Didakteka
Profezia autobeteak euskararen i(ra)kaskuntza eta erabileran
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- Hizkuntza-arloa:
- Soziolinguistika
- Psikolinguistika
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- Hizkuntza-arloa:
- Soziolinguistika
- Psikolinguistika
- Bisitak: 1027
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
"Profezia autobeteak euskararen i(ra)kaskuntza eta erabileran" gaia landu zuten Enkarterriko Udal Euskaltegiko irakasle diren Mikel Galiciak eta Sergio Foruriak Hiznet- hizkuntza plangintza graduondokoaren baitan 2012-2013 ikasturtean. Bat aldizkariaren 89. zenbakian argitara eman zen ikerketa-lan horren laburpena. Honela hasten da artikulu hori:
Denok dakigu badaudela faktore asko euskararen normalizaziorako traba “objektiboak” direnak: minorizatua da, garestia… Baina badira bestelako faktoreak, “subjektiboak” izan arren, benetako ondorio erreal eta kaltegarriak dakartzatenak. Funtsean ideia etxekalteak dira horiek, eta gizartean eragiteko duten mekanismoa hauxe da: “autobetetzen den profezia” (Thomasen teorema); alegia, nahikoa da pentsatzea (edo pentsaraztea) zerbait erreala dela, erreala balitz bezalako ondorioak izateko. Beraz, gure asmoa bikoitza da; batetik, gizartean zabalduta dauden zenbait mitoren faltsutasuna azaleratu eta indargabetzea; eta, bestetik, bestelako pentsamendu “positiboagoak” (kontraprofezia) aktibatzea euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko
Artikulua osorik (BAT aldizkaria)