Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
Diskurtso-praktika kokatuak: benetako komunikazio-praktikak
- Argitalpenak
- Sortua: 30 April 2020
- Bisitak: 975
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Lengoaiaren, komunikazio linguistikoaren eta ikaskuntzaren zientziek ekarpen berriak egin dituzte, eta hizkuntzen irakaskuntza antolatzeko moduan ere izan dute eragina. Ondorioz, ikasgelan, testua da oinarrizko eta laneko unitate linguistikoa; horixe da antolamendu berri horren ardatz nagusietako bat.
- Atala:
- Egilea:
- Martin Peris, Ernesto
- Dokumentu-mota:
- e-Hizpide artikulua
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- e-Hizpide zenbakia:
- 95
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Beste iturrietatik
Zer esan nahi dugu eskolan hizkuntza erabiltzea esaten dugunean?
- Didakteka
- Sortua: 17 February 2020
- Bisitak: 838
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
“¿A qué nos referimos cuando hablamos de ‘usar la lengua para aprenderla’?” hitzaldia eman zuen 2010ean Ernesto Martín Perisek. Horretan oinarritua, Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature aldizkarian argitaratu zuten artikulu bat urte berean. 2011n, berriz, HIZPIDE aldizkarian ere plazaratu zen bertsio bat "Ikasleak hizkuntzaren erabiltzaile gisa: ikasgelako praktikak hizkuntzen irakaskuntzan" izenburuaz.
- Atala:
- Egilea:
- Martin Peris, Ernesto
- Dokumentu-mota:
- Post
- Area of knowledge:
- Didaktika
Ikaslea hizkuntzaren erabiltzaile gisa: ikasgelako praktikak hizkuntzen irakaskuntzan
- Argitalpenak
- Sortua: 10 June 2011
- Bisitak: 828
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Aspaldian da aldarrikatua gizakiaren izaera sozialak ikasteko prozesu orotan duen eragina. Gizakiok gaur egun dakiguna, munduaz dugun ikuskera, giza harremanei zor zaie hein handi batean. Jaio eta hil arteko ibilbidea ahaide, adiskide eta lagunen konpainian egiten da nagusiki.
H1 ere horrela ikasi genuen gurasoen lagunt zaz. Gure izaera sozialari esker izan dezakegu inoiz bizi izan ez ditugun esperient zien berri. Eta guk ere jakinaraz diezaiokegu lagun hurkoari berak inoiz bizi izan ez duenaren edo oraindik ez dakienaren berri. Izaera sozial hori, norberaren irit ziak, ezagut zak, pent samendua… besteri jakinarazteko ahalmen hori da, ezbairik gabe, giza zibilizazioen aurrerapenaren euskarririk behinena. Komunikazio-prozesu horretan funtsezko tresna da hizkuntza.
Artikuluaren egileak bi alderdiei begirat zen die: hizkuntzari bere soilean, eta, gizakion arteko harreman sozialei, elkarreraginari, alegia. Bi ardatz horiek H2 ikastearekin duten loturaz gogoeta xehea egiten du. Merezi duen artikulua da, enurarik gabe.
- Atala:
- Egilea:
- Martin Peris, Ernesto
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 76
- Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
- Bestelako lankidetzak
Prácticas discursivas situadas: prácticas comunicativas genuinas
- Didakteka
- Sortua: 8 October 2019
- Bisitak: 647
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Artikulu honetan, testuaren funtzioaz dihardu Ernesto MARTINek bi ikuspegi ezberdinetatik: oinarrizko unitate linguistiko gisa, batetik, eta, ikaslearen zein irakaslearen aldetik, lanerako oinarri gisa, bestetik.
- Atala:
- Egilea:
- Martin Peris, Ernesto
- Dokumentu-mota:
- Artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
Benetako dokumentuak gelako ikaskuntza komunikatiboan
- Didakteka
- Sortua: 17 April 1998
- Bisitak: 592
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Ikasgelaz kanpo ekoizten diren benetako dokumentuak1 oso langai egokia eskaintzen dute hizkuntzen ikaskuntzan, eta irakasleek erabili izan dituzte eta erabiltzen dituzte. Jatorrian gizaki edo gizataldeen arteko komunikazioa errazteko helburua zuten dokumentu horiek; horien sorreran eta lanketan, beraz, ez da izan irizpide didaktikorik. Asko dira horrelako dokumentuen abantailak hizkuntzen irakaskuntzan, baina ez dugu berriro ere horretan jardungo artikulu honetan. Beste bat da gure xedea:
material horiek didaktikan erabili nahi izatera, bi galdera dira oinarrizkoak: zein dokumentu erabiliko dugu?, eta zer egingo dugu dokumentu horiekin? Bi galdera horiei erantzutea da artikuluaren lehenengo bi zatien helburua; hirugarrenean, egunkarietatik ateratako hiru testurekin egindako lanaren ereduak aurkeztuko dira.
- Atala:
- Egilea:
- Martin Peris, Ernesto
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 41