Didakteka
H5P aplikazioaren erabilera ikasgelan
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Irakasten-arloak:
- Moodle trikimailuak

- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Irakasten-arloak:
- Moodle trikimailuak
- Bisitak: 278
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
H5P tresna digital bat da, HTML5 teknologiaren bidez eduki interaktiboak sortzeko aukera ematen duena. Irakasleek baliabide hau erabil dezakete beren eskoletan jarduera dinamikoak eta parte-hartzaileak garatzeko, eta egokia izan daiteke jardun biko irakaskuntzan, besteak beste.
1. H5P Zer da?
- H5P software libreko tresna da, Moodle bezalako plataformetan txerta daitekeena.
- Eduki interaktiboak sortzeko eta partekatzeko aukera ematen du: bideoak, galderak, aurkezpenak, jolasak eta abar.
- Erabiltzaileek sortutako edukiak berrerabili eta egokitu daitezke.
2. H5P nola erabili?
Bi aukera daude H5P erabiltzeko:
- H5P plataforman sartuta, kontu bat sortuz: https://h5p.org/.
- Norbere zentroko Moodlen barneko H5P aplikazioa erabiliz.
3. H5Pa ikasgela birtualean integratzeko jarraibideak:
- Moodlen “Gehitu jarduera edo baliabidea”n klik egin eta "H5P jarduera bat gehitu" aukeratu: eduki berria sortu edo lehendik dagoen bat kargatu.

- Bete edukiaren informazioa: Gehitu testuak, irudiak, audioak edo bideoak zure jarduera pertsonalizatzeko.
- H5P edukiak edukien banku batean daude, eta behealdeko “Eduki-bankua”n klik egin daiteke, lehendik dagoen baten bat erabili eta aldatu ahal izateko.
- “Gehitu” sakatu eduki zehatz bat eransteko eta sortzeko, edo bestela, “Igo” sakatu sortua dugun edukia igotzeko.
- Hautatu jarduera-mota: H5Pak eskaintzen dituen hainbat aukeraren artean hauta dezakezu helburuaren arabera, hala nola:
Galdera-multzoak egiteko |
(Accordion) |
Hutsuneak betetzeko |
(Advanced fill the blanks) |
Egutegi bateko hilabete multimedia sortzeko |
(Advent Calendar) |
Irudi-sekuentziak egituratzeko |
(Agamotto) |
Bideo interaktiboak gauzatzeko |
(Interactive Video) |
Liburu interaktiboak egikaritzeko |
(Interactive Book) |
“Drag&Drop” ariketak diseinatzeko irudiekin |
(Drag&Drop) |
Berehalako feedbackarekin idazlanak sortzeko |
(Essay) |
Gurutzegramak egiteko |
(Crossword) |
Memoria-jolasak sortzeko |
(Memory Game) |
- “Crossword” jarduera aukera dezakezu gurutzegrama bat sortzeko, eta ikasgelaren interesetarako moldatu, hala nola hiztegiko atal edo gai jakin bat landu nahi bada, adibidez.

- Sortutako jarduerak automatikoki ebaluatu daitezke, Moodleko kalifikazio-liburura bidaliz.
- Sortutako jarduera edukien banku horretan gordetzen da, eta deskargatu (“berrerabili”) edo txertatu (“enbotatu”) daiteke, hau da, sortutako jarduera hori Moodlera igo edo Moodlen txertatu.
4. Gomendioak eta onurak
- Plataforma eta gailu gehienekin bateragarria da.
- Ez da programazio ezagutzarik behar.
- Baliabide didaktiko ugari berrerabili eta egokitu daitezke.
- Ikasleen parte-hartzea sustatzeko tresna bikaina da.
H5P erabiltzea aukera aparta da irakasleentzat, eduki interaktibo eta dinamikoak erraz sortzeko. Ausar zaitez probatzera!