Didakteka
Hizkuntzaren neurozientzia kognitiboa
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Hizkuntza-arloa:
- Psikolinguistika

- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Hizkuntza-arloa:
- Psikolinguistika
- Bisitak: 1669
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Jon Andoni Duñabeitia izan da LdeLengua-ren 121. zenbakian elkarrizketatua. Une honetan, Nebrija unibertsitatean ari da lanean hizkuntzaren zientzia kognitiboan aditua den euskaldun hau. e-Hizpide aldizkarian ere izan dugu bere ekarpenik.
Neurozientzia
kognitiboaren esparrua zedarritu du elkarrizketan, eta hizkuntzen
irakaskuntzarekin duen erlazioa. Bere hitzetan, burmuina da ikaskuntza ororen
oinarri, eta orkestraren metafora baliatu du organo horren funtzionamenduaz
mintzatzeko. Halaber, neuromitoak zer diren azaldu du, adibideak emanez;
besteak beste, hizkuntzak ikasteko periodo kritiko bat dagoela pentsatzea.
Pertsona guztiek ez
dutela berdin ikasten azpimarratu du. Hortaz aparte, ikas-prozesuetan hizkuntzak
nahastea eta, batez ere, ama hizkuntza errespetatzea eta erabiltzea onuragarria
dela adierazi du.
Hizkuntzan ikas-irakaskuntzan zientzialarien garrantzia aipatzeaz batera, Albert Costaren zientzia-dibulgaziozko liburu bat gomendatu du bukatu aurretik: “El cerebro bilingüe. La neurociencia del lenguaje”.