Irakasbil
Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Autoikaskuntza-zerbitzua euskara ikas-irakasteko (I)
- Didakteka
- Sortua: 18 May 2004
- Bisitak: 884
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Aspaldi honetan, sarritan entzun eta irakurri ahal izan dugu helduen euskararen irakaskuntza maldan behera datorrela, eta, euskaltegien sektoreak, krisialdian egonik, ausardiaz jokatu eta berrikuntzak proposatu beharko lituzkeela esparru berriak irabazteko eta betikoak ez galtzeko. Ildo honetatik, ordenagailu bidezko ikas-prozesuak eta autoikaskuntza-sistemak, besteak beste, gero eta ozenkiago aldarrikatu izan ohi dira, arazo gehienen konponbidea bailiran.
Aldi berean, eta neurri batean behintzat, joera nabaritu da ohiko taldeikaskuntza madarikatuen txokora baztertzeko. Baina, betiko legez, oreka mutur bi horien artean bilatu behar dugu, bakoitzaren nahien eta ahalmenen arabera, batera zein bestera gehiago hurbilduz. Bestalde, taldeikaskuntzan gertatu bezala, autoikaskuntzan ere ez dago jokabide edo aukera bakarra eta, ikasleek ikas dezaten balio duten neurrian, den-denak dira erabilgarri, emaitzek erakutsiko baitigute zeintzuk diren emankorrenak. Beraz, ondoko lerroetan, hausnarketarako bide bat eskaini nahi da, izan beharko lukeen ez baina izan daitekeen adibide batez osotua. Azkenik, esan beharra dago ekarpen hau HABEren ardurapean antolatutako Autoikaskuntza Batzordean izandako eztabaidak, iritzien trukaketa eta erabilitako materialak kontuan hartu gabe askoz urriagoa izango zatekeela. Doazkiela, beraz, bertan lankide izan ditudan guztiei nire eskerrik beroenak.
- Atala:
- Egilea:
- Unibaso, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 55
Autoikaskuntza-zerbitzua euskara ikas-irakasteko (eta II)
- Didakteka
- Sortua: 13 May 2004
- Bisitak: 920
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Artikuluaren lehenengo partean (Hizpide, 55: 88-104), Autoikaskuntzaren oinarri teorikoak jorratu zituen egileak. Ikusi genituen, era berean, “Esparruak mugatzen” izenburupean: helburu orokorrak, ezaugarriak, norentzakoa, erabilera-motak, giza baliabideak eta azpiegitura. Eta badago sail horretan oso aintzat hartzea merezi duen azken atal bat ere: materialak. Beraz, geure arreta horrexeri eskainiko diogu eta baita osagai guztien arteko eraketari ere. Azkenik, artikulugileak hainbat fitxa-eredu ere eskainiko ditu osagarri.
- Atala:
- Egilea:
- Unibaso, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Didaktika
- Kudeaketa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 56
Ebaluazioa eta helduen euskalduntzea
- Didakteka
- Sortua: 28 August 1989
- Bisitak: 608
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ebaluazioak ikas-irakas prozesuan izan duen, oraintxe bertan duen eta aurrera begira izan dezakeen eraginaz jardutean, ezin da ahantzi ez garela helduen euskara-irakaskuntzan dihardugunok soilik gai horretaz kezkatuta bizi garenak
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Elortza, Xabier
- Unibaso, Iñaki
- Elustondo, Iñaki
- Goikoetxea, Josu
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 20
Gure mundutxoa 9
- Didakteka
- Sortua: 15 December 1985
- Bisitak: 1043
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
EGArako langaiak. lrakaslearen liburuak
Euskalduntzearen lehen lau urratsetarako sei langai berri kalean
Bizkaiko Euskaltegi libreentzat euskalduntze ikastaroa Bilbon
EGA ikastaroa
lrakasle berrien prestaketarako ikastaroa
lrakurmenari eta mintzamenari buruzko ikastaroak
V Jornadas de didáctica per a professors de catalá pera adults
SEAL-n Batzarrea
Bideoa eta mikroprozesadorea
Multimediazko sistemak eta hizkuntza bat berau agiten den herrialdean ikasten arl den helduaren integrazio soziokulturala
- Atala:
- Egilea:
- Irizar, Imanol
- Perales, Josu
- Bergara, Joanba
- Esnal, Pello
- Elosegi, Lourdes
- Unibaso, Iñaki
- Larrañaga, Gurutz
- Argiñarena, Jesus
- Arrieta, Itziar
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
Sarrera-froga
- Didakteka
- Sortua: 15 December 1985
- Bisitak: 1019
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ikastaro berri bati hasiera ematen diogunean eta, batez ere, ikasle berriak datozkigunean, ahalik eta talde homogeneoenak lortu behar izaten ditugu, ikastaroari errendimendurik handiena eta aberatsena ateratzeko. Askotan, presaka gabiltzalako edota errazagoa delako, puntu honek eskatzen digun ahalegina eskaintzen ez badiogu ere, Sarrera-Froga guztiz premiazkoa dugu, gorago aipatutakoa lortzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Unibaso, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Curriculuma
- Ebaluazioa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 9
Ebaluazioa eta ikasprozesua
- Didakteka
- Sortua: 15 December 1985
- Bisitak: 939
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ikasleak hasieratik jakin behar ditu zeintzuk diren lortu nahi ditugun helburuak, hau da, zer jakin beharko duen edota zertarako izan beharko duen gauza prozesu didaktikoa amaitzen denerako. Honetarako komeniko litzateke ikasleari berari ikustaraztea egiten dituen ariketa guztien bidez badoala aurrez ezarritako helburuetarantz.
- Atala:
- Egilea:
- Unibaso, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 9
Atzeratuta gelditzen diren ikasleekin zer egin
- Didakteka
- Sortua: 21 April 1984
- Bisitak: 1005
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
ZUTABE aldizkariaren azken alean gai honi buruzko Karlos Salinasen iritzia irakurri ahal izan badugu ere, oraindik sakonki aztertzeke dagoen arloa dugu hau, berak dioskun bezala. Euskaltegi guztietan agertzen zaigun arazoa izan arren, gutxitan plazaratu da eta bakoitza ahal izan duen eran saiatu da problemari heltzen eta bera gainditzen. Hemen duzu Bilboko HABE Euskaltegian 1983.eko irailean hasitako ikastaroan eman diogun irtenbidea.
- Atala:
- Egilea:
- Unibaso, Iñaki
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 4