Didakteka
Realia edo benetako gauzak eskolan
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Bisitak: 128
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Realia terminoa ez da berria. Honako hau agertzen da 1987ko Glotodidaktika Hiztegian "benetako gauzak" sarreran (objetos reales edo realia gaztelaniaz):
"Esanahia hobeto argitzeko edota egoera esanguratsuagoa bihurtzeko, ikasgelara eramaten diren objektu errealak, hala nola jostailuak, janariak, mapak, etab.".
Rol-jokoei egiantza ematen asko laguntzen dute.Inoiz ere agertu da HABEk egindako argitalpenetan, adibidez, Zutaberen 13. zenbakiko "Hizkuntz eduki berriak nola aurkeztu klasean" artikuluan. Kasu honetan, arestian emandako azalpenarekin bat dator, realia horretan gauzen gain pertsonak sartu arren. Askoz geroago, e-Hizpideren 95. zenbakian, Sergio Troitiñok idatzitako "Materialak lexikoaren ikuspegitik sortzearen inplikazioak" artikuluan, "testu autentiko"ekin lotzen du realia hitza.
Ez dago definizio bakarra. Álvarez Menuttok (2012) batzuk jaso zituen, objetu errealez ari dela nabarmenduz, eta, aldi berean, ELE eskoletarako baliotsuak direla adieraziz. Budden-en arabera, eskolara bizitza eramateko asmoz ikasgelan erabil dezakegun edozein objektu erreali egiten dio aipu; A2 mailan zehazten du proposamena). López Himburen lanean ere (2022) badugu definiziorik Cervantes Institutuaren Diccionario de términos claves de ELE-n, ez du definiziorik ematen eta "benetakotasuna" terminora bideratzen du bilaketa.
Kanaria Handiko Las Palmasko Unibertsitateko Juan Rosa Suárez-Robaina dugu gai honen inguruan ari den adituetako bat. "Realia con escritura" da haren ekarpenetako bat, alegia, testu idatzia ere duten objektuak. Idatzi dituenen artean, 2022ko otsailean argitara emandako "¿Es posible aprender lengua con un envase de yogur, una caja de zapatos o una taza? sarrera dugu. Hala, eskolarako lau material-mota bereizten ditu:
- ad hoc deritzenak, prestakuntzarako xede didaktikoz propio sortuak: testuliburuak, lan-koadernoak, liburuarekin batera doazen ikus-entzunezko materialak...
- "benetako" materialak; hizkuntzaren lagin biziak dira eta irakasleak material pedagogiko bihurtzen ditu: aldizkariak, egunkariak, bidaiatzeko gidak, liburuxkak, eskuorriak...
- "realia" edo gauzak, benetako eguneroko objektuak baina berez hizkuntza-markarik ez dutenak: plastikozko frutak, panpinak, txanponak...
- "idazkia duen realia"; bestelako kode komunikatiboez gain, mezu idatzia dute: ontziak eta kutxak (gailetak, tea, botikak, oinetakoak...), dendetako poltsak, jogurt-potoak, etiketak...
Definiziotik harago, erabiltzen al duzu zuk realiarik eskolan? Noiz, nola eta zein helbururekin?
Erreferentzia bibliografikoak:
- Álvarez Menutto, A. (2012). Objetos valiosos en la clase de ELE. Centro Virtual Cervantes-eko Biblioteca del profesor de español https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/publicaciones_centros/PDF/manchester_2011/04_alvarez.pdf
- Budden, J. (d.g.). Realia. TeachingEnglish. British Council. https://www.teachingenglish.org.uk/teaching-resources/teaching-secondary/activities/pre-intermediate-a2/realia
- Gruchy, J. D. eta Rudy, J. (1987). Hizkuntz eduki berriak nola aurkeztu klasean. Hizpide, 13, 8-48. https://www.ikasten.ikasbil.eus/mod/habecms/view.php/irakasbil/didakteka/hizkuntz_eduki_berriak_nola_aurkeztu_klasean
- Instituto Cervantes. (d.g.). Diccionario de términos claves de ELE. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/default.htm
- López Himbu, A. L. (2022). Realia es a means for teaching culture in the EFL classroom. [Master Amaierako Lana]. Universidad de Valladolid,
- https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59198
- Suárez-Robaina, J. R. (2021). Lengua y agua de arroz. Un estudio de caso sobre los Realia con escritura. In P. Calvo Hernández, V. M. Hernández Suárez eta J. R. Suárez Robaina (koords), La investigación acompañando a la vida. Estudios en Homenaje a Emigdia Repetto Jiménez, (705-721 or.). https://doi.org/10.20420/1656.2021.430
- Suárez-Robaina, J. R. (2022, otsalaren 20a). ¿Es posible aprender lengua con un envase de yogur, una caja de zapatos o una taza? The Conversation. https://theconversation.com/es-posible-aprender-lengua-con-un-envase-de-yogur-una-caja-de-zapatos-o-una-taza-176088
- Suárez-Robaina, J. R. (2024). Del material didáctico per-se al realia con escritura: fortalezas didácticas y comunicativas para la enseñanza de las lenguas. [Posterra]. VIII Simposio Internacional sobre Ideología, Política y Reivindicaciones en Lengua, Literatura y Cine. “Sujetos subalternos”, Napoli, 2024ko maiatzaren 29-31, online 2024ko ekaina. https://accedacris.ulpgc.es/bitstream/10553/130801/1/Po%CC%81ster%20JRSR%2C%20para%20VIII%20Simposio%20Na%CC%81poles.pdf
- Troitiño, S. (2020). Materialak lexikoaren ikuspegitik sortzearen inplikazioak. e-Hizpide, 95. https://doi.org/10.54512/AAQQ1391
Irudia:
Realia used in Japanese class - everyday objects.
Egilea: eltpics. CC lizentziapean