Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala (IDU)

Argitaratua: Thursday, 10 April 2025, 9:40 AM
Clases inclusivas de lenguas extranjeras - Lucila María Pérez Fernández

Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala (IDU) honako hiru printzipio hauetan oinarritzen da, bakoitza honako hiru jarraibide nagusi hauekin: 

1. printzipioa: adierazpen-moduak askotarikoak izatea (aurkezpen-modu desberdinak eskaintzea). Helburua da ikasleei eskaintzen zaien edukia ulertzeko modu bat baino gehiago dagoela aitortzea eta laguntza ematea. Horretarako, honako estrategia hauek balia daitezke: ikus-entzunezko baliabideak, irudiak, grafikoak, testuaren egitura argia, etab.

2. printzipioa: ekintza eta adierazpenerako modu bat baino gehiago eskaintzea. Helburua da ikasleek ikasitakoa modu askotara adierazteko aukera izatea; izan ere, batzuek nahiago dute testu idatzia, eta beste batzuk erosoago sentitzen dira ahoz. Horretarako, honako estrategia hauek erabil daitezke: ahozkoa, idatzizkoa, ikus-entzunezkoa, teknologia bidezkoa... Halaber, egokitzapenak egin daitezke gaitasun desberdinak dituztenentzat (adibidez, mugikortasun-arazoak edo trebetasun estrategikoak eskuratzeko zailtasunak dituztenek muga fisiko nahiz psikiko batzuk dituzte, eta horregatik, zenbait aukera eskaintzearen garrantzia azpimarratzen da, ikaskuntza-jarduerak egiteko edota ikasitakoa adierazteko).

3. printzipioa: parte hartzeko modu desberdinak eskaintzea (motibazioa eta inplikazio emozionala lantzea). Helburua da ikasleen motibazio eta parte hartzearen aniztasuna kontuan hartzea. Horretarako, honako estrategia hauek balia daitezke: irakasleak aukera desberdinak eskainiko ditu eta ikaskuntza-dinamikak aldatu, eta ikasleei aukeratzeko askatasuna eman, hala nola erronka-maila egokitua, elkarlana, autorregulazioa, etab.

Laburbilduz, jarraibide nagusi batzuk:
    • Ikasleen interesak pizteko aukerak ematea.
    • Aukeratzeko askatasuna eta autonomia bultzatzea.
    •  Irakasleak ikasleen motibazioari erantzuteko aukera desberdinak eskaintzea.
    • Ebaluazio-estrategiak malgutzea (autoebaluazioa, erritmo desberdinak, etab.).

Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsalaren helburua da ikasle guztiek euren potentziala garatzeko bideak izatea, euren ikasteko estilo edo erritmoa edozein dela ere.

 

 


Erreferentzia bibliografikoa:

Pérez Fernández, L.M. (2024). Clases inclusivas de lenguas extranjeras. Dykinson. 


Beste eduki interesgarriak

Irune Ibarra Lizundia

Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku

Unibertsitatetik kanpoko eskolatze-eredu bat proposatzen du Euskal Hezkuntza-sistemak, hezkuntza pertsona guztiengana iristeko eta ikuspegi inklusibotik modu pertsonalizatuan erantzuteko. Horrela, hezkuntza-laguntza espezifikoak behar dituzten ikasleen erregistroa egiten ari dira, haien tipologien araberakoa, eta askotariko beharrei hezkuntza-erantzuna ematen. Unibertsitateak ere ildo beretik ari dira, aurretiko hezkuntza-mailetan emaniko laguntzekin bat egiten. Izan ere, “irisgarritasun unibertsala”, “irisgarritasun kognitiboa” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala” kontzeptuek paradigma-aldaketa ekarri dute. Euskadik ere irisgarritasun unibertsala bultzatzeko konpromisoa dauka hartuta eta bizialdi osoko ikaskuntzaren legean orientazio-sistema integratua planteatu zen. Bestalde, euskara ikastea edo hobetzea aukera bat da 16 urtetik aurrera eta oso garrantzitsua da zeregin honetan pertsona guztiei behar duten hezkuntza-laguntza ematea eta baliabideak jartzea. Artikulu honetan, esparru horretarako zenbait helduleku proposatuko dira. https://doi.org/10.54512/KSUA6830
"Clases inclusivas de lenguas extranjeras" - Lucila María Pérez Fernández.

Unitate didaktiko inklusiboen diseinua (Pérez Fernández, L.M.)

Lucila María Pérez Fernándezek Clases inclusivas de lenguas extranjeras liburua argitaratua du 2024an. Liburu honek hizkuntzen irakaskuntzan inklusioak duen garrantzia aztertzen du, ez soilik printzipio etiko gisa, baizik eta estrategia eraginkor moduan, ikasle guztiek ahalik eta gaitasunik handiena lor dezaten, beren maila edozein delarik ere. Laugarren kapituluak hizkuntzen irakaskuntza inklusiboarekin lotutako metodo, estrategia eta printzipio zehatzak aztertzen ditu, eta jarduera-adibide batzuk proposatzen ere bai.