Irakasbil
Argitalpenak
Zutabe 27
- Atala:
- Dokumentu-mota:
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 27
Zutabe 27 alearen aurkezpena
- Argitalpenak
- Sortua: 11 December 1991
- Bisitak: 758
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Zutabe 27 alearen aurkezpena
Ea nork ezagutzen duen ondoen su-koloreko ilea zuen emakumea!
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 839
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Entzumena lantzerakoan, beti horrela ez bada ere, testuaren ulermenera bideratzen ditugu ikasleen ahaleginak; eta askotan horixe da bukaeran neurtu ohi dena, entzundakoaren ulermena, alegia. Beste zenbaitetan, berriz, entzundako testuan oinarritzen gara mintzamena bultzatzeko. Hona hemen "entzundako testu"-ari askoz etekin hobea atera ahal izateko proposamen bat.
Eskapularioa
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 839
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ariketa hau bostgarren edo seigarren urratsetarako dago pentsatua. Ariketaren helburua komunikazio-zereginak hizkuntz trebetasun mugatuekin bultzatzea da. Horretarako idatzizko albiste motzak hartu ditugu abiapuntutzat. Benetako albisteak erabili ditugu, hau da, egunkari edo aldizkari arruntetatik atereak, gerora ahozko hizkuntz komunikazioan erabiliko ditugun esamolde edo eta hiztegia aukeratuz.
Diktaketa-teknika berriak
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 902
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Beti uste izan dut diktaketa denbora galtzeko modu bat zela, pentsatuz badaudela beste modu batzuk nahi diren helburuak azkarrago eta hobekiago lortzeko. Baina, Mario Rinvolucriren hainbat artikulu irakurrita, ondoriotu dut badela zenbait xede diktaketa-teknika berriago eta osatuagoen bitartez eskura daitekeena.
Hemen aztertuko ditudanak neronek neure klaseetan maila askotan frogatutakoak dira. Oso emaitza onak izan dituzte, ikasleentzat atseginak gertatu dira eta ikaskuntzako estrategia eta xede desberdinetarako egoki daitezke. Horrek independentzia handia ematen du, zailtasunik duten ikasleei lagunduz.
Hiztegia ordenadorez birpasatzeko joko bat
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 800
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Aspalditik nabil euskararekin gora eta behera. Denbora asko ez dudanez, astero saiotxo bat bakarrik aritzen naiz. Euskara zerbait indartzeko, eta nere lanagatik ordenadorez ibili behar nuenez, pentsatu nuen joko sinple bat asmatzea, nere etxean gazteleraz hitz egiten dugu eta. Joko honen helburua hiztegia eta aditzak birpasatzea zen.
lrudi-eskemen erabilera
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 825
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
lrudizko istorioak eskema moduan, ikasleei laguntzeko erabil daitezke, beren testuak egin ditzaten. Hori no/a egin azaltzen du William Chuckney-k, eta eskema-istorioen kontzeptua garatzeko beste bide batzuk aztertzen ditu.
Loop-input: Trebatzalleentzako estrategia berria
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 813
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Hizkuntz irakasleen trebakuntzan, trebatze-saioetan prozedura-aukerei buruzko oso ardura gutxi dagoela erakutsi zuen inkesta txiki batek. Artikulu hau, baita autorea orain lantzen ari den bi liburuak ere, trebaketariei informazioa transmititzeko metodo ezberdinei buruz trebatzaileen kontzientzia areagotzen saiatzen da.
Hau, batez ere, esperientziazko ikaskuntzarako marko berri baten eskema emanez egiten da hemen, transmisio-eredu hutsak baino denbora gutxiago eta giza baliabide gutxiago eskatzen duena. "Loop-input" deituriko eredu berriak, trebatze-saioen edukia saio hauen prozesuan isladatzea inplikatzen du. "Loop-input" delakoaren bi adibide labur ematen zaizkigu, eta beste bat luzeagoa ondoren.
Euskaltzaindiaren bigarren agiria euskal hitzei buruz
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 708
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Hogeitahamabi urte igaro dira Euskaltzaindiak euskal hitzei buruz lehen agiria eman zuenetik (ikus Euskera, 1959, 214-217 or.). Agiri haren ondorenak guganaino heldu dira, hari eskerrak sendatu baitzen garai hartan euskarak zituen gaitzetatik bat: garbizalekeria.
Prestakuntzarako jardunbideak. lrakurketa paraleloa
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 801
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Toponimia, euskararen irakaskuntzaren lagungarri
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 833
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Bi dira lantxo honen helburuak: hizkuntzaren irakaskuntzan toponimiak eduki beharko lukeen garrantzia azpimarratzea, eta ikasgelako lanetan erabiltzeko ideia batzuk eskaintzea. Lau taldetan banatu ditugu disziplina honen ekarpenak: nazioarteko izenak, estatu espainol eta frantseseko toponimiak, Euskal Herriko izenak, eta hau osatzen duten lurraldeetako bakoitzekoak.
Gero aipatutako toponimoak lantzeko bidea emango duten zenbait ariketa azalduko dira, eta euskararen irakaskuntzako mailarik altuenetan lantzeko zenbait puntu proposatzen ditugu, Nafarroako toponimiari arreta berezia eskainiz.
Jalgi Hadi metodoaren inguruan
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 850
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Aurrera nota dantzatu atzeak erakusten omen du ondoen, esaera zahar bezain ezagunak erakusten digunez. Egindakoak behar bezala aztertuta, ondokoak hobeto egin daitezkeela esan gura du horrek, besteak beste, horrela ulertu nahi izanez gero behintzat.
Guri, ordea, irakaskuntzaren mundu neketsu honetan, egiteko berrietan murgiltzea tokatu izan zaigu sarri askotan, aurreragoko lan berriei heldu eta erantzuten saiatu beharra, alegia. Eta, jakina, atzekoei patxadaz begiratzeko aukera gutxi utzi izan digu horrek. Ez lekurik ez denborarik izaten genuen horretarako.
Metodogintzan ere saiatu ginen garai batean -"Jalgi Hadi" lekuko-, baina luze gabe beste norabait eraman gintuzten urrats berriek... eta, esan bezala, hantxe geratu zen lan hura ere, ondoko azterketarik gabe.
ZUTABEko arduradunek eskaintzen digute orain geure orduko lan haren azterketa kritikoa, laburra bada ere, egiteko aitzakia. Galdezka etorri zaigu, izan ere, ZUTABE. Are zehatzago: galdera horiek guk geuk geure buruari egitea nahi luke. Egin genituenen azterketa guk geuk burutzea, alegia.
Leher egin gabe ikasi? Alemanezko ikastaro sugestopediko esperimentala
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 771
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Tandem-en, SUGESTOPEDIAZ baliatuz alemana irakasteko ikastaro piloto bat egin zen. Lozanov-ek asmatutako Sugestopediaren bitartez, giro lasai eta urduritasunik gabekoan ikastea lortzen da, adimenaren gaitasunak hobeto aprobetxatuz eta sugestio-prozesuen bidez ikasketarako joera baikorrak sortuz.
Metodo horrekin egindako ikastaroarekin batera ikerketa txiki bat ere egin genuen. lkasitakoaren ontasunari kalterik egin gabe, bestela halako biko abiadaz ikasi eta hiztegia handi ote zitekeen jakin nahian. Bestalde, lehenengo aldiz erabili genuen metodoa itzulpenik gabe. lkerketak oso emaitza interesgarriak eman ditu eta metodo hori euskararen irakaskuntzan erabiltzeko iradokiko genuke.
Mamuak eta mamutzarrak
- Didakteka
- Sortua: 24 August 1991
- Bisitak: 893
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Nonahiko, noiznahiko gizakiarengan barren-barrenean erroturik. Era anitzetan nabarmentzen da erne zein lo dagoenean. Beldurraz ari naiz. Gizakiak bere garapenaren bidean hainbat mehatxu, oztopo, eragozpen eta askotako arriskuen itzalekin egin izan du topo betidanik; eta horrelaxe izango da geroan ere nonbait. Ez da harritzekoa. Bizitzeko grinak indar handia du-eta.