Zutabe 20

Argitaratua: Monday, 28 August 1989, 3:05 PM
Zutabe 20 alearen aurkezpena

Zutabe 20 alearen aurkezpena

  • Argitalpenak
  • Sortua: 28 August 1989
  • Bisitak: 836
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Zutabe 20 alearen aurkezpena

Gela irekia

Biolinjolea teilatuan

  • Didakteka
  • Sortua: 22 August 1989
  • Bisitak: 767
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

«Eraberritu ala hil». Horixe da dilema, hortik eta hemendik iragartzen zaigun leloa. Ezaugarri bere-berea du gaurko kulturak aldakortasuna. Maila guztietan gainera: ezagupideenean, produkzio-modu zein kontsumoarenean, eta baita gizarteko harremanetan ere. Hizkuntzen didaktika ez da, ez, salbuespen. Alor horretako aldaketen zurrunbiloak bete-betean harrapatu du. Eta jazoera hauek, sakonak izateaz gain, oso azkar gertatzen

Bestelako lankidetzak

Esperimentu bat rolak trukatuz: hizkuntz irakaslea ikasle denean

  • Didakteka
  • Sortua: 22 August 1989
  • Bisitak: 671
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honek esperimentu baten berri ematen du. Zenbait irakaslek, bakarka idatzi zituzten isilpeko egunkarien laguntzaz, jakinaren gainean trukatu zituzten rolak: hizkuntza arrotzaren ikasle bihurtu ziren. Artikuluak esperimentuaren nondik norakoa deskribatu eta zenbait aurkikunderen bilduma gainbegiratua aurkezten du, mintegi ireki batean aurkeztu ziren bezalaxe. Esperimentuaren zergatia irakasle jakin batzuei, norberaren gaitasuna, ikas-jarduerarekiko begiak zoli egotekoa, areagotzeko abagunea eskaintzea izan bazen ere, gai garrantzizko bi nabarmendu ziren. Lehenengoz, azalduriko puntu askok hizkuntz irakasle guztientzat ziruditen jakingarriak. Bigarrenez, esperimentuaren esparrua bera eredu izan liteke, edozein lekutako irakasleak ere antzeko esperimentuei ekin diezaieten ikerketa moduan.

Bestelako lankidetzak

Gainbegiratzeko ereduak: aukerak

  • Didakteka
  • Sortua: 22 August 1989
  • Bisitak: 864
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gainbegiraketa da irakasle zein irakaslegaien prestaketan garrantzi uka ezina duen atala. Modu askotara plantea liteke. Hala ere, hizkuntz irakasle-prestatzaile asko, betiere, arrazoi berberetan oinarriturik eta gainbegiraketa-modu berberetan jardunez etengabe ari dira eskura dauzkaten aukeren bilduma mugatzen. Artikulu honen xedea da gainbegiratzeko zenbait bideren mugak azaltzea eta erabil litezkeen beste batzuen abantailak ezagutaraztea, ondoren, irakasle- prestatzaileek gainbegiraketa-modu horiek ibilian jar ditzaten. Gainbegiratzeko bost modu azalduko ditugu hemen: 1) zuzentzailea, 2) alternatiboa, 3) lankidetzazkoa, 4) ez-zuzentzailea eta 5) sortzailea.