Hizpide 35

Argitaratua: Monday, 15 April 1996, 10:05 AM
Hizpide 35 alearen azalpena

Hizpide 35 alearen azalpena

  • Argitalpenak
  • Sortua: 15 April 1996
  • Bisitak: 460
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizpide 35 alearen azalpena

hizpide 35

Ikaslea bakarka

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 464
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Nor bere kabuz aritzeko orduan alde handiak daude ikaslearen mailaren arabera. "B" mailatik gorako ikasleak, nahi izanez gero, baditu bere kasa aritzeko baliabideak; hutsetik hasten den ikasleak, ordea, zein baliabide eta zenbaterainoko aukera du bere kabuz aritzeko? Lagungarri gerta lekioke bakarka eta berak gura duenean hizkuntza lantzeko parada izatea, ezta? Horretarako ahaleginak egitea erabaki genuen eta horixe da honako honetan aurkezten dizueguna, lehenengo urratsean bakarka aritzeko aukera bat hain zuzen.

zutabe 35

Mnemoteknikaren erabilera euskararen irakaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 897
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Harritzeko gauza da hizkuntzen irakaskuntzan mnemoteknika gehiago ez erabiltzea. Teknika hori gehiago zabaldu nahian, oso erraz erabiltzeko moduko zenbait baliabide deskribatzen du artikulu honek (lekuen teknika, elkarketen teknika, istorioen teknika, hitz seinale eta hitz gakoen teknika, errimen teknika, kategorizazioaren teknika, akronimo eta akrostikoen teknika, elkarrerlazioen teknika eta begiz jotzeko teknika).

Ondoren, eta beti didaktikaren ikuspegitik, oroimenaren ahalmen eta mugak aztertuko ditugu. Eta, azkenik, teknika horiek baliatzeko moduko gai batzuk azalduko ditugu (atzizkiak, mugagabea eta plurala, hau-hori-hura, bukaerako bokalak, "a" sintetikoa toponimoetan, "nor-nori" aditzak).

HIZPIDE 35

Euskal Hizkuntza eta Literatura

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 502
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HIZPIDEk hala eskaturik, gogo onez idazten ditugu lerrook, geure Mintegiaren joran, asmo, arrengura eta kezken berri emanez. Bost lagun izan gara geure testulanen sinatzaile: lau gizonezko, eta emakume bakarra; guztiak institutuko irakasleak. Elkarren arteko ezagutza eta lagunartea ikastolaren inguruan, oposiziotan, EGAko tribunaletan eta abar sortua dugu.

Gure taldea sortu zenean, 1985ean, Ertainetako euskararen irakaskuntzan metodorik ez zen, eta puri-purian zebilen guztion gogoan ikasmetodoren baten beharra. Premia gorria zen, beraz, euskara bera ere ikasmaterial bezala irakaskuntzan umegorri akaso ez baina, barro ibiltzeko moduan ere ez baitzegoen, ezinbestean. D ereduko eta A ereduko a ze izendakera mordoiloa! ikasleekin gertatzen zen hori. B eredukoak, berriz, Irakaskuntza Publiko Ertainetan ezagutu ere apenas egiten ziren pizti-motak genituen.

Giro horretan, bada, iritsi zen Euskal Gobernuaren testugintzarako deia 1985eko udaberrian. Esan genezake gure taldearen sortzea horren ondorioz gertatu zela: hitz egin genuen, elkar hartu, eta lanerako grina ere bagenuela eta, urte bereko udazkenean, ikasturte berriarekin batera, egitekoari ekin genion.

H35

Aditz-aldiaren erabilera goiztiarra haur euskaldun elebakar batengan

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 443
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Idazlan honen helburu nagusia haur euskaldun elebakarrak aditz-aldiaz nola jabetzen diren deskribatzea da. Zehatzago esanik, aditz-aldiaren barruan orainaldiari kontrajarriz iraganaldiko eta alegiazko formak zelan eta noiz hasten diren erabiltzen deskribatzea eta aztertzea da ikerketatxo honetan aurkeztuko dudana.

H35

Euskal joskeraren mito kaltegarriak (I) Nola idatzi euskaraz modu arin, ulergarri eta aberats batean

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 895
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honek euskaraz idazteko darabilzkigun arauak eta moldeak aztertu eta modu arin, ulergarri eta aberats batean idazteko proposamena egiten du.

hizpide 35

Nola sortu komunikatzeko gaitasuna neurtzeko testak: kasu baten azterketa

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 587
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Erresuma Batuan ingelesa hizkuntza arrotzaren irakaskuntzan komunikatzeko gaitasuna neurtzeko sortu diren azterketa batzuen gorabeherak eta ñabardurak azaltzen ditu artikulu honek. Egilearen ustez, hizkuntza bat "bere herrian" irakastea berdintsua da beti, dela ingelesa Erresuma Batuan, dela euskara Euskal Herrian. Artikulugileak, bere eskarmentuan oinarriturik, komunikatzeko gaitasuna sailkatu eta aztertzeko moduari buruz hainbat iradokizun egiten ditu. Bere ustez, baliagarriak izango dira euskararen irakaskuntza / ebaluazioan ari diren irakasle eta ikertzaileentzat. Lau trebetasunak neurtzeko azterketak sortzeko oinarria ezartzen du artikuluan eta, adibideak emanez, komunikazio-helburuak bateratuz ikasgela eta test!azterketak nola elkarrekin lotu ere argitzen du.

H35

Elkarlanean ikasi

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 445
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Elkarlanezko ikaskuntza hizkuntz klasean no/a txertatu eta ikasle-irakasleengan nolako ondorioak izan ditzakeen aztertzen du artikulu honek. Ikasgelako lanerako iradokizun batzuk ere ematen ditu eta elkarlanezko ikaskuntza taldean lan egiteko modu tradizional batzuekin konparatzen du.

HIZPIDE 35

Erantzun fisiko osoa: osagarri baliotsua

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 435
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Zeure hizkuntz ikasleei parte harrarazteko moduaren bila zabiltza? Artikulu honetan, lehenbizi Erantzun Fisiko Osoa (EFO) metodoa deskribatzen dugu xume-xume; gero ikasgelan erabiltzeko dituen alderdi on eta txarrak aztertzen ditugu; eta, azkenik, ikasleek ikasten ari diren hizkuntza era aktiboan, gorputz jarrerak barne, nola erabil dezaketen iradokitzen.

zutabe 35

ldazketa paraleloaren metodoa idazten irakasteko

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 409
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, bigarren hizkuntzan idazten irakastearen aldeko argudioak azaltzen ditu egileak eta erakusten du nola idatzi eta zuzendu lehenengo urratsetan gutun bat idazketa paraleloaren metodoaz.

zutabe 35

Pausoz pausoko metodoa idazketaren irakaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 381
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Pausoz pausoko metodoari jarraituz gutun informalak no/a idatzi deskribatzen du artikulu honek.

Zeure ikasleak bideoz hartzen

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 503
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Guk, hizkuntz irakasleok, geure irakaskuntzan zerbait aldatzeko aukera bagenu, askok esango genuke ikasleek hobeto hitz egitea nahi dugula. Ideiak adierazteko gauza izan daitezela, ari daitezela lasai solasean, besteek aisa ulertzeko moduan eta berek ere uler dezatela guztia solasaldian parte hartzeko gisan; hots, komunikatzen jakin dezatela. Horixe da helburu nagusia bideo-kamerarekin ari garenean. Etekin handia atera diezaiokezu kamerari helduen irakaskuntzan bezala umeenean ere, bai bigarren hizkuntza bai hizkuntza arrotza irakasterakoan.

hizpide 35

Ariketa ugari eta egokiak

  • Didakteka
  • Sortua: 5 August 1996
  • Bisitak: 518
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ariketa-aukera egokia ez daga hiztegiaren edo testuaren baitan, landu nahi diren gaitasunen menpean baizik. Imitatu, behin eta berriz birmoldatu eta sormena erabili, horixe da eginbeharrekoa, guztia ondo orekatuta, jakina. Ariketa deskondizionatzaileak izango dira artikulu honen gaia, ikasleak birmoldaketara eramaten dituztenak alegia.