Irakasbil
Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
H76 - Hizkuntza-didaktikaren erronka berriak
- Bideoteka
- Sortua: 12 December 2023
- Bisitak: 225
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Matilde Sainzek hitzaldi bat eman zuen 2001ean HABEk UEUrekin batera antolatutako Helduen euskalduntzearen IV.jardunaldien barruan, "Hizkuntza-didaktikaren erronka berriak" izenburupean.
Jardunaldien izenburu nagusia da "Metodologia euskara 2H gisa irakatsi eta ikasteko prozesuetan". Gai teorikoak nahiz praktikoak jorratu ziren bertan.
- Atala:
- Egilea:
- Sainz, Matilde
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Area of knowledge:
- Didaktika
- IFB zenbakia:
- 23
- Bideoteka:
- IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
Eleaniztunaren konpetentziaren arkitektura eta konplexutasuna
- Didakteka
- Sortua: 18 May 2004
- Bisitak: 888
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Lan honetan aurkezten ditugun ebaluazioari buruzko gogoeta eta proposamenak, Hezkuntzako OCDn idatzita dagoenarekin lotu nahi izan ditugu. Hau da, lan honetara hurbiltzen den irakasleari ezagunak egingo zaizkio, aurki, hemen aipatuko ditugun hainbat alderdi. Izan ere, EAEko Oinarrizko Curriculum Diseinuan, ikasleek hizkuntza ezberdinetan (lehendabizikoan, bigarrenean, atzerriko hizkuntzan) garatu behar dituzten gaitasunen deskribapena aurkituko du irakasleak; ez, ordea, hiru hizkuntzen artean gerta daitezkeen harremanak ezta, horiek gerta daitezen, nola landu eta nola ebalua daitezkeen ere. Hori dela eta, hobekuntzak egin beharra ikusten diogu gaur egun dugun OCDri. Hemen esango ditugunak batez ere hezkuntza-sistemari begira idatzita daude. Hala ere, badute interesa hizkuntza irakaskuntzan diharduen edonorentzat ere.
- Atala:
- Egilea:
- Sagasta, Pili
- Sainz, Matilde
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 55
Azalpenezko testuaren kohesioa: testuinguratze kontzeptuala eta didaktikarako zenbait zertzelada
- Didakteka
- Sortua: 12 August 2002
- Bisitak: 978
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Hizkuntzaren didaktikan ikasleek testuak idaztean egiten dituzten saioetatik (egokiak, ez hain egokiak edo erabat desegokiak direla ere) abiatu behar du irakasleak aprendizaian harago joateko. Horretarako, ezinbestekoa da irakatsi nahi den objektua ezagutzea: izaera, funtzioak, funtzionamendua testu-mota ezberdinetan... Horiez gain, oso lagungarri zaio irakasleari ezagutzea objektu horrekin ikasleek ohi dituzten arazorik nagusienak. Artikulu honetan, euskarazko azalpenezko testuaren kohesioaz arituko gara, jakinik, ezaugarri testual horrek berebiziko garrantzia duela testua ulertzekoan eta ekoiztekoan.
Honako ataletan banatu da: testuinguratzea, kohesioaren definizioa eta funtzioak, testuen azterketarako metodologia (corpusa eta anafora-
-motak), kohesioa testu-mota ezberdinetan, kohesioa euskarazko azalpenezko testuetan, eta, didaktikari begira zenbait zertzelada.
- Atala:
- Egilea:
- Sainz, Matilde
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 50
- Hizkuntza-arloa:
- Testugintza
Esaizu
- Didakteka
- Sortua: 6 August 1996
- Bisitak: 764
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Testuliburu hauek, Hezkuntz Erreformaren arabera, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzarako euskara arloko testuliburuak dira, 14-16 urte bitarteko gaztetxoentzat, alegia. "Esaizu"ren berezko hartzaileak ama-hizkuntza euskara izan ez duten neska-mutilak dira. Halere, egileen ustetan, material honek ia bere osotasunean ongi erantzungo lieke euskara ama-hizkuntza duten gazteen beharrei ere.
- Atala:
- Egilea:
- Sainz, Matilde
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Irakasten-arloak:
- Esperientziak
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 36