Didakteka
Nola eman eskolak dislexiadunei euskaltegietan?
Argitaratua: Thursday, 22 June 2023, 10:23 AM
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Bisitak: 1054
- Iruzkinak: 3
- Gogokoak: 1
101 preguntas para ser profe de ELE liburuaren 79. puntuan behar bereziak dituzten pertsonei bigarren hizkuntzaren bat irakasteak dituen berezitasunak aipatzen dira. Izan ere, arrazoi fisiko, kognitibo, sentsorial edo psikikoak direla-eta, zenbait ikaslek laguntza berezia behar izaten dute ikas-irakas prozesuan, eta komenigarria da zenbait neurri hartzea, ikasgelan baztertuak senti ez daitezen eta hizkuntza ikasteko orduan aurrerapenak egin ditzaten.
Bide beretik, Diego Paniagua irakasleak HIZPIDEko 101. zenbakian sakon lantzen du dislexiaren gaia bigarren hizkuntzaren eta atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzan, eta, aurrez aipatutakoez gain, dislexiadun ikasleen kasuan erabiltzeko moduko beste baliabide hauek ere azpimarratzen ditu:
♦ Eta zuk,
euskaltegiko irakasle horrek, zer baliabide erabili ohi duzu euskara-eskoletan ikasle
dislexiadunekin? Zure ekarpena, txikia bada ere, oso baliagarria izango zaigu
gainerakooi. Anima zaitez, elkarrengandik ikasteko modurik egokiena da-eta!
María Méndez irakaslearen artikuluan ikusmen-gabezia, hiperaktibitatea, arreta-gabezia eta dislexia duten ikasleen behar bereziak aipatzen badira ere, dislexia duten pertsonen behar nagusiak bildu ditugu jarraian. Dislexia duten pertsonek soinuak antzemateko eta irakurtzeko arazoak izaten dituzte, askotan hitzen ordena nahasten edo aldatzen dutelako. Beraz, zailtasun horiek kontuan izan behar ditugu eskolak planifikatzean. Honako hauek dira, adituaren iritziz, dislexiadunei eskolak ematean zaindu beharreko alderdiak, kalitatezko irakaskuntza eskaini ahal izateko:
- Ikasleak arbeletik gertu izan.
- Planifikazioa ondo zaindu eta eskolak argi egituratu.
- Ikono edo piktogramak jarri, azalpenen ondoan.
- Jarduera motzak eta helburu argia dutenak prestatu.
- Jarraibideak behin baino gehiagotan errepikatu.
- Lexikoa modu berezian landu: hizkiz hizki edo hitzak multzoka jarriz.
- Ohikoa baino hizki-tamaina handiagoa baliatu eta lerro artekoa ere bai.
- Tipografia bereziak erabili: karaktere artean hutsunea dutenak eta apaingarririk gabeak.
- Zenbait ekintza saihestu: ariketen enuntziatuak kopiaraztea, testu luzeak irakurraraztea edota ahots ozenez esanaraztea.
- Egutegi eta ordutegi bisualak sortu, kolore eta irudien laguntzaz.
- Ikasketa-fitxak edo post-itak erabili, edukiak lantzeko.
- Ikus-entzunezko baliabide erakargarriekin indartu azalpenak.
- Lexikorako hiztegi pertsonalizatuak egokitu.
- Lana denbora-tarte labur baina bizietan zatitu.
- ...
Show comments