Skip to main content
Irakasbil
Euskadi.eus - Eusko Jaurlaritzaren informazioa, tramiteak eta zerbitzuak
-
  • HABE
  • IKASBIL
  • IKASTEN
  • LIBURUTEGIA
  • en
  • es
  • eu
  • fr
Ikasten
  • Home
  • Didakteka
    Aniztasuna Berdintasuna Curriculuma Didaktika Ebaluazioa Hizkuntzaz Irakasten Teknologia
  • Argitalpenak
    e-Hizpide aldizkariak e-Hizpide artikuluak Hizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluak Monografiak eta ikerketak Itzulpen Saila HABE_Curriculumak Bestelakoak
  • Bideoteka
    Nabarmenduak Bi hitzetan Prestakuntza-jardueretako bideoak Ikasturtearen hasiera-ekitaldiak IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila Bestelako bideoak
  • Prestakuntza-jarduerak
    Araudia eta HABEren Prestakuntza Planak/txostenak HABEk antolatutako prestakuntza-jarduerak Beste erakunde batek antolatutako jarduerak
  • Albisteak
  • Foroak
    Irakasbil-foroa Curriculum-foroa Didaktika-foroa Ebaluazio-foroa eHizpide-foroa Hizkuntza-foroa Prestakuntza-foroa Teknologia-foroa Aniztasunari buruzko foroa Berdintasunari buruzko foroa Ikasbil-foroa Boga-foroa Ingura-foroa Moodle-kudeatzaileen foroa Jardun bikoa foroa*
  • e-Berrikaria
  • Nire ikastaroak
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Euskara ‎(eu)‎ Français ‎(fr)‎
You are currently using guest access
Log in
Home Didakteka Collapse Expand
Aniztasuna Berdintasuna Curriculuma Didaktika Ebaluazioa Hizkuntzaz Irakasten Teknologia
Argitalpenak Collapse Expand
e-Hizpide aldizkariak e-Hizpide artikuluak Hizpide / Zutabe aldizkariak Hizpide / Zutabe artikuluak Monografiak eta ikerketak Itzulpen Saila HABE_Curriculumak Bestelakoak
Bideoteka Collapse Expand
Nabarmenduak Bi hitzetan Prestakuntza-jardueretako bideoak Ikasturtearen hasiera-ekitaldiak IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila Bestelako bideoak
Prestakuntza-jarduerak Collapse Expand
Araudia eta HABEren Prestakuntza Planak/txostenak HABEk antolatutako prestakuntza-jarduerak Beste erakunde batek antolatutako jarduerak
Albisteak Foroak Collapse Expand
Irakasbil-foroa Curriculum-foroa Didaktika-foroa Ebaluazio-foroa eHizpide-foroa Hizkuntza-foroa Prestakuntza-foroa Teknologia-foroa Aniztasunari buruzko foroa Berdintasunari buruzko foroa Ikasbil-foroa Boga-foroa Ingura-foroa Moodle-kudeatzaileen foroa Jardun bikoa foroa*
e-Berrikaria Nire ikastaroak
  1. Irakasbil_webgunea
  2. Irakasbil
  3. Bilatzailea

Irakasbil

Bilatzailea

Twitter Facebook RSS Gogokoa

Bilatzailea

Argitaratua: Tuesday, 9 September 2014, 10:57 AM
  • Atala:
    • Bilatzailea
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Iragazkiak
Iragazkiak

Iragazkiak

Gako-hitzak

Gako-hitzak

Area of knowledge

Area of knowledge

Level

Level

From

From  
 
 
 

To

To  
 
 
 

Trebetasunak

Trebetasunak

Dokumentu-mota

Dokumentu-mota

Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe

Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe
Agerraldi kopurua 10
DVD 34(4)

H137 - Gramatika lantzen helduentzako euskararen irakaskuntzan: lau estrategia didaktikoak – La enseñanza de la gramática en la enseñanza del euskara a adultos: cuatro estrategias didácticas

  • Bideoteka
  • Sortua: 20 December 2023
  • Bisitak: 436
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Joseba Ezeiza Ramosek hitzaldi bat eman zuen 2004an HABEk EHUrekin batera antolatutako Ikastaroen barruan, "Gramatika lantzen helduentzako euskararen irakaskuntzan: lau estrategia didaktikoak" izenburupean.

"Gramatica y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagogicas" ikastaroa eratu zuten EHUk eta HABEk, Donostiako XXIII. Udako Ikastaroen barruan, 2004ko ekainaren 21etik 23ra bitartean.

Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai.

  • Atala:
    • Bideoteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gaitasun linguistikoa
    • Gramatika
  • IFB zenbakia:
    • 34(4)
  • Bideoteka:
    • IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
DVD 33(7)

H129 - Euskararen irakaskuntza helduentzat – Testua ikasgelan: zenbait inplikazio metodologiko / La enseñanza del euskara a adultos – El texto en el aula: algunas implicaciones metodológicas

  • Bideoteka
  • Sortua: 19 December 2023
  • Bisitak: 406
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Joseba Ezeizak (Euskaraz) hitzaldi bat eman zuten 2003an HABEk EHUrekin batera antolatutako "Enfoque discursivo y aprendizaje de segundas lenguas: nuevas perspectivas" Udako Ikastaroen barruan, "Euskararen irakaskuntza helduentzat – Testua ikasgelan: zenbait inplikazio metodologiko / La enseñanza del euskara a adultos – El texto en el aula: algunas implicaciones metodológicas" izenburupean.

Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai.

  • Atala:
    • Bideoteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Irakasten-arloak:
    • Metodoa
  • Edukiak:
    • Testua
    • L2
  • IFB zenbakia:
    • 33(6)
  • Bideoteka:
    • IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
dvd 18(III)

H57 - EGAdun profesionalentzako programak eratzeko eredu bat: Nire bulegoan proiektua

  • Bideoteka
  • Sortua: 1 December 2023
  • Bisitak: 243
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Joseba Ezeizak hitzaldi bat eman zuen 2000n HABEk EHUrekin batera antolatutako Udako Ikastaroen barruan, "EGAdun profesionalentzako programak eratzeko eredu bat: Nire bulegoan proiektua" izenburupean.

Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai.

  • Atala:
    • Bideoteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • IFB zenbakia:
    • 18 (III)
  • Bideoteka:
    • IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
Joseba Ezeiza

H33 - Testuak, tipologiak eta ikasgelako lanaren programazioa

  • Bideoteka
  • Sortua: 21 November 2023
  • Bisitak: 435
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Joseba Ezeizak hitzaldi bat eman zuen 2000n HABEk UEUrekin batera antolatutako helduen Euskalduntzearen III. Jardunaldietan, "Testuak, tipologiak eta ikasgelako lanaren programazioa" izenburupean.

Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai.

  • Atala:
    • Bideoteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gaitasun linguistikoa
  • IFB zenbakia:
    • 17(I)
  • Bideoteka:
    • IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
HIZPIDE 69

Espezialitate-hizkeren didaktika Europako unibertsitate-eremuan

  • Didakteka
  • Sortua: 6 December 2008
  • Bisitak: 957
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Duela bi urte inguru, “Espezialitate-hizkeren eta terminologiaren II. jardunaldietan” aurkeztu nuen jada gai honi buruzko komunikazio bat (Ik. Ezeiza, 2007-a). Harako hartan gainbegiratu bat eman nahi izan nion espezialitate-hizkeren didaktikak azken urteotan egindako ibilbideari.

Berrikuspen hartan saiatu nintzen azaltzen zein irizpide linguistiko, psikolinguistiko eta metodologikok ematen dioten funtsa azken urteotan espezialitate-hizkeren irakaskuntzan indarra hartuz joan den eredu didaktikoari. Ideia eta proposamen horiek oso lausoak ziruditen orain oso gutxira arte; alabaina, gorputz didaktiko sendoa josi dute Europako unibertsitate-eremuan. Hori dela eta, egokia iruditu zait gaiari berriro heldu eta beste astindu bat ematea artikulu honetan. Oraingoan, goi-mailako unibertsitateko ikasketen marko berriak ezartzen duen testuinguruan egingo dut espezialitate-hizkeren didaktikaren azterketa.

  • Atala:
    • Didakteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Hizpideko artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Hizpide / Zutabe zenbakia:
    • 69
  • Hizkuntza-arloa:
    • Dialektoak
Hizpide 65

Ikasle hasiberriei euskara irakasteko materialak (eta III): prozedura metodologikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 11 May 2007
  • Bisitak: 1057
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken 50 urteotan aldabide nabarmena izan da hizkuntzen irakaskuntzarako metodologiaren arloan. Arian-arian irakaskuntzarako teknika ugari sortu dira. Haatik, une honetan ez dugu datu nahikorik beroien eraginkortasuna zenbaterainokoa den erabakitzeko. Mugak muga, HEOKak hiru eskakizun ezartzen dizkio metodologiari: a) Adimen-eragiketa eraginkorrak bultzatu eta lagundu behar ditu; b) hizkuntzaren ezaugarri pragmatiko zein formalak jarri behar ditu jokoan; c) ikasleen satisfazio-maila eta ikasteko gogoa areagotu behar ditu.

Hainbat dira irizpide horietan oinarria duten prozedura metodologikoak. HEOKak horietako batzuk aipatzen ditu gai honi eskainitako atalean (HEOK, 1999: 86-88). Aldeak alde, denek dute alderdi komun bat: denek iradokitzen dute hiru etapako eredu orokor bat: a) egin aurrekoa (helburuez jabetzeko; aurrezagutzak aktibatzeko; planifikatzeko; etab.); b) egin bitartekoa (kontrol mekanismoak, lagungarriak…) eta c) egin ostekoa (feedbacka, ebaluazioa, errepikapena…).

Lan honetan aztertu nahi izan dugu nola jorratzen diren hasiberrientzako ikasmaterialetan aldagaiok: nola kudeatzen dituzten ikastearen alderdi psikologikoak, linguistikoak eta afektibo-bolitiboak, prozedura metodologiko orokorraren hiru etapetan. Horren bidez, ikusi ahal izan dugu nola irudikatzen duten material horiek ikas-prozesua eta zenbateraino hurbiltzen diren HEOKaren planteamenduetara.

  • Atala:
    • Didakteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Hizpideko artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Hizpide / Zutabe zenbakia:
    • 65
hizpide 62

Ikasle hasiberriei euskara irakasteko materialak (I): Hiru mugarri gaitasun komunikatiboa jomuga

  • Didakteka
  • Sortua: 12 May 2006
  • Bisitak: 1215
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Kurrikuluak (HEOK) –Hizkuntzen Irakaskuntzarako Europako Marko Bateratuak, bezalaxe– argi utzi nahi izan du ezin dela hizkuntzak irakasteko metodo bat eta bakarra gomendatu (HEOK, 1999: 83). Rod Ellis adituak ere ondorio bera atera du egin berri duen txosten tekniko batean (Ellis, 2005). Haatik, gaur egun, erro sendoak ditu ideia batek: hizkuntza, areago da komunikazioa, egiturazko sistema bat baino.

Aintzatespen honek eztabaida korapilatsuak barneratzen ditu; eta ez gara horiek askatzen hasiko hemen. Baina badu ondorio bat hizkuntzen irakaskuntzarako, curriculum modernoek bere egin dutena: ikuspegi estrukturaletik ikuspegi komunikatiborako urratsak eman beharra, sintesi berri eta dinamiko bat helburu (HEOK, 1999: 17). Ildo horretan, zera gomendatu zuen HEOK-ak: urrats batzuk eman beharra “ezagutzatik erabilerara”, “sistema linguistikotik sistema analitikora”, “produktutik prozesura”, “esalditik testura eta pragmatikara”, “zuzentasunetik egokitasunera” eta, azken batean, “gaitasun linguistikotik gaitasun komunikatibora”.

Ikerketa-lan honetan aztertu nahi izan dugu nola jaso diren ideia hauek euskara hasiberriei irakasteko materialetan. Horretarako, HEOKaren itzalean argitara eman diren hiru ikasmaterial aztertu ditugu: 48 jarduera hautatu ditugu liburuko; eta bakoitzari 8 aldagai aztertzen dituen protokolo bat aplikatu diogu.

Artikulu honetan ikerketa horren emaitza kuantitatibo eta kualitatibo nagusiak jaso dira. Datu horiek zera erakusten dute: aztertutako hiru ikasmaterialak puntu ezberdinetan kokatzen direla HEOK-ak gaitasun linguistikotik gaitasun komunikatibora definitu zuen lerroan. Beraz, hiru material hauek bide horretan nolabaiteko continuum bat eratzen duten arren, ezin esan daiteke erabat lortu dutenik HEOK-ak aldarrikatzen duen ikuspegi estrukturalaren eta ikuspegi komunikatiboaren arteko sintesi berri eta dinamikoa (HEOK, 1999: 17). Haatik, ezin uka daiteke bat egite hori ez dagoela urrun; hori pentsarazten digute, behintzat, bildutako datuek.

  • Atala:
    • Didakteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Hizpideko artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
  • Hizpide / Zutabe zenbakia:
    • 62
hizpide 63

Ikasle hasiberriei euskara irakasteko materialak (II): kontzientzia, autonomia eta benetakotasuna ikusmiran

  • Didakteka
  • Sortua: 12 May 2006
  • Bisitak: 1107
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Aurreko lanaren ildotik, artikulu honetan ikasle hasiberrientzat azken urteotan argitaratutako hiru ikasmaterial aztertu ditugu. Oraingo honetan, material hauen proposamenek baliatzen dituzten ikaskuntza-ereduei begiratu diegu. Lehenbizi, materialok eskaintzen dituzten programen jomugak, egitura eta lehentasunak aztertu ditugu. Ondoren, begiratu dugu ea zein diren materialok sustatzen dituzten adimen-operazioak. Azkenik, ikaskuntza laguntzeko sortzen dituzten baldintzak xehatu ditugu. Egiaztatu ahal izan dugunez, alde handiak daude aztertutako materialek proposatzen dituzten ikas-ereduen artean. Alde handiak ikusi ditugu, halaber, HEOKak aldarrikatzen dituen irizpideen eta material hauetako batzuek baliatzen dituztenen artean.

  • Atala:
    • Didakteka
  • Egilea:
    • Ezeiza Ramos, Joseba
  • Dokumentu-mota:
    • Hizpideko artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
  • Hizpide / Zutabe zenbakia:
    • 63
  • 1 Page 1
  • 2 Page 2
  • » Next page
Help and documentation
You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
HABE | Lege informazioa
Powered by Moodle
Kaixo ikasten!!!!!
hcms layout