Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
A1 eta A2 mailetako laginen azterketa
- Didakteka
- Sortua: 26 May 2017
- Bisitak: 1578
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
HABEren zuzendari nagusiaren 2017ko urtarrilaren 9ko Ebazpenaren arabera, A1 eta A2 gaitasun-mailei dagozkien ziurtagiriak lortzeko hiru garai zituen ezarrita 2016 urterako jarraibideak. Lehena amaituta, euskaltegi –lagin batetik jasotako ebaluazio-jardueren azterketa duzu eskegita duzun txostenean.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Zubia, Ane
- Errazu, Miren
- Zubimendi, Naiara
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
Ikasprozesuaren azterketa (2000-2001/2006-2007)
- Didakteka
- Sortua: 6 May 2008
- Bisitak: 1281
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Azterlan honek 2000-2001 ikasturtetik 2006-2007 ikasturtera bitartean EAEn HABEren babespean euskara irakasten eta ikasten aritu diren helduen profila eta horiek egindako lana aztertzea du helburu.
- Atalak:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Elortza, Xabier
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Zutabe/Hizpide/e-Hizpide monografikoa
- Area of knowledge:
- Kudeaketa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 68
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Gai monografikoa
C-testei gertuagotik begiratuz
- Didakteka
- Sortua: 11 May 2007
- Bisitak: 912
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Gero eta gehiago erabiltzen ari dira hizkuntzen ebaluazioaren alorrean C-test izeneko probak. C-testa Cloze-testaren aldaera bat da. Izan ere, proba-mota horri emandako izena bera Cloze-testaren zordun da. Cloze-testean ez bezala, C-testean aukeratutako hitzak –biz bat– testutik kendu beharrean, bertan uzten dira, baina, eskuin aldeko erdia ezabatuta. Proba-mota horren inguruan egindako azterlanetan bistaratzen denez, baditu hainbat abantaila usadiozko Cloze-testekin alderatuta.
Cloze-testei batzuek egindako maiseoen artean baliotasun eskasa da aipatuena. Cloze-testek testu bakarra dute oinarri. Eta desabantaila izaten da hori ikasle batzuek asko jakin dezaketelako gaiaz eta beste batzuek, berriz, ez hainbeste. C-testaren bidez, irakurmenetik harago, hizkuntza trebetasun orokorra neurtzen da. Bat datoz horretan gaia jorratu duten aditu gehienak. Eta azterlanen emaitzen arabera, Cloze-testa baino baliotasun handiagokoa da. Fidagarritasunari dagokionez ere oso koefiziente altuak eskaintzen dira.
Artikuluan esaten dugu Euskararen irakaskuntzan ere mereziko lukeela erabiltzea C-testa baldin-eta, sakonetik aztertutakoan, ikusiko balitz egokia dela. Erabilera-eremu bat aipatzen dugu bereziki: mailaketa. Horrek ez du bazter uzten, noski, probak beste era batzuetara erabil daitezkeela. Baina, dituen ezaugarriengatik (aplikazio eta zuzenketa erraza, besteak beste) mailaketa da, ezbairik gabe, adituek aitortzen dioten erabilera-modu egokienetako bat.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Ebaluazioa
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 66
Hizkuntzak ikasteko pilula, gero eta gertuago
- Didakteka
- Sortua: 7 July 2017
- Bisitak: 854
- Iruzkinak: 1
- Gogokoak: 0
Egindako ikerketa batzuen arabera, osagai kimiko (edo pilula) baten bidez, hizkuntzak eta musika era arrakastatsuagoan ikasi ahal izango dira.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Dokumentu-mota:
- Albistea
- Area of knowledge:
- Psikologia
Nola ebaluatu mintzamena?
- Didakteka
- Sortua: 16 August 1984
- Bisitak: 845
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Bi joera nagusi aurki ditzakegu bigarren hizkuntzen irakaskuntzaren arloan ebaluazioaz mintzatzerakoan: bata froga objektiboen aldekoa; bestea, berriz, subjektiboena. Froga objektiboen osagai isolatuez osaturiko frogak dira, eta froga subjektiboak, berriz, integratiboak.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Ebaluazioa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 5
C-testa mailaketa-proba gisa aztertuz
- Didakteka
- Sortua: 6 May 2009
- Bisitak: 821
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Jorratuak ditugu Cloze-testaren eta C-testaren gaineko hainbat alderdi aldizkari honetan bertan (Perales, 2006, 2007). Oraingo lan hau, berriz, paratu dugu “C-testei gertuagotik begiratuz” izenburu duenaren segida gisa.
Artikulu hartan aztertutako alderdi teorikoak abiapuntu harturik, C-testak gure ingurunean zenbateraino den aplikagarri eta baliagarri begiratzen hasi nahi dugu. Lana bi zatitan dago banatua. Lehenengoan, aipatu artikuluan azaldutako hainbat kontzeptu teoriko ekarriko ditugu berriz gogora eta horiei erantsiko, gaurkotze aldera, beste bat zuk merezi dutelakoan.
Bigarren zatian, berriz, C-test bat prestatu, euskara-hiztunez osaturiko bi lagini eta euskara-ikasle helduez osaturiko hirugarren lagin bati ere erantzunarazita emaitzen azterketa azalduko dugu. Hirugarren laginean Donostiako hainbat euskaltegitako 83 euskara-ikaslek hartu dute parte. Zeregin horretan, Amarako AEK, Hitzez, Ilazki, Legazpi 6, Urumea eta Urrats euskaltegiak izan ditugu lankide.
Aurreko berrikusketa teorikoetan idatzi bezala, C-testari ikusten zaizkion egitekoetako bat da ikaslegaia ikas-prozesuaren zein urratsetan dagoen zehaztea. Hori horrela, probaren alderdi horri begiratuko diogu azterlan honetan.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Arauzo, Amaia
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Ebaluazioa
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 70
Gaitasun estrategikoa: gaia zertan den
- Didakteka
- Sortua: 3 January 2010
- Bisitak: 812
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Hainbat hiztunek era eraginkorrean komunika dezakete hizkuntz baliabide gutxiren jabe izanik. Nola moldatzen dira, ordea, ehun, berrehun hitzi horrenbesteko etekina ateratzen? Eskuak mugituz, imintzioak eta keinuak eginez, besteak beste. Orobat, isiluneak, errepikak, itzulinguruak ere baliatzen dituzte. “Erraldoi” hitza ezagutzen ez badute “oso handia” esango dute horren ordez. “Baratze emankorra” esaten ez badakite “lur ona” esango dute. Hiztun horiek badira hizkuntza erabiltzeko gaitasun estrategikoaren jabe. Gaitasun estrategikoa gaitasun komunikatiboaren baitan bereizten den osagaietako bat da. Eta komunikazioan duen garrantzia aho batez aitortzen zaio hizkuntz irakaskuntzaren alorrean.
Artikulu honetan, gaiari begiratuko diogu nondik norako nagusiak jorratuz, eta, definizioak eta estrategia-sailkapenak eskainiz. Ebaluazioa ere hartuko dugu aintzat. Era berean, gaitasun hori irakatsi ote daitekeen izango dugu aztergai. Horrekin guztiarekin batera, euskarari dagokionez, ikerketa-ahalegin xume baten zertzeladak ere eskainiko ditugu.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Edukiak:
- Gaitasun estrategikoa
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 73
«Bai horixe»ren programazioa
- Didakteka
- Sortua: 14 August 1986
- Bisitak: 812
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
«Bai horixe»ri buruzko idazlana irakurri duenak badaki lau direla ikastaro honen ehuna bilbatzeko erabili ditugun hariak: mintzagaiak, edukiak, esamoldeak eta azkenik, hiztegia; eta bilbe horren gainean moldatu ditugula saioaren diseinu eta gidoiak.
- Atala:
- Egilea:
- Perales, Josu
- Egiguren, Rafa
- Zabala, Xabin
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Areas of knowledge:
- Teknologia
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 11