Ni ez nauzu aditu, Marga, baina zenbait gauza argi ditut:
a)Euskaltzaindiak hutsegitetzat ditu euskaraz jarri dizkidazun adibideak, eta Real Academia Españolak, egingo nuke, hutsegitetzat dituela ipini dizkidazun gaztelaniazko adibideak ere. Beraz, bai, akatsak dira B2n ere.
b) Hizkuntz-komunitatearen erabilerak, erabilera sozialak, eragina du akademiek hartzen dituzten erabakietan, baina akademiak kontserbadoreak izaten dira normalean eta ez dituzte aldaketak nolanahi onartzen. Zerbaitegatik izango da. Beraz, aldaketarik ezean, eta gure dekretuetan aipatzen den gisan, Euskaltzaindiaren arauei egin behar men.
c) Euskararen erabilera soziala berbera al da Euskal Herriko hiri, eskualde eta herri guztietan? Ez ote dira aintzat hartzekoagoak euskararen arnasgunetzat jotzen diren lekuetako erabilerak? Erabilera sozialari erreparatzen dioten corpusetan iturri guztietako testuak hartzen direla aintzat uste al duzu? Ez horixe. Klasikoen Corpusa, Goenkale corpusa, Egungo Euskararen Corpusa... ez daude besterik gabe aliritzira eginak. Are gehiago: gure komunikabidetako artikulu askok ez dute galbahe hori pasatzen, tristea bada ere.
d) "Izango zen" akats larritzat ez nuke joko B2n, badaude-eta askoz ere larriagoak. C1en larritzat joko nuke, ez baitago hori onartuko lukeen zuzentzailerik gure prentsan, eta zeresana emango bailuke akats horrekin bidalitako artikulu batek egunkari-erredakzio batean. Ekintza komunikatiboak neurtzen du hutsegiteen larria.
e) Garapen-faseak ez du zerikusirik egiaztatzegintzarekin, ebaluazioarekin baizik. Egunero ikaslearen bilakaera ikusiz dian irakasleak jakingo du garapen-fase horren berri, egiaztatzaileak ebaluazio-irizpideei egin behar die kasu.
f) Ezin ziurtatu dizut, baina iruditzen zait gaztelaniazko akats horiek eginda (adibidean ipini dituzunez ari naiz) Cervantesekoek ez lioketela inori C1 titulurik emango. Laismo / leismo eta halakoak eskolan ikasten ez genituen ba guk geuk 12-13 urterekin??
g) Markoko mailak unibertsalak dira. Ekintza komunikatibo jakin batzuk proposatzen dira maila bakoitzerako. Hortaz, HEOCa ezin kritikatu da alde horretatik, inondik inora. C1eko erabiltzaileak gai izan behar du komunikabideetan artikulua idazteko, konparazio baterako, eta horrek zeinahi hizkuntzarako balio du. Hor ez dut nik neuk arrakalarik sumatzen. HEOCari egin lekiokeen kritikatako bat da, aitortzen dut, jaitsi zitekeela konkrezio-maila handixeago batera, baina horrek espezializazio eta gaitasun handia eskatzen ditu.
Tira, utz dezagun zertxobait beste baterako ere!!