraz ulertzeko moduan idatzita dago, adibidez edo etsenpluz hornitua, kapitulu bakoitzaren amaieran alderdi garrantzitsuenen laburpenez osatua eta landutako gaiari buruzko zenbait jarduera biltzen ditu. Ikasgelan eskola-gida gisa erabil daiteke; bakarka, ikaskuntza autonomorako edo kontsulta-lan gisa. Horretarako, gai bakoitzak bere bibliografia du, irakurketa errazteko eta kontsulta arintzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Post
- Review
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Didaktika
- Edukiak:
- Autonomia
- L2
- Motivation
Hitz politak/ Palabras bonitas (Rueda, S.)
- Didakteka
- Sortua: 13 September 2023
- Bisitak: 903
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
"Hitz politak/ Palabras bonitas" liburu elebidunean euskarazko 116 hitz biltzen dira, eta, hitz bakoitza marrazki banarekin osatzen da. Alde batetik, sentiberatasunez, poesiaz edo iradokizunez betetako terminoak aukeratu dira. Bestalde, onomatopeiak eta hitzen edo hitz bitxien jokoak. Bidaia-koadernoa ere bada, eta denoi eragiten diguten bizitzako uneei irudiak eta hitzak jarri dizkie egileak (oinaze, dolu, galera, indarberritze edo etorkizunari begirada).
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Post
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Edukiak:
- Lexikoa
- Gaitasun estrategikoa
- Autonomia
- Motivation
- Hizkuntza-arloa:
- Linguistics
"Jardun biko irakaskuntzarako gakoak: oinarrizko erremintak eta estrategiak" udako ikastaroa
- Didakteka
- Sortua: 14 July 2023
- Bisitak: 518
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Uztailaren 12an eta 13an izan da Donostian "Jardun biko irakaskuntzarako gakoak: oinarrizko erremintak eta estrategiak / Claves para la enseñanza semipresencial: herramientas y estrategias básicas" udako ikastaroa. Bertan azaldutako zenbait informazio dago sarrera honetan.
- Atala:
- Dokumentu-mota:
- Post
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
Ikasgelan marraztea
- Didakteka
- Sortua: 28 April 2023
- Bisitak: 626
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 0
Hiru dira artikuluaren xede nagusiak: irakasleen sormena piztea, haurtzaroan ohikoa den marrazteko zaletasuna berreskuratzea eta, azkenik, hizkuntzen ikas-irakaskuntzan marrazketa eta zirriborroak egitea estrategia gisa ulertzea. Azken honetarako, adibideak eta aholkuak azalduko dira, besteak beste, marrazketa hizkuntz-gaitasunen garapenarekin, lexikoarekin edo gramatikarekin batera aztertuta.
https://doi.org/10.54512/KKAQ1658
Jatorrizko argitalpena.
Leal, I. (2022). Dibujar en el aula. In F. Herrera eta N. Sans (Ed.), Innovación y creatividad en el aula de español. Nuevas formas de entender la enseñanza de una lengua (165-180. or.). Difusión.
Egilearen eta argitaletxearen baimenez itzulia, egokitua eta argitaratua.
- Atalak:
- Egilea:
- Leal Valladares, Isabel
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 101
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
H13-23 - Claves para la enseñanza semipresencial: herramientas y estrategias básicas / Jardun biko irakaskuntzarako gakoak: oinarrizko erremintak eta estrategiak
- Didakteka
- Sortua: 21 April 2023
- Bisitak: 1340
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Egungo bizi-erritmoek lanarekin eta familiarekin bateragarriak diren ikas-irakas ereduak eskatzen dituztela ematen du. Halaber, ezinbestekoa da ikas-irakas prozesuak pertsona bakoitzaren ikaskuntza-erritmoei egokitu beharra. Eszenatoki honetan badago, gainera, beste eragile bat: pandemiak sortarazitako ikas- eta irakas-esperientziak. Horregatik, litekeena da irtenbidea eszenatoki hibrido edo jardun bikoetan egotea, horietan konbinatuz modu sinkronoak eta asinkronoak.
Ikastaro honetan, jardun biko irakaskuntzaren marko teoriko-praktikotik abiatuta, esparru honetako esperientziak aurkeztuko ditugu. Horretaz gain, eredu honetan jardun duten edo jardungo duten irakasleei baliagarriak gerta dakizkien zenbait estrategia eta erreminta ere aurkeztuko dizkiegu.
Teoriko-praktikoa izango da planteamendu metodologikoa. Hala, aurkeztutako estrategia eta erreminta batzuk baliatzeko aukera izango da, baita helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntzaren esparruko proposamenak era kritikoan aztertzeko ere.
Azkenik, helduen euskalduntzean jardun biko ereduan interesa duten pertsonen arteko komunikazioa eta lankidetzarako proposamen bat egingo da.
- Atalak:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Goñi Zugarramurdi, Agurtzane
- Rodríguez Arangoa, Ana
- Pastoriza Espasandín, Diana
- Fernández González, Maria
- Colomo Cantero, Ana
- Vegas Fernández, Fidel
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- HABE & EHU Summer Courses
- Areas of knowledge:
- Ebaluazioa
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Jardunaldia
- Jardueraren antolatzaileak:
- HABE
- EHU-UPV