Hizpide 38

Argitaratua: Tuesday, 15 April 1997, 10:50 AM
Hizpide 38 alearen azalpena

Hizpide 38 alearen azalpena

  • Argitalpenak
  • Sortua: 15 April 1997
  • Bisitak: 477
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizpide 38 alearen azalpena

Ikerketak

Gazteak eta euskararen erabilera urria Debako kasua

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 480
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Zergatik ez dute gazteek euskara jakin beste erabiltzen? Gazteen hizkuntz errealitatea eta euskara uztartu dituen ikerketa baten berri ematen du lan honek. Debako gaztediak euskara gutxitan erabiltzearen arrazoiak aurkitzea izan da helburu nagusia, eskuhartze-programa egoki bat diseinatu nahi izan baita ondoren.

Ikerketak hurbilpen kuantitatiboa zein kualitatiboa erabili ditu, uste baitugu bi eratako datuok eskaintzen digutela ikuspegirik osoena. Artikulu honetan aipatu ikerketan lorturiko emaitza nagusiak labur aurkezten aire, ikertutakoaren nondik-norakoak ezagun daitezen.

HIZPIDE 38

Porrota euskaltegian

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 639
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Zenbatetan galdetu diogu geure buruari zergatik ez ote duten hainbat ikaslek urratsen bat gainditzen, ikasle bakoitzaren arazoa den edo gure eskuetan ote dagoen emaitzak hobetzea?

Maiz entzuten dira honelako galderak eta gai honi buruzko hamaika gogoeta euskaltegietako irakasleen geletan. Buruhauste honetan lagungarri izan nahi du lan honek. Berau burutzeko, soziolinguistikak eskaintzen digun metodologia erabili dut; alde batetik, azterketa kuantitatiboa -suspentsoak zenbatu eta suspentso horien ezaugarriak aztertu kuantitatiboki- eta, bestaldetik, azterketa kualitatiboa -suspentsoen zergatia ikertu-.

bestelako lankidetzak

Kurrikulua, mamu berri hori

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 513
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Oinarrizko tresna da kurrikulua zalantzarik gabe edozein heziketa-sistematan. Halaxe da hizkuntzen irakaskuntzan eta, jakina, euskararen irakaskuntzan ere. Izan ere, ikas-irakas prozesuarekin zerikusirik duen ororekin du kurrikuluak lotura zuzena nahiz zeharkakoa.

Ez da desafio makala, ez horixe, tokian tokikoari eta garaian garaikoari bete-betean eta beti ere erantzuten asmatzea. Artikulu honek gaiak dituen loturak kontuan hartu eta kurrikulua bera garatzeko behar diren baldintzak baita bere eguneratzeak zer dakarren ere aztertzen ditu.

hizpide38

Baliabide teknologikoen erabilera hizkuntzen ikaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 941
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Gero eta garrantzi handiagoa dute informazio eta komunikazioko teknologiek gure gizartean, eta hala berean hezkuntzan ere.

XXI. mendearen atarian hizkuntzen ikasgeletan teknologia berrien erabilera aintzat ez hartzea lehenean ainguratuta geratzearen pareko litzateke eta ez ginateke aurreratuko ikasle-irakasleoi bizitzea egokitu zaigun teknologi aroak agintzen duen martxan.

Internet eta hizkuntzen irakaskuntza

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 477
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Internet sareak ia hogeita hamar urte ditu, izen bat baino gehiagorekin bada ere. Gerra hotzaren garaian sortu zen. Hain menta handian dagoen Internet zer den, zer-nolako baliabideak dituen eta horietaz nola balia gintezkeen hizkuntzen irakaskuntzan aztertzen du artikulu honek.

H38

Zertan datza kontzientzia metalinguistikoa?

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 483
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Asko dira azkenengo hogei urteotan kontzientzia metalinguistikoa eztertu duten ikerketak. Horren arrazoia hauxe da: kontzientzia metalinguistikoak H1en (lehenengo edo ama-hizkuntzaren) eta H2ren (bigarren hizkuntzaren) erteko harremanak argitzen lagun dezakeela.

Artikulu honek kontzientzia metalinguistikoa zer den argitzea, nola garatzen den eta elebitasunarekin zer-nolako loturak dituen aztertzea du helburu. Horretarako, Byalistok-ek eta Ryan-ek (1985) proposatutako eredu metakognitiboa izango dugu kontuan. Eredu horrek bi osagai ditu: ezegutza linguistikoaren analisia eta prozesu linguistikoaren kontrola. Hizkuntza bat irakasten duenak horien bien arteko oreka lortzen saiatu behar du. Azkenik, beste leku batzuetan kontzientzia metalinguistikoa suspertzeko erabili dituzten ariketak aurkeztuko ditugu, euskara irakasten dutenentzat lagungarri izango direlakoan.

Iñaki Murua

Kalitatea gure esparruan

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 440
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikuluan, pentsamenduok guretzat izan dezaketen aplikagarritasuna azaltzeko ahalegina egingo dugu: gaia testuinguratzen saiatuko gara, kalitateak izan duen bilakaera historikoaren laburpena eginez. Ondoren, kalitatea zerbitzuen munduan kokatu eta kontzeptuak irakaskuntzaren eta euskaltegien esparrura ekarriko ditugu.

Competencia comunicativa: documentos básicos en la enseñanza de lenguas extranjeras (Llobera, M.)

Competencia comunicativa: documentos básicos en la enseñanza de lenguas extranjeras (Llobera, M.)

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 1463
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Competencia comunicativa. Documentos básicos en la enseñanza de lenguas extranjeras (Llobera, M. y otros). Madrid, Edelsa, 1995, 159 orr.

Liburuak eta aldizkariak

"The Self-directed Teacher: Managing the learning process" liburuaz (Nunan, D., & Larnb, C.)

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 563
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

The Self-directed Teacher: Managing the learning process (Nunan, D, & Larnb, C.)

Cambridge University Press, 1996, 296 orr.

Performance and Competence in Second Language Acquisition

Performance and Competence in Second Language Acquisition (G. Brown, K. Malmkjaer & J. Williams)

  • Didakteka
  • Sortua: 18 August 1997
  • Bisitak: 592
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Performance and Competence in Second Language Acquisition (G. Brown, K. Malmkjaer & J. Williams (Eds.)

Cambridge University Press, 1996, 215 orr.