Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Bideoaren erabilera helduen euskalduntzean ForVid ikerketaren argitan
- Argitalpenak
- Sortua: 23 August 2023
- Bisitak: 523
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 1
Hizkuntzen hezkuntzan bideoaren erabilerari buruzko inkesta digital baten emaitzak laburbilduko ditugu artikulu honetan; euskara, katalana, gaztelania edo galegoa bigarren hizkuntza edo hizkuntza gehigarri gisa ikasten ari diren helduen esparru ez formala izan da aztertutakoa. 1.658 irakasle izan ditugu informatzaile guztira; 327 izan dira horien artean euskararen eremukoak. Bideoa erabiltzeko oinarrizko hiru modu hartu dira aintzat: eskolan besteren batek grabatutako bideoak ikustea, ikasleek bideoak grabatzea eta irakasleek bideoak grabatzea. Euskararen eremuko emaitzek erakutsi dutenez, irakasleen % 94k ikusten dituzte bideoak eskolan baina ikasleen % 13k eta irakasleen % 11k baino ez dituzte bideoak grabatzen. Emaitza horiek, oro har, bat datoz beste hizkuntzen lortutakoekin, baina badago desbideratzerik. Eskolako praktikarik prototipikoena azaleratzen du modalitate bakoitzaren azterketa zehatzak, helburuak, edukiak, ebaluazioa, ikasgelako dinamika (elkarreragina, idazketa) edota erabilitako bideo-mota barne. Halaber, eskolan gero eta modalitate, genero eta praktika berri gehiago ari direla sartzen nabarmentzen dute emaitzek. Interesaturik dagoenak e-Hizpide aldizkariaren 9. monografian du euskararen esparruko ikerketari buruzko informazio zabalagoa; ForVid proiektuaren webgunean bertan, berriz, gaztelaniari eta katalalanari dagozkien txostenak.
https://doi.org/10.54512/YPYC9696
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Cassany Comas, Daniel
- Urrutia Álvaro, Marc
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- e-Hizpide zenbakia:
- 102
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Ikerketak
ForVid ikerketa: bideoaren erabilera helduen euskalduntzean_Monografiak 9
- Argitalpenak
- Sortua: 7 July 2023
- Bisitak: 476
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Hau adierazten du ForVid-ek: “bideoa ikasteko tresna gisa ikastegiaren barruan zein kanpoan”. Espainiako gobernuak finantzatutako ikerketa-proiektu bat izan da Pompeu Fabra Unibertsitateak kudeatua, 2020ko martxoaren 1etik 2022ko irailaren 30era. Daniel Cassany izan da ikertzaile nagusia. Bideoaren erabilera eskolan aztertu da eta bi zati nagusi izan ditu.
Lehendabizikoan, Kataluniako Bigarren Hezkuntzan gertatzen dena aztertu da.
Bigarrenean, aldiz, esparru ez formaleko helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntza izan da ikerketarako eremu (bigarren hizkuntza edo hizkuntza gehigarria) eta lau izan dira hautatutako hizkuntzak: gaztelania, katalana, galegoa eta euskara. Azken esparru honetako emaitzak aurkeztuko dira monografiko honetan.
- Atala:
- Egilea:
- Murua Anzola, Iñaki
- Cassany Comas, Daniel
- Urrutia Álvaro, Marc
- Dokumentu-mota:
- Zutabe/Hizpide/e-Hizpide monografikoa
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Gai monografikoa