2021eko HATSAREN POESIA liburua-antologia, 23.ean aidanez.

“Gustatuko litzaidake…” izan zen B2 mailako zenbait ikasleren abiapuntu poema bat idazteko, ikasgelan egitura sintaktiko hori lantzen ari zirela probestuz, eta poema horiek guztiak poema-liburu batean argitaratu ziren iaz. Euskararen zenbait egituraz praktikan jabetzeko, sormena lantzea bide erakargarria izan daiteke, eta arnasgune ere bai teorian ikasitakoa praktikan jartzeko.
Idazle eta sortzaile izatea bada aurrera segitzeko arrazoi bat, kontsumitzaile eta hartzaile huts izatetik haratago, mundu honetan norbera denetik aletxo bat jartzeko aukera eta besteen ale baliotsuetatik ikasteko okasioa.
Hala bada, euskaltegietako ikasleen helburu bakar ez dadin izan egiaztatzegintza eta azterketa bat egitea, denon ardura ere bada ikaslea euskal kulturaren partaide egitera bultzatzea, euskal literaturara aktore gisa erakartzea, eta horrela idaztearen bidetik irakurle kritiko bilakatzera, edo sinpleki irakurketaz gozatzera, izan poesia, narratiba edota saiakera.
Gustatuko litzaidake adieraztea neuri ere umil iazko liburuan parte hartu zuen B2 mailako ikasle bati egokitu zitzaiola zoriz aurtengo liburuaren sar-hitza edo hitzaurrea idaztea, eta euskara bera dela poemarik ederrena idatzi zuen bere hitzaurre hunkigarrian.
Baina zuk, zer diozu? sormena erabiliko zenuke motibazioa pizteko? liburu batean argitaratzearen ideia pizgarri al da idazteko?
AO: Gaizki erranak ahantzi eta onak gogoan hartu, otoi... eta barka atrebentzia, baina ekarpen xume hau egin nahi nuen didaktikan, ene esperientzia pertsonal arrakastatsu bat adierazi, besteon probetxurako.