Argitalpenak
EAEko euskaltegietan emakume eta gizonen arteko berdintasunaren aldeko neurriak, politikak eta jarrerak ezagutzeko diagnostikoa / Emaitza nagusiak. 2022ko maiatza_Monografiak 7
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:

- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Area of knowledge:
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bisitak: 503
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Esku artean duzun diagnostiko hau garatzeko beharra HABEren I Berdintasun planean (2019-2022) EAEko euskaltegiekin lotura zuten hainbat ekintza garatzeko orduan kalitatezko informazio eguneratua izateak zuen garrantziaren inguruko hausnarketatik dator. Hala, Emakumeak ahalduntzeko programak eta helburuak barne hartzen dituen ardatz bat dago plan horretan eta ardatz horren baitan badira EAEko euskaltegietan emakume eta gizonen aukera-berdintasuna bultzatu eta genero-ikuspegia txertatzearekin lotura zuzena duten hiru ekintza. Ekintza horiek modu egokian aurrera eramateko, hau da, euskaltegi desberdinetako errealitate, ikuspegi eta beharrei erantzunez jarduteko, beharrezkoa zen aldez aurretik gaiaren inguruko diagnostiko bat burutzea.
Arestian esandakoa kontuan hartuta, diagnostiko honen helburuak honako hauek izan dira:
1. EAEko euskaltegietan emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna bultzatzeko orain arte garatu diren politika eta ekintza nagusiak ezagutu eta egindako ibilbidea balioan jarri, lurralde eta federazio desberdinen artean egon daitezkeen desberdintasunak kontuan hartuta, hala nola Udal Euskaltegi eta euskaltegi pribatuen artean daudenak ere bai.2. EAEko euskaltegietan emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna bultzatzeko egun identifikatzen diren erronka, zailtasun eta aukera nagusiak identifikatzea eta horiei aurre egiteko -edo horiek aprobetxatzeko- ekintza eta estrategia posibleak formulatzea, bereziki, HABEk dituen eskumen eta funtzioak oinarri hartuta bultza daitezkeenak jasoz.
3. EAEko euskaltegiek sortzen duten ekosisteman emakumeen eta gizonen arteko berdintasunaren inguruko eztabaida eta elkarrizketa eman dadin lagundu, egun gai honen inguruan dauden ikuspegi eta jarrera desberdinak ezagutu eta haien arteko trukea bultzatuz.
Txostenaren egiturari
dagokionez, lehenik eta behin, EAEko euskaltegien sarearen deskribapen labur
bat egiten da. Gerora, diagnostikoaren helburuei erantzuteko baliatu den
metodologia zein izan den azaltzen da. Hirugarrenez, diagnostikoaren emaitzak jasotzen dira, bai
ikuspegi kuantitatibo zein kualitatibo batetik. Azkenik, jasotako
informaziotik eratortzen diren ondorio nagusiak laburbiltzen dira eta, ondorio
horiek kontuan hartuta, HABEk etorkizunean gara ditzakeen ekintza zehatzak
jasotzen dira.
AURKIBIDEA
I. Sarrera
II. EAEko euskaltegi-sarearen deskribapena
III. Metodologia
IV. EAEko euskaltegietan aukera-berdintasunaren alde gauzatzen diren politika eta neurrien analisia
1. Emakume eta gizonen
arteko aukera-berdintasunaren aldeko politikak bultzatzeko barne-egiturak
2. Emakume eta gizonen
arteko aukera-berdintasuna diagnostikatu eta orekatzeari begira aplikatzen
diren tresnak
3. Berdintasun-gaiekiko
kontzientzia eta ezagutza bultzatzeko ekintzak.
4. Euskaltegietan genero-ikuspegia txertatzen laguntzeko HABEren papera.
V. EAEko euskaltegietan emakume eta gizonen arteko aukera-berdintasuna bultzatzeko jardunbide egokien bilketa
1. Euskaltegi barruan berdintasuna bultzatzeko espazio edo egiturak sortu eta antolatzea 40
2. Emakumezko eta gizonezko langileen arteko aukera-berdintasuna bultzatzeko berdintasunaren diagnostikoak eta planak burutzea
3. Euskaltegietan
sexu-jazarpena eta sexu-arrazoiengatiko jazarpena prebenitu eta kudeatzeko
protokoloen sorrera eta aplikazioa
VI. Bibliografia
Eranskinak