Didakteka
Didaktika
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
1238 - La mediación en el nivel C2: ¿Cómo diseñar tareas de aula adecuadas y motivadoras? / Bitartekotza C2 mailan: nola diseinatu jarduera egoki eta motibagarriak?
- Didakteka
- Sortua: 8 April 2024
- Bisitak: 832
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Bitartekotza-jarduerak egiaztatze-azterketetan txertatu izanak irakasleek ikasgelan komunikazio-modu hori landu beharra ekarri du. C2 mailak baditu bitartekotzaren praktikarako lagungarri gerta daitezkeen berariazko ezaugarri batzuk, baina, beste alde batetik, erronka batzuk ere sortzen dira.
Ikastaroan zenbait alderdi teoriko jorratuko badira ere, guztiz praktikoa eta bereziki C2 mailara egokitua izango da. HABEren C2 mailako egiaztatze-probaren bitartekotza-ariketak ez ezik, beste bitartekotza-jarduera batzuk ere landuko dira.
- Atalak:
- Egilea:
- Ramos Méndez, Carmen
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Ebaluazioa
- Lenguage
- Jarduera motak:
- Aurrez aurrekoa
- Jardueraren antolatzailea:
- HABE
"Scaffolding: cuándo, cómo y para qué utilizarlo en el aula de español como lengua extranjera (E/LE)" liburuaz (López Medina, B.)
- Didakteka
- Sortua: 15 March 2024
- Bisitak: 536
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan, gutxienez, duela bi hamarkada garatutako kontzeptua da "Scaffolding" edo aldamiatzea. Baina zertan datza "Scaffolding" edo aldamiatze-metodologia? Ikasleei ikasgelan sortzen zaizkien arazoak euren kabuz konpontzeko aukera emango dieten baliabideez edo tresnez hornitzean datza. Beraz, ez da ikasleari zuzenean laguntzea gelako ariketak ebazten, baizik eta baliabideak ematea, azter ditzan eta ondorioak atera ditzan.
- Atala:
- Egilea:
- Insausti Albisu, Izaskun
- Dokumentu-mota:
- Review
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Lenguage
Testu-ereduak C1 Idazmena: Erabakitze eskubidearen ariketa praktikoak hizpide
- Didakteka
- Sortua: 13 January 2016
- Bisitak: 1129
- Iruzkinak: 2
- Gogokoak: 0
Ekintza komunikatiboa: Herri-aldizkari batean, informatzeko asmoz, gai ezagun bati buruzko albiste ematea.
- Atala:
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Trebetasunak:
- Idazmena
- Level:
- C1
- Curriculum-arloak:
- Langaiak: Testu-ereduak
Lexikoa irakasteari buruzko zenbait ohar
- Didakteka
- Sortua: 10 September 2010
- Bisitak: 591
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Berebiziko garrantzia du, ezbairik gabe, lexikoa hizkuntza batean. “Komunikatzeko, emadazu hiztegia eta ez gramatika-liburua” zioen irakasle batek. Hizkuntzen irakaskuntzan izan diren eta badiren korronte metodologiko guztietan, hein batean nahiz bestean, hartu da aintzat lexikoaren irakaskuntza. Artikulugileak lexikoa sailkatzeko modu bat eskaintzen du hemen eta, sailkapen hori gogoan, irakasteko proposamena ere egiten du lexikoaren formari bereziki erreparatuz. Berak dioenez, “-kor atzizkiak, esaterako, oinarriari ematen dion esanahia ikasi behar da, ez maitakor, haserrekor, suminkor… hitzen gaztelaniazko baliokideak, banan-banan. Hori baita, gure ustez, euskal lexikoa ikasteko bide emankorragoa, eta lexikoia antolatzeko era ziurragoa”. Artikuluan azpimarratzen da ikasleak ez dituela, besterik gabe, hitzak lotu behar ariketak edo jarduerak egiten dituenean, baizik eta ikasi behar dituela hitz horien esanahiak, konbinazioak eta erabilera mailak.
- Atala:
- Egilea:
- Arrigain Azkona, Isabel
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Edukiak:
- Lexikoa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 75
Gainbegirada bat Cloze-testei
- Didakteka
- Sortua: 12 May 2006
- Bisitak: 1035
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Aski ezaguna da euskalduntze-alfabetatzearen alorrean Cloze-prozedura. Burutze-proba edo burutze-ariketa izenak ere erabiltzen dira test horiek izendatzeko. Cloze-prozedurak baditu hainbat aldaera eta horietako bat da gurean gehien erabiltzen dena: aukera anitzeko Cloze-proba. EAEko administrazioko langileei begirako Hizkuntz eskakizunetan, esaterako, horixe erabiltzen da irakurmena ebaluatzeko. Cloze-testak proba integratiboak dira, erredundantzia murritzekoak. Artikulu honetan gainbegirada egingo diegu, horien nondik norako nagusiak aztertuz.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Ebaluazioa
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 63
Nobela baten lanketaren historia
- Didakteka
- Sortua: 18 May 2003
- Bisitak: 476
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Norbaiti irudituko zaio, agian, xede-hizkuntzan idatzitako literatur lanak: eleberriak, entseguak... xede-hizkuntza hori ikasi eta gero irakurtzeko direla. Hala ere, laguntza handikoak izan daitezke ikas-prozesuan bertan ere. Artikulugileak, ikasleen mesedetan literatur lanari etekinik handiena ateratzeko asmoz, hainbat jardun prestatu eta ikasgelan burutu ditu: eleberria aukeratu ikasleen maila kontuan harturik, idazlea ezagutarazi, testuak lantzeko ariketak sortu... Erabilitako eleberria Unai Elorriagaren “SPrako tranbia” da. Eta esperientzia horrexen berri emango du artikulu honetan.
- Atala:
- Egilea:
- Escudero, Begoña
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 54
Ikasten ikasi: hiztegia lantzeko 15 ariketa
- Didakteka
- Sortua: 2 December 2000
- Bisitak: 822
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Oroimenak hizkuntz ikaskuntzan duen egitekoa merezi hainbat aztertu ez den alor horietako bat da aurki. Honako honetan, Japoniako Hokuriku Unibertsitatean irakasle den William R. Holden-ek ikasleari hitz berriak gogoratzekoan lagun diezaiokeen zenbait baliabide eskainiko digu, beti ikaslearen irakurtzeko ohiturei hobeto egokituko zaiena aukeratuta.
- Atala:
- Egilea:
- R. Holden, William
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 47
Kurrikulu berria euskaltegiko atea joka: metodologia (II)
- Didakteka
- Sortua: 19 August 1997
- Bisitak: 779
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Aurreko artikuluan programazioa izan genuen hizketagai. Oraingoan, metodologia. Kurrikulu berriko metodologia aztertzeko, hiru atal bereiziko ditugu: lehena, kurrikulua Pragmatika izeneko paradigma berrian kokatzea; bigarrena, hizkuntzen irakaskuntzan erabili diren estrategia metodologiko nagusiak gure irakas/kasprozesuaren continuumean integratzea; eta, hirugarrena, ariketak diseinatzeko hainbat orientabide eskaintzea.
- Atala:
- Egilea:
- Belmonte F. de Larrinoa, Joxe
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 40