Zerk egiten du on hizkuntzak ikasteko jarduera bat?

Argitaratua: Wednesday, 10 July 2024, 11:49 AM
Scott Thornbury

What makes a good language learning activity?" sarreran, jardueren garrantzia azpimarratu du Scott Thornburyk, ikerketak eta beste aditu batzuek adierazitakoak aipatuta.

 Iaz argitara eman zen 100 Great Activities: The best of the Cambridge Handbooks for Language Teacher eskuliburuaren sarreran, hizkuntzen ikaskuntzarako jarduera on bat definitzeko zenbait ezaugarri zehaztu zituen Penny Ur-ekin batera, galderez lagunduta. Hona hemen.

1. Onargarritasuna / itxurazko baliozkotasuna. [Plausibility / face-validity]

      • Jarduera onargarria iruditzen al zaie irakasleei? 
      • Bat al dator irakasleek ikasgelan/eskolan funtzionatzen dutenari buruz duten irizpide profesionalarekin? 
      • Era berean, ikasleen ikuspegitik, merezi du?

2. Ikaskuntza-balio probablea. [Likely learning value]

      • Aberasgarria da jarduera ematen duen hizkuntzaren praktika-kopuruari erreparatuta? 
      • Hitz egin edo idatzi behar bada, zenbat hizkuntza-ekoizpen sortarazten du jarduerak? 
      • Entzun edo irakurri behar bada, zenbat ekarpen [edo input] garrantzitsu ematen da eta zer sakontasunez prozesatu behar dute ikasleek?

3. Interesa.[Interest]

      • Zer konpromiso- eta arreta-maila dute ikasleek jarduera egiten dutenean? 
      • Zenbat parte-hartze edo interakzio dakar? 
      • Jarduera atsegina eta motibagarria al da berez?

4. Moldagarritasuna. [Versatility/Adaptability]

      • Erabil al daiteke testuinguru askotan (atzerriko hizkuntzan edo  bigarren hizkuntzan, ikasle asko daudenean, talde eleanitzetan, online eskoletan, eta abarretan)? 
      • Egokitu al daiteke zenbait testuingurutara, gaitasun-mailatara eta  helburu desberdinetara?

5. Erraztasuna. [Simplicity]

      • Erraza al da jarduera antolatzea eta moderatzea? 
      • Zenbat prestakuntza eta laguntza material behar du? 
      • Eskaini behar zaion denboraren ikuspegitik merezi du?

6. Zeharkako edo bigarren mailako ondorioa. [Spin-off]

      • Ondorio onuragarririk al du hizkuntzaren berehalako ikaskuntzatik harago, adibidez, ikaslearen autonomia garatzeari, motibazioa hobetzeari edo ikasgelan giro positiboa sortzeari dagokionez?

7. Baliozkotzea. [Validation

      • Zein mailataraino oinarritzen da ikaskuntzaren teorietan eta, zehazki, bigarren hizkuntza baten ikaskuntzan? 
      • Ba al dago jarduera horren azpian ikerketarik?
      • Ba al dago jarduerak ikaskuntza-emaitza positiboak dituela esateko frogarik (anekdotikoak izan arren)?

Edonola ere, galdera ireki batekin bukatzen du; izan ere, irakurleari ea irizpiderik faltan sumatzen duen esaten dio.


* Scott Thornbury Itzulpen Saila bilduman argitara emandako Nola irakatsi berba egiten? liburuaren egilea ere bada. 2006an, HABEk EHUrekin antolatutako ikastaroan ere aritu zen.