Didakteka
Didaktika
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
"La desmotivación en el aula de lenguas adicionales" liburua (Mª del Carmen Méndez)
- Didakteka
- Sortua: 21 October 2024
- Bisitak: 217
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Era labur bezain zorrotzean landu du María Mendez Santosek desmotibazioaren gaia atzerriko hizkuntzen edo hizkuntza gehigarrien eskolen eremuan. Xede nagusia da irakasleei aldagai indibidualen fenomenoari era gogoetasu eta praktikoan erantzuten laguntzea, horrelako ikasleen desmotibazioa ekidin dezaten.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika
Mikro-narrazioak hizkuntzen ikasgelan (Herrera, F. eta Urbizu Pérez, C.)
- Didakteka
- Sortua: 9 July 2024
- Bisitak: 318
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
LdeLengua podcastaren 158. atalean, Francisco Herrerak Cristina Urbizu Pérez elkarrizketatzen du, Euskal Herriko Unibertsitatean Filologia Hispanikoan lizentziaduna eta ibilbide luzeko espainiera-irakaslea. Cristinak bere lan-ibilbidearen zati handi bat gaztelania atzerriko hizkuntza gisa irakasteari eskaini dio, bereziki etorkinekin aritu da, eta gaur egun ELEko irakasleentzako prestakuntza-ikastaroen koordinatzailea da.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Post
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Entzumena
- Irakurmena
- Edukiak:
- Motivation
- Gaitasun komunikatiboa
Antsietatea eta ikaskuntza birtuala
- Didakteka
- Sortua: 7 June 2024
- Bisitak: 301
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Itzulpen Saila 58. zenbakian argitaratu zuen HABEk 2024an "Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa.
Sarrera honetan, Zsuzsanna Bárkányi irakasleak idatzitako "Antsietatea eta ikaskuntza birtuala" izenburupeko 6. kapituluaren zenbait ideia nagusi azaleratuko dira; nagusiki, praktikarako gomendioak. Izan ere, antsietateak eragotzi egiten du ikasleek ekoizpeneko jardueretan parte hartzea eta frogatuta dago batzuetan ikasleek, nahiz eta ahozko ekoizpeneko jarduerak egin, askotan ez dituztela partekatzen, ondo ez hitz egiteko beldurragatik.
Halaber, ikerketaren emaitzek erakusten dute, atzerriko hizkuntza batean ahoz adieraztean antsietatea gutxitzen duten testuinguruak eta estrategiak egon arren, ez dagoela antsietatea minimizatzen duen ikaskuntza-testuingururik. Ondorioz, irakasleek antsietatea ikasprozesuaren aldagaitzat kontuan hartu behar dute eta hura kudeatzen jakin irakaskuntza-maila eta -testuinguru guztietan.
- Atala:
- Egilea:
- Mungia Idarreta, Alex
- Dokumentu-mota:
- Post
- Review
- Area of knowledge:
- Teknologia
"Scaffolding: cuándo, cómo y para qué utilizarlo en el aula de español como lengua extranjera (E/LE)" liburuaz (López Medina, B.)
- Didakteka
- Sortua: 15 March 2024
- Bisitak: 538
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan, gutxienez, duela bi hamarkada garatutako kontzeptua da "Scaffolding" edo aldamiatzea. Baina zertan datza "Scaffolding" edo aldamiatze-metodologia? Ikasleei ikasgelan sortzen zaizkien arazoak euren kabuz konpontzeko aukera emango dieten baliabideez edo tresnez hornitzean datza. Beraz, ez da ikasleari zuzenean laguntzea gelako ariketak ebazten, baizik eta baliabideak ematea, azter ditzan eta ondorioak atera ditzan.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Lenguage
“La mediación lingüistica y cultural: de la teoria a la práctica en el aprendizaje de español como lengua extranjera” artikuluaz (Mendizábal de la Cruz, N.)
- Didakteka
- Sortua: 24 March 2023
- Bisitak: 1007
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Valentziako Unibertsitateko “Foro de profesores de E/LE” aldizkariaren 2022ko 18. zenbakian argitara emandako artikulu honetan, bitartekotzari buruzko definizioari dagozkion alderdiak berrikusi ditu Nieves Mendizábal de la Cruz irakasleak. Gaitasun komunikatiboaren kontzeptua zabaltzeko beharra aipatu du egileak, eta, era berean, gaztelania atzerriko hizkuntza gisa irakasterakoan bitartekotza-estrategiak txertatu behar direla adierazi. Horretarako, zenbait proposamen didaktiko eskaini ditu.
- Atala:
- Egilea:
- Maya Urroz, Ainara
- Dokumentu-mota:
- Post
- Review
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Didaktika
- Trebetasunak:
- Entzumena
- Mintzamena
- Irakurmena
- Idazmena
- Hizkuntza-arloa:
- Testugintza
"Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2) / lengua extranjera (LE)" liburuaz (Santos Gargallo, I. eta Pastor Cesteros, S.)
- Didakteka
- Sortua: 22 February 2023
- Bisitak: 689
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Hizkuntzalaritza Aplikatuaren esparruan, oso liburu interesgarria argitaratu dute orain gutxi (2022), gaztelania atzerriko hizkuntza edo bigarren hizkuntza gisa ikas-irakasteko ikerketa-metodologiaren oinarriak biltzen dituena. Liburu honetan, hogeita hiru adituk osatu dituzte bigarren hizkuntzen irakaskuntzarekin lotutako ikerketa-metodologiaren oinarriak lantzeko hemezortzi kapituluak, zehatz eta adibidez horniturik.
- Atala:
- Egilea:
- Mungia Idarreta, Alex
- Murua Anzola, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Post
- Review
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Didaktika
María Méndezek ELE-irakasleei zuzenduriko liburu bat argitaratu du, edozein hizkuntza-irakasleren jakingarri
- Didakteka
- Sortua: 2 March 2022
- Bisitak: 1407
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
María del Carmen Méndez Santos ELE-irakasleak (ELE: "gaztelania atzerriko hizkuntza gisa"-ren akronimoa, gaztelaniaz) alor horretan diharduten edo jardun nahi dutenei zuzenduriko liburu bat ondu du, askotariko 101 galderari bina orrialdean erantzunez: "101 preguntas para ser profe de ELE: Introducción a la lingüística aplicada para la enseñanza del español".
- Atala:
- Egilea:
- Ariztimuño Lopez, Borja
- Dokumentu-mota:
- Albistea
- Post
- Review
- Area of knowledge:
- Didaktika
Twitter idazmena hobetzeko: azterlan baten berri
- Didakteka
- Sortua: 27 February 2018
- Bisitak: 1297
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
"El uso de Twitter para mejorar la competencia de la expresión escrita en el aprendizaje de lenguas extranjeras" da 2011ko abenduan argitaratutako artikulu baten izenburua. UNEDeko Germán Ruipérez, María Dolores Castrillo eta Jose Carlos García Cabrero dira artikulugileak. Atzerriko hizkuntzaren ikaskuntzan idazmena hobetzeko Twitter-en erabilera aztertu zuten; esperiantzaren testuinguruan, berriz, A1 eta A2 mailetako aleman-ikasleak eta urrutiko ikaskuntza.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Ruipérez. Germán
- Castrillo, María Dolores
- García Cabero, José Carlos
- Dokumentu-mota:
- Artikulua
- Area of knowledge:
- Teknologia
- Trebetasunak:
- Idazmena