Adimen artifizialari buruzko erreferentziak (2024ko martxoa)

Argitaratua: Thursday, 14 March 2024, 12:13 PM
pexels-thisisengineering-3861969

Adimen artifizialaren inguruko gaiaren inguruan dagoen informazio-uholdeari (infoxikazioari) aurre egin nahian edo, hona hemen hizkuntzen ikas-irakaskuntzaren esparrurako erreferentzien zerrenda eguneratu bat (testu idatziak, bideoak...), 2023ko ekainean egindakoari jarraikiz.

Irudia: ThisIsEngineering 


Liburuak eta gidak

Gabinete Tècnic. Direcció General d’Innovació, Digitalizació i Curriculum. (2024). La intel-ligència artificial en l’educació. Orientacions y recomanacions per al seu ús al centres. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. https://educacio.gencat.cat/web/.content/home/departament/publicacions/monografies/intelligencia-artificial-educacio/ia-educacio.pdf


Kataluniako Generalitateak otsailean argitara emandako gida. Ikuspegi zabala eskaintzen du baita jarraibide eta adibide zehatzak ere. Ez omen dago gaztelaniazko bertsiorik.

Mena Octavio, M., González Argüello, V. y Pujolà, J-T. (2023). ChatGPT en la clase de ELE. Guía con prompts para profesores y estudiantes. http://hdl.handle.net/2445/203129

ChatGPT bezalako erremintei galderak nola egiten zaizkien da erabilera egokirako gakoetako bat.

Ribera, M. eta Díaz Montesdeoca, O. (koord.). (2024). ChatGPT y educación universitaria: posibilidades y límites de ChatGPT como herramienta docente. Octaedro. https://doi.org/10.36006/15224-1

Berez unibertsitateen eremura bideratua dagoen arren, badaude edozein ikas-irakas eremutarako interesgarriak diren ekarpenak. Irakasbilen badago erreseina. Kontuan izan doan deskarga daitekeela.

Blogetako sarrerak eta Interneten jasotako beste ekarpen batzuk

Aguilar, X. (2024, 3 de enero), Los seis casos de uso de IA en las aulas que cambiarán la educación durante 2024. Universitat Oberta de Catalunya. News. Educación. https://www.uoc.edu/es/news/2024/003-seis-casos-uso-IA-aulas-educacion-2024

Deskarga daitekeen infografia bat dago, sarreran azaltzen diren joerak jasota (besteak beste, abatarrak izango dituzten bideo eleaniztunak). Aukerez gain, arriskuak ere aipatzen dira.

Álvarez, D. [Balhisay] (2024, martxoaren 3a). IA y Educación. ¿La inteligencia artificial sustituirá a los docentes?. e-aprendizaje. https://e-aprendizaje.es/2024/03/03/la-inteligencia-artificial-sustituira-a-los-docentes/

Bernabeu Torrecilla, M. (2024, otsailaren 15a). La interacción del futuro en educación combinará la dinámica profesor-estudiantado con la inteligencia artificial. Tendencias e innovación educativa. El blog del eLinc. https://blogs.uoc.edu/elearning-innovation-center/es/la-interaccion-del-futuro-en-educacion-fusiona-la-dinamica-profesor-estudiantado-con-la-inteligencia-artificial

Otsailean egindako web-mintegi batean (Pinceladas tecnológicas sobre la inteligencia artificial y cómo aplicarla en educación) oinarritutako sarrera.

Topagune Birtualak (d.g.). Adimen Artifiziala (II). Digigunea.  https://digigunea.euskadi.eus/eu/topagune-birtualak

Adimen artifizialari buruzko saioak, Beñat Erezumaren eskutik, EJko Hezkuntza sailak antolatutako ekimenean. 

García Palomares, N. (2024, otsailaren 19a). David Álvarez: “Gracias a la IA podemos adaptar el proceso educativo a las necesidades individuales de cada estudiante”. Cuadernos de Pedagogía. https://labur.eus/c8BbA

 Arestian aipatutako adituari egindako elkarrizketa interesgarria.  

Instituto Cervantes. (2024, otsailaren 13a). La inteligencia artificial en la enseñanza. [Bideoa]. You Tube. https://www.youtube.com/live/CCwkEehbJ78?si=JJ_bk7ZcY_K9bJ1Z

Cervantes institutuak eta British Councilek elkarrekin antolatutako ekitaldia, "Cuatro retos en la enseñanza de idiomas extranjeros" ekimenaren barruan. Bideoa osorik dago, ediziorik gabe. AA eta hizkuntzen irakaskuntza izan zen mintzagai. Besteak beste, Carmen Pastorrek zuzendutako mahai-ingurua izan zen, Rose Luckin eta Miguel Rebollo adituekin.

Sánchez Vera, M. M. (d.g.) .TIC @ Educación. Mª del Mar Sánchez. https://mmarsanchez.es/ 

Murtziako Unibertsitateko irakaslea da Mª del Mar Sánchez. Webgunean, besteak beste, AA eta hezkuntzari buruzko baliabideak dauzka jasota.


Hitzaldietako laburpenak

2024ko martxoaren 5ean, Genís Rocak emandako "Inteligencia Artificial: Consecuencias Sociales y Empresariales" (Adimen Artifiziala: GIzarte eta Enpresa Ondorioak) hitzaldiaren apunteak, irudiz hornituak. Ezkerraldea Enpresa Digitala izan zen antolatzailea.

Rocaren esanetan, eraldaketa digitalaren hirugarren olatuan gaude. Datuak izango dira nagusi, hain zuzen, erronka izango da datu asko denbora errealean kudeatzea erantzuna berehala emateko; adimen artifizialak emango du horretarako aukera. Eraldaketak maila desberdinetan eragingo du eta erantzunak eskatuko ditu.

Beste eduki interesgarriak

pexels-thisisengineering-3861969

Adimen artifizialari buruzko erreferentziak (2023ko ekaina)

Adimen artifizialaren inguruko gaiaren inguruan dagoen informazio-uholdeari (infoxikazioari) aurre egin nahian edo), hona hemen hizkuntzen ikas-irakaskuntzaren esparrurako erreferentzien zerrenda eguneratu bat (testu idatziak, bideoak...). Argazkia: ThisIsEngineering
ChatGPT y Educacion Universitaria

"ChatGPT y educación universitaria: posibilidades y límites de ChatGPT como herramienta docente" (Ribera, M. eta Díaz Montesdeoca, O. [koord.])

Adimen artifiziala (AA) gero eta indar gehiago hartzen ari da gizartean. ChatGPT bezalako erremintek lekua hartu dute publiko orokorraren egunerokotasunean, baita ikasle eta irakasleen artean ere. Hain zuzen ere, AAren iraultza horren oinarriei eta esparru akademikoan dakartzan aukerei heltzen die sei atalez osatutako liburu honek. Aipagarria da liburua Open Access erakoa dela.