Didakteka
Zer esan nahi dugu eskolan hizkuntza erabiltzea esaten dugunean?
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:

- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Bisitak: 803
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
¿A qué nos referimos cuando hablamos de "usar la lengua para aprenderla"? hitzaldia eman zuen 2010ean Ernesto Martín Perisek. Horretan oinarritua, Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature argitaratu zuten artikulu bat urte berean. 2011n, berriz, HIZPIDE aldizkarian ere argitaratu zen bertsio bat "Ikasleak hizkuntzaren erabiltzaile gisa: ikasgelako praktikak hizkuntzen irakaskuntzan" izenburuaz.
Hona hemen Martin Perisen ideietako batzuk:
- “Hizkuntza erabiliz ikastea” kontzeptuak garapen handia izan du azken urteotan. Hizkuntza eta interakzioa egiteko garrantzitsua ari dira hartzen irakaskuntzaren
planteamendu berrietan ezagutzaren garapenaren bitartekari diren heinean.
- “Hizkuntzaren erabilera” aipatzen zenean, H2aren erabilera baino ez zen hartzen aintzat, eskolan bestelako hizkuntzak erabiltzea ikaskuntzarako oztopo gisa ulertzen baitzen. Gaur egun, berriz, ikasleen H1ak edo bestelako komunikazio-hizkuntzek H1 komuna izan ezean ere badute tokirik H2arekin batera erabilera horretan.
- Ez da ahaztu behar eskolan zein eskolatik at mintzaira bestelako lengoaiekin (sistema
semiotikoekin) batera erabiltzen dela.
- “Hizkuntza erabiltzea” eta “hitz egitea” parekatzen zen arren, eskolan H2an egindako komunikazioaren
nolakotasuna kontuan izanda osatu egin beharko litzateke ikuspegia, mintzamenaren garrantzia albo batera utzi gabe.
- Hizkuntza, elkarreragin sozialerako oinarrizko erreminta izateaz gain, norbanakoaren pentsamendua
antolatzeko eta autokontrolatzeko erreminta ere bada, eta “erabilera” / “ezagutza”
bereizketak indarra galtzen du H2aren ikaskuntzan. Azken finean, edozein
ikaskuntza, H2arena barne, elkarrizketa-modu bat bezala uler daiteke.
- Eskolako
elkarreginaren kontzeptua eta horrek ikaskuntzarekin duen lotura aldatu egiten
du planteamendu berriak, baita H2a ikasteko H1ak edo bestelako komunikazio-hizkuntzek duten
tokia ere.
Diskurtso-praktika sozialetan parte hartzea litzateke hizkuntzaren erabilera; beraz, hitz egite edo idazte hutsa ez da soilik parte hartzea.
Ez da beharrezkoa ikasleek enuntziatuak sortzea H2a erabiltzen ari direla jakiteko.
Erabilera estetikoak badu garrantzirik, transakzionalaz (informazioa ematea) eta pertsonen artekoaz (elkarreragina) gain.
Hizkuntzaren erabilera kritikoari erreparatu behar zaio.
Eskolan hizkuntzaren erabileraren izaera gogoetatsua; zertan jartzen den fokua, esanahian edota forman.
Izaera multimodala du komunikazioak.
H2ko ikasleak diskurtso-praktika sozialetan parte hartzeko modu desberdinak daude.
Ikasleari transferitu beharko lioke prozesuaren kontrola irakasleak.