Argitalpenak
Bideoaren erabilera helduen euskalduntzean ForVid ikerketaren argitan
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- e-Hizpide zenbakia:
- 102
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- e-Hizpide zenbakia:
- 102
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bisitak: 1088
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Hizkuntzen
hezkuntzan bideoaren erabilerari buruzko inkesta digital baten emaitzak laburbilduko
ditugu artikulu honetan; euskara, katalana, gaztelania edo galegoa bigarren
hizkuntza edo hizkuntza gehigarri gisa ikasten ari diren helduen esparru ez
formala izan da aztertutakoa. 1.658 irakasle izan ditugu informatzaile guztira;
327 izan dira horien artean euskararen eremukoak. Bideoa erabiltzeko oinarrizko
hiru modu hartu dira aintzat: eskolan besteren batek grabatutako bideoak ikustea,
ikasleek bideoak grabatzea eta irakasleek bideoak grabatzea. Euskararen eremuko
emaitzek erakutsi dutenez, irakasleen % 94k ikusten dituzte bideoak eskolan
baina ikasleen % 13k eta irakasleen % 11k baino ez dituzte bideoak grabatzen. Emaitza
horiek, oro har, bat datoz beste hizkuntzen lortutakoekin, baina badago desbideratzerik.
Eskolako praktikarik prototipikoena azaleratzen du modalitate bakoitzaren
azterketa zehatzak, helburuak, edukiak, ebaluazioa, ikasgelako dinamika
(elkarreragina, idazketa) edota erabilitako bideo-mota barne. Halaber, eskolan gero
eta modalitate, genero eta praktika berri gehiago ari direla sartzen nabarmentzen
dute emaitzek. Interesaturik dagoenak e-Hizpide
aldizkariaren 9. monografian du euskararen esparruko ikerketari buruzko
informazio zabalagoa; ForVid
proiektuaren webgunean bertan, berriz, gaztelaniari eta katalanari dagozkien
txostenak.
https://doi.org/10.54512/YPYC9696