Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Nortasun digitalaren kudeaketa lanbide-sareetan
- Didakteka
- Sortua: 19 July 2014
- Bisitak: 1757
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Web sozialaren testuinguruan, erabiltzaileak parte hartzen, adierazten eta komunikatzen dira, eta kontsumitzaile pasiboak izatetik edukien ekoizle eta hedatzaile izatera igarotzen dira.
Interneten gertatzen denaren eragile bihurtu eta bertan agertzeko aukera izateak ezaugarri jakin batzuez bereizten gaitu, eta ezaugarri horiek definitzen dute gure nortasun digitala, zeina Sarean partekatzen, adierazten eta egiten dugun guztia den, beste batzuek gutaz partekatzen edo adierazten duenarekin batera.
Gure ingurunea gero eta digitalagoa da, edozer gairi buruzko datu eta iritziak sortzen ditu egunero, baita guri buruzkoak ere askotan. Jadanik, kontua ez da gehiago ala gutxiago erabiltzen ote dugun sarea, edo abian ote ditugun gure profilak sare sozialetan.
Nahi ala nahi ez, eta salbuespen bakan batzuk izan ezik, denok gaude era batera edo bestera sarean eta sareetan. Denok dugu, batzuetan oharkabean, hatz-markaren bat. Funtsean, denok dugu nortasun digitala.
Lantegi honetan, ikasleak eta hizkuntzak eragile sozial moduan nola agertzen diren Sarean landuko dugu (EEMen azaldutako deskribapenaren arabera), eta, batez ere, sare profesionaletan egin beharreko kudeaketaz jardungo dugu.
Las competencias digitales del alumnado
- Didakteka
- Sortua: 19 July 2014
- Bisitak: 1708
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
¿Debemos los profesores de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras (LE) integrar la Competencia Digital (CD) en nuestras clases? Si es así, ¿cómo? ¿Estamos preparados para hacerlo? ¿En qué se relaciona la Competencia Digital con la Competencia Comunicativa?
Proponemos introducir la Competencia Digital en educación, especialmente cuando hablamos de enseñanza/aprendizaje de lenguas, desde una perspectiva amplia y que abarque cuestiones tecnológicas, pero también lingüísticas, sociopragmáticas e incluso cívicas, como la responsabilidad de comunicar, las cuestiones culturales, sociales y de credibilidad: qué supone comunicar en un ámbito y no en otro o a quién dices qué y en qué contexto. Debemos trabajar en entornos digitales en el aula de lenguas, conocer de qué manera se puede participar en esos espacios para desarrollar la Competencia Comunicativa.
En este módulo trataremos sobre la competencia digital del alumnado de lenguas y de la responsabilidad docente en su adquisición. Nos plantearemos por lo tanto cuestiones como las siguientes: ¿Debemos los profesores de Lenguas integrar la competencia digital (CD) en nuestras clases? Si es así, ¿cómo? ¿Estamos preparados para hacerlo? ¿En qué se relaciona la Competencia Digital con la Competencia Comunicativa?
1196 - Evaluar para aprender. La innovación pendiente
- Prestakuntza-jarduerak
- Sortua: 28 April 2021
- Bisitak: 1659
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Ebaluazioa funtsezkoa da ikaskuntza-prozesuan. Zer dakigun eta hobetzeko zer behar dugun erakusteko balio digu. Eta prozesu horretan garrantzizkoa da ikasleari ikasteko aukerak eskaintzea, lorpenetan eta zailtasunetan laguntzeko eta, bereziki, horiek gainditzen laguntzeko. Zer eginkizun du ebaluazioak gure hizkuntza-eskoletan? Gure ikasteko eta irakasteko modua kontuan izanda koherentziaz ebaluatzen al dugu?
Ikastaro honetan, ebaluatzeko modu berriak ikasiko ditugu, hizkuntzak ikasteko gure erarekin bat datozenak. Irauli egingo dugu ebaluazioa, egiazki ikas-tresna izan dadin; betiere, arrisku txikiko egoera komunikatiboak sustatuz, non huts egin dezakegun, baina baita akatsari garrantzia kendu eta geure burua hobetu ere. Horregatik, ikaskuntza bideratzeko gure modua eraldatzeko unean, honako galdera hauetatik abiatuko gara: zer? zergatik? noiz? eta nola ebaluatu?
***
La evaluación es clave en el proceso de aprendizaje. Nos sirve de medida para mostrar qué sabemos y qué necesitamos para mejorar. Y en este proceso es esencial ofrecer oportunidades al alumno para aprender, acompañar en los logros y en las dificultades y, especialmente, ayudar a superarlas. ¿Qué papel tiene la evaluación en nuestras clases de idiomas? ¿Evaluamos de una manera coherente con la manera en la que aprendemos y enseñamos? En este curso aprenderemos nuevas maneras de evaluar coherentes con nuestra forma de aprender idiomas. Daremos la vuelta a la evaluación para que realmente sea un instrumento para aprender fomentando situaciones comunicativas de bajo riesgo en las que podamos fracasar pero también para relativizar el error y reponernos. Para ello, partiremos de las preguntas ¿qué? ¿por qué? ¿cuándo? y ¿cómo evaluar? que nos ayudarán a la hora de transformar nuestra manera de guiar el aprendizaje.
- Atala:
- Egilea:
- Torres Ríos, Lola
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
- Jarduera motak:
- Online
- Jardueraren egoera:
- Bukatuta
- Ikastaroaren antolatzailea:
- HABE
1197 - Competencia digital docente. Enseñar a aprender en entornos online
- Prestakuntza-jarduerak
- Sortua: 28 April 2021
- Bisitak: 1655
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Online irakaskuntzaren erronka nagusietako bat da ikaskuntzan parte hartzen duten irakasleen eta ikasleen presentzia sozial, kognitibo eta didaktikoa sustatzea eta azaleratzea. Laguntza hori ezinbestekoa da ikas-prozesuan, bai ikaskuntzaren alderdi gizatiarra eta pertsonala sustatzeko, bai hizkuntza bat ikastean ikasle batek bere jardunari edo garapenari dagokionez senti dezakeen ziurgabetasun-maila murrizteko. Ikastaro honetan, online inguruneetan hizkuntzak ikasten eta irakasten ikasiko dugu: zein baliabide eta tresna digital erabili helburu bakoitzerako, zein metodo erabili eta zein dinamika proposatu ikaskuntza aktibo eta esanguratsua sustatzeko. Ikuspegi eta proiektu berritzaile desberdinak aztertuko ditugu, hala nola ikasgela iraulia edo flipped classroom, ikaskuntza mugikorra, gamifikazioa, pentsamendu bisuala, storytelling eta ikaskuntza kooperatiboa edo lankidetzazkoa. Modu praktikoan ikasiko dugu hizkuntza-ikasgelan IKTak erabiltzeko zenbait era, elkarlana nola bideratu, hausnarketa nola egin, baita jarrera kritikoa nola sustatu ere.
***
Uno de los principales retos de la enseñanza online es fomentar y hacer visible la presencia social, cognitiva y didáctica de los agentes implicados en el aprendizaje: los profesores y los aprendientes. Este acompañamiento es esencial en el proceso de aprendizaje, tanto para favorecer el lado humano y personal del aprendizaje como para reducir el nivel de incertidumbre que puede sentir un estudiante respecto a su actuación o progreso en el aprendizaje de la lengua. En este curso aprenderemos a aprender y enseñar lenguas en entornos online: qué recursos y herramientas digitales utilizar para cada objetivo, qué métodos seguir y qué dinámicas proponer para fomentar un aprendizaje activo y significativo. Analizaremos diferentes enfoques y proyectos innovadores, como la clase invertida o flipped classroom, el aprendizaje móvil, la gamificación, el pensamiento visual, el storytelling y el aprendizaje colaborativo. Aprenderemos, de manera práctica, diversas maneras de trabajar las TIC, la colaboración, la reflexión y la actitud crítica en el aula de idiomas.
- Atala:
- Egilea:
- Torres Ríos, Lola
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Jarduera motak:
- Online
- Jardueraren egoera:
- Bukatuta
- Ikastaroaren antolatzailea:
- HABE
Hezkuntza-berrikuntza hizkuntza-ikasgelan. Bide posibleak
- Argitalpenak
- Sortua: 3 September 2020
- Bisitak: 1427
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honetan, hizkuntzak irakasteko eta ikasketa-prozesuei heltzeko ibilbide-mapa bat aurkeztuko da, ikasleen arteko komunikazioa zein elkarlaneko ikaskuntza aktiboa sustatzen duten hezkuntza-esperientzia berritzaileetatik abiaturik. Hori horrela, "berrikuntza" kontzeptua aztertuko da hasteko eta behin, hezkuntza-eremuan dituen inplikazioak kontuan hartuz. Ondoren, ikasgelako esperientzia berritzaileen diseinuan inplikatutako trebetasunak eta jarrerak nabarmenduko dira. Halaber, ikaskuntza esanguratsurako gako batzuk iradokiko dira, baita hizkuntzak irakasteko eta ikasteko hainbat jardunbide egoki ere. Testua amaitzeko, praktika bat ebaluatzeko moduari buruzko gogoeta egingo da, benetan berritzailea ote den egiaztatzeko.
- Atala:
- Egilea:
- Torres Ríos, Lola
- Ruiz Torres, Vanessa
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- e-Hizpide zenbakia:
- 96
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Ikaskuntzaz ohartzea atzerriko hizkuntzen eskolan (I)
- Argitalpenak
- Sortua: 12 December 2017
- Bisitak: 1354
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Artikulu honek bi zati ditu. Aurreneko zatian ibilbide teoriko bat egiten da, hausnarketak, ohartzeak eta metakognizioak atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan daukaten zeresanaren inguruan eta, horrez gain, sakonago aztertzen da ezaugarri horiek eskolan nola sartzen diren eta nolako garrantzia duten estrategia horiek irakasteak eta irakaslearen rolak. Bigarren zatia e-HIZPIDE aldizkariaren hurrengo zenbakian argitaratuko da eta, bertan, ikaskuntzaz nola ohartu lantzeko hainbat proposamen praktiko egiten dira. Hain zuzen ere, honela landuko da ohartze hori: eskolan hausnarketa eginez, norberaren ikas-alorrak erabiliz eta komunikazioa zein hizkuntza bat ikasteak duen esanahiari buruzko eztabaida bultzatzen duten ikus-entzunezko materialak baliatuz.
- Atala:
- Egilea:
- Torres Ríos, Lola
- Dokumentu-mota:
- Artikulua
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Psikologia
- e-Hizpide zenbakia:
- 91
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Aprender a aprender: el aprendizaje autónomo y colaborativo
- Didakteka
- Sortua: 19 July 2014
- Bisitak: 1312
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Uno de los principales objetivos de la Educación es desarrollar un aprendizaje autónomo y estrategias de aprendizaje que permitan a nuestros estudiantes aprender mejor a lo largo de toda la vida: estrategias metacognitivas, de reflexión, de planificación y de gestión de su proceso de aprendizaje.
Para desarrollar este aprendizaje autónomo en el estudiante, este ha de tener un papel activo en su aprendizaje. Para ello, se le ha tratado de dar responsabilidad en diferentes partes de su proceso de aprendizaje: en los objetivos y planificación; en los contenidos y en el proceso; y en la evaluación.
En la presente sesión mostramos una serie de experiencias de aprendizaje colaborativo, autónomo y centrado en aprender a aprender utilizando entornos digitales: Facebook, Documentos colaborativos en Google Drive, blogs, Twitter e Instagram.
El portafolio electrónico de lenguas (ePortfolio)
- Didakteka
- Sortua: 19 July 2014
- Bisitak: 1178
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Los portafolios son herramientas de muestra que nacen dentro del ámbito profesional. En el marco del aprendizaje de lenguas, son cada vez más utilizados como herramientas de apoyo a los procesos de enseñanza-aprendizaje.
En este módulo trataremos las nociones de portafolio y portafolio electrónico; y haremos una presentación y análisis de su uso en el aprendizaje de lenguas.