Bideoteka
H410 - Aprender L2 en contextos formales
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Irakasten-arloak:
- Metodoa
- Edukiak:
- L2
- IFB zenbakia:
- 119
- Bideoteka:
- IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Irakasten-arloak:
- Metodoa
- Edukiak:
- L2
- IFB zenbakia:
- 119
- Bideoteka:
- IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
- Bisitak: 2133
- Iruzkinak: 2
- Gogokoak: 0
Gabriel Diaz Maggliolik hitzaldi bat eman zuen
gaztelaniaz 2016an HABEk EHUrekin batera antolatutako Ikastaroen
barruan, "H410 - Aprender L2 en contextos formales" izenburupean. El
profesor de segundas lenguas/ IX: Competencia metodologica para la
enseñanza y el aprendizaje - Analisis de las principales tendencias
metodologicas, enfoques y métodos contemporáneos ikastaroa eratu zuten EHUk eta HABEk. Donostiako XXXV. Uda Ikastaroen baitan, 2016ko uztailaren 4tik 8ra bitartean.
Bideo
osoa entzungai eta ikusgai izateaz gain, bideoak euskaraz prestatutako
honako idatzizko laburpen hau duzue, eta bertan, bideoko ideia nagusiak
daude:
Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje ikastaroa. Miramar 2016
Denborak aurrera egin ahalean, bi jarrera nagusi egikaritu izan dira H2aren irakaskuntzan, pendulu baten antzera, mutur batetik bestera ibili izan direnak: ikuspegi esku-hartzailea (interbentzionista) eta ez esku-hartzailea. Ezaugarrietara etorrita:
Azken urteotan, ikuspegi esku-hartzailea nagusitu izan da hizkuntzen irakaskuntzan; besteak beste, ikas-irakasgaiak esplizituak direlako, ikas-materiala gardena eta erronka bideragarria delako prestakuntza handirik gabeko edozein irakaslerentzat. Alegia, oker handirik gabe, lan-proposamen transferigarria da curriculumaren zehaztapenean.
Baina Long-en hitzetan, la falta de consenso entre estas dos posiciones conflictivas es todavía fuerte en el ámbito de la enseñanza de las lenguas. Estas posiciones llevan importantes implicaciones respecto a temas como los relativos méritos de la enseñanza inductiva o deductiva; la necesidad o no de un sílabo gramatical; la utilidad de materiales simplificados…
Horrexegatik, garrantzitsua da azaltzea bi jarrera horiek garapen metodologikoan nola eragin duten azaltzea.
Ikuspegi sintetikoak eta analitikoak hizkuntzen irakaskuntzan
Ikuspegi hauen arteko ezberdintasuna ikaslea objektutzat (sintetikoak) edota subjektutzat (analitikoak) hartzean datza.
Ikuspegi sintetikoek hizkuntza hartzen dute ardatz, eta unitate erabilerrazetan zatitzen: morfemak, monemak, funtzioak… Bereizketan erabiltzen diren irizpideak ere anitzak dira: balioa, maiztasuna, zailtasuna, adierazgarritasuna… Banan-banan aurkezten dira unitateak, eta syllabusean hizkuntz unitatearen kokalekuak adierazten du zein den irakas-maila, eta ez ikaslearen gaitasun-garapenak.
Ikuspegi analitikoetan, berriz, ikaslea ardatz bilakatzen da, eta hizkuntz erabilera errealen eraginpean murgiltzen da. Ikaslearen egiteko nagusia da inputa aztertzea eta horren gramatika-arauak eta erabilera-mailak ondorioztatzea. Sintetikoetan, hizkuntza ikas-helburu bilakatzen da; analitikoetan, aldiz, bitarteko.
Ikuspegi hauei egiten zaizkien kritikak:
Horrenbestez, bi ikuspegiek pisuzko mugak dituztela dio Diaz Maggiolik emanaldian. Baina, orduan, nola jokatu behar da?
Hirugarren bidea
Lantolf-entzat, gizarte-eremuetako elkarrekintza jarraituaren bidez hasten da H2aren ikasketa, eta komunikazio-gaitasun handiagoko kideekin aritzeak ahalbidetuko du ikasleak hizkuntza bereganatzea, komunikazio-prozesuetan murgiltzeak.
Planteamendu horren arabera, H2aren ikaskuntza bideratzeko ikuspegi analitikoaren ildotik, fokua forman jarrita arituko da irakaslea testuinguru formaletan. Eta, horretarako, hamar dira Rod Ellis-ek osatzen dituen premisak:
- Irakaskuntzak bermatu behar du ikasleak esamolde-sorta zabala izatea (txankak) eta gramatika-arauetan oinarritutako gaitasuna garatzea.
- Irakaskuntzak bermatu behar du ikasleak arreta esanahian ardaztea.
- Irakaskuntzak bermatu behar du ikasleak arreta forman ere jartzea.
- Irakaskuntzaren joera nagusia izango da H2aren ezagutza inplizitua garatzea; betiere, ezagutza esplizitua baztertu gabe.
- Behar-beharrezkoa da irakaskuntzak ikaslearen syllabus inplizitua kontuan hartzea.
- Ikasgelaren testuinguruan, ikasprozesu arrakastatsuak input zabala eskatuko du H2a norbereganatzean.
- Ikasgelaren testuinguruan, ikasprozesu arrakastatsuak ekoizpen-aukerak ere izatea eskatuko du.
- Ezinbestekoa da elkarrekintza H2an, gaitasuna garatzeko.
- Irakaskuntzak kontuan izan behar ditu ikasleen arteko ezberdintasunak.
- Ikasleen gaitasuna ebaluatzean, garrantzitsua da ikasleen ekoizpen librea eta kontrolatua kontuan izatea.