Didakteka
Mikro-narrazioak hizkuntzen ikasgelan (Herrera, F. eta Urbizu Pérez, C.)
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Trebetasunak:
- Edukiak:
- Motivation
- Gaitasun komunikatiboa

- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Trebetasunak:
- Edukiak:
- Motivation
- Gaitasun komunikatiboa
- Bisitak: 376
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
LdeLengua podcastaren 158. atalean, Francisco Herrerak Cristina Urbizu Pérez elkarrizketatzen du, Euskal Herriko Unibertsitatean Filologia Hispanikoan lizentziaduna eta ibilbide luzeko espainiera-irakaslea. Cristinak bere lan-ibilbidearen zati handi bat gaztelania atzerriko hizkuntza gisa irakasteari eskaini dio, bereziki etorkinekin aritu da, eta gaur egun ELEko irakasleentzako prestakuntza-ikastaroen koordinatzailea da.
Elkarrizketan zehar, Cristina Urbizuk, oro har, literaturari buruz eta, zehazki, mikro-narrazioaren formatuari buruz hitz egiten du, baita atzerriko hizkuntza gisa espainierako ikasgelan duen aplikazioari buruz ere. Genero horrek bigarren hizkuntzen didaktika aberastu dezakeela nabarmentzen du, ikasleen kultura- eta hizkuntza-ulermena sustatzean.
Cristina Urbizuk berak mikro-narrazioekin ikasgelan egindako jardueren adibide zehatzak partekatzen ditu elkarrizketan, eta, bere esanetan, testu labur horiek ikasleen arreta eta parte-hartze aktiboa susta dezakete. Mikro-kontakizunez osatutako jarduera didaktikoetan, Cristina Urbizuren hizkuntza-ikasleek irakurri baino lehen ez dute galdetzerik ezagutzen ez dituzten hitzengatik; horrela, irakurketaren esanahi orokorra har dezaten bultzatu ohi du. Irakurri eta ulertu ondoren, ikasleei ariketa gisa beste amaiera bat idazteko eska diezaieke irakasleak, adibidez.
Sorkuntzak eta berrikuntzak irakaskuntzan duten garrantzia azpimarratzen du Cristina Urbizuk, mikro-narrazioak hizkuntza-trebetasunak hobetzeko aukera emateaz gain, gai konplexuak modu erraz eta erakargarrian aztertzeko aukera ere eskaintzen du. Ildo horretatik, ikasleek beren komunikazio-gaitasuna modu eraginkorrean gara dezaketela adierazten du, testu labur horiek irakurriz eta aztertuz.
Bukatzeko, mikro-narrazioen inguruko gaztelaniazko bibliografia gomendatzen du adituak. Nahi izanez gero, euskaraz ere badago Sarean Josu Waliñok 2013an ondutako mikro-ipuinen bilduma oparoa: www.mikroipuinak.eus.
Erreferentzia bibliografikoa:
- Herrera, F. (esataria). (2024, ekainaren 29a). LdeLengua 158 sobre micronarrativa en el aula de ELE [Podcasta]. L de Lengua. https://eledelengua.com/micronarrativa-en-el-aula-de-ele-ldelengua-158/.