Zutabe 32

Argitaratua: Sunday, 15 August 1993, 8:05 AM
Zutabe 32 alearen azalpena

Zutabe 32 alearen azalpena

  • Argitalpenak
  • Sortua: 14 August 1993
  • Bisitak: 502
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Zutabe 32 alearen azalpena

Gela irekia

Agintzekotan... agindu ondo!

  • Didakteka
  • Sortua: 23 July 1993
  • Bisitak: 461
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Edozein hizkuntza ikastean ezinbestekoak dira errakuntzak. Gainera beti-beti ez da erraza izaten hauen nondikakoa zehaztea. Gehienetan ikasi den araua jeneralizatu egiten da, horixe baita normalena. Baliteke, ordea, kasuren batean kale egitea, erregela jeneralak "salbuespen" bat duelako. Horixe gertatzen da aginterarekin ere, 3. pertsonari dagokionean. Artikuluak aipaturiko errakuntza ekidin eta zuzentzeko zenbait baliabide eskaintzen du.

mindegi iraunkorra

Prestakuntzarako jardunbideak - Ordenean jarri

  • Didakteka
  • Sortua: 23 July 1993
  • Bisitak: 415
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

lrakasleen prestakuntzarako saioetan, anitz dira inputa edo edukiak lantzeko eskura ditugun prozedurak. Prestakuntzarako jardunbideak" izenpean ZUTABE argitara ematen ari den lantxoen bidez, prozedura zenbaitekin aprobak egiteko egokiera eskaini nahi zaizu. Bildumako bosgarrena da oraingoa.

egilearen eskutik

Murgilduz

  • Didakteka
  • Sortua: 23 July 1993
  • Bisitak: 427
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Euskara irakasteko metodogintzan eginiko bidea islatu nahi dugu

hemen; euskararen irakaskuntzan ezer onik egin bada, besteak beste

tresna hauei esker izan baita.

Txanpa

  • Didakteka
  • Sortua: 23 July 1993
  • Bisitak: 525
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Euskara irakasteko metodogintzan eginiko bidea islatu nahi dugu

hemen; euskararen irakaskuntzan ezer onik egin bada, besteak beste

tresna hauei esker izan baita.

Mintzamena 1. urratsean: ikaskuntzako helburuak aztergai

  • Didakteka
  • Sortua: 23 July 1993
  • Bisitak: 467
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Garbi zehazturiko markoa behar du euskara-irakasleak bere lana, epe luzerakoa zein laburrerakoa, tajuz antolatzeko. Horrek esan nahi du ikaskuntzako helburuak finkatu eta idazteko gai izan behar duela. Ez da lan makala, alajaina! ideiak elkartrukatzeko leku ireki eta eztabaidagune jori eta bizia izan nahi duen sail honetan, helduen euskara-irakasle zenbaitek helburu jakin bati buruz azaldutakoa eskaintzen dugu oraingoan, guztion intereserako izango delakoan.

HIZPIDE 32

IKUSBIT ikusentzunezko entziklopedia

  • Didakteka
  • Sortua: 27 July 1993
  • Bisitak: 452
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gaurko munduaren ezaugarri bereizietako bat ikusentzunezkoen garaia izatea da. Ez dago merkatuan era honetako zenbat material dabílen ikusí besterík. Artíkulu hau Juan Romayrekin egíndako elkarrizketa bat besterik ez da. IKUSBIT izeneko entziklopedia egín baitu, euskaraz a/or honetan aitzíndari izango dena eta duela gutxi argitaratutakoa

HIZPIDE 32

lkasle harro hori - Komunikazioaren axiomak

  • Didakteka
  • Sortua: 27 July 1993
  • Bisitak: 424
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan komunikazioaren zenbait ezaugarriri buruzko ikuspegi jakin baten berri ematen da. Ezaugarriok komunikazioaren edozein arlotan ikusgarri badira ere, bereziki hizkuntz irakaskuntzan nota gauzatzen diren aztertzen da.

Ikuspegi honetatik abiatuz, ikaslegoan maiz topatzen den tipologia edo jarrera jakin baten gorabeherak ulertzen ahalegintzen da (ikasle "harroarena" alegia), jarrera hau zerk edo nork/nortzuk bideratua izan daitekeen aipatuz.

zutabe 32

Feedbacka ikasprozesuan

  • Didakteka
  • Sortua: 27 July 1993
  • Bisitak: 422
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Irakaskuntzan eragina duten elementuen artean garrantzi handiko osakin ematen duen baten azterketa sakonean murgiltzea izango da artikulu honen xedea.

Luis Mari Txabarri

Prentsa ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 27 July 1993
  • Bisitak: 466
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ikasleen komunikamena sustatzea du euskara-irakasleak erronka eta helburu nagusi. Garrantzizkoa da, beraz, horretarako dauden baliabideak ahalik eta gehien eta era eraginkorrenean erabiltzea. Artikuluan aipatu helburua eskuratzeko egileak prentsa nola erabiltzen duen azaltzen zaigu.

Irakaslea mintzo

Mintzamenaren inguruan. Mintzamena indartzeko programa

  • Didakteka
  • Sortua: 14 April 1993
  • Bisitak: 873
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken urte hauetan euskaltegietan eta euskararen irakaskuntzan arazo larri batekin egin dugu topo. Eta arazo horren izena "Mintzamena" da. Askotan zaila da problema benetan zein den jakitea, baina jakin badakigu atal horretan ez dugula nahi besteko zuzentasunez asmatzen. Ikasleek euskaraz hitz egin dezaten, aspaldidanik teknika bat erabili izan dugu: itsulapikoajarri gelan eta erdaraz hitz egiten zuenak duro bat bota behar zuen. Honekin zera lortu nahi zen: erdaraz hitz egiteko joera gutxitzea eta euskaraz hitz egitekoa indartzea. Baina zigorra erabiliz bakarrik ez dugu nahi dugun ondorioa lortzen, zigorrak beti indartze positiboarekin lotuta joan behar baitu. Zigorra bakarrik erabiliz, ez dugu ondorio negatiboak besterik lortzen.

zutabe 32

Batasunetik aniztasunera: hogeita bost urte hizkuntz irakaskuntzaren metodologian* (Diane Larsen-Freeman)

  • Didakteka
  • Sortua: 27 July 1993
  • Bisitak: 481
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Urtemugako ale berezi honetarako English Teaching Forum-aren argitaratzaileak eman didan ardura azken 25 urteotan gure arloan izandako bilakaera metodologikoa azaltzea izan da. Bilakaera perspektiban jarri ahal izateko, lagungarri izango litzateke denboran atzera egitea, duela 25 urte gauzak nola ziren gogoratzea.