Didakteka
H71 - Uso de L1 y L2 en la comunidad, el centro y el aula
Argitaratua: Saturday, 19 May 2001, 11:05 AM
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Edukiak:
- L1
- L2
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Edukiak:
- L1
- L2
- Bisitak: 966
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Craig Chaudronek (gaztelaniaz) hitzaldi bat eman zuen 2001ean HABEk EHUrekin batera antolatutako Jardunaldien barruan, "Uso de L1 y L2 en la comunidad, el centro y el aula" izenburupean.
Hauxe izan zen jardunaldi horien gaia Miramar jauregian: Investigación en el aula de L2 en contexto formales de aprendizaje: resultados y apicaciones para la práctica docente. Eta hauexek izan ziren helburu nagusiak:
- Hizkuntz ikasgeletan eginiko ikerketen emaitzarik behinenak aurkeztea.
- AOI markoa lagun, ikas-irakaskuntzako zuinak agerian uztea.
- Irakasleei laguntzea nork bere jarduna ikertzeko.
Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai.
Hezkuntza elebidunean, beharrezkoa da hizkuntza gutxitua eta hizkuntza nagusia bereiztea, xede-hizkuntzarekin arrakasta ama-hizkuntzaren estatus sozial eta politikoaren araberakoa baita. Egiaztatze arrunta izan da H2ri dagokionez inguruabar positiboagoak gertatzen diren lekuetan (estatus altua, irabaziak lortzearen emaitza positiboak) atzerriko hizkuntza bat 2Hren erabilera esklusiboaren bidez ikasi behar dela.
Hala ere, ikasleek ez ezik, irakasleak ere ezinbestean erabili behar du H1, eta, beraz, garrantzitsua da jakitea nola eta noiz erabil dezakeen H1ren erabilerak H2ren prozesamendua eta ulermena, eta, horrez gain, ezagutzea xede-hizkuntzaren erabilerak hain ohikoak ez diren testuinguruetan duen balioa.
Ikasgai honetan, H1 eta H2 ikasgelan arrakastan eragina izan dezaketen faktoreen laburpena aurkeztuko da: komunitateko gizarte-faktoreak, eskolako programazioa, ikasleak errespetatuta pertsonalak eta pedagogikoak ikasgelan.
Show comments