Argitalpenak
ForVid ikerketa: bideoaren erabilera helduen euskalduntzean_Monografiak 9
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Areas of knowledge:
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bisitak: 1021
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Hau adierazten du ForVid-ek: “bideoa ikasteko tresna gisa ikastegiaren barruan zein kanpoan”. Espainiako gobernuak finantzatutako ikerketa-proiektu bat izan da (RT2018-100790-B-100), Pompeu Fabra Unibertsitateak kudeatua, 2020ko martxoaren 1etik 2022ko irailaren 30era. Daniel Cassany izan da ikertzaile nagusia. Bideoaren erabilera eskolan aztertu da eta bi zati nagusi izan ditu.
Lehendabizikoan, Kataluniako Bigarren Hezkuntzan gertatzen dena aztertu da. Informazio zabalagorako ikus Cassany eta Shafirova (2021), besteak beste.
Bigarrenean, aldiz, esparru ez formaleko helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntza izan da ikerketarako eremu (bigarren hizkuntza edo hizkuntza gehigarria). Lehenengoarekin badu nolabaiteko loturarik baina berezko egokitzapenak izan ditu.
Espainiera eta katalana izan dira hasiera batean
hautatutako hizkuntzak. Mundu zabalean ELE (edo “español como lengua
extranjera”) eremuko irakasleei zabaldu zaie galdetegia Survey Monkey sistemaren bidez eta prest
egon diren zenbaitekiko elkarrizketekin informazioa osatzeko aukera izan da.
Horrez gain, partaideekiko edota inplikatuekiko data session direlakoak antolatu dira: datuak gordin aurkeztu
zaizkie esparru bakoitzeko irakasle, agintari edota adituei, euren
irakurketaren berri izateko.
Hori horrela, euskararen esparrua aztertzeko aukera
izan denez, HABEk parte hartu du ikerketan eta helduen euskalduntzea ere jorratu
da lanean. Horretarako, teknikari bat aritu da ikertzaile-taldean. Arestian esan
bezala, ahalik eta eremurik zabalenera hedatu nahi izan da ikerketa, beste bi
hizkuntzetan egindakoari jarraikiz. Euskarari dagokionez, Euskal Erkidego
Autonomoan helduen euskalduntzearen sektorean ezezik, Hizkuntza Eskolen eremura
ere zabaltzea izan da asmoa. Halaber, Nafarroa, Espainiako gainontzeko
lurraldeak, Iparraldea, Euskal Etxeak eta Unibertsitateetako Irakurletzak ere
hartu dira aintzat.
Azkenik, galegoaren eremuan egoera zertan den
aztertzea erabaki da, ikuspegi osatzeko asmoz.
Guztira, 1.658 irakaslek erantzun diote galdetegiari
lau hizkuntzak kontuan hartuta. Ikerketa bukatutakoan, emaitzak plazaratzeko
bide desberdinak egon dira, hala nola laguntza eman duten erakundeei egindako aurkezpenak
edo proiektuaren webgunea https://sites.google.com/view/forvid/documents?authuser=0.
ForVid Eus euskararen esparruko
ikerketaren emaitzak aurkeztuko dira monografiko honetan.
AURKIBIDEA
AURKEZPENA
LANKIDEAK
I. SARRERA
1. Aurrekariak
1.1. Azterlanak eta ikerketak
1.2. HABE eremua
2. ForVid ikerketa. 13
2.1. Abiapuntua
2.2. FORVID bigarren hezkuntzen esparruan
2.3. Egindako galdeketa
2.4. Emaitzen aurkezpena egiteko era
II. DATU NAGUSIAK
1. Azalpen orokorra
2. FORVID EUS galdeketa: Populazioa eta erantzunak
3. FORVID EUS galdeketa: Erantzun duten pertsonen profila
4. Emaitza orokorrak
III. BIDEOAK IKUSTEA
1. Laburpen orokorra
2. Galdeketa atalez atal
IV. IKASLEEK BIDEOAK GRABATZEA
1. Laburpen orokorra
2. Galdeketa atalez atal
V. IRAKASLEEK BIDEOAK GRABATZEA
1. Laburpen orokorra
2. Galdeketa atalez atal
VI. AMAIERAKO OHARRAK ETA GOMENDIOAK
1. Bideoak ikustea.
2. Ikasleek bideoak grabatzea.
3. Irakasleak bideoak grabatzea.
VII. BIBLIOGRAFIA
ERANSKINA (erabilitako galdeketa)
https://doi.org/10.54512/WXEQ9467