H2 - Función de la evaluación formativa en el aprendizaje de la composición escrita: ¿es posible evaluar de otra manera?

Argitaratua: Friday, 15 December 2023, 12:54 PM
Función de la evaluación formativa en el aprendizaje de la composición escrita: ¿es posible evaluar de otra manera?

Teresa Ribasek hitzaldi bat eman zuen 2002an HABEk antolatutako Ikastaroen barruan, Función de la evaluación formativa en el aprendizaje de la composición escrita: ¿es posible evaluar de otra manera? izenburupean.

Ebaluazio formatiboak aukera ematen du irakaskuntzan eta idazketaren ikaskuntzan ikuspegi berri batez jabetzeko, eta iritziz aldatzeko. Uste baldin badugu ebaluazioa ez dela ikasleek lortutako emaitzak kontrolatzeko era soil bat, baizik eta ikasprozesuaren aldeko baliabide egokia, ohartuko gara ikuspegi horrek irtenbide metodologiko berriak azaltzen dituela, ikasleen adina dena delakoa izanik ere, idazketa lantzeko.

Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai.

Beste eduki interesgarriak

Teresa Ribas y Seix

Ebaluazio formatiboaren funtzioa idazkuntzaren irakaskuntzan. Posible al da beste era batera ebaluatzea?

Betidanik izan da ebaluazioa ikaslea eta irakaslea kezkatu izan dituen prozesua, oraindik orain irtenbide zehatzik ez duena. Arazo-sortzailea da, besteak beste, jokoan dituelako objektibotasuna, etika, justizia... Ez da aurkitu erabat aseko duen irtenbiderik, dantzan jartzen dituelako irakasbideak, baliabideak, irakasten dena eta ebaluatzen dena… Ekoizpenen zuzenketak ere ez du gehiegi ase irakaslea, ez baita argi geratzen zuzenketaren erabilgarritasuna, ez eta eskatzen duen denbora eta denbora horren ondorengo eraginkortasuna. Horrenbestez, zer egin behar da ebaluaziogintzak zentzu handiagoa eta sakonagoa izan dezan? Galdera horri erantzutera dator, aditu honen hitzetan, ebaluazio formatiboa, eta eskatuko du, prozesuak eta emaitzak hobetu daitezen, zuzenketa-denbora ikas-irakasprozesuan inbertitzea.