19 KAMERA. Jon Arretxe

19 KAMERA. Jon Arretxe

Itziar Bueno Arrizabalaga -
Erantzun kopurua: 38

Aupa!!!
Beno ba bigarren irakurketa kolektiboa hasteko ordua dela uste dut, ezta?

Proposamenak esaten hasi gaitezke.

Animatu!!!

(Gurutze Arrieta-(e)k ostirala, 15 otsaila 2013, 15:34 e(t)an editatu du)

Itziar Bueno Arrizabalaga(e)ri erantzunda

Er: Bigarren irakurketa kolektiboa

Nire proposamena honako hau da:

7 kolore Jon Arretxena.

Isa Diaz -
Oso ondo iruditzen zait,ni hasiko naiz liburu lortzen,ea zer dio ten besteek
Ondo bizi!!!

Isa Diaz -
Ederki neregatik aukera ona da.Ea liburutegin dagoen.

Ondo bizi!!!

Andres Mena -
Kaixo irakurle taldea:
Ni ere bigarren liburu batekin hasteko prest nago. Aspaldi irakurri nituen Arretxeren liburu batzuk eta 7 kolore beraien artean dagoenez, beste proposamen bat egiten dizuet Arretxeren azken lana 19 kamera. Zer iruditzen zaizue?

import_12218516_1.jpg
Andres Mena(e)ri erantzunda

Niregatik primeran. Baina liburutegian lortzeko aukera al dago?

Gurutze Arrieta -
Beharbada Legazpiko liburutegian ez da egongo, baina beste liburutegi batzuetako katalogoan begiratu dut eta badago, eta Legazpin eskatuta hangoak ekarriko lizkigukete. Beraz, eskura izan ditzakegu. Onena aurrekoan egin genuen bezala, bakoitzak bere aldetik liburutegian eskatzea izango da. Ea eskuratzen ditugun.
Gurutze Arrieta(e)ri erantzunda

Er: Bigarren irakurketa kolektiboa: 19 KAMERA

Gurutze Arrieta -
Interneten begiratu dut zertaz doan ikusteko eta nobela beltza nire gustokoa izaten ez den arren irakurtzeko gogoa piztu zait, ni Bilbokoa izanik (eta San Franciscotik ez oso hurrutikoa, gainera) jakin mina sortu zait-eta. Hemen duzue interneteko lotura hori ea beste taldekide batzuei ere irakurtzeko gogoa pizten dizuen:

Jon Arretxe: 19 kamera

charo fernandez olmeda -
Nik ere nahiago dut 19 Kamera, 7 kolore aspaldi irakurri nuen eta...Nahiz eta irakurri berria daukat Tangerko ametsak eta agian nahastuko ditut.
Ia animatzen naizen taldean sartzera.
charo fernandez olmeda(e)ri erantzunda

Gurutze Arrieta -
Pozik hartuko ditugu zure iritziak ere, beraz, animatu zaitez, Charo!

Beraz, liburua hautatuta dugu, 19 Kamera Jon Arretxeren.

Jendea animatzeko astebete gehiago utziko nuke eta Otsailak 28-tik Martxoaren 28 arte epea liburua irakurtzeko.

Hala ere, ZingiZangon berri ematea ere ondo egongo litzateke. Gurutze? Hori zure esku utzi dezakegu?

Gurutze Arrieta -
Ondo da! Bihar bertan bideratuko dut hori. ETa bitartean ea taldekide gehiago animatzen den!

Aupa!

Liburutegian egon naiz eta liburuaren lau ale ekartzeko eskaera egin dut. Gehiago behar baldin badira, esan eta eskatuko ditut.

Beraz, hurrengo astetik aurrera liburutegian liburua egongo dela uste dut.

Isa Diaz -
Oso ondo Itziar
Eskerrikasko
Ni datorren astean pasatuko naiz
Agur
charo fernandez olmeda(e)ri erantzunda

Isa Diaz -
Neri berdn bata edo bestea
Ea zer esaten duzuen
Agur eta ondo bizi
Isa Diaz(e)ri erantzunda

Kaixo,

Gaur liburutegira joan naiz liburuak ea iritsi diren jakitera. Oraindik iritsi gabe daude eta liburutegikoek pentsatzen dute hurrengo asteazkenean iritsiko direla. Ni asteazkenean joango naiz eta horrela bada irakurketaren epea luzatu beharko genuke.

Asteazkenean komentatuko dizuet!

Ondo segi!

Isa Diaz -
Kaixo danoi

Neri ostegunen goizean deitu zidan Jasonek esanez liburuak
honezkero berttan zeudela.
Ostiral arratsaldean pasatu nintzen eta eman zidan nerea.
Orduan ez dut ulertzen Itziarri zergatik esan zion hori.
Bueno kontatuko duzue nola doa asuntoa.

Ondo izan.
Isa Diaz(e)ri erantzunda

Kaixo,

Iritsi dira gure bigarren irakurketa kolektiboko liburuak liburutegira. Beraz, hasi dezakegu irakurtzen.

Zein egunetan jarriko dugu epea irakurtzeko?

Ondo izan.

Gurutze Arrieta -
Ni asteburuan hasi naiz irakurtzen eta dagoeneko ia erdia irakurrita daukat, beraz nahi duzuenerako jarri epea. Erraz heltzen duen horietakoa da, eta azkar irakurriko dugulakoan nago.

Beraz, lehen esan genduen data berdinarekin jarraitu dezakegu? Martxoak 28-a?

Gurutze Arrieta -
Niregatik konforme! Baina oporrak ditugu tartean, beraz, beharbada oporretatik bueltan egiteko utzi beharko genuke, ala?

Bai, hortaz oporrak eta gero hitzegingo dugu!!!

Irakurketa on!!!

Isa Diaz -
Berdin
Liburu bukatzean elkartuko gara bitartean goza dezagun
euzkeraz irakurtzen.
Ondo pasau

Andres Mena -
Listo, liburua irakurri dut; oporrak ta gero komentatuko dugu. Laister arte.

Er: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Gurutze Arrieta -
Aupa guztioi! Badakit batzuk bazabiltzatela 19 KAMERA eleberria irakurtzen, eta prest zaudetela oporretatik bueltan liburuari buruzko solasaldian parte hartzeko. Ba, oraingoan sorpresatxo bat daukat zuontzat guztiontzat, Jon Arretxe bera izango dugu gure artean liburua komentatzerakoan. Lehengoan gonbidatu egin genuen eta gonbidapena onartu egin du, beraz oporretatik bueltan gure foroan izango da Jon Arretxe ere liburuari buruz esaten ditugunak konpartitzen eta hala tokatzen bada argitzen.
Ia taldekide gehiago animatzen zareten oraingoan. Badakizue, liburutegira joan eta eskatu liburua, eta dagoeneko irakurrita duzuenok eskertuko genizueke liburutegira bueltatzea beste batzuk ere izan dezakete irakurtzeko aukera. Animo beraz, ondo pasa oporretan eta lasai irakurri, erraz irakurriko duzue eta gustatuko zaizue-eta!

Gurutze Arrieta -
Bueltan gara, eta gogotsu, gainera. Santa Kutz festak bitartean badugu zeregina! Eta lehenengoa eskuartean dugu: Jon Arretxeren " 19 kamera" liburuaren solasaldirako prest? Nahi duzuenean hasi zaitezkete iritziak, galderak, hausnarketak, balorazioak eta bestelakoak bidaltzen. Badakizua, gainera, oraingoan idazlea bera ere gure artean izango dugula, beraz BOTA PINUE!

Isa Diaz -
Kaixo irakurle sutsuak!!!

Lehenengo nahi dut esatea gustatuko litzaidakela liburua irakurri dugun guztiak elkartzea aurrekoan esan genuen bezala.Emailez ez dago gaizki baina neretzako oso hotza da.
Gainera nik Andresi ulertu nion Jon Arretxerekin elkartuko ginela baina agian gaizki ulertu nion.

.Lehenengo aldia iazn da idazle hau irakurtzen dudala.
Oso dibertigarria iruditu zait,idazkera oso arina eta bitxia .
Jon Arretxe oso sentibera iruditu zait,pertsonaien barru barruan sartzen da.

Bueno bueno zuek esan.

Agur eta ondo ibili!
Isa Diaz(e)ri erantzunda

Gurutze Arrieta -
Bai, nire ustez ere pertsonaien izaera ondo adierazten du esanekin bezala ekintzekin ere. Bakoitzari berea ematen diola iruditu zait. Gainera, horren pertsonaia desberdinak direka ikusita, esango nuke idazleak obserbazio eta azterketa lana egina zuela aurretik.

Nire ustez ere, pertsonaien izaerak oso landuta daude eta Gurutzek dion bezela, oso ondo adierazten ditu esanekin eta ekintzekin.

Bestalde, asko ezagutzen ez nuen "mundu" berri baten deskribapen zehatza eman dit.

Liburu oso interesgarria eta erraz irakurtzekoa da.

Zer iritzi duzue protagonistari buruz?

Gurutze Arrieta -
Jatorra iruditu zait niri. Eta inguruko protagonistek ere jatortzat daukate, ezta? Niri protagonistaren perfila gustatu zait, uste dut izkutu ezezagun asko dituela eta protagonista bera beste nobela batzuetarako oso erabilgarria iruditzen zait. Misterio puntua, jatorra, jendekoia, Bilboko alde bateko eta besteko jendearekin harremanetan hasteko erraztasuna duena .... asko gustatu zait. Eta gainera abesbatzan kantatzeko gaitasun hori ere primerakoa iruditu zait. Aitxakia ederra integratzeko.

Pertsonaia bat dago, ordea, ez zaidana batere gustatu: kamerari begira dagoen tipoa. Gehiegizkoa iruditu zait haren jarrera, benetako ez balitz bezala, sinisgaitza, alegia.

Luzarorako eman dezake gure eztabaida honek, poliki-poliki baikabiltza; Baina lasai, badugu denbora, eta datorren astean ere hemen egongo gara.

Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Mielanjel Iraeta -
Gustatu zait eleberria, oso arina, erraz irakurtzen da, eta hortxe bertan daukagun eta oso urruti gelditzen zaigun errealitate baten aurrean jartzen gaitu.
Niri pertsonai denak egin zaizkit gertuko eta izena edo aurpegia jarri diet denei. Protagonista, noski, gure ondotik pasatzen den eta ikusten ez dugun kale saltzaile izenik gabeko horietako edozein izan daiteke; emagalduak, beren urterik onenak pasata edozein gauzari heltzen diotenak aurrera egiteko; Bilboko edo beste edozein hiritako jende arrunta, kalean bizi dena eta auzo harreman irekiak dituena eta lau aldiz ikusita agurtuko zaituna; mafiosoak, edo hariak kontrolatzen dituztenak, poliziaren edo gobernu zibileko goi karguak eta beraien inguruan mugitzen den azpi munduko jende hori( poliziak, seguratak, bizkarzainak, txuloak, garitoetako nagusiak, beraien emagalduak...); eta azkenik, nortasunik ez duten eta inoiz ikusiko ez ditugun kamera kontrolatzaileak. Denak errealak "supaldiak" egiten dituen neska salbu, fikzioaren mesede.
Kamerak dira, nere ustez, gertakizun guztiaren testigu. Egiten uzten dute baino ez utzikeriz baizik eta ondo diseinatutako estrategia baten barruan. Kameran atzeko pertsonak ez du existitzen, kamerak jarri dituenak ezarritako pausuak jarraitzen ditu, drogen salmenta, kaleko borrokak, prostituzioa, lapurretak.....denak mugitzen dira neurri baten barruan, bakarren batek jartzen ditu mugak eta diru, informazio eta botere interesak daude jokoan.
Bai uste dut atzerritarren zailtsunak eta bizi baldintzak oso azalean gelditzen direla eta protagonistak Aliziak mundu miresgarrian baino zorte handiagoa daukala baino beno, nobela beltza da eta gehiegi eskatzea litzateke ala?
Ea ba, ea elkartzen garen eta luzeago hitz egiten dugun.

Mielanjel Iraeta(e)ri erantzunda

Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Gurutze Arrieta -
Primeran irudikatu du Mielanjelek eleberriko giroa lau lerrotan. Argi eta zuzen.

Gauzatxo bat komentatu nahi nuke nik, ordea. Ahizparen erahilketak izututa Madrilera alde egin duen neska afrikarrak, (ez dut izena gogoan) momentu batean dio izkutatzeko asmoz egin zuela Madrilera. Askoz ere handiagoa izanik, hiria, izkutaleku egokia iruditu omen zitzaion, eta hala agintzen digu, normalean, buruak eta bihotzak berak ere bai. Baina Mielanjelek dioen bezala, "Bilboko edo beste edozein hiritako jende arrunta, kalean bizi dena eta auzo harreman irekiak dituena eta lau aldiz ikusita agurtuko zaituna", horien ondoan zegokeen izkutaleku hobea, ala? Azkenean, harremanik sortzeko aukerarik ematen ez duen ingurua, izkutaleku baino, itsaso zabalean igerian jakin gabe, noraezean uzten gaituen ingurua da; eta nik esango nuke, lau aldiz ikusi eta agurtzen gaituzten horien harremanari helduta eraikitzen hasi dela bere babeslekurik onena liburuko protagonista. Beharbada, gainera, hala adierazi nahi izan digu idazleak.

Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Bai, niri ere Mielanjelen deskribapena asko gustatu zait. Egia esan zenbat aldiz ikusten ditugu afrikarrak kalean saltzen? Eta zenbatetan planteatu gara nolako munduan bizi diren jakitea?

Kalean ikusi daitezken jende arrunta da eta beraien munduari buruz oso gutxi dakiguna. Beste era desberdin askotako bizimodua oso ondo deskribatzen eta isladatzen duen liburua da.

Re: Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Jon Arretxe -

Niri ere asko gustatu zait Mielanjelen iruzkina, eta besteon iritziak ere bai. Eskerrik asko, benetan, nobelari eskainitako arretagatik

Jon

Jon Arretxe(e)ri erantzunda

Er: Re: Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Gurutze Arrieta -
Bueno ba, hemen utzi beharko dugu liburuaren inguruko solasaldia. Egia esan, oraingoan motel samar ibili gara, baina tira! Ikusten da gustura irakurri dugula liburua eta horixe da, azken batean, bilatzen duguna. Eskerrik asko Jon Arretxeri gure hizketaldia jarraitzeagatik, nahiz eta ez duen parte handirik hartu berak ere. Ea hurrengo batean animatuago gabiltzan!

OHARRA: Solasaldi hau dagokion atalean aurkituko duzue hemendik aurrera, Jon Arrexteren atalean hain zuzen ere.

Er: Re: Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Gurutze Arrieta -
Bigarren saioa egingo dugu orain. Orain arte isilik izan dugu Jon; izan ere gure iritziak irakurri eta ez du tartean sartu nahi izan errespetu osoz irakurri dituen arren. Galdera zuzenei erantzuteko prest dago, ordea. Beraz, nahi izanez gero Jon Arretxeri berari galdera zuzenak egitea badugu, eta berak poz handiz erantzungo digu. Animatu eta galdetu nahi duzuena, erantzuteko prest dago eta. Sistema erosoa denez datorren astean ere lasai ekin diezaiokegu. Bitartean asteburu ona izan.

Re: Er: Re: Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Mielanjel Iraeta -
Badirudi nahikoa motel doala hau. Elkartzearena ideia ona izan daiteke, giroa pixkat berotzeko edo.
19 kamerakin jarraituz eta aurreko iritziaren harira, zenbat pertsonaiei izena jarri niela esan nuen eta ez nituen aipatu eta, hara non, egun hauetan egunkarietako azala bihurtu dira. Liburua irakurtzean San Cristobal Espainiako ordezkaria eta Amedo polizia burua eta baita GALekoa ere irudikatu nituen, euren harropuzkerian, ohitura zutenez, zezenketara joan ondoren, San Franciscotik txangoa eginez Morcillo (Brouard akabatu zuena) eta Dominguez (Amedoren kidea eta aste honetan droga trafikogatik atxilotua) mertzenarioak lagunduta. Eta hauen inguruan garitoetako nagusiak, txuloak, droga trafikatzaileak eta emagalduak. Garai batean horrela ibiltzen ziren eta gaur egun formak eta tokiak aldatu badira ere ildo beretik doazela esango nuke.
Jarraituko du.......?
Mielanjel Iraeta(e)ri erantzunda

Er: Re: Er: Re: Er: Re: 19 KAMERA. Jon Arretxe

Gurutze Arrieta -
Motel gabiltza, bai, oraingo honetan. Zu ez, ordea, Mielanjel!
Izen aproposak irudikatu dituzu, ezin aproposagoak. Nobela beltzak hori izaten du, beti dago errealitatearekin lotzen den errealitate izkutua. Niri ez zitzaidan hori burutik pasatu, baina hala da. Askotan esaten da, gainera, errealitateak fikzioari gainezka egiten diola, eta ez da zaila "19 kamera" -ren istorioan ere hori gertatzea.